Škoda Scala dostala pár koní navíc. Úprava motorů se zárukou ani není drahá

Bylo to jen otázkou času, takže i pro novou Scalu již tuningové firmy nabízejí úpravy řídících jednotek pro zvýšení výkonu dostupných motorů.

Zatímco se sportovní Škoda Scala RS zdá pro fanoušky značky spíše jen zbožným přáním, nejblíže k navýšení výkonu a zlepšení schopností mladoboleslavského hatchbacku budou mít nyní hlavně tuningové firmy. A nejpřímočařejší cestou k získání dalších koní pod kapotou se samozřejmě jeví chiptuning, který už třeba začali nabízet němečtí experti DTE-Systems.

Škoda Scala RS je na světě. Zatím virtuálně, nic víc ji zřejmě nečeká

Škoda Scala RS je na světě. Zatím virtuálně, nic víc ji zřejmě nečeká

S dodatečně připojitelnou jednotkou PowerControl X je zvýšení výkonu o pár desítek koní nabízeno jak pro benzinové motory Scaly, tak pro naftovou šestnáctistovku. Základní litrový tříválec TSI tak například jednoduchou instalací jednotky obdrží k původním 70 kW (95 koní) a 175 N.m točivého momentu dalších 17 kW (23 koní) a 35 N.m.

Litrový tříválec s původními 85 kW (115 koní) a 200 N.m si polepší o 16 kW (22 koní) a 35 N.m, zatímco větší patnáctistovku TSI o základním výkonu 110 kW (150 koní) a 250 N.m lze navýšit o 21 kW (29 koní) a 58 N.m. Zmíněný dieselový čtyřválec 1.6 TDI poté dostane k originálním 85 kW (115 koní) a 250 N.m dalších 14 kW (19 koní) a 40 N.m.

Řídili jsme jedinou Škodu Kodiaq pick-up. Mountiaq je drsňák a hodně překvapí

Řídili jsme jedinou Škodu Kodiaq pick-up. Mountiaq je drsňák a hodně překvapí

Jednotka ke všemu nabízí tři režimy nastavení Sport, Dynamic a Efficiency – poslední zmíněný zajistí úspornější jízdu, neboť DTE-Systems uvádí, že s jejich „krabičkou“ lze i snížit spotřebu paliva průměrně o 15 %. Jednotlivé režimy se mění tlačítky na samotné jednotce nebo rovněž propojením s aplikací ve smartphonu, která navíc ukazuje informace o tlaku turbodmychadla, otáčkách motoru nebo přetížení během akcelerace.

Cenovky za dodatečnou jednotku PowerControl X začínají pro Škodu Scala na cenovce 549 euro, v přepočtu tedy asi na 14 tisících korunách. Na systém poskytuje firma dvouletou záruku.

Speciál: Škoda Scala

Škoda Scala je kompaktní model automobilky Škoda Auto. Představen byl 6. prosince v izraelském Tel Avivu a v nabídce nahrazuje modely Rapid a Rapid Spaceback. Stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

TEST 1.5 TSI ACT DSGJízdní dojmyCena a motoryVýbava • RozměrySvětová premiéra VýrobaŠkoda Scala na CNG Scala vs. Kamiq

TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

včera | Vladimír Kadera | 33 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 40 příspěvků
Minitest BMW 640d xDrive GT: Svatební povoz, dálniční expres i luxusní náklaďák

BMW 640d xDrive GT

Jak byste hodnotili bleskurychlou možnost využít komfortního hrbáče od BMW, když nemáte čas a hrnou se na vás povinnosti okolo svatby? Asi nějak takhle…

7.  11.  2019 | Daniel Fuglevič | 55 příspěvků