Škoda v Česku prodává ekologické verze Scaly a Kamiqu. Má s nimi velké plány

Příplatek za pohon na stlačení zemní plyn není vysoký. Škoda chce s novými modely G-Tec na českém trhu více zaujmout soukromé zákazníky.

Škoda Octavia už v tom není sama. Nově si i modely Kamiq a Scala můžete dopřát s pohonem na stlačený zemní plyn, kterému naše domácí značka stále přisuzuje důležité místo na trhu. Vozy Škoda Scala G-Tec a Kamiq G-Tec si už můžete objednat. Příplatek navíc není tak velký.

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Pohon na CNG je dostupný pro výbavu Style a skládá se z přeplňovaného tříválce 1.0 TSI  o výkonu 66 kW (90 koní), který je spárovaný s šestistupňovou manuální převodovkou. Příplatek oproti standardnímu benzinovému pohonu je 30.000 Kč. Škodu Scala na zemní plyn tak koupíte už za 462.900 Kč, crossover Kamiq G-Tec vyjde na 475.900 Kč.

Jezdíte autem na CNG? Od příštího roku počítejte dražší palivo, spotřební daň se zvýší

Jezdíte autem na CNG? Od příštího roku počítejte dražší palivo, spotřební daň se zvýší

Plyn budete tankovat do tří nádrží o kapacitě 13,8 kg (jedna před zadní nápravou a dvě za zadní nápravou). Jako podpora slouží rezervní nádrž na devět litrů benzinu. Doplňování CNG v České republice momentálně zajišťuje 200 plnících stanic. Každým rokem se jich otevře dalších několik desítek.

Projděte si návod k obsluze nové Škody Octavia. Brzy se vám může hodit

Projděte si návod k obsluze nové Škody Octavia. Brzy se vám může hodit

Vzhledem k výbavě Style už budete v základu mít Bi-LED přední světlomety, 8palcový infotainment Bolero, dvouzónovou klimatizaci nebo 16palcová litá kola. Škodovka si od úsporných verzí kompaktních modelů slibuje rozšíření zákaznického portfolia o soukromé osoby. Dosavadní Octavia G-Tec je totiž záležitostí spíše firemních flotil.

Speciál: Škoda Scala

Škoda Scala je kompaktní model automobilky Škoda Auto. Představen byl 6. prosince v izraelském Tel Avivu a v nabídce nahrazuje modely Rapid a Rapid Spaceback. Stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

TEST 1.5 TSI ACT DSGJízdní dojmyCena a motoryVýbava • RozměrySvětová premiéra VýrobaŠkoda Scala na CNG Scala vs. Kamiq

TEST Opel Corsa 1.2 Turbo (96 kW) GS Line: O důvod víc, proč kašlat na původ

Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line

Na novém Opelu Corsa se hodně makalo. Výsledek je jedním slovem super, ale v určitých případech se dá snadno zaměnit.

25.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

23.  1.  2020 | Svět motorů | 15 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků