Škoda Š 720: Šestiválec měl konkurovat BMW, skončilo to fiaskem

29 komentářů

Pat
20. března • 14:36

Auto mohlo být klidně dobré, ale design byl katastrofa, jak je vidět. To je taková tradice tady v česku, že nikdo neumí nakreslit kloudnej sedan. Nakonec ani toho Favorita si nebyli schopný nakreslit sami, přitom hatchback je to nejjednodušší.

Eurohujer
22. května • 17:05

Koukam tady je to zase samej bejvalej komous nebo synacek komouse vraha, meli vas vsechny povesit na lampy!

26. dubna • 21:16

Další chytrý jako hovno u košile....

k22
21. května • 9:28

Dnes konkurují BMW tříválce TSI a taky to jde...B-]

mirek sgt
20. května • 18:23

V žádném případě neměl a ani nemohl vůz Š 720 konkurovat BMW.
To jsou poměrně hloupé výmysly aktuálních mladých redaktorů.
Poznámka, ve které zaznělo jméno BMW, měla úplně jinou souvislost.
Giugiaro, šéfdesignér studia Ital Design, byl BMW odmítnut se svým návrhem karoserie. Údajně některé prvky z návrhu pro BMW promítl do studie pro Škodovku a komunističtí novináři tehdy dokonce napsali, ze Škodovka dostala podřadný navrh, který odmítlo BMW.
A z praktického hlediska - jak by Škodovka, tehdejší socialistický podnik s prázdnou kapsou, dokázala vytvořit dealerskou síť na Západě, konkurujici už tehdy světové automobilce BMW?!
Vzpamatujte se a přestaňte psát idiocie....
Viz nedávný článek s titulkem “Škoda vs Porsche, Tatra vs BMW”.
Všechno to psaní jsou maximálně vlhké sny Neználků....

Twan
20. května • 22:55

Ale notak...když jste ta znalý, víte, že škoda v pozdějších letech měla prodejní síť celkem slušnou. Opět se jednalo o umělé omezení, jelikož se státu"(všichni ví koho myslím) nechtělo investovat. Jinak by JISTĚ konkurovala. A tak chytrý člověk jako vy určitě ví, že první dealerství BMW bylo například v USA (jejich současn největší trh) až v roce 1976, takže import byl zhruba na úrovni Škody, které se tahali do USA zhruba od roku 1959 (BMW to zvládlo dokonce v roce 1956)...Takže ještě nějaké debilní poznámky? Neználku?https://www.youtube.com/watch... Podívejte se sami co o tom povídají tehdejší zaměstnanci....opět jeden co přesvědčuje o nesmyslech!

VS3
21. května • 8:04

A proč se v té prodejní síti nic neprodávlo a čekali se několik dní fornty jen na zápis do pořadníku, na základě čeho jsme čekali ještě několik let na předražené auto?
A hlavně, co servisní síť, žádné díly, to by byla konkurence BMW :)))) https://www.youtube.com/watch...

Josef
20. května • 22:09

Třeba to měla být konkurence pro BMW Isetta...;-)

Joe Doe
21. května • 13:31

A Depeche Mode by mali vo videu Skodu.... https://www.youtube.com/watch...

OnlyTruth
20. května • 14:39

bolo by krasne keby rusi neokupuju CeskoSlovensko a Skoda by bola uplne inde .. koncepcia v predu motor zadny pohon by si ponechala s inym menom ako teraz.. dnes ako kazdy smejd v predu motor predny pohon, nedotacave smejdy.. ani poriadnu 4x4u nemaju :(

VS3
20. května • 14:00

plagiát Renaultu

Twan
20. května • 10:42

https://img.mediacentrum.sk/gallery/600/1530429.jpg... tady je odkaz na obrázek bráchy té napodobeniny renaultu...už obrázek řekne že to byla trochu jiná liga. Tak prosím raději nepolouchejte tlachy nějakého pitomce a vzdělejte se sami. Budete hodně překvapení kam Škodovka mířila.

Ota
24. května • 13:48
VS3
20. května • 14:02

to je ale jiný typ prototypu, u toho v článku je typ, u kterého je legitimní srovnání s Renaultem, z toho prototypu to přímo číší, jak exteriérem, tak interiérem

Twan
20. května • 23:17

Jo...vezmeme nepovedený první prototyp prototyp a napíšeme že řada 720 byla fiasko, když to bylo jedno z nejlepších aut co škoda kdy navrhla vzhledem k době a konkurenceschopnosti, vlastními silami bez diktátu VW. A banda pitomců tu bude obhajovat výblitek autora který nemá dost znalostí na to, aby popsal celou problematiku. Je mi vás líto.

Twan
20. května • 10:38

Co to tady melete zase...vyberete jeden prototyp který se nepovedl a odstřelíte celou řadu. Tehdy holt hatchback neměl tuhost..proto Škoda vyvíjela primárně variantu sedan, která vypadá o třídu lépe a problém s tuhostí nemá, jelikož dodnes jezdí červený a modrý prototyp různě po srazech. To auto by BMW zašlapalo do země. Jaksi jste zapoměli zmínit, že motor byl modulární a přestavoval se snad od 1300ccm po 2000ccm. To byl čtyřválec, šestiválec chtěli také. Dvoulitr šel přes sto koní. Počítalo se s klimatizací, koženým čalouněním, autoatickou převodovkou....no a celé fiasko jak dementně píšete už v nadpisu bylo, že soudruzi řekli ne. Který omezený kretén pro vás ty články furt cucá z prstu????? Už mě fakt serete! Informací půlka, tendenčně napsané a odprezentované jako by tu byli lidé neschopní něco dotáhnout. JSTE PITOMEC AUTORE!!!

terin
20. května • 16:49

Nastuduj si, co je to za vůz, tenhle prototyp nemá s výjimkou motoru s vozem od Giugiara nic společného. Vznikl dávno předtím.

Twan
20. května • 19:14

Vznikl jako první prototyp řady 720. Tento vůz je následovníkem, konkrétně 3. v pořadí, druhý byl prototyp pana Žáčka. Vím, znám. Ale nechápu kde je to fiasko. Z článku se vytratilo že druhý prototyp byl za rok a půl a třetí o další rok a půl později. Nechápu kde se vzala informace o nedostatku peněz, jediný důvod proč nebyl puštěn do výroby bylo nařízní moskvy, protože vůz byl příliš komfortní a nezapadal do ideologie sovětů, kde nejluxusnější vozy museli pocházet z Ruska.

Roman
21. května • 1:59

Není pravda, respektive to s tou Moskvou nebylo nikdy prokázano a byla to spíše jen smyšlenka živená díky okupaci 1968. Podle jiných zdrojů naopak SSSR nabádal své satelity, aby byli více samostatní, kvůli velkému hladu po autech a k tomu ještě výrobní kapacity VAZu byly tak 6x větší než Śkody, tedy se ohrožení nemusela bát. Dneska víme, že se o Škodovce rozhoduje v Německu.....automobilka byla tehdy pořádně zchudlá kvůli výstavbě nových hal pro 1000 MB, že si nemohla dovolit vyrábět úplně nové auto, které by na předchozí skoro vůbec nenavazovalo.

Lovap
21. května • 9:31

Presne tak. Nedlho po revolúcii vyšiel v Světě motorů pomerne dlhý článok o vývoji 720 aj s komentárom ľudí, ktorí sa priamo podieľali na vývoji. Jednoznačne konštatovali, že Rusi problém nerobili. Problém bol v tom, že celá táto platforma bola nová a teda sa museli postaviť nové linky a podobne - prosto obrovská investícia. A zároveň AZNP investovala do BAZ Bratislava. Nemohli si dovoliť dva také nákladné projekty naraz, takže 720 "šla k ledu".

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ne321
21. května • 14:44

Ono to nebylo ani tak o potrebne investici jako o tom, ze takhle sofistikovane auto uz tehdejsi rozpadajici se socialisticky prumysl nebyl schopen seriove vyrobit. Coz si soudruzi nastesti v cas uvedomili, Skodovce podobne nesmysly zatrhli a slo se cestou extremne technicky jednoduche Skody 105/120 na kterou Skodovka jeste stacila.

stealth01
19. května • 20:13

Jeden z velmi dobrých motorů zůstane osmiválec v Superbu. Velice pěkně vyladěn.

ACE
20. května • 5:55

No to je možné, celejch 70kW koncem třicátých let to musel bejt pecka :-D Já bohužel jezdil s osmiválcem v českém autě naposledy v T613.

stealth01
20. května • 8:42

Mimochodem. BMW postavilo svůj první osmiválec až v padesátých letech a za těch třicet dalších let od V8 Superbu nabízeli výkon "celejch 75kW". Takže ten úšklebek nad Škodovkou asi není úplně na místě.

ACE
20. května • 9:36

Prastrýc měl kliku, jezdit jednim z deseti vyrobenejch aut. Jinak űsměv na starými časy a výkony není rozhodně žádnej výsměch škodě té doby. No a ta 613 měla paradní zvuk, rozumnej zátah na tu dobu a byla pohodlná. Pak už následují asi samá negativa ....bohužel. Pár let jsem s ní jezdil.

JirkaK
21. května • 8:31

Pokud někdo ohrnuje nos nad výkonem 75kW z velkoobjemového osmiválce, musí si hlavně uvědomit na jaký benzín se tehdy jezdilo. Rozhodně neexistoval žádný "special" nebo "super" s devadesáti a více oktany. Tehdejší nízkooktanové benzíny vyžadovaly malý kompresní poměr okolo 1:6 a na tom to celé stálo a padalo.
A Tatra 613? Na konci 80. let s ní jezdil ve fabrice kde jsem tehdy pracoval ředitel. Ano, docela pěkné auto, krásný zvuk motoru, proti stodvacítce nebo Wartburgu to byla pecka, ale co dál? V devadesátých letech sem začaly proudit západní ojetiny a začal jsem si uvědomovat rozdíl.... Prý luxusní auto - s palubní deskou z polyuretanové pěny, bez posilovače řízení, bez ABS, bez klimy, s okny na kličky....... Dynamika jakou měla o pět let později leckterá šestnáctistovka s poloviční spotřebou.....

stealth01
20. května • 9:54

Vybíral tehdy jako továrník v Turnově mezi Tatrou s šestiválcem a touto Škodou. Ze Škody přijeli za ním a kompletně vůz předvedli. Něco v dnesni době nevídaného.
T613 měla bohužel šílené jízdní vlastnosti. Nejvíce ji slušela pohodovych 100-120 na dálnici.

stealth01
20. května • 6:46

No jo, ale ten chod. Měl ho můj prastrýc. Fantazie.
T613 jsem jezdil hodně často. Bylo to auto kolegy v práci a když jsme jeli na sluzebku, tak jsem ho vždycky uprosil, ať vezme Tatru. Na ten zvuk nikdy nezapomenu (samozřejmě v kontextu doby a většinové čtyřválcové produkce).

Joe Doe
21. května • 13:29

V '94 som mal summer job v restauracii v nemenovanom slovenskom letovisku a manzel jednej z kucharok mal T603 - vo velmi dobrom stave.Snazil som sa si zariadit pracu tak, aby ma po sichte mohli hodit domov do mesta.O par rokov neskor nasa kapela dostala T613 ako limuzinu na jednom hudobnom festivale (no jo, recesia) a potom ma viezli 400 km domov. Super zazitok ale ta T603 mi v pamati zostala hlbsie.

Doporučujeme

Články odjinud