Škoda Roomster Scout jde do prodeje

Druhý ze skautíků škodovky míří do showroomů. Co všechno nabídne a kolik bude stát? (fotogalerie, české ceny)

Ani česká automobilka Škoda neodolala současným trendům a na trh příchází s vozy, které by se, s trochou nadsázky, daly nazvat silničními teréňáky. U mateřského Volkswagenu značí tyto modelz názvem Cross, u Škody se rozhodli pro název Scout. Tradici těchto modelů založila v Mladé Boleslavi Octavia Scout, která má k teréňáku poměrně daleko, ale krom optických změn přichází i s pohonem všech kol a vyšší světlou výškou.

Tip: Přečtěte si náš první test Octavie Scout ze zasněžených italských Alp.

Druhým a zřejmě ne posledním této řady se stává nový rodinný Roomster, který ale označení Scout vzdaluje od „terénního vnímání” ještě dále. Krom optického paketu totiž nenabízí téměř nic dalšího. Žádná čtyřkolka, žádná změna světlé výšky. V případě Roomsteru je tedy Scout ryze lifestylovou záležitostí (moderní termín „lifestylový” můžeme v češtině definovat slovy: tváříme se jako že děláme něco, co ve skutečnosti neděláme; tato definice ale není aplikovatelná obecně, např. spojení „lifestylový pracant” u nás i přes častý výskyt tohoto jevu nezdomácnělo).

Co tedy Roomster Scout nabízí? Novinku Škody jsme vám poprvé představili již loni v listopadu a ačkoli automobilka tehdy mnoho podrobností nezveřejnila, byly to informace - vzhledem k nepříliš významné odlišnosti od standardního Roomsteru - vcelku vyčerpávají. Scout zkrátka nabídne především jiný vzhled. Nejzásadnějším rozdílem je doplnění plastového obložení na spodních částech karoserie, které ale mění vzhled vozu vcelku významně. Díky rozdělení lakovaných velkých ploch na menší části působí Scout lehčeji a svěžeji než jeho „obyčejný” bratříček. Je dost dobře možné, že si získá přízeň většího počtu zákazníků, čemuž nahrává i jeho cena. Ale nepředbíhejme.

Nevýznamnou proměnou prošly i další detaily a interiér vozu. Provedení Scout lze totiž kombinovat se všemi běžnými úrovněmi výbav kromě té nejnižší, což je další významný rozdíl proti Octavii Scout, která je nabízena jako zcela specifický model. Zkrátka u Roomsteru představuje Scout jen jakýsi paket (Scout-paket?), který obsahuje mj. střešní nosič, přední mlhovky, speciální koberce v interéru, specifické potahové látky, samožřejmě zmiňované změny v provedení karoserie a zvláštní šestnáctipalcová kola. Místo nich lze alternativně objednat i 17" disky, rovněž výlučně „skautí”. Kola obouvají pneumatiky o rozměrech 205/45 R16 resp. 205/40 R17, které nejsou pro běžný Roomster typické. Právě pneumatiky se tak nakonec starají alespoň o symbolické zvětšení světlé výšky vozu.

Roomster Scout bude k dispozici se čtyřmi motory a to dvěma benzínovými a dvěma naftovými. Benzín zastoupí čtyřválce 1,4 a 1,6 16V o výkonech 63 kW (86 k), resp. 77 kW (105 k). Naftu pak tříválec 1,4 a čtyřválec 1,9 TDI o výkonech 59 kW (80 k), resp. 77 kW (105 k).

Z nabídky tak zmizela nejnižší výbava Roomster a základní motory 1,2 HTP 51 kW a 1,4 TDI 51 kW. Scout-paket můžete přikoupit ke všem ostatním specifikacím za rovných 30 000 Kč a ceny Roomsteru Scout tak startují na 429 900 Kč za provedení Style 1,4 16V 63 kW. Ceny zbylých provedení si jistě snadno dopočítáte, na opačném konci nabídky stojí Scout Sport 1,9 TDI 77 kW DPF se základní cenovkou 583 900 Kč.

A jakou věštíme Roomsteru Scout budoucnost? Růžovou, cena doplňků je mírná a prodejní trhák z něj nebude pouze proto, že celý skautí paket nelze přikoupit k těm nejlevnějším modelům. Mezi zákazníky vyšších specifikací vozu ale lze očekávat velký zájem, paket vůz nejen zkrášluje, ale přidává mu i na smyslu. Roomster je ideálem českého chataře a trochu odolnější provedení vozu mu jistě bude po chuti...

Tip2: Přečtěte si test Škody Roomster s motorem 1,4 TDI.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Roomster Scout

bazar

Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 275 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2007
Stav: 249 235 km
Cena: 150 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků