Škoda Scala RS je na světě. Zatím virtuálně, nic víc ji zřejmě nečeká

Netrvalo to dlouho a po představení nové Škody Scala se již objevují neoficiální ilustrace výkonnější varianty se znakem RS.

Spekulace o dalším přírůstku nového modelu RS do nabídky Škody se začaly objevovat již při uvedení konceptu Vision RS, který ostatně předpovídal nejen nový hatchback Scala, jehož premiéru jsme už podrobně rozebrali, ale také budoucnost a designový směr právě ostřejších modelů se znakem RS.

Dalo se tedy čekat, že po uvedení Scaly se budou nezávislí grafici snažit vytvořit alespoň virtuální představu její verze RS, dokud se nedočkáme reálného vozu. Přesně takovou myšlenku přináší i výtvor Nikity Aksjonova, který zobrazuje Scalu v klasicky přiostřeném vzezření.

Nová Škoda Scala oficiálně: Už jsme v ní seděli! A v mnohém překvapila

Nová Škoda Scala oficiálně: Už jsme v ní seděli! A v mnohém překvapila

Nárazník dostal menší aerodynamické doplňky a absencí mlhovek jsou zvětšeny falešné otvory po stranách, upraveny byly i prahy a vzadu najdete chromovanou lištu přecházející do tvarů koncovek výfuku. Nechybí sportovní kola a celkově červenočerné zbarvení karoserie se „závodními“ pruhy RS.

Pod kapotou virtuální Scaly RS bychom asi nejraději viděli stejnou motorizaci jako ve Volkswagenu Polo GTI. Tedy přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec TSI o výkonu 147 kW (200 koní), spojený s manuální šestistupňovou nebo sedmistupňovou skříní DSG. Nelze zapomenout ani na hybridní ústrojí z konceptu Vision RS, jenž používal benzinovou patnáctistovku a elektromotor pro celkový výkon 180 kW (245 k).

Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý. Hlavně v zimě

Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý. Hlavně v zimě

Přestože se ale někomu může zdát představa verze RS lákavá, podle informací, které jsme se dozvěděli na oficiální premiéře Scaly, tato varianta v plánech není. „V tuto chvíli diskutujeme o záležitosti komplexity. Při zástavbovosti pod čtyři procenta nemají tyto projekty pro značku Škoda velké opodstatnění a znáček RS tedy prozatím zůstane pouze Octavii a Kodiaqu,“ prozradil Luboš Vlček, šéf českého zastoupení Škody.

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv-G75: Co nabídne nejlevnější zoom-zoom?

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv G75

Zástupce segmentu B automobilky Mazda má v Evropě opravdu tvrdou konkurenci. Co všechno dostanete za tři sta tisíc?

dnes | Vladimír Kadera | 53 příspěvků
Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

20.  1.  2019 | AutoRevue.cz | 11 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky