Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý

Vozy Škoda jsou známé pro svá chytrá řešení. Mnohdy přitom ve vztahu k uživatelské přívětivosti stačí i maličkost, tak jako v případě novinky u hatchbacku Scala.

Za chytré řešení automobilu lze považovat vše, co vám dokáže zjednodušit běžné denní užívání. Když zabrousím do úplných maličkostí, může to být třeba i háček na oblečení vedle zadních stropních madel, držák na telefon či mince nebo důmyslná „schovka“ lékárničky a reflexní vesty pod sedadlem řidiče. No řekněte sami, nedokážou vám takové prvky usnadnit každodenní shon, když nevíte, kde vám hlava stojí?

Škoda byla „Simply clever“ už téměř před 100 lety. Tady jsou převratná řešení

Škoda byla „Simply clever“ už téměř před 100 lety. Tady jsou převratná řešení

Slovní spojení „chytré řešení“ si dá jistě řada z vás do souvislosti se Škodou, přičemž s každým novým modelem se úroveň a důmyslnost dále posouvá. Vezmu-li to do důsledku, jde o prvky za pár korun, třeba jako v případě škrabky na led v krytu víčka palivové nádrže. Tu už mají Škodovky snad od Rapidu a postupně dospěla i v měřič hloubky dezénu. Ani nová Scala, nástupce Rapidu, nezůstává pozadu, přičemž nabízí vychytávku, kterou ocení opravdu úplně každý.

Nová Škoda Scala oficiálně: Už jsme v ní seděli! A v mnohém překvapila

Nová Škoda Scala oficiálně: Už jsme v ní seděli! A v mnohém překvapila

Řeč je o relativně nenápadné novince v motorovém prostoru. Právě v zimě, kdy se čelní sklo hodně špiní, doplňujete kapalinu do ostřikovačů častěji než obvykle, přičemž ne každý se dovede napoprvé trefit rovnou do úzkého hrdla nádržky. Scala proto dostala integrovaný silikonový trychtýř, který sám o sobě funguje i jako kryt nádržky na kapalinu do ostřikovačů.

Jak funguje, si můžete prohlédnout v přiložené galerii. V zavřené poloze vypadá nová vychytávka pouze jako velké víčko nádržky, stačí jej však odklopit, povysunout a trychtýř je na světě. K samotné nádržce je navíc díky umístění přímo za světlometem velmi dobrý přístup a musely by se vám hodně třást ruce, abyste kapalinu „vybryndali“ mimo příslušný otvor.

Budoucnost Škody Scala: Kdy dorazí na trh? S ostrým RS se nepočítá!

Budoucnost Škody Scala: Kdy dorazí na trh? S ostrým RS se nepočítá!

Manipulace je snadná, zvládne ji naprosto každý, navíc bych se nebál ani o životnost. Pružný silikon by měl totiž vydržet více než klasická plastová víčka, která při doplňování kapaliny mohou zavazet a byvá proto potřeba jejich úchyty hodně ohnout. Je zajímavé, že prototyp, který jsme měli možnost si v klidu prohlédnout ještě před premiérou Scaly v Izraeli, to speciální víčko neměl.

Škoda Scala: Vybraná Simply Clever řešení

  • Ochrana proti natankování nesprávného paliva
  • Škrabka na led ve víčku palivové nádrže s měřítkem pro kontrolní měření hloubky dezénu pneumatik
  • Dva USB konektory vpředu a vzadu
  • Sklopné opěradlo sedadla spolujezdce
  • Sklopné stolky na zadní straně opěradel předních sedadel
  • Držák na multimediální přístroje
  • Schránka na deštník ve dveřích řidiče (včetně deštníku)
  • Držák reflexní vesty ve všech dveřích
  • Odpadkový koš ve výplni dveří
  • Cargo elementy pod podlahou zavazadlového prostoru
  • Síť na krytu zavazadlového prostoru
  • Elektricky ovládané páté dveře s funkcí Tip-To-Close
  • Mechanicky sklopné, elektricky odjistitelné tažné zařízení
  • Háčky na zavěšení tašek v zavazadlovém prostoru
  • Síťový program

Speciál: Škoda Scala

Škoda Scala je kompaktní model automobilky Škoda Auto. Představen byl 6. prosince v izraelském Tel Avivu a v nabídce nahrazuje modely Rapid a Rapid Spaceback. Stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

TEST 1.5 TSI ACT DSGJízdní dojmyCena a motoryVýbava • RozměrySvětová premiéra VýrobaŠkoda Scala na CNG

 

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 58 příspěvků