Škoda Scala při pořádné akci! Na Nürburgringu jí nikdo nic nedaroval

Zatímco nás škodovka pomalu krmí upoutávkami na novou Scalu, prototyp očekávaného hatchbacku si teď můžeme prohlédnout i během tvrdého testování na německém Nürburgringu.

Nejen sportovní auta musí podstoupit nástrahy Zeleného pekla, a proto byl nyní na německém okruhu spatřen i chystaný nástupce Škody Rapid. Stále zamaskovaná Scala tak najíždí testovací kilometry ještě před oficiální světovou premiérou, které se bude konat 6. prosince 2018 v Tel Avivu.

Ze samotných proporcí vozu již víme, že se nebude razantně lišit od Rapidu. Stačí si také odmyslet ostré prvky studie Vision RS a finální design sériové Scaly asi nebude kdovíjak překvapivý. Novým prvkem bude třeba nápis Škoda uprostřed zadního víka namísto klasického loga automobilky.

Škoda poprvé ukázala interiér nové Scaly. Tohle tady ještě nebylo!

Škoda poprvé ukázala interiér nové Scaly. Tohle tady ještě nebylo!

Novinka bude stát na modulární platformě MQB A0 jako Polo, Ibiza, Arona nebo Volkswagen T-Cross. Na rozdíl od Rapidu nevznikne Scala ve dvou karosářských provedeních, ale pouze jako hatchback. Známe již také objem zavazadlového prostoru, který byl oproti Spacebacku s jeho 415 litry zvětšen na 467 litrů.

Interiér Scaly nám pak škodovka již ukázala na poskytnutých ilustracích. Jako první model značky dostane novou architekturu palubní desky s nejnovější generací infotainmentu s volně stojícím dotykovým displejem, umístěným vysoko na palubní desce v zorném poli řidiče.

Řídili jsme Škodu Scala. Všechno je jinak! Nástupce Rapidu vás překvapí

Řídili jsme Škodu Scala. Všechno je jinak! Nástupce Rapidu vás překvapí

V nabídce motorizací se objeví přeplňované litrové tříválce o výkonech 70 kW (95 koní) a 85 kW (115 koní), také přeplňovaný čtyřválec 1.5 TSI o síle 110 kW (150 koní) a naftová šestnáctistovka TDI s 85 kW (115 koní). Kromě šestistupňové manuální převodovky bude k mání i sedmistupňový automat (mimo nejslabší tříválec). Později má dorazit i varianta Scaly na zemní plyn s motorem 1.0 G-Tec.

Mnoho dalších informací a poznatků jsme již ostatně přinesli díky testovacím jízdám s prototypy Scaly. Více si můžete přečíst zde.

Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

včera | Vladimír Kadera | 86 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

7.  2.  2019 | David Rusol | 97 příspěvků