Škoda Scala už se vyrábí! První vozy budou u dealerů koncem dubna

Světová premiéra Škody Scala proběhla už začátkem loňského prosince v Tel Avivu. Teprve včera však byla oficiálně spuštěna sériová výroba.

O Škodě Scala v současnosti víme vlastně skoro vše, avšak v teoretické rovině. První statické dojmy jsme nabrali už začátkem loňského prosince v rámci světové premiéry v Tel Avivu, kde mimo jiné zazněly velice zajímavé informace týkající se zatím ještě maskovaného crossoveru Kamiq. Letos naberou události velmi rychlý spád, přičemž k jedné z nejdůležitějších událostí došlo právě včera v Mladé Boleslavi.

Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Scala. Chybí vám u ní něco?

Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Scala. Chybí vám u ní něco?

Proběhlo oficiální spuštění sériové výroby Scaly, jejíž první kusy se k zákazníkům dostanou začátkem května. Už koncem dubna přitom budou mít čeští dealeři Škody napilno. V posledním dubnovém týdnu se totiž Scala poprvé ukáže v show roomech a proběhnou první testovací jízdy. Očekávání jsou veliká, protože jde o zcela nový model, který v mnohém ukázal, kudy se bude značka jako taková v budoucnu ubírat.

Škoda Scala má české ceny. Stojí od 394.900 Kč, má pro to dobré důvody

Škoda Scala má české ceny. Stojí od 394.900 Kč, má pro to dobré důvody

Na mysli máme hlavně design a koncept interiéru. Zabudovaný displej infotainmentu je, zdá se, minulostí, o čemž vedle kokpitu Scaly svědčí také přístrojovka připravovaného crossoveru Kamiq. Rozdíly byste tady totiž hledali jenom velice těžko.

„Novým modelem Škoda Scala otevíráme novou kapitolu vozů kompaktní třídy. Jedná se o zcela nový vůz, který ve třídě výrazně posouvá měřítka v oblasti technologií, bezpečnosti a designu. Současně skvěle prezentuje atraktivnost v duchu „smart understatement“. Jsme přesvědčeni, že se vozu Škoda Scala podaří nově nastavit měřítka kompaktních vozů značky Škoda,“ řekl při příležitosti spuštění výroby Bernhard Maier, předseda představenstva značky Škoda.

Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý

Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý

Scala je na českém trhu v nabídce s motory 1.0 TSI (70 a 85 kW), patnáctistovkou TSI (110 kW), nechybí ani turbodiesel 1.6 TDI (85 kW) a sestavu později doplní také verze na CNG. Vůz bude nabízen v jediné karosářské verzi, čímž se liší od modelu Rapid, který v nabídce nahrazuje. Druhou variantu má suplovat právě crossover Kamiq, který si odbude světovou premiéru na blížícím se autosalonu v Ženevě.

Škoda Scala: Technická data a české ceny platné k 18. lednu 2019
Motor 1.0 TSI 1.5 TSI 1.6 TDI 1.6 TDI
Válce/ventily 3/4 4/4 4/4 4/4
Zdvihový objem [cm3] 999 1498 1598 1598
Největší výkon [kW/min] 85/- 110/- 85/- 85/-
Točivý moment [Nm/min] 200/- 250/- 250/- 250/-
Převodovka 6M 7A 6M 7A
Spotřeba [l/100 km] 5,0 5,0 4,2 4,1
Cena Ambition [Kč] 394.900 - 434.900 -
Cena Style [Kč] 449.900 524.900 489.900 529.900

 

Speciál: Škoda Scala

Škoda Scala je kompaktní model automobilky Škoda Auto. Představen byl 6. prosince v izraelském Tel Avivu a v nabídce nahrazuje modely Rapid a Rapid Spaceback. Stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

TEST 1.5 TSI ACT DSGJízdní dojmyCena a motoryVýbava • RozměrySvětová premiéra VýrobaŠkoda Scala na CNG

 

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

dnes | Petr Schnagl | 2 příspěvky
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků