Škoda Scala RS je na světě. Zatím virtuálně, nic víc ji zřejmě nečeká

Netrvalo to dlouho a po představení nové Škody Scala se již objevují neoficiální ilustrace výkonnější varianty se znakem RS.

Spekulace o dalším přírůstku nového modelu RS do nabídky Škody se začaly objevovat již při uvedení konceptu Vision RS, který ostatně předpovídal nejen nový hatchback Scala, jehož premiéru jsme už podrobně rozebrali, ale také budoucnost a designový směr právě ostřejších modelů se znakem RS.

Dalo se tedy čekat, že po uvedení Scaly se budou nezávislí grafici snažit vytvořit alespoň virtuální představu její verze RS, dokud se nedočkáme reálného vozu. Přesně takovou myšlenku přináší i výtvor Nikity Aksjonova, který zobrazuje Scalu v klasicky přiostřeném vzezření.

Nová Škoda Scala oficiálně: Už jsme v ní seděli! A v mnohém překvapila

Nová Škoda Scala oficiálně: Už jsme v ní seděli! A v mnohém překvapila

Nárazník dostal menší aerodynamické doplňky a absencí mlhovek jsou zvětšeny falešné otvory po stranách, upraveny byly i prahy a vzadu najdete chromovanou lištu přecházející do tvarů koncovek výfuku. Nechybí sportovní kola a celkově červenočerné zbarvení karoserie se „závodními“ pruhy RS.

Pod kapotou virtuální Scaly RS bychom asi nejraději viděli stejnou motorizaci jako ve Volkswagenu Polo GTI. Tedy přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec TSI o výkonu 147 kW (200 koní), spojený s manuální šestistupňovou nebo sedmistupňovou skříní DSG. Nelze zapomenout ani na hybridní ústrojí z konceptu Vision RS, jenž používal benzinovou patnáctistovku a elektromotor pro celkový výkon 180 kW (245 k).

Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý

Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý

Přestože se ale někomu může zdát představa verze RS lákavá, podle informací, které jsme se dozvěděli na oficiální premiéře Scaly, tato varianta v plánech není. „V tuto chvíli diskutujeme o záležitosti komplexity. Při zástavbovosti pod čtyři procenta nemají tyto projekty pro značku Škoda velké opodstatnění a znáček RS tedy prozatím zůstane pouze Octavii a Kodiaqu,“ prozradil Luboš Vlček, šéf českého zastoupení Škody.

Speciál: Škoda Scala

Škoda Scala je kompaktní model automobilky Škoda Auto. Představen byl 6. prosince v izraelském Tel Avivu a v nabídce nahrazuje modely Rapid a Rapid Spaceback. Stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

TEST 1.5 TSI ACT DSGJízdní dojmyCena a motoryVýbava • RozměrySvětová premiéra VýrobaŠkoda Scala na CNG Scala vs. Kamiq

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků