Škoda zdražila Kamiq a Scalu. Crossover se vůbec poprvé dostal přes 600.000 Kč

Crossoveru Škoda Kamiq úvodní nabídka moc dlouho nevydržela. Základní verze se blíží hranici 400.000 Kč, ta nejdražší se podívala přes 600.000 Kč.

Když Škoda spouštěla v lednu letošního roku předprodej hatchbacku Scala, avizovala, že nic nebude jako dřív. V zájmu zmírnění komplexity z nabídky vyškrtla linii Active a vydala se podobnou cestou, jako třeba Mazda s novou generací modelu 3. Bohatší standardní výbava vyhnala základní cenu na 369.900 Kč, jenže ta se vázala k agregátu 1.0 TSI/70 kW, který v úvodu nebyl dostupný. Stejná filozofie se týká i crossoveru Kamiq, který vstoupil na trh v září a v základu je díky bohatší výbavě o 10.000 Kč dražší než Scala.

TEST Škoda Kamiq 1.6 TDI DSG: Tohle auto už Škodovka nutně potřebovala

TEST Škoda Kamiq 1.6 TDI DSG: Tohle auto už Škodovka nutně potřebovala

Desátého října však vešly v platnost nové ceníky obou modelů Škoda na platformě MQB A0. Scala nyní začíná s motorem 1.0 TSI/70 kW na částce 377.900 Kč, silnější verze tříválce (85 kW) je nyní dostupná od 402.900 Kč, a čtyřválec 1.6 TDI/85 kW zdražil o dvanáct tisíc na základních 446.900 Kč. V případě Kamiqu se bavíme o základní ceně 387.900 Kč za motor 1.0 TSI/70 kW, silnější verze (85 kW) je za 412.900 Kč a 1.6 TDI/85 kW začíná na 456.900 Kč. Motor 1.5 TSI u obou modelů zdražil o 8000 Kč.

TEST Škoda Scala 1.5 TSI ACT DSG: O moc lépe už to nešlo

TEST Škoda Scala 1.5 TSI ACT DSG: O moc lépe už to nešlo

Zvýšení cen nových Škodovek není jedinou změnou. Došlo také k rozšíření nabídky na českém trhu o sportovněji střiženou linii Monte Carlo, kterou Škoda u modelů Scala a Kamiq prezentovala na nedávném autosalonu ve Frankfurtu. Jak bylo řečeno již dříve, je linie Monte Carlo dostupná pro všechny nabízené motory – litrovým TSI/70 kW počínaje, patnáctistovkou TSI/110 kW konče.

Škoda Kamiq: Nabídka motorů a ceny k 10. říjnu 2019
Motor Cena Ambition Cena Style Cena Monte Carlo
1.0 TSI/70 KW 387.900 445.900 500.900
1.0 TSI/85 kW 412.900 470.900 525.900
1.0 TSI/85 kW DSG 452.900 510.900 565.900
1.5 TSI/110 kW 447.900 505.900 560.900
1.5 TSI/110 kW DSG 487.900 545.900 600.900
1.6 TDI/85 kW 456.900 514.900 565.900
1.6 TDI/85 kW DSG 496.900 554.900 609.900

U hatchbacku počítejte se základní cenou 476.900 Kč, v porovnání se vstupní výbavu Ambition si tedy připlatíte 99.000 Kč. V případě Kamiqu se bavíme o ceně od 500.900 Kč, což je o 113.000 Kč více než za Ambition. Crossover se navíc s cenou poprvé dostává přes 600.000 Kč, a sice ve verzích 1.5 TSI/110 kW DSG a 1.6 TDI/85 kW DSG.

Škoda Kamiq Monte Carlo je tady. Už se oficiálně ví, jak ji správně definovat

Škoda Kamiq Monte Carlo je tady. Už se oficiálně ví, jak ji správně definovat

Monte Carlo vychází z výbavy Style. Scala i Kamiq mají snadno rozeznatelné úpravy vzhledu, 17palcová kola, sportovní sedadla v barvách Monte Carlo, Bi-LED světlomety, panoramatickou střechu, zadní parkovací kameru, parkovací senzory vpředu i vzadu, hlídání slepého úhlu, asistent vyparkování či volbu jízdního režimu.

Nejsportovnější Škoda Scala je tady. RS nečekejte, mladým jde hlavně o vzhled

Nejsportovnější Škoda Scala je tady. RS nečekejte, mladým jde hlavně o vzhled

Kamiq má navíc i adativní tempomat schopný fungovat do rychlosti 210 km/h, který má Scala v rámci příplatkové výbavy buď samostatně za 10.200 Kč, nebo v rámci paketu Komfort společně s dalšími prvky za 14.000 Kč.

Škoda Scala: Nabídka motorů a ceny k 10. říjnu 2019
Motor Cena Ambition Cena Style Cena Monte Carlo
1.0 TSI/70 KW 377.900 432.900 476.900
1.0 TSI/85 kW 402.900 457.900 501.900
1.0 TSI/85 kW DSG 442.900 497.900 541.900
1.5 TSI/110 kW 437.900 492.900 536.900
1.5 TSI/110 kW DSG - 532.900 576.900
1.6 TDI/85 kW 446.900 501.900 545.900
1.6 TDI/85 kW DSG 486.900 541.900 585.900

Speciál: Škoda Scala

Škoda Scala je kompaktní model automobilky Škoda Auto. Představen byl 6. prosince 2018 v izraelském Tel Avivu a v nabídce nahrazuje modely Rapid a Rapid Spaceback. Stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

TEST 1.5 TSI ACT DSGJízdní dojmyCena a motoryVýbava • RozměrySvětová premiéra VýrobaŠkoda Scala na CNG Scala vs. Kamiq

TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků
TEST Lexus LC 500 Convertible: Úžasný grand tourer a můj jeden velký problém

Lexus LC 500 Convertible

LC 500 Convertible je první kabriolet Lexus s plátěnou střechou. Vychází z osmiválcového kupé, které je samo o sobě zárukou hlubokého jízdního zážitku. Může být kabriolet ještě lepší?

20.  11.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
První jízda s ostrým Fordem Puma ST: Už jsme si potykali, zanechal hluboký dojem

Ford Puma ST

Český Ford přivezl prvních pár kousků ostrého modelu Puma ST. Měli jsme možnost se s jedním z nich projet a nyní se podělíme o první dojmy.

16.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 52 příspěvků