Škoda Roomster oficiálně: léta nudy střídá extravagance

Po tlaku veřejnosti a médií, ve kterých se stále častěji objevovaly špionážní snímky a retuše Roomsteru, byla Škoda donucena odhalit oficiální fotografie své novinky. Představení proběhlo poměrně v tichosti a bez jakékoli mediální kampaně. Nám ale neuniklo, jak tedy vypadá nový model naší automobilky a co pro něj chystá?
Škoda Roomster oficiálně: léta nudy střídá extravagance

Tip: Jako jediní v ČR máme i fotky "živé" Škody Roomster z běžného provozu.

Po více než dvou letech od uvedení první studie modelu Roomster představila automobilka Škoda produkční verzi svého nového MPV. Zcela nový model, který vytváří úplně novou kategorii v produkci naší automobilky, se vyznačuje hlavně, mírně řečeno, nezvyklým a extravagantním designem, na který zákazníci této automobilky nejsou zvyklí. Ovšem ohlasy na původní studii během dvou let jasně ukázaly, že veřejnost má o takový vůz zájem.

Přestože se jedná o zcela nový model v produkci značky, mnohé jeho části zas tak nové nejsou. Unifikovanost výroby a snaha o ušetření nákladů vedla k tomu, že některé části vozů lze najít i v jiných modelech. Roomster je tak postaven na podvozku Fabie s mírnými modifikacemi, ze starší Octavie převzal některé prvky zádě a z nové Octavie část prvků interiéru. Roomster měří téměř na délku 4 200 mm, na šířku má více než 1 650 mm a na výšku téměř 1 600 mm. Hlavně relativně velká výška je zřetelná i při pouhém pohledu na přiložené snímky. Rozvor by se pak měl pohybovat okolo 2 600 mm, což je vzhledem k velikosti vozu hodnota velmi slušná.

Protože Roomster patří do kategorie rodinných vozů, jeho variabilita bude základním předpokladem dobrých prodejů. Nová Škoda je vybavena systémem VarioFlex, což je systém sklápění a vyjímaní zadní trojice sedadel, po jejichž sklopení získáte téměř rovnou ložnou plochu. Objem zavazadelníku by se měl pohybovat mezi 500 a 1 800 litry dle rozložení zadních sedadel.

Výkony, bližší specifikace ani výbavy nebyly prozatím zveřejněny, pouze nabídka motorů bude kopírovat paletu Fabie s tím, že zastaralý dvoulitr by měla nahradit (podobně stará) osmiventilová šestnáctistovka.


Nová škoda Roomster
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků