Vláďa a Klára testují Škodu Scala. Ptejte se jich, co vás zajímá!

Kolega Vláďa Kadera a naše instagramová bohyně Klára dnes budou v Chorvatsku testovat novou Škodu Scala. Máte-li dotazy, pište je do diskuse pod tento článek a na instagram Autorevue.cz!

Den D se blíží. Už v posledním dubnovém týdnu, konkrétně ve středu čtyřiadvacátého, zaplní dealerství značky Škoda nový model Scala, na který už stovky zákazníků, kteří si jej s předstihem objednali, čekají. Měli jsme možnost jezdit s konceptem, ze kterého vychází design sériové verze, zkusili jsme si i maskované prototypy a naživo se poprvé seznámili hezky „zatepla“ v Tel Avivu, kde proběhla jeho světová premiéra.

Nová Škoda Scala oficiálně: Už jsme v ní seděli! A v mnohém překvapila

Nová Škoda Scala oficiálně: Už jsme v ní seděli! A v mnohém překvapila

Už od ledna známe ceny aktuálně nabízených verzí, a jak se dalo očekávat, jsou vyšší než u modelu Rapid, který Scala nahrazuje. Údajně ovšem pouze zdánlivě, protože nabídka nezahrnuje linii Active a ve standardu je vůz lépe vybavený. Nyní už zbývá jen zjistit, jak Scala, o níž se mluví jako o Golfu z Boleslavi či Octavii hatchback, jezdí.

Škoda Scala má české ceny. Stojí od 394.900 Kč, má pro to dobré důvody

Škoda Scala má české ceny. Stojí od 394.900 Kč, má pro to dobré důvody

Za tímto účelem jsme do chorvatského Splitu, kde právě začíná maraton dynamickým prezentací Scaly, vyslali redaktora Vláďu Kaderu a svůdnou a vtipnou Kláru, která má na starosti náš profil na instagramu. A zřejmě právě ten by vás měl aktuálně zajímat nejvíce. Kolegové totiž na něj budou během dne „sypat“ postřehy a poznatky z testování a tím se otevírají možnosti také pro vás, naše čtenáře.

Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý. Hlavně v zimě

Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý. Hlavně v zimě

Máte možnost jim posílat vaše smysluplné a Škody Scala se týkající dotazy. Odpovědi dostanete hned, jak to bude možné. Sledujte jejich stories, budou nejvýživnější. Využít můžete také diskusi pod tímto článkem. Dotazy Vláďa zohlední při zpracování jízdních dojmů, které se na webu objeví co nevidět. A očekávat můžete i malé překvapení.

Autorevue.cz je i na Instagramu! Sledujte fotky, videa a příběhy ze zákulisí

Autorevue.cz je i na Instagramu! Sledujte fotky, videa a příběhy ze zákulisí

Nevíte, na co se zaměřit? Zde je souhrn hlavních prvků, které Škoda Scala nabízí:

  • Zcela nová přístrojová deska s minimem konvenčních tlačítek
  • Digitální přístrojový štít, infotainment s novým prostředím
  • Motory s filtry pevných částic, litrový tříválec v základu
  • Kufr o objemu 467 až 1410 litrů, rozvor delší než u Volkswagenu Golf
  • Sportovní podvozek s nastavitelnými tlumiči
  • Integrovaný silikonový trychtýř nádržky kapaliny do ostřikovačů
  • Elektricky ovládané páté dveře s funkcí Tip-To-Close
  • Sklopné opěradlo sedadla spolujezdce
  • Sklopné stolky na zadní straně opěradel předních sedadel
  • Schránka na deštník ve dveřích řidiče (včetně deštníku)
  • Vůz je nepřetržitě online
Škoda Scala: Technická data a české ceny
Motor 1.0 TSI 1.5 TSI 1.6 TDI 1.6 TDI
Válce/ventily 3/4 4/4 4/4 4/4
Zdvihový objem [cm3] 999 1498 1598 1598
Největší výkon [kW/min] 85/- 110/- 85/- 85/-
Točivý moment [Nm/min] 200/- 250/- 250/- 250/-
Převodovka 6M 7A 6M 7A
Spotřeba [l/100 km] 5 5 4,2 4,1
Cena Ambition [Kč] 394.900 - 434.900 -
Cena Style [Kč] 449.900 524.900 489.900 529.900

 

Speciál: Škoda Scala

Škoda Scala je kompaktní model automobilky Škoda Auto. Představen byl 6. prosince 2018 v izraelském Tel Avivu a v nabídce nahrazuje modely Rapid a Rapid Spaceback. Stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

TEST 1.5 TSI ACT DSGJízdní dojmyCena a motoryVýbava • RozměrySvětová premiéra VýrobaŠkoda Scala na CNG Scala vs. Kamiq

TEST Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid: Zenový silák za všechny prachy

Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid

Je to druhá nejvýkonnější Toyota v nabídce na našem trhu. A nejde o sporťák ani v rámci kategorie SUV. Slouží k přesně opačným účelům, které zvládá na výbornou. I když bez chyb není.

7.  3.  2021 | Richard Herbich
TEST Dacia Sandero 1.0 SCe Comfort: Co všechno lze mít za míň než 300 tisíc?

Dacia Sandero 1.0 SCe

Nová Dacia Sandero nám připadá tak zajímavá, že vám ji v krátkém čase servírujeme už podruhé. Tentokrát jsme vyzkoušeli běžné provedení v nejvyšší výbavě, ale zato s nejslabším motorem z celé nabídky. A bylo senzační!

5.  3.  2021 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG: Kam se ještě základní GTI nevydalo

Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG

Základní Volkswagen Golf GTI byl vždy střídmou cestou ke každodennímu cestování se sklony k mírnému sportování. Teď už to tak úplně neplatí.

3.  3.  2021 | Vladimír Kadera | 26 příspěvků