Škoda Roomster: technické parametry, motory

Na komplexní představení nového Roomsteru si musíme počkat na úterní začátek ženevského autosalonu, již nyní se ale na veřejnost dostaly některé podrobnosti, které jsme dříve jen odhadovali. Mladoboleslavká novinka měří na délku 4 205 mm, je široká 1 684 mm a vysoká 1 607 mm – je tedy jen o pár milimetrů kratší než Fabia kombi. Rozvor je o téměř 4 cm větší než u Octavie, měří 2 617 mm, což zaručuje dostatečně prostorný interiér. Na zadních sedadlech se bude sedět natolik vysoko, že cestující bez problému uvidí přes řidiče a jeho spolujezdce vpřed na cestu.

Zavazadlový prostor nabídne velký objem – v základu cca 450 l, přičemž po posunutí zadní lavice vpřed (o zhruba 15 cm) se zvětší na špičkových 530 l, což je téměř tolik, jako má velká Octavia. Po sklopení sedadel se pak zavazadelník dále zvětší na cca 1 780 l. O motorech jsme psali již dříve, základem bude benzíňák 1.2 HTP s výkonem 47 kW, další v řadě pak budou motory 1.4 FSI 63 kW a 1.6 77 kW. Naftu zastoupí dva tříválce 1.4 TDI s výkony 51 a 59 kW, a větší čtyřválec 1.9 TDI 77 kW.

Cena zatím není známa, v základu by se měla podle našeho odhadu pohybovat okolo 350 tisíc Kč. Poprvé se v nabídce Škody objeví aktivní světlomety, které zlepší viditelnost v zatáčkách. Nebude chybět ani filtr pevných částic pro dva výkonnější nafťáky.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků