Škoda Scala RS je na světě. Zatím virtuálně, nic víc ji zřejmě nečeká

Netrvalo to dlouho a po představení nové Škody Scala se již objevují neoficiální ilustrace výkonnější varianty se znakem RS.

Spekulace o dalším přírůstku nového modelu RS do nabídky Škody se začaly objevovat již při uvedení konceptu Vision RS, který ostatně předpovídal nejen nový hatchback Scala, jehož premiéru jsme už podrobně rozebrali, ale také budoucnost a designový směr právě ostřejších modelů se znakem RS.

Dalo se tedy čekat, že po uvedení Scaly se budou nezávislí grafici snažit vytvořit alespoň virtuální představu její verze RS, dokud se nedočkáme reálného vozu. Přesně takovou myšlenku přináší i výtvor Nikity Aksjonova, který zobrazuje Scalu v klasicky přiostřeném vzezření.

Nová Škoda Scala oficiálně: Už jsme v ní seděli! A v mnohém překvapila

Nová Škoda Scala oficiálně: Už jsme v ní seděli! A v mnohém překvapila

Nárazník dostal menší aerodynamické doplňky a absencí mlhovek jsou zvětšeny falešné otvory po stranách, upraveny byly i prahy a vzadu najdete chromovanou lištu přecházející do tvarů koncovek výfuku. Nechybí sportovní kola a celkově červenočerné zbarvení karoserie se „závodními“ pruhy RS.

Pod kapotou virtuální Scaly RS bychom asi nejraději viděli stejnou motorizaci jako ve Volkswagenu Polo GTI. Tedy přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec TSI o výkonu 147 kW (200 koní), spojený s manuální šestistupňovou nebo sedmistupňovou skříní DSG. Nelze zapomenout ani na hybridní ústrojí z konceptu Vision RS, jenž používal benzinovou patnáctistovku a elektromotor pro celkový výkon 180 kW (245 k).

Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý. Hlavně v zimě

Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý. Hlavně v zimě

Přestože se ale někomu může zdát představa verze RS lákavá, podle informací, které jsme se dozvěděli na oficiální premiéře Scaly, tato varianta v plánech není. „V tuto chvíli diskutujeme o záležitosti komplexity. Při zástavbovosti pod čtyři procenta nemají tyto projekty pro značku Škoda velké opodstatnění a znáček RS tedy prozatím zůstane pouze Octavii a Kodiaqu,“ prozradil Luboš Vlček, šéf českého zastoupení Škody.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 45 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků