Škoda Roomster Scout: další český allroad je tu

Do skautského oddílu škodovky přibyl již druhý model. Po Octavii Scout se automobilka vytasila se stejně laděným Roomsterem.
Škoda Roomster Scout: další český allroad je tu

Škodovce se zřejmě zalíbilo okouzlovat zákazníky toužící po univerzálně laděných vozech a do jejich vkusu se pokouší trefit již svým druhým modelem. Její poslední novinka se jmenuje Roomster Scout. Již z jejího názvu bude zasvěceným jasné, že jde o další „allroad” postavený na bázi osobního vozu, tentokrát kompaktního MPV Roomster. Po představení Škody Octavia Scout na pařížském autosalonu je Roomster Scout druhým pokračováním designové linie Scout, která obohacuje rysy osobního automobilu o prvky terénního auta.
 
Od standardní verze se Roomster Scout liší především novými designovými prvky, které jsou pro vozy tohoto ladění typické. Jedná se zejména o oplastování spodních „pater” karoserie nelakovaným černým plastem, který má vozu zajistit vyšší odolnost proti poškození při jízdě lehkým terénem. Provedení Scout ale vozu nepropůjčuje pouze vzhled automobilu pro volný čas, zintenzivněna by měla být i ochrana vozu pomocí spodních krytů, které by měly zabránit nežádoucímu kontaktu mechanických částí s matičkou zemí.

Roomster Scout je standardně dodáván s 16“ koly Scout z lehké slitiny, na přání budou tato kola k dispozici také s rozměrem 17“. Kola Scout jsou specifická pro tento model a svým designem se v davu určitě neztratí. Exteriér vozu doplňují standardně dodávaná SunSet skla s vyšším stupněm tónování v zadních dveřích, zadních bočních oknech a zadním okně.
 
I přesto, že designových změn není mnoho, to Roomsteru v provedení Scout opět sluší. Přinejmenším ve srovnání s běžným provedením...
 
Interiér vozu nepřekvapí - přístrojová deska je nabízena v provedení Onyx/Onyx nebo Onyx/Silver (tedy černo-černém nebo černo-stříbrném provedení), potahy sedadel jsou vyrobeny ze stejného materiálu jako v případě modelu Octavia Scout.
 
Vnější rozměry Scoutu činí 4219 mm x 1695 mm x 1650 mm a vůz je stejně jako základní verze dodáván s pohonem předních kol. Nabídku benzinových motorů tvoří čtyřválcové motory 1,4 16V/63 kW a 1,6 16V/77 kW. Příznivci přeplňovaných vznětových motorů mohou vybírat mezi tříválcem 1,4 TDI PD/59 kW a čtyřválcem 1,9 TDI PD/77 kW. Všechny motorizace jsou spojeny s pětistupňovou manuální převodovkou, verze 1,6 16V/77 kW může být na přání dodána se šestistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic.
 
Světová premiéra modelu Roomster Scout se uskuteční na autosalonu v německém Essenu a italské Boloni začátkem prosince. Uvedení na trh se plánuje v březnu roku 2007, ceny tohoto provední zatím nejsou známy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Roomster Scout
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 21 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků