Škoda Š 738: Favorit Coupé, který vznikl v jediném exempláři

27 komentářů

Tony
28. dubna • 12:52

Ten kdo psal ten článek by potřeboval nakopat !
Škoda 738 byl prototyp závodní škody 130RS A5 ...
A tohle je prototyp škoda 783 !!!
Kdyby to tam bylo jen jednou tak pochopím že se někdo utnul ale je to tam hned několikrát !

Poki
20. srpna • 19:59

Dyť je to okopírovaný Citroen!!!
Přesněji XM a ZX. :-D :-D :-D
Ale je škoda, že to neprošlo. Takové malé lidové XM-ko by se hodilo. :-D

Jozef
13. července • 13:14

Zdravím. Moja bytosť bola vyrobená v polovici 20. storočia. Autá milujem, ale Favorita som nikdy nechcel, zvlášť kvôli jeho nekvalite. Ale stalo sa: v r. 2003 som kúpil 10-ročnú Š Favorit 135LX. Z poslednej modelovej rady ´94, ale zvláštne bolo, že bol to poctivý "karburátor" bez elektroniky, ak nepočítam štandartné bezkontaktné zapaľovanie. Neskôr som zistil, že bol na export, ale nikdy neopustil vtedajšiu Č-SFR. Výkon 43kW sme upravili montážou motora 781.136, znížením hlavy valcov a dôsledným prekopaním zapaľovacej sústavy. Výsledok: výkon 50kW, zrýchlenie na 100km/h za 11sekúnd (s malým dopadom na nárast spotreby na 7,8l). Áno, ten starý motor 781.136 po malej úprave hýbal autom celkom slušne (vďaka ľahkej, ale veľmi priestrannej karosérii). Na diaľnici nemal problém na 145km/h, akurát do kopca mu niečo výkonu chýbalo... Svoje čaro zvýšil vždy po ručnom napastovaní/leštení karosérie. Nikdy ma nezradil motor, ani auto, a to ani v mrazoch. Po r. 2010 som mal veľa záujemcov o kúpu, nakoniec som ho pred 3 rokmi predal za 500€ (12000Kč). Dodnes, aj po 3 rokoch, mi chýba, lebo to bol prvý škodovácky voz aj na dlhé diaľničné jazdy, aj do "poľa" na zemiaky, a pod.
Terajšia moja FabiaI. 1,2 mod. rok 2007 sa mu v parametroch nevyrovná, akurát kvalitnou karosárskou prácou.
A pre tých, ktorí zaznávajú škodovácke motory radu 781, teda 1,3, resp. 1,4 - aj pre nemcov (VW) boli dobré, keď ich montovali do fábií I., resp. Polo I+II. Preto ich majitelia nechcú predať - nenáročné na údržbu, znesú i 300tis. bez GO...
Značka Favorit bude mať vždy svoje miesto v histórii svetovej automobilky Škoda pre jej taliansky šmrnc karosérie a poctivou motorárskou tradíciou. Bez nej by nevznikla FeliciaII. a následne Octavia, ktorej prvá rada vychádzala z Felicie Combi.

jenda
12. července • 12:49

A pak to Bertone prodal Citroenu?

karel
10. července • 13:57

Felicia bylo ve sve dobe nejprostornejsi auto stredni tridy - mohu to porovnat z vlastni zkusenosti. Cely zivot jezdim jen skodovkama,ted uz 20 let fabii,a je to bomba,bezkonkurencni svezeni...

Arcturus
10. července • 19:13

"mohu to porovnat z vlastni zkusenosti. Cely zivot jezdim jen skodovkama" - to se asi trošku vylučuje - jak můžeš o něčem říct, že je bezkonkurenční, kdyžs nic konkurenčního nikdy nevlastnil?!

vepřoknedlo
10. července • 19:55

Máňa říkala, že: "škodofka je nejlepčí a jiný auta stojí za prd". A to má větší váhu než vlastní zkušenost.

Marfušenka
10. července • 10:48

Kdyby se rozjela sériovka tohoto prototypu, tak by na ni čekali ve své době nadšenci, kteří se nepotřebovali jen přepravovat z bodu A do bodu B a nezajímala je velikost kufru a kolik děcek se vleze na zadní sedadla. Segment aut rodinného typu u nás byl vždy naplněn, zatímco jsme se nikdy nevzmohli na dobrý a výkonný sporťák. Nebo nám to spíš nebylo umožněno. Omlouvám se všem milovníkům kubatury 0,8 až 1, kteří se chlubí nízkou spotřebou PHM a pak se plazí do kopce za traktorem..

Pavel
11. července • 18:09

Pokud máte třeba Matiz pak je to stejně na plný plyn a spotřeba není zrovna růžová. Ale já třeba jezdím s C1 a za traktorem se neplazím a na semaforech, kde čekám první většinou všem těm standardním plečkám ujedu a teprve po nějaké době se projeví u těch lepších aut (i řidičů) vyšší výkon a tak ve 120 mě už hravě vezmou. Synonymem pomalých aut je pro mne těžká Škodovka s motorem 1,2. Akcelerace jako by jela na LPG.:-)

Mon
10. července • 4:58

,,, šunty...

Mon
10. července • 4:56

Češi jsou opravdu podřadná rasa. Nedivím se, že sem vozí žrádlo odpad. Když někdo řekne, že Favorit, nebo Felda bylo hezké auto a že dobře jezdilo. To je něco. Takové špunty...

jean
10. července • 8:04

Ono to chce trošku rozmýšľať v súvislostiach, filcka bolo dobré auto v pomere výkon/cena. Najbližšie europske auto s podobným vnútorným priestorom stálo o dobrých 30-50% viac, ked sa začala predávať, tak kia sephia stála skoro pol mega a to tiež nebol žiadny zázrak techniky. A napr. VW polo malo v základe mrtvy motor 1,1 33kW, corsa 1,2 33kW - v porovnaní s nimi bola filcka raketoplán.

jean
10. července • 8:05

Výkonom som nemyslel kW v motore, ale celkovo priestor v aute, prevádzkové náklady...

Pavel
9. července • 20:48

Je to zmenšený Citrroen XM.

andy
9. července • 20:35

Nevypadalo to špatně.Pěkný článek a zajímavé fota.A bez ideologie a pod.

silan
9. července • 18:01

Denní norma nadpisů obsahujících slovo "Škoda" opět splněna...

JirkaX
9. července • 18:19

Denní norma alespoň jeden idiot také splněna.

jean
9. července • 17:45

Veľmi podobne vyzeralo ZX coupe. Vydarené vozítko, aj s 1,4 motorom robí radosť. Len ich je už veľmi málo.

Poki
20. srpna • 20:01

A co teprve verze Dakar? :-P
Za tu bych dal i duši. :-)) B-]

Milhaus
9. července • 13:58

Fáčko byla super kára, rád na ni vzpomínám. Vždy jela a všude mne dovezla ale tento prototyp je vážně hnus na poblití.

Anti-automat
9. července • 19:00

Jedneho casu som jazdil na verzii Favo SportLine a bolo to (na tie casy) prijemne auto s klasickym sijacim strojom vpredu. Celkovo nemoderne auto, ale tu musim zlozit poklonu tym, ktori dokazali z takeho minima spravit take maximum - na normalne jazdenie to uplne stacilo. Mam za to ze podobne auto domacej vyroby (nie, VW nie je domaci) tu chyba. Ostatne felda nespravila nic ine len zopakovala ten isty uspech v ovela vacsom meradle. Zvuk toho motora pohladi po dusi aj po rokoch.

puk123
9. července • 8:41

Není mi jasné, jak se u prototypu nechal vývojový tým zvětšit (viz, popiek fotky). :-P

MM
9. července • 10:39

Opraveno, díky za upozornění

Ruda
9. července • 9:13

Zvetsit? Treba nejaka hosteska nafukuje pana tim, co pan pouziva k curani :-D Favorit je designove pekne auto. Kupe by asi nebylo rentabilni, tak co. Naopak Forman podle me trefil diru na trhu pomerne dobre :-)

puk123
9. července • 10:23

Forman měl taky více společných dílů s hatchbackem než tohle kupátko. Být uzavřený trh, asi by se kupé prodávalo, jako se prodávaly Garde/Rapid i za vyšší cenu. Lidi co měli peníze a chtěli se odlišit měli omezenější možnosti.

Rob!
9. července • 15:07

Favorit byl hlavně na export, aby byly devizi. Lidi co měli peníze samozřejmě měli omezenější možnosti. Když měli valuty, byl výběr rozšířený o nabídku Tuzexu.
Ale celý ten systém krach, jak sám stejně očekával Adamec. Takže nedošlo ani na sedan ni kupé, což by rozšířilo nabídku a mohlo přinést další devizi, po kterých byl tehdy hlad.

Rob!
9. července • 14:54

Nutnost použití společných dílů byl požadavk pro Bertone. Mj. ty obrovské přední světlomety, PAL hromadně dodával i pro Lady. Stejně tak unifikované zadní dveře. Proto byly asi i na modelu tohoto kupátka.

Doporučujeme

Články odjinud