Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý. Hlavně v zimě

Vozy Škoda jsou známé pro svá chytrá řešení. Mnohdy přitom ve vztahu k uživatelské přívětivosti stačí i maličkost, tak jako v případě novinky u hatchbacku Scala.

Za chytré řešení automobilu lze považovat vše, co vám dokáže zjednodušit běžné denní užívání. Když zabrousím do úplných maličkostí, může to být třeba i háček na oblečení vedle zadních stropních madel, držák na telefon či mince nebo důmyslná „schovka“ lékárničky a reflexní vesty pod sedadlem řidiče. No řekněte sami, nedokážou vám takové prvky usnadnit každodenní shon, když nevíte, kde vám hlava stojí?

Škoda byla „Simply clever“ už téměř před 100 lety. Tady jsou převratná řešení

Škoda byla „Simply clever“ už téměř před 100 lety. Tady jsou převratná řešení

Slovní spojení „chytré řešení“ si dá jistě řada z vás do souvislosti se Škodou, přičemž s každým novým modelem se úroveň a důmyslnost dále posouvá. Vezmu-li to do důsledku, jde o prvky za pár korun, třeba jako v případě škrabky na led v krytu víčka palivové nádrže. Tu už mají Škodovky snad od Rapidu a postupně dospěla i v měřič hloubky dezénu. Ani nová Scala, nástupce Rapidu, nezůstává pozadu, přičemž nabízí vychytávku, kterou ocení opravdu úplně každý.

Nová Škoda Scala oficiálně: Už jsme v ní seděli! A v mnohém překvapila

Nová Škoda Scala oficiálně: Už jsme v ní seděli! A v mnohém překvapila

Řeč je o relativně nenápadné novince v motorovém prostoru. Právě v zimě, kdy se čelní sklo hodně špiní, doplňujete kapalinu do ostřikovačů častěji než obvykle, přičemž ne každý se dovede napoprvé trefit rovnou do úzkého hrdla nádržky. Scala proto dostala integrovaný silikonový trychtýř, který sám o sobě funguje i jako kryt nádržky na kapalinu do ostřikovačů.

Jak funguje, si můžete prohlédnout v přiložené galerii. V zavřené poloze vypadá nová vychytávka pouze jako velké víčko nádržky, stačí jej však odklopit, povysunout a trychtýř je na světě. K samotné nádržce je navíc díky umístění přímo za světlometem velmi dobrý přístup a musely by se vám hodně třást ruce, abyste kapalinu „vybryndali“ mimo příslušný otvor.

Budoucnost Škody Scala: Kdy dorazí na trh? S ostrým RS se nepočítá!

Budoucnost Škody Scala: Kdy dorazí na trh? S ostrým RS se nepočítá!

Manipulace je snadná, zvládne ji naprosto každý, navíc bych se nebál ani o životnost. Pružný silikon by měl totiž vydržet více než klasická plastová víčka, která při doplňování kapaliny mohou zavazet a byvá proto potřeba jejich úchyty hodně ohnout. Je zajímavé, že prototyp, který jsme měli možnost si v klidu prohlédnout ještě před premiérou Scaly v Izraeli, to speciální víčko neměl.

Škoda Scala: Vybraná Simply Clever řešení

  • Ochrana proti natankování nesprávného paliva
  • Škrabka na led ve víčku palivové nádrže s měřítkem pro kontrolní měření hloubky dezénu pneumatik
  • Dva USB konektory vpředu a vzadu
  • Sklopné opěradlo sedadla spolujezdce
  • Sklopné stolky na zadní straně opěradel předních sedadel
  • Držák na multimediální přístroje
  • Schránka na deštník ve dveřích řidiče (včetně deštníku)
  • Držák reflexní vesty ve všech dveřích
  • Odpadkový koš ve výplni dveří
  • Cargo elementy pod podlahou zavazadlového prostoru
  • Síť na krytu zavazadlového prostoru
  • Elektricky ovládané páté dveře s funkcí Tip-To-Close
  • Mechanicky sklopné, elektricky odjistitelné tažné zařízení
  • Háčky na zavěšení tašek v zavazadlovém prostoru
  • Síťový program

Speciál: Škoda Scala

Škoda Scala je kompaktní model automobilky Škoda Auto. Představen byl 6. prosince v izraelském Tel Avivu a v nabídce nahrazuje modely Rapid a Rapid Spaceback. Stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

TEST 1.5 TSI ACT DSGJízdní dojmyCena a motoryVýbava • RozměrySvětová premiéra Výroba

 

TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 7 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků