Škoda Roomster oficiálně: léta nudy střídá extravagance

Po tlaku veřejnosti a médií, ve kterých se stále častěji objevovaly špionážní snímky a retuše Roomsteru, byla Škoda donucena odhalit oficiální fotografie své novinky. Představení proběhlo poměrně v tichosti a bez jakékoli mediální kampaně. Nám ale neuniklo, jak tedy vypadá nový model naší automobilky a co pro něj chystá?
Škoda Roomster oficiálně: léta nudy střídá extravagance

Tip: Jako jediní v ČR máme i fotky "živé" Škody Roomster z běžného provozu.

Po více než dvou letech od uvedení první studie modelu Roomster představila automobilka Škoda produkční verzi svého nového MPV. Zcela nový model, který vytváří úplně novou kategorii v produkci naší automobilky, se vyznačuje hlavně, mírně řečeno, nezvyklým a extravagantním designem, na který zákazníci této automobilky nejsou zvyklí. Ovšem ohlasy na původní studii během dvou let jasně ukázaly, že veřejnost má o takový vůz zájem.

Přestože se jedná o zcela nový model v produkci značky, mnohé jeho části zas tak nové nejsou. Unifikovanost výroby a snaha o ušetření nákladů vedla k tomu, že některé části vozů lze najít i v jiných modelech. Roomster je tak postaven na podvozku Fabie s mírnými modifikacemi, ze starší Octavie převzal některé prvky zádě a z nové Octavie část prvků interiéru. Roomster měří téměř na délku 4 200 mm, na šířku má více než 1 650 mm a na výšku téměř 1 600 mm. Hlavně relativně velká výška je zřetelná i při pouhém pohledu na přiložené snímky. Rozvor by se pak měl pohybovat okolo 2 600 mm, což je vzhledem k velikosti vozu hodnota velmi slušná.

Protože Roomster patří do kategorie rodinných vozů, jeho variabilita bude základním předpokladem dobrých prodejů. Nová Škoda je vybavena systémem VarioFlex, což je systém sklápění a vyjímaní zadní trojice sedadel, po jejichž sklopení získáte téměř rovnou ložnou plochu. Objem zavazadelníku by se měl pohybovat mezi 500 a 1 800 litry dle rozložení zadních sedadel.

Výkony, bližší specifikace ani výbavy nebyly prozatím zveřejněny, pouze nabídka motorů bude kopírovat paletu Fabie s tím, že zastaralý dvoulitr by měla nahradit (podobně stará) osmiventilová šestnáctistovka.


Nová škoda Roomster
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků