Škoda Scala dostala pár koní navíc. Úprava motorů se zárukou ani není drahá

Bylo to jen otázkou času, takže i pro novou Scalu již tuningové firmy nabízejí úpravy řídících jednotek pro zvýšení výkonu dostupných motorů.

Zatímco se sportovní Škoda Scala RS zdá pro fanoušky značky spíše jen zbožným přáním, nejblíže k navýšení výkonu a zlepšení schopností mladoboleslavského hatchbacku budou mít nyní hlavně tuningové firmy. A nejpřímočařejší cestou k získání dalších koní pod kapotou se samozřejmě jeví chiptuning, který už třeba začali nabízet němečtí experti DTE-Systems.

Škoda Scala RS je na světě. Zatím virtuálně, nic víc ji zřejmě nečeká

Škoda Scala RS je na světě. Zatím virtuálně, nic víc ji zřejmě nečeká

S dodatečně připojitelnou jednotkou PowerControl X je zvýšení výkonu o pár desítek koní nabízeno jak pro benzinové motory Scaly, tak pro naftovou šestnáctistovku. Základní litrový tříválec TSI tak například jednoduchou instalací jednotky obdrží k původním 70 kW (95 koní) a 175 N.m točivého momentu dalších 17 kW (23 koní) a 35 N.m.

Litrový tříválec s původními 85 kW (115 koní) a 200 N.m si polepší o 16 kW (22 koní) a 35 N.m, zatímco větší patnáctistovku TSI o základním výkonu 110 kW (150 koní) a 250 N.m lze navýšit o 21 kW (29 koní) a 58 N.m. Zmíněný dieselový čtyřválec 1.6 TDI poté dostane k originálním 85 kW (115 koní) a 250 N.m dalších 14 kW (19 koní) a 40 N.m.

Řídili jsme jedinou Škodu Kodiaq pick-up. Mountiaq je drsňák a hodně překvapí

Řídili jsme jedinou Škodu Kodiaq pick-up. Mountiaq je drsňák a hodně překvapí

Jednotka ke všemu nabízí tři režimy nastavení Sport, Dynamic a Efficiency – poslední zmíněný zajistí úspornější jízdu, neboť DTE-Systems uvádí, že s jejich „krabičkou“ lze i snížit spotřebu paliva průměrně o 15 %. Jednotlivé režimy se mění tlačítky na samotné jednotce nebo rovněž propojením s aplikací ve smartphonu, která navíc ukazuje informace o tlaku turbodmychadla, otáčkách motoru nebo přetížení během akcelerace.

Cenovky za dodatečnou jednotku PowerControl X začínají pro Škodu Scala na cenovce 549 euro, v přepočtu tedy asi na 14 tisících korunách. Na systém poskytuje firma dvouletou záruku.

Speciál: Škoda Scala

Škoda Scala je kompaktní model automobilky Škoda Auto. Představen byl 6. prosince v izraelském Tel Avivu a v nabídce nahrazuje modely Rapid a Rapid Spaceback. Stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

TEST 1.5 TSI ACT DSGJízdní dojmyCena a motoryVýbava • RozměrySvětová premiéra VýrobaŠkoda Scala na CNG Scala vs. Kamiq

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 193 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků