Škoda Š 738: Favorit Coupé, který vznikl v jediném exempláři

puk123  |  09. 07. 2018 08:41

Není mi jasné, jak se u prototypu nechal vývojový tým zvětšit (viz, popiek fotky).

Odpovědět  |   | 
Ruda  |  09. 07. 2018 09:13

Zvetsit? Treba nejaka hosteska nafukuje pana tim, co pan pouziva k curani Favorit je designove pekne auto. Kupe by asi nebylo rentabilni, tak co. Naopak Forman podle me trefil diru na trhu pomerne dobre

Odpovědět  |   | 
puk123  |  09. 07. 2018 10:23

Forman měl taky více společných dílů s hatchbackem než tohle kupátko. Být uzavřený trh, asi by se kupé prodávalo, jako se prodávaly Garde/Rapid i za vyšší cenu. Lidi co měli peníze a chtěli se odlišit měli omezenější možnosti.

Odpovědět  |   | 
Rob!  |  09. 07. 2018 14:54

Nutnost použití společných dílů byl požadavk pro Bertone. Mj. ty obrovské přední světlomety, PAL hromadně dodával i pro Lady. Stejně tak unifikované zadní dveře. Proto byly asi i na modelu tohoto kupátka.

Odpovědět  |   | 
Rob!  |  09. 07. 2018 15:07

Favorit byl hlavně na export, aby byly devizi. Lidi co měli peníze samozřejmě měli omezenější možnosti. Když měli valuty, byl výběr rozšířený o nabídku Tuzexu.
Ale celý ten systém krach, jak sám stejně očekával Adamec. Takže nedošlo ani na sedan ni kupé, což by rozšířilo nabídku a mohlo přinést další devizi, po kterých byl tehdy hlad.

Odpovědět  |   | 
MM  |  09. 07. 2018 10:39

Opraveno, díky za upozornění

Odpovědět  |   | 
Milhaus  |  09. 07. 2018 13:58

Fáčko byla super kára, rád na ni vzpomínám. Vždy jela a všude mne dovezla ale tento prototyp je vážně hnus na poblití.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  09. 07. 2018 19:00

Jedneho casu som jazdil na verzii Favo SportLine a bolo to (na tie casy) prijemne auto s klasickym sijacim strojom vpredu. Celkovo nemoderne auto, ale tu musim zlozit poklonu tym, ktori dokazali z takeho minima spravit take maximum - na normalne jazdenie to uplne stacilo. Mam za to ze podobne auto domacej vyroby (nie, VW nie je domaci) tu chyba. Ostatne felda nespravila nic ine len zopakovala ten isty uspech v ovela vacsom meradle. Zvuk toho motora pohladi po dusi aj po rokoch.

Odpovědět  |   | 
jean  |  09. 07. 2018 17:45

Veľmi podobne vyzeralo ZX coupe. Vydarené vozítko, aj s 1,4 motorom robí radosť. Len ich je už veľmi málo.

Odpovědět  |   | 
Poki  |  20. 08. 2018 20:01

A co teprve verze Dakar?
Za tu bych dal i duši.

Odpovědět  |   | 
silan  |  09. 07. 2018 18:01

Denní norma nadpisů obsahujících slovo "Škoda" opět splněna...

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  09. 07. 2018 18:19

Denní norma alespoň jeden idiot také splněna.

Odpovědět  |   | 
andy  |  09. 07. 2018 20:35

Nevypadalo to špatně.Pěkný článek a zajímavé fota.A bez ideologie a pod.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  09. 07. 2018 20:48

Je to zmenšený Citrroen XM.

Odpovědět  |   | 
Mon  |  10. 07. 2018 04:56

Češi jsou opravdu podřadná rasa. Nedivím se, že sem vozí žrádlo odpad. Když někdo řekne, že Favorit, nebo Felda bylo hezké auto a že dobře jezdilo. To je něco. Takové špunty...

Odpovědět  |   | 
jean  |  10. 07. 2018 08:04

Ono to chce trošku rozmýšľať v súvislostiach, filcka bolo dobré auto v pomere výkon/cena. Najbližšie europske auto s podobným vnútorným priestorom stálo o dobrých 30-50% viac, ked sa začala predávať, tak kia sephia stála skoro pol mega a to tiež nebol žiadny zázrak techniky. A napr. VW polo malo v základe mrtvy motor 1,1 33kW, corsa 1,2 33kW - v porovnaní s nimi bola filcka raketoplán.

Odpovědět  |   | 
jean  |  10. 07. 2018 08:05

Výkonom som nemyslel kW v motore, ale celkovo priestor v aute, prevádzkové náklady...

Odpovědět  |   | 
Mon  |  10. 07. 2018 04:58

,,, šunty...

Odpovědět  |   | 
Marfušenka  |  10. 07. 2018 10:48

Kdyby se rozjela sériovka tohoto prototypu, tak by na ni čekali ve své době nadšenci, kteří se nepotřebovali jen přepravovat z bodu A do bodu B a nezajímala je velikost kufru a kolik děcek se vleze na zadní sedadla. Segment aut rodinného typu u nás byl vždy naplněn, zatímco jsme se nikdy nevzmohli na dobrý a výkonný sporťák. Nebo nám to spíš nebylo umožněno. Omlouvám se všem milovníkům kubatury 0,8 až 1, kteří se chlubí nízkou spotřebou PHM a pak se plazí do kopce za traktorem..

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  11. 07. 2018 18:09

Pokud máte třeba Matiz pak je to stejně na plný plyn a spotřeba není zrovna růžová. Ale já třeba jezdím s C1 a za traktorem se neplazím a na semaforech, kde čekám první většinou všem těm standardním plečkám ujedu a teprve po nějaké době se projeví u těch lepších aut (i řidičů) vyšší výkon a tak ve 120 mě už hravě vezmou. Synonymem pomalých aut je pro mne těžká Škodovka s motorem 1,2. Akcelerace jako by jela na LPG.

Odpovědět  |   | 
karel  |  10. 07. 2018 13:57

Felicia bylo ve sve dobe nejprostornejsi auto stredni tridy - mohu to porovnat z vlastni zkusenosti. Cely zivot jezdim jen skodovkama,ted uz 20 let fabii,a je to bomba,bezkonkurencni svezeni...

Odpovědět  |   | 
Arcturus  |  10. 07. 2018 19:13

"mohu to porovnat z vlastni zkusenosti. Cely zivot jezdim jen skodovkama" - to se asi trošku vylučuje - jak můžeš o něčem říct, že je bezkonkurenční, kdyžs nic konkurenčního nikdy nevlastnil?!

Odpovědět  |   | 
vepřoknedlo  |  10. 07. 2018 19:55

Máňa říkala, že: "škodofka je nejlepčí a jiný auta stojí za prd". A to má větší váhu než vlastní zkušenost.

Odpovědět  |   | 
jenda  |  12. 07. 2018 12:49

A pak to Bertone prodal Citroenu?

Odpovědět  |   | 
Jozef  |  13. 07. 2018 13:14

Zdravím. Moja bytosť bola vyrobená v polovici 20. storočia. Autá milujem, ale Favorita som nikdy nechcel, zvlášť kvôli jeho nekvalite. Ale stalo sa: v r. 2003 som kúpil 10-ročnú Š Favorit 135LX. Z poslednej modelovej rady ´94, ale zvláštne bolo, že bol to poctivý "karburátor" bez elektroniky, ak nepočítam štandartné bezkontaktné zapaľovanie. Neskôr som zistil, že bol na export, ale nikdy neopustil vtedajšiu Č-SFR. Výkon 43kW sme upravili montážou motora 781.136, znížením hlavy valcov a dôsledným prekopaním zapaľovacej sústavy. Výsledok: výkon 50kW, zrýchlenie na 100km/h za 11sekúnd (s malým dopadom na nárast spotreby na 7,8l). Áno, ten starý motor 781.136 po malej úprave hýbal autom celkom slušne (vďaka ľahkej, ale veľmi priestrannej karosérii). Na diaľnici nemal problém na 145km/h, akurát do kopca mu niečo výkonu chýbalo... Svoje čaro zvýšil vždy po ručnom napastovaní/leštení karosérie. Nikdy ma nezradil motor, ani auto, a to ani v mrazoch. Po r. 2010 som mal veľa záujemcov o kúpu, nakoniec som ho pred 3 rokmi predal za 500€ (12000Kč). Dodnes, aj po 3 rokoch, mi chýba, lebo to bol prvý škodovácky voz aj na dlhé diaľničné jazdy, aj do "poľa" na zemiaky, a pod.
Terajšia moja FabiaI. 1,2 mod. rok 2007 sa mu v parametroch nevyrovná, akurát kvalitnou karosárskou prácou.
A pre tých, ktorí zaznávajú škodovácke motory radu 781, teda 1,3, resp. 1,4 - aj pre nemcov (VW) boli dobré, keď ich montovali do fábií I., resp. Polo I+II. Preto ich majitelia nechcú predať - nenáročné na údržbu, znesú i 300tis. bez GO...
Značka Favorit bude mať vždy svoje miesto v histórii svetovej automobilky Škoda pre jej taliansky šmrnc karosérie a poctivou motorárskou tradíciou. Bez nej by nevznikla FeliciaII. a následne Octavia, ktorej prvá rada vychádzala z Felicie Combi.

Odpovědět  |   | 
Poki  |  20. 08. 2018 19:59

Dyť je to okopírovaný Citroen!!!
Přesněji XM a ZX.
Ale je škoda, že to neprošlo. Takové malé lidové XM-ko by se hodilo.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

19.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 45 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 94 příspěvků

Nejčtenější články

Nový Superb je za dveřmi! Passat nejen dožene, ale v něčem i překoná

Nový Superb je za dveřmi! Passat nejen dože…

Prototypy modernizované Škody Superb se už v současnosti prohánějí po českých silnicích. Oficiální premiéra je na spadnutí, pojďme si proto shrnout, co zatím s jistotou víme.

16.  2.  2019 | | 142 N/A
Dacii Duster už v Česku koupíte s novými motory. Teď nabídne až 150 koní

Dacii Duster už v Česku koupíte s novými mo…

Nabídka motorizací u Dacie Duster nebyla doteď zrovna pestrá. Od února však přichází rumunský pracant s další várkou motorizací a nabízí tak celkem široký výběr.

1.  2.  2019 | | 29 N/A
Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci

Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konc…

Škodě Citigo bylo na podzim loňského roku sedm let. Už nyní víme, že verze se spalovacím motorem se osmého roku života nedočkají, model jako takový však úplně neskončí.

18.  2.  2019 | | 65 N/A
Dacia Duster se bude vyrábět i jako pick-up. O Renault už ale nepůjde

Dacia Duster se bude vyrábět i jako pick-up…

Dacia představí pickup na bázi Dusteru ještě letos. Žádnou spojitost s modelem Renault Duster Oroch ale nehledejte.

8.  2.  2019 | | 7 N/A
BAZ Locusta byl marný bratislavský výkřik volající po modernizaci Škody

BAZ Locusta byl marný bratislavský výkřik v…

Kvůli koncepci vše vzadu se o Škodě Garde, Rapid a dalších mladoboleslavských kupé mluví v nadsázce jako o Porsche východu. Kdyby ale došlo na plánovaný slovenský facelift, mohlo být od 80. let vše jinak.

28.  1.  2019 | | 36 N/A