Škoda Scala při pořádné akci! Na Nürburgringu jí nikdo nic nedaroval

Zatímco nás škodovka pomalu krmí upoutávkami na novou Scalu, prototyp očekávaného hatchbacku si teď můžeme prohlédnout i během tvrdého testování na německém Nürburgringu.

Nejen sportovní auta musí podstoupit nástrahy Zeleného pekla, a proto byl nyní na německém okruhu spatřen i chystaný nástupce Škody Rapid. Stále zamaskovaná Scala tak najíždí testovací kilometry ještě před oficiální světovou premiérou, které se bude konat 6. prosince 2018 v Tel Avivu.

Ze samotných proporcí vozu již víme, že se nebude razantně lišit od Rapidu. Stačí si také odmyslet ostré prvky studie Vision RS a finální design sériové Scaly asi nebude kdovíjak překvapivý. Novým prvkem bude třeba nápis Škoda uprostřed zadního víka namísto klasického loga automobilky.

Škoda poprvé ukázala interiér nové Scaly. Tohle tady ještě nebylo!

Škoda poprvé ukázala interiér nové Scaly. Tohle tady ještě nebylo!

Novinka bude stát na modulární platformě MQB A0 jako Polo, Ibiza, Arona nebo Volkswagen T-Cross. Na rozdíl od Rapidu nevznikne Scala ve dvou karosářských provedeních, ale pouze jako hatchback. Známe již také objem zavazadlového prostoru, který byl oproti Spacebacku s jeho 415 litry zvětšen na 467 litrů.

Interiér Scaly nám pak škodovka již ukázala na poskytnutých ilustracích. Jako první model značky dostane novou architekturu palubní desky s nejnovější generací infotainmentu s volně stojícím dotykovým displejem, umístěným vysoko na palubní desce v zorném poli řidiče.

Řídili jsme Škodu Scala. Všechno je jinak! Nástupce Rapidu vás překvapí

Řídili jsme Škodu Scala. Všechno je jinak! Nástupce Rapidu vás překvapí

V nabídce motorizací se objeví přeplňované litrové tříválce o výkonech 70 kW (95 koní) a 85 kW (115 koní), také přeplňovaný čtyřválec 1.5 TSI o síle 110 kW (150 koní) a naftová šestnáctistovka TDI s 85 kW (115 koní). Kromě šestistupňové manuální převodovky bude k mání i sedmistupňový automat (mimo nejslabší tříválec). Později má dorazit i varianta Scaly na zemní plyn s motorem 1.0 G-Tec.

Mnoho dalších informací a poznatků jsme již ostatně přinesli díky testovacím jízdám s prototypy Scaly. Více si můžete přečíst zde.

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků