Škoda Roomster Scout jde do prodeje

Druhý ze skautíků škodovky míří do showroomů. Co všechno nabídne a kolik bude stát? (fotogalerie, české ceny)

Ani česká automobilka Škoda neodolala současným trendům a na trh příchází s vozy, které by se, s trochou nadsázky, daly nazvat silničními teréňáky. U mateřského Volkswagenu značí tyto modelz názvem Cross, u Škody se rozhodli pro název Scout. Tradici těchto modelů založila v Mladé Boleslavi Octavia Scout, která má k teréňáku poměrně daleko, ale krom optických změn přichází i s pohonem všech kol a vyšší světlou výškou.

Tip: Přečtěte si náš první test Octavie Scout ze zasněžených italských Alp.

Druhým a zřejmě ne posledním této řady se stává nový rodinný Roomster, který ale označení Scout vzdaluje od „terénního vnímání” ještě dále. Krom optického paketu totiž nenabízí téměř nic dalšího. Žádná čtyřkolka, žádná změna světlé výšky. V případě Roomsteru je tedy Scout ryze lifestylovou záležitostí (moderní termín „lifestylový” můžeme v češtině definovat slovy: tváříme se jako že děláme něco, co ve skutečnosti neděláme; tato definice ale není aplikovatelná obecně, např. spojení „lifestylový pracant” u nás i přes častý výskyt tohoto jevu nezdomácnělo).

Co tedy Roomster Scout nabízí? Novinku Škody jsme vám poprvé představili již loni v listopadu a ačkoli automobilka tehdy mnoho podrobností nezveřejnila, byly to informace - vzhledem k nepříliš významné odlišnosti od standardního Roomsteru - vcelku vyčerpávají. Scout zkrátka nabídne především jiný vzhled. Nejzásadnějším rozdílem je doplnění plastového obložení na spodních částech karoserie, které ale mění vzhled vozu vcelku významně. Díky rozdělení lakovaných velkých ploch na menší části působí Scout lehčeji a svěžeji než jeho „obyčejný” bratříček. Je dost dobře možné, že si získá přízeň většího počtu zákazníků, čemuž nahrává i jeho cena. Ale nepředbíhejme.

Nevýznamnou proměnou prošly i další detaily a interiér vozu. Provedení Scout lze totiž kombinovat se všemi běžnými úrovněmi výbav kromě té nejnižší, což je další významný rozdíl proti Octavii Scout, která je nabízena jako zcela specifický model. Zkrátka u Roomsteru představuje Scout jen jakýsi paket (Scout-paket?), který obsahuje mj. střešní nosič, přední mlhovky, speciální koberce v interéru, specifické potahové látky, samožřejmě zmiňované změny v provedení karoserie a zvláštní šestnáctipalcová kola. Místo nich lze alternativně objednat i 17" disky, rovněž výlučně „skautí”. Kola obouvají pneumatiky o rozměrech 205/45 R16 resp. 205/40 R17, které nejsou pro běžný Roomster typické. Právě pneumatiky se tak nakonec starají alespoň o symbolické zvětšení světlé výšky vozu.

Roomster Scout bude k dispozici se čtyřmi motory a to dvěma benzínovými a dvěma naftovými. Benzín zastoupí čtyřválce 1,4 a 1,6 16V o výkonech 63 kW (86 k), resp. 77 kW (105 k). Naftu pak tříválec 1,4 a čtyřválec 1,9 TDI o výkonech 59 kW (80 k), resp. 77 kW (105 k).

Z nabídky tak zmizela nejnižší výbava Roomster a základní motory 1,2 HTP 51 kW a 1,4 TDI 51 kW. Scout-paket můžete přikoupit ke všem ostatním specifikacím za rovných 30 000 Kč a ceny Roomsteru Scout tak startují na 429 900 Kč za provedení Style 1,4 16V 63 kW. Ceny zbylých provedení si jistě snadno dopočítáte, na opačném konci nabídky stojí Scout Sport 1,9 TDI 77 kW DPF se základní cenovkou 583 900 Kč.

A jakou věštíme Roomsteru Scout budoucnost? Růžovou, cena doplňků je mírná a prodejní trhák z něj nebude pouze proto, že celý skautí paket nelze přikoupit k těm nejlevnějším modelům. Mezi zákazníky vyšších specifikací vozu ale lze očekávat velký zájem, paket vůz nejen zkrášluje, ale přidává mu i na smyslu. Roomster je ideálem českého chataře a trochu odolnější provedení vozu mu jistě bude po chuti...

Tip2: Přečtěte si test Škody Roomster s motorem 1,4 TDI.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Roomster Scout
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků