Škoda Š 738: Favorit Coupé, který vznikl v jediném exempláři

puk123  |  09. 07. 2018 08:41

Není mi jasné, jak se u prototypu nechal vývojový tým zvětšit (viz, popiek fotky).

Odpovědět  |   | 
Ruda  |  09. 07. 2018 09:13

Zvetsit? Treba nejaka hosteska nafukuje pana tim, co pan pouziva k curani Favorit je designove pekne auto. Kupe by asi nebylo rentabilni, tak co. Naopak Forman podle me trefil diru na trhu pomerne dobre

Odpovědět  |   | 
puk123  |  09. 07. 2018 10:23

Forman měl taky více společných dílů s hatchbackem než tohle kupátko. Být uzavřený trh, asi by se kupé prodávalo, jako se prodávaly Garde/Rapid i za vyšší cenu. Lidi co měli peníze a chtěli se odlišit měli omezenější možnosti.

Odpovědět  |   | 
Rob!  |  09. 07. 2018 14:54

Nutnost použití společných dílů byl požadavk pro Bertone. Mj. ty obrovské přední světlomety, PAL hromadně dodával i pro Lady. Stejně tak unifikované zadní dveře. Proto byly asi i na modelu tohoto kupátka.

Odpovědět  |   | 
Rob!  |  09. 07. 2018 15:07

Favorit byl hlavně na export, aby byly devizi. Lidi co měli peníze samozřejmě měli omezenější možnosti. Když měli valuty, byl výběr rozšířený o nabídku Tuzexu.
Ale celý ten systém krach, jak sám stejně očekával Adamec. Takže nedošlo ani na sedan ni kupé, což by rozšířilo nabídku a mohlo přinést další devizi, po kterých byl tehdy hlad.

Odpovědět  |   | 
MM  |  09. 07. 2018 10:39

Opraveno, díky za upozornění

Odpovědět  |   | 
Milhaus  |  09. 07. 2018 13:58

Fáčko byla super kára, rád na ni vzpomínám. Vždy jela a všude mne dovezla ale tento prototyp je vážně hnus na poblití.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  09. 07. 2018 19:00

Jedneho casu som jazdil na verzii Favo SportLine a bolo to (na tie casy) prijemne auto s klasickym sijacim strojom vpredu. Celkovo nemoderne auto, ale tu musim zlozit poklonu tym, ktori dokazali z takeho minima spravit take maximum - na normalne jazdenie to uplne stacilo. Mam za to ze podobne auto domacej vyroby (nie, VW nie je domaci) tu chyba. Ostatne felda nespravila nic ine len zopakovala ten isty uspech v ovela vacsom meradle. Zvuk toho motora pohladi po dusi aj po rokoch.

Odpovědět  |   | 
jean  |  09. 07. 2018 17:45

Veľmi podobne vyzeralo ZX coupe. Vydarené vozítko, aj s 1,4 motorom robí radosť. Len ich je už veľmi málo.

Odpovědět  |   | 
Poki  |  20. 08. 2018 20:01

A co teprve verze Dakar?
Za tu bych dal i duši.

Odpovědět  |   | 
silan  |  09. 07. 2018 18:01

Denní norma nadpisů obsahujících slovo "Škoda" opět splněna...

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  09. 07. 2018 18:19

Denní norma alespoň jeden idiot také splněna.

Odpovědět  |   | 
andy  |  09. 07. 2018 20:35

Nevypadalo to špatně.Pěkný článek a zajímavé fota.A bez ideologie a pod.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  09. 07. 2018 20:48

Je to zmenšený Citrroen XM.

Odpovědět  |   | 
Mon  |  10. 07. 2018 04:56

Češi jsou opravdu podřadná rasa. Nedivím se, že sem vozí žrádlo odpad. Když někdo řekne, že Favorit, nebo Felda bylo hezké auto a že dobře jezdilo. To je něco. Takové špunty...

Odpovědět  |   | 
jean  |  10. 07. 2018 08:04

Ono to chce trošku rozmýšľať v súvislostiach, filcka bolo dobré auto v pomere výkon/cena. Najbližšie europske auto s podobným vnútorným priestorom stálo o dobrých 30-50% viac, ked sa začala predávať, tak kia sephia stála skoro pol mega a to tiež nebol žiadny zázrak techniky. A napr. VW polo malo v základe mrtvy motor 1,1 33kW, corsa 1,2 33kW - v porovnaní s nimi bola filcka raketoplán.

Odpovědět  |   | 
jean  |  10. 07. 2018 08:05

Výkonom som nemyslel kW v motore, ale celkovo priestor v aute, prevádzkové náklady...

Odpovědět  |   | 
Mon  |  10. 07. 2018 04:58

,,, šunty...

Odpovědět  |   | 
Marfušenka  |  10. 07. 2018 10:48

Kdyby se rozjela sériovka tohoto prototypu, tak by na ni čekali ve své době nadšenci, kteří se nepotřebovali jen přepravovat z bodu A do bodu B a nezajímala je velikost kufru a kolik děcek se vleze na zadní sedadla. Segment aut rodinného typu u nás byl vždy naplněn, zatímco jsme se nikdy nevzmohli na dobrý a výkonný sporťák. Nebo nám to spíš nebylo umožněno. Omlouvám se všem milovníkům kubatury 0,8 až 1, kteří se chlubí nízkou spotřebou PHM a pak se plazí do kopce za traktorem..

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  11. 07. 2018 18:09

Pokud máte třeba Matiz pak je to stejně na plný plyn a spotřeba není zrovna růžová. Ale já třeba jezdím s C1 a za traktorem se neplazím a na semaforech, kde čekám první většinou všem těm standardním plečkám ujedu a teprve po nějaké době se projeví u těch lepších aut (i řidičů) vyšší výkon a tak ve 120 mě už hravě vezmou. Synonymem pomalých aut je pro mne těžká Škodovka s motorem 1,2. Akcelerace jako by jela na LPG.

Odpovědět  |   | 
karel  |  10. 07. 2018 13:57

Felicia bylo ve sve dobe nejprostornejsi auto stredni tridy - mohu to porovnat z vlastni zkusenosti. Cely zivot jezdim jen skodovkama,ted uz 20 let fabii,a je to bomba,bezkonkurencni svezeni...

Odpovědět  |   | 
Arcturus  |  10. 07. 2018 19:13

"mohu to porovnat z vlastni zkusenosti. Cely zivot jezdim jen skodovkama" - to se asi trošku vylučuje - jak můžeš o něčem říct, že je bezkonkurenční, kdyžs nic konkurenčního nikdy nevlastnil?!

Odpovědět  |   | 
vepřoknedlo  |  10. 07. 2018 19:55

Máňa říkala, že: "škodofka je nejlepčí a jiný auta stojí za prd". A to má větší váhu než vlastní zkušenost.

Odpovědět  |   | 
jenda  |  12. 07. 2018 12:49

A pak to Bertone prodal Citroenu?

Odpovědět  |   | 
Jozef  |  13. 07. 2018 13:14

Zdravím. Moja bytosť bola vyrobená v polovici 20. storočia. Autá milujem, ale Favorita som nikdy nechcel, zvlášť kvôli jeho nekvalite. Ale stalo sa: v r. 2003 som kúpil 10-ročnú Š Favorit 135LX. Z poslednej modelovej rady ´94, ale zvláštne bolo, že bol to poctivý "karburátor" bez elektroniky, ak nepočítam štandartné bezkontaktné zapaľovanie. Neskôr som zistil, že bol na export, ale nikdy neopustil vtedajšiu Č-SFR. Výkon 43kW sme upravili montážou motora 781.136, znížením hlavy valcov a dôsledným prekopaním zapaľovacej sústavy. Výsledok: výkon 50kW, zrýchlenie na 100km/h za 11sekúnd (s malým dopadom na nárast spotreby na 7,8l). Áno, ten starý motor 781.136 po malej úprave hýbal autom celkom slušne (vďaka ľahkej, ale veľmi priestrannej karosérii). Na diaľnici nemal problém na 145km/h, akurát do kopca mu niečo výkonu chýbalo... Svoje čaro zvýšil vždy po ručnom napastovaní/leštení karosérie. Nikdy ma nezradil motor, ani auto, a to ani v mrazoch. Po r. 2010 som mal veľa záujemcov o kúpu, nakoniec som ho pred 3 rokmi predal za 500€ (12000Kč). Dodnes, aj po 3 rokoch, mi chýba, lebo to bol prvý škodovácky voz aj na dlhé diaľničné jazdy, aj do "poľa" na zemiaky, a pod.
Terajšia moja FabiaI. 1,2 mod. rok 2007 sa mu v parametroch nevyrovná, akurát kvalitnou karosárskou prácou.
A pre tých, ktorí zaznávajú škodovácke motory radu 781, teda 1,3, resp. 1,4 - aj pre nemcov (VW) boli dobré, keď ich montovali do fábií I., resp. Polo I+II. Preto ich majitelia nechcú predať - nenáročné na údržbu, znesú i 300tis. bez GO...
Značka Favorit bude mať vždy svoje miesto v histórii svetovej automobilky Škoda pre jej taliansky šmrnc karosérie a poctivou motorárskou tradíciou. Bez nej by nevznikla FeliciaII. a následne Octavia, ktorej prvá rada vychádzala z Felicie Combi.

Odpovědět  |   | 
Poki  |  20. 08. 2018 19:59

Dyť je to okopírovaný Citroen!!!
Přesněji XM a ZX.
Ale je škoda, že to neprošlo. Takové malé lidové XM-ko by se hodilo.

Odpovědět  |   | 
Tony  |  28. 04. 2020 12:52

Ten kdo psal ten článek by potřeboval nakopat !
Škoda 738 byl prototyp závodní škody 130RS A5 ...
A tohle je prototyp škoda 783 !!!
Kdyby to tam bylo jen jednou tak pochopím že se někdo utnul ale je to tam hned několikrát !

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Za volantem nové Cupry Leon ST PHEV: Sportovní hlavně naoko, přesto důležitá

Cupra Leon ST eHybrid

Ačkoliv to tak při pohledu na registrační značku nemusí vypadat, novou Cupru Leon jsme poprvé testovali na českých silnicích. Jako první na trh vstoupí externě dobíjený hybrid, který však předpokládané sportovní zážitky dost naředil.

včera | Jan Mička | 25 příspěvků
Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

21.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků
Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Moderní interpretace nákupního vozíku je dostupná ve dvou různých variantách. Po základní se nyní podíváme na tu, která míří více na lifestyle.

18.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 92 příspěvků

Nejčtenější články

Tatra 700 Miloše Zemana pořád jezdí. Je nádherná, dochovala se i unikátní výbava

Tatra 700 Miloše Zemana pořád jezdí. Je nád…

Registrační značka neklame, jedna ze Zemanových Tater stále brázdí české silnice. Ta druhá si hoví v prostorách muzea.

12.  10.  2020 | | 84 N/A
Rusol David
PrezidentTatra
Škoda Decatop z Holandska je extrémně vzácná. Slavný první kus jezdí v Česku

Škoda Decatop z Holandska je extrémně vzácn…

Mezi speciality první novodobé škodovky s pohonem předních kol patřívaly nejen akční modely, ale i zahraniční přestavby. Nejunikátnější z nich byla dopřána Holanďanům.

17.  10.  2020 | | 8 N/A
Prejzek Lukáš
Škoda FavoritRetro
Podívejte se na linku Škody v roce 1996. Šéf značky chvíli poté tragicky zahynul

Podívejte se na linku Škody v roce 1996. Šé…

Výňatek ze starého dokumentu nahlédne do výroby Felicie. Na posledních záběrech připomene i nedlouho poté zesnulého Ludvíka Kalmu.

21.  10.  2020 | | 20 N/A
Fuglevič Daniel
ŠkodaRetro
Podle Audi neexistuje. RS 001 s nápisy JZD Slušovice ale tajně testovali v ČSSR

Podle Audi neexistuje. RS 001 s nápisy JZD …

Audi léta tvrdí, že muzejní exponát Sport Quattro RS 002 skupiny S s pětiválcem uprostřed je nástupce Sport Quattra S1 E2 skupiny B. Není to tak docela pravda. Mezi těmito automobily stojí funkční prototypy RS 001, které byly kvůli utajení před Volkswagenem testovány za železnou oponou v Československu. Když se existence strojů provalila, pod osobním dohledem Piëcha musely být rozebrány a dodnes se o nich nemluví.

27.  9.  2020 | | 38 N/A
Mihálik Miro
WRCprototypQuattroRallyeAudiTajnéRetro
Slevová smršť u Fordu: Focus kombi se dostal pod 400 tisíc, lákavější jsou i Kuga a Puma

Slevová smršť u Fordu: Focus kombi se dosta…

Slevy se vedle celých vozů týkají i na vybrané prvky výbavy. Nejlákavější je určitě Smart Edition u modelu Puma.

4.  10.  2020 | | 33 N/A
Kadera Vladimír
Akční nabídkaFord