Škoda Scala a Kamiq v ČR slaví 120 let motorsportu. Do závoďáků mají daleko

Kdo by to čekal, úspěchy Škody v motorsportu můžete oslavovat i Kamiqem na zemní plyn.

Škoda letos oslavuje celou řadu výročí, jedním je i 120 let působení v motoristickém sportu. Pro modely Scala a Kamiq si tedy přichystala od března akční výbavu 120 let Motorsport. Kdo by ovšem čekal alespoň kosmeticky přiostřenější varianty modelů vycházející ze sportovně laděné výbavy Monte Carlo, bude na omylu.

Obecně se jedná o modely vybavené hrstkou stylovějších dílů a dalšími komfortními položkami, přičemž cenovky zapadají na pomezí klasicky dostupných úrovní Style a Monte Carlo. Exteriér obou modelů s výroční výbavou tak zvýrazňují hlavně černá 17palcová litá kola Propus Aero a černé doplňky na karoserii.

Nový VW Golf GTI Clubsport 45 oficiálně: Zvládá až 270 km/h, známe i české ceny

Nový VW Golf GTI Clubsport 45 oficiálně: Zvládá až 270 km/h, známe i české ceny

Uvnitř jsou u Scaly a Kamiqu jedinými odkazy na motorsport kožený sportovní multifunkční volant, černá sportovní sedadla a sportovní kryty pedálů. Standardní výbavu doplňuje i černá stropnice, bílé ambientní osvětlení, tkané koberce vpředu a vzadu, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce a devět airbagů pro Kamiq, šestice pro Scalu.

Oběma vozům nechybí standardně Bi-LED přední světlomety s přisvěcováním, zadní LED svítilny s animací, parkovací senzory vzadu, tempomat s omezovačem rychlosti, asistent udržování jízdního pruhu, front assist, bezklíčový přístup, dvouzónová klimatizace, elektrické ovládaní oken vpředu a vzadu, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, světelný a dešťový senzor, vyhřívaná přední sedadla a ostřikovače světlometů. Analogovou přístrojovou desku s displejem MaxiDot pak doplňuje 8palcový infotainment s osmi reproduktory.

Škoda Octavia na plyn dostala manuální převodovku. Levnější je nyní i díky akci

Škoda Octavia na plyn dostala manuální převodovku. Levnější je nyní i díky akci

Scala i Kamiq začínají s výbavou 120 let Motorsport u tříválcové motorizace 1.0 TSI (70 kW/95 k) na cenách 482.900 Kč, respektive 495.900 Kč. K dispozici je nicméně i silněji naladěná varianta motoru (81 kW/110 k) včetně možnosti převodovky DSG. Ze čtyřválců je u obou modelů k mání 1.5 TSI (110 kW/150 k) také s volbou manuální převodovky či DSG (ceny viz tabulka).

S ohledem oslavu působení značky v motorsportu může být o to překvapivější, že hatchback i crossover jsou ve výbavě 120 let Motorsport k mání i v kombinaci s šetrným motorem 1.0 TGI G-TEC (66 kW/90 k) na zemní plyn (CNG). Zde začínají cenovky na 512.900 Kč, respektive 525.900 Kč.

Škody Scala a Kamiq v akční výbavě 120 let Motorsport:
Motorizace Scala Kamiq
1.0 TGI G-TEC, 66 kW, 6M 512.900 Kč 525.900 Kč
1.0 TSI, 70 kW, 5M 482.900 Kč 495.900 Kč
1.0 TSI, 81 kW, 6M 502.900 Kč 515.900 Kč
1.0 TSI, 81 kW, DSG 542.900 Kč 555.900 Kč
1.5 TSI, 110 kW, 6M 542.900 Kč 555.900 Kč
1.5 TSI, 110 kW, DSG 582.900 Kč 595.900 Kč

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

TEST Ford Explorer 3.0 V6 EcoBoost Hybrid: Obr se bez zásuvky neobejde

Ford Explorer 3.0 V6 EcoBoost

Je vám Ford Galaxy malý? Chcete plnotučné SUV s výkonem Mustangu? Milujete ticho? Pokud jste odpověděli třikrát ano, vlajková loď americké značky na českém trhu může být to pravé.

včera | Richard Herbich
TEST SsangYong Korando 1.5 T-GDI 4x4: Vše, co potřebujete. Za míň, než čekáte

SsangYong Korando 1.5 TGDI

SsangYong Korando se hlásí v redakční garáží počtvrté. Tentokrát v plné náloži jako borec se čtyřkolkou a automatem.

16.  4.  2021 | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant: Nejlepší jízda na trhu?

VW Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant

Volkswagen Golf Variant prodělal mezigeneračně více změn, než se může na první pohled zdát. Vyzkoušeli jsme sportovněji střiženou verzi R-Line se 150koňovým turbobenzinem a popravdě toho není moc ke kritizování.

14.  4.  2021 | Jan Mička