Škoda Scala dostala pár koní navíc. Úprava motorů se zárukou ani není drahá

Bylo to jen otázkou času, takže i pro novou Scalu již tuningové firmy nabízejí úpravy řídících jednotek pro zvýšení výkonu dostupných motorů.

Zatímco se sportovní Škoda Scala RS zdá pro fanoušky značky spíše jen zbožným přáním, nejblíže k navýšení výkonu a zlepšení schopností mladoboleslavského hatchbacku budou mít nyní hlavně tuningové firmy. A nejpřímočařejší cestou k získání dalších koní pod kapotou se samozřejmě jeví chiptuning, který už třeba začali nabízet němečtí experti DTE-Systems.

Škoda Scala RS je na světě. Zatím virtuálně, nic víc ji zřejmě nečeká

Škoda Scala RS je na světě. Zatím virtuálně, nic víc ji zřejmě nečeká

S dodatečně připojitelnou jednotkou PowerControl X je zvýšení výkonu o pár desítek koní nabízeno jak pro benzinové motory Scaly, tak pro naftovou šestnáctistovku. Základní litrový tříválec TSI tak například jednoduchou instalací jednotky obdrží k původním 70 kW (95 koní) a 175 N.m točivého momentu dalších 17 kW (23 koní) a 35 N.m.

Litrový tříválec s původními 85 kW (115 koní) a 200 N.m si polepší o 16 kW (22 koní) a 35 N.m, zatímco větší patnáctistovku TSI o základním výkonu 110 kW (150 koní) a 250 N.m lze navýšit o 21 kW (29 koní) a 58 N.m. Zmíněný dieselový čtyřválec 1.6 TDI poté dostane k originálním 85 kW (115 koní) a 250 N.m dalších 14 kW (19 koní) a 40 N.m.

Řídili jsme jedinou Škodu Kodiaq pick-up. Mountiaq je drsňák a hodně překvapí

Řídili jsme jedinou Škodu Kodiaq pick-up. Mountiaq je drsňák a hodně překvapí

Jednotka ke všemu nabízí tři režimy nastavení Sport, Dynamic a Efficiency – poslední zmíněný zajistí úspornější jízdu, neboť DTE-Systems uvádí, že s jejich „krabičkou“ lze i snížit spotřebu paliva průměrně o 15 %. Jednotlivé režimy se mění tlačítky na samotné jednotce nebo rovněž propojením s aplikací ve smartphonu, která navíc ukazuje informace o tlaku turbodmychadla, otáčkách motoru nebo přetížení během akcelerace.

Cenovky za dodatečnou jednotku PowerControl X začínají pro Škodu Scala na cenovce 549 euro, v přepočtu tedy asi na 14 tisících korunách. Na systém poskytuje firma dvouletou záruku.

Speciál: Škoda Scala

Škoda Scala je kompaktní model automobilky Škoda Auto. Představen byl 6. prosince v izraelském Tel Avivu a v nabídce nahrazuje modely Rapid a Rapid Spaceback. Stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

TEST 1.5 TSI ACT DSGJízdní dojmyCena a motoryVýbava • RozměrySvětová premiéra Výroba

 

TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

včera | Petr Schnagl | 7 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků