Škoda Scala dostala pár koní navíc. Úprava motorů se zárukou ani není drahá

Bylo to jen otázkou času, takže i pro novou Scalu již tuningové firmy nabízejí úpravy řídících jednotek pro zvýšení výkonu dostupných motorů.

Zatímco se sportovní Škoda Scala RS zdá pro fanoušky značky spíše jen zbožným přáním, nejblíže k navýšení výkonu a zlepšení schopností mladoboleslavského hatchbacku budou mít nyní hlavně tuningové firmy. A nejpřímočařejší cestou k získání dalších koní pod kapotou se samozřejmě jeví chiptuning, který už třeba začali nabízet němečtí experti DTE-Systems.

Škoda Scala RS je na světě. Zatím virtuálně, nic víc ji zřejmě nečeká

Škoda Scala RS je na světě. Zatím virtuálně, nic víc ji zřejmě nečeká

S dodatečně připojitelnou jednotkou PowerControl X je zvýšení výkonu o pár desítek koní nabízeno jak pro benzinové motory Scaly, tak pro naftovou šestnáctistovku. Základní litrový tříválec TSI tak například jednoduchou instalací jednotky obdrží k původním 70 kW (95 koní) a 175 N.m točivého momentu dalších 17 kW (23 koní) a 35 N.m.

Litrový tříválec s původními 85 kW (115 koní) a 200 N.m si polepší o 16 kW (22 koní) a 35 N.m, zatímco větší patnáctistovku TSI o základním výkonu 110 kW (150 koní) a 250 N.m lze navýšit o 21 kW (29 koní) a 58 N.m. Zmíněný dieselový čtyřválec 1.6 TDI poté dostane k originálním 85 kW (115 koní) a 250 N.m dalších 14 kW (19 koní) a 40 N.m.

Řídili jsme jedinou Škodu Kodiaq pick-up. Mountiaq je drsňák a hodně překvapí

Řídili jsme jedinou Škodu Kodiaq pick-up. Mountiaq je drsňák a hodně překvapí

Jednotka ke všemu nabízí tři režimy nastavení Sport, Dynamic a Efficiency – poslední zmíněný zajistí úspornější jízdu, neboť DTE-Systems uvádí, že s jejich „krabičkou“ lze i snížit spotřebu paliva průměrně o 15 %. Jednotlivé režimy se mění tlačítky na samotné jednotce nebo rovněž propojením s aplikací ve smartphonu, která navíc ukazuje informace o tlaku turbodmychadla, otáčkách motoru nebo přetížení během akcelerace.

Cenovky za dodatečnou jednotku PowerControl X začínají pro Škodu Scala na cenovce 549 euro, v přepočtu tedy asi na 14 tisících korunách. Na systém poskytuje firma dvouletou záruku.

Speciál: Škoda Scala

Škoda Scala je kompaktní model automobilky Škoda Auto. Představen byl 6. prosince v izraelském Tel Avivu a v nabídce nahrazuje modely Rapid a Rapid Spaceback. Stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

TEST 1.5 TSI ACT DSGJízdní dojmyCena a motoryVýbava • RozměrySvětová premiéra VýrobaŠkoda Scala na CNG Scala vs. Kamiq

Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

26.  9.  2020 | Jan Mička | 15 příspěvků
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků