Škoda Scala při pořádné akci! Na Nürburgringu jí nikdo nic nedaroval

Zatímco nás škodovka pomalu krmí upoutávkami na novou Scalu, prototyp očekávaného hatchbacku si teď můžeme prohlédnout i během tvrdého testování na německém Nürburgringu.

Nejen sportovní auta musí podstoupit nástrahy Zeleného pekla, a proto byl nyní na německém okruhu spatřen i chystaný nástupce Škody Rapid. Stále zamaskovaná Scala tak najíždí testovací kilometry ještě před oficiální světovou premiérou, které se bude konat 6. prosince 2018 v Tel Avivu.

Ze samotných proporcí vozu již víme, že se nebude razantně lišit od Rapidu. Stačí si také odmyslet ostré prvky studie Vision RS a finální design sériové Scaly asi nebude kdovíjak překvapivý. Novým prvkem bude třeba nápis Škoda uprostřed zadního víka namísto klasického loga automobilky.

Škoda poprvé ukázala interiér nové Scaly. Tohle tady ještě nebylo!

Škoda poprvé ukázala interiér nové Scaly. Tohle tady ještě nebylo!

Novinka bude stát na modulární platformě MQB A0 jako Polo, Ibiza, Arona nebo Volkswagen T-Cross. Na rozdíl od Rapidu nevznikne Scala ve dvou karosářských provedeních, ale pouze jako hatchback. Známe již také objem zavazadlového prostoru, který byl oproti Spacebacku s jeho 415 litry zvětšen na 467 litrů.

Interiér Scaly nám pak škodovka již ukázala na poskytnutých ilustracích. Jako první model značky dostane novou architekturu palubní desky s nejnovější generací infotainmentu s volně stojícím dotykovým displejem, umístěným vysoko na palubní desce v zorném poli řidiče.

Řídili jsme Škodu Scala. Všechno je jinak! Nástupce Rapidu vás překvapí

Řídili jsme Škodu Scala. Všechno je jinak! Nástupce Rapidu vás překvapí

V nabídce motorizací se objeví přeplňované litrové tříválce o výkonech 70 kW (95 koní) a 85 kW (115 koní), také přeplňovaný čtyřválec 1.5 TSI o síle 110 kW (150 koní) a naftová šestnáctistovka TDI s 85 kW (115 koní). Kromě šestistupňové manuální převodovky bude k mání i sedmistupňový automat (mimo nejslabší tříválec). Později má dorazit i varianta Scaly na zemní plyn s motorem 1.0 G-Tec.

Mnoho dalších informací a poznatků jsme již ostatně přinesli díky testovacím jízdám s prototypy Scaly. Více si můžete přečíst zde.

Speciál: Škoda Scala

Škoda Scala je kompaktní model automobilky Škoda Auto. Představen byl 6. prosince v izraelském Tel Avivu a v nabídce nahrazuje modely Rapid a Rapid Spaceback. Stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

TEST 1.5 TSI ACT DSGJízdní dojmyCena a motoryVýbava • RozměrySvětová premiéra Výroba

 

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků