Škoda Scala při pořádné akci! Na Nürburgringu jí nikdo nic nedaroval

Zatímco nás škodovka pomalu krmí upoutávkami na novou Scalu, prototyp očekávaného hatchbacku si teď můžeme prohlédnout i během tvrdého testování na německém Nürburgringu.

Nejen sportovní auta musí podstoupit nástrahy Zeleného pekla, a proto byl nyní na německém okruhu spatřen i chystaný nástupce Škody Rapid. Stále zamaskovaná Scala tak najíždí testovací kilometry ještě před oficiální světovou premiérou, které se bude konat 6. prosince 2018 v Tel Avivu.

Ze samotných proporcí vozu již víme, že se nebude razantně lišit od Rapidu. Stačí si také odmyslet ostré prvky studie Vision RS a finální design sériové Scaly asi nebude kdovíjak překvapivý. Novým prvkem bude třeba nápis Škoda uprostřed zadního víka namísto klasického loga automobilky.

Škoda poprvé ukázala interiér nové Scaly. Tohle tady ještě nebylo!

Škoda poprvé ukázala interiér nové Scaly. Tohle tady ještě nebylo!

Novinka bude stát na modulární platformě MQB A0 jako Polo, Ibiza, Arona nebo Volkswagen T-Cross. Na rozdíl od Rapidu nevznikne Scala ve dvou karosářských provedeních, ale pouze jako hatchback. Známe již také objem zavazadlového prostoru, který byl oproti Spacebacku s jeho 415 litry zvětšen na 467 litrů.

Interiér Scaly nám pak škodovka již ukázala na poskytnutých ilustracích. Jako první model značky dostane novou architekturu palubní desky s nejnovější generací infotainmentu s volně stojícím dotykovým displejem, umístěným vysoko na palubní desce v zorném poli řidiče.

Řídili jsme Škodu Scala. Všechno je jinak! Nástupce Rapidu vás překvapí

Řídili jsme Škodu Scala. Všechno je jinak! Nástupce Rapidu vás překvapí

V nabídce motorizací se objeví přeplňované litrové tříválce o výkonech 70 kW (95 koní) a 85 kW (115 koní), také přeplňovaný čtyřválec 1.5 TSI o síle 110 kW (150 koní) a naftová šestnáctistovka TDI s 85 kW (115 koní). Kromě šestistupňové manuální převodovky bude k mání i sedmistupňový automat (mimo nejslabší tříválec). Později má dorazit i varianta Scaly na zemní plyn s motorem 1.0 G-Tec.

Mnoho dalších informací a poznatků jsme již ostatně přinesli díky testovacím jízdám s prototypy Scaly. Více si můžete přečíst zde.

Speciál: Škoda Scala

Škoda Scala je kompaktní model automobilky Škoda Auto. Představen byl 6. prosince v izraelském Tel Avivu a v nabídce nahrazuje modely Rapid a Rapid Spaceback. Stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

TEST 1.5 TSI ACT DSGJízdní dojmyCena a motoryVýbava • RozměrySvětová premiéra VýrobaŠkoda Scala na CNG Scala vs. Kamiq

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 193 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků