Škoda Roomster oficiálně: léta nudy střídá extravagance

Po tlaku veřejnosti a médií, ve kterých se stále častěji objevovaly špionážní snímky a retuše Roomsteru, byla Škoda donucena odhalit oficiální fotografie své novinky. Představení proběhlo poměrně v tichosti a bez jakékoli mediální kampaně. Nám ale neuniklo, jak tedy vypadá nový model naší automobilky a co pro něj chystá?
Škoda Roomster oficiálně: léta nudy střídá extravagance

Tip: Jako jediní v ČR máme i fotky "živé" Škody Roomster z běžného provozu.

Po více než dvou letech od uvedení první studie modelu Roomster představila automobilka Škoda produkční verzi svého nového MPV. Zcela nový model, který vytváří úplně novou kategorii v produkci naší automobilky, se vyznačuje hlavně, mírně řečeno, nezvyklým a extravagantním designem, na který zákazníci této automobilky nejsou zvyklí. Ovšem ohlasy na původní studii během dvou let jasně ukázaly, že veřejnost má o takový vůz zájem.

Přestože se jedná o zcela nový model v produkci značky, mnohé jeho části zas tak nové nejsou. Unifikovanost výroby a snaha o ušetření nákladů vedla k tomu, že některé části vozů lze najít i v jiných modelech. Roomster je tak postaven na podvozku Fabie s mírnými modifikacemi, ze starší Octavie převzal některé prvky zádě a z nové Octavie část prvků interiéru. Roomster měří téměř na délku 4 200 mm, na šířku má více než 1 650 mm a na výšku téměř 1 600 mm. Hlavně relativně velká výška je zřetelná i při pouhém pohledu na přiložené snímky. Rozvor by se pak měl pohybovat okolo 2 600 mm, což je vzhledem k velikosti vozu hodnota velmi slušná.

Protože Roomster patří do kategorie rodinných vozů, jeho variabilita bude základním předpokladem dobrých prodejů. Nová Škoda je vybavena systémem VarioFlex, což je systém sklápění a vyjímaní zadní trojice sedadel, po jejichž sklopení získáte téměř rovnou ložnou plochu. Objem zavazadelníku by se měl pohybovat mezi 500 a 1 800 litry dle rozložení zadních sedadel.

Výkony, bližší specifikace ani výbavy nebyly prozatím zveřejněny, pouze nabídka motorů bude kopírovat paletu Fabie s tím, že zastaralý dvoulitr by měla nahradit (podobně stará) osmiventilová šestnáctistovka.


Nová škoda Roomster
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků