Škoda Roomster: Koupit v ČR nebo na Slovensku?

V týchto dňoch začínajú predaje Roomsteru aj na Slovensku. Poďme sa pozrieť na rozdiely vo verziách a porovnanie cien.

Roomster mladoboleslavská automobilka odhaľovala pomaly a v podobnom tempe pokračuje aj v uvedení novinky na slovenskom trhu. Oficiálne predaje začínajú až v týchto dňoch, pričom Škoda počíta do konca roka s 350 predanými vozidlami. Vcelku skromné ciele.

Expozícia Škody na nitrianskom autosalóne sa nesie práve v ofenzíve Roomsteru a je zrejmé, že automobilka si od neho sľubuje mnoho. Práve toto podujatie sa stalo akousi odrazovou métou k ťaženiu na trhu, kde vozidlá so šípom v znaku tvoria celých 30% predajnosti všetkých značiek.

Trh je dnes otvorený a ani zďaleka vždy neplatí, že konkrétny model nájdete v dvoch krajinách (ani v tak blízkych) v rovnakých konfiguráciách. Často prekvapivé býva i porovnanie cien, a tak sa na tieto fakty poďme bližšie pozrieť.

Mnohí už vedia, že Roomster na Slovensku vychádza lacnejšie. Výsledná cena je preto vždy v prospech Slovenska. Je ale zaujímavé, že rozdiely nie sú u jednotlivých výbav a motorov podobné, ale sa podstatne líšia. Viac napovedia tabuľky.

Tip: Prečítajte si náš prvý test Škody Roomster s motorom 1,9 TDI 77 kW.

Výbava Motor Cena (Sk) Cena (Kč)

Rozdiel po prepočte (Sk/Kč)

Roomster 1,2 HTP 47 kW

399 990

339 900

51 700/38 900

  1,4 16V 63 kW

444 990

369 900

46 600/35 100

  1,6 16V 77 kW

-

394 900

-

  1,4 TDI 51 kW

499 990

419 900

58 100/43 700

  1,4 TDI 59 kW

516 990

434 900

61 200/46 100

  1,9 TDI 77 kW

-

459 900

-


V základnej výbave sa na Slovensku nedodáva motor 1,6 a 1,9 TDI. V ČR si môžete kúpiť agregát 1,4 TDI v každej výbave aj s filtrom pevných častíc, pripláca sa za neho 16.000 Kč. Všimnite si veľkého cenového rozdielu (vyše 61 000 Sk) medzi krajinami u silnejšej nafty 1,4 TDI 59 kW, z celého cenníku je to rozdiel dokonca najväčší.

Výbava Motor Cena (Sk) Cena (Kč)

Rozdiel po prepočte (Sk/Kč)

Style 1,2 HTP 47 kW

464 990

369 900

26 700/20 100

  1,4 16V 63 kW

504 990

399 900

26 500/20 000

  1,6 16V 77 kW

519 990

424 900

44 700/33 700

  1,4 TDI 51 kW

559 990

449 900

38 000/28 600

  1,4 TDI 59 kW

576 990

464 900

41 000/30 900

  1,9 TDI 77 kW

609 990

489 900

41 100/31 000

U výbavy Style rozdiely nenájdeme. Cenová politika nafťákov je však zaujímavá - motor 1,4 TDI 51 kW je o 40 000 drahší ako benzínová "jednašestka" s 26 kW naviac. Za rovnako výkonný agregát 1,9 TDI si priplatíte 90 000 Sk. To sa na spotrebe tak skoro nevráti...

Výbava Motor Cena (Sk) Cena (Kč)

Rozdiel po prepočte (Sk/Kč)

Sport 1,2 HTP 47 kW

-

417 900

-

  1,4 16V 63 kW

559 990

447 900

35 400/26 700

  1,6 16V 77 kW

574 990

472 900

53 500/40 300

  1,6 16V 77 kW (A)

614 990

-

-

  1,4 TDI 51 kW

614 990

497 900

46 800/35 300

  1,4 TDI 59 kW

631 990

512 900

49 700/37 400

  1,9 TDI 77 kW

664 990

537 900

49 900/37 600

Športovejšie zameraná výbava "Sport" zahŕňa v ČR o jeden motor naviac. Je ním základná "jednadvojka" HTP 47 kW. Tu stojí za povšimnutie na korunu rovnaká slovenská cena za motor 1,6 16V 77 kW s automatickou prevodovkou a najslabším dieselom 1,4 TDI 51 kW.

Výbava Motor Cena (Sk) Cena (Kč)

Rozdiel po prepočte (Sk/Kč)

Comfort 1,2 HTP 47 kW

-

413 900

-

  1,4 16V 63 kW

554 990

443 900

35 000/26 400

  1,6 16V 77 kW

569 990

468 900

53 200/40 100

  1,6 16V 77 kW (A)

609 990

-

-

  1,4 TDI 51 kW

-

493 900

-

  1,4 TDI 59 kW

626 990

508 900

49 400/37 200

  1,9 TDI 77 kW

659 990

533 900

49 600/37 400

Najvyššia výbava Comfort sa kombinuje so základnými motorizáciami 1,2 HTP a 1,4 TDI 51 kW len v ČR, na Slovensku tomu tak nie je. Možno ste si všimli u posledných dvoch výbav, že motor 1,6 16V je uvádzaný v slovenskom cenníku aj s automatickou prevodovkou. Je to tak, v českom cenníku však zatiaľ táto kombinácia nedisponuje. To by sa ale malo skoro zmeniť.

Ako je vidieť, aj tak blízke trhy môžu viesť u konkrétneho modelu rozdielnu cenovú politiku a ponuku výbav. Tento príklad však nie je výnimkou, nájde sa mnoho iných vozidiel s oveľa vyššími cenovými rozdielmi v porovnaní medzi krajinami. Roomster sme si vybrali práve z dôvodu zahájenia predajov na slovenskom trhu.

Poznámka: Ceny boli prepočítavané podľa kurzu 1 CZK=1,329 SKK (ku dňu 7.9.2006) a následne zaokrúhľované.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Roomster
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků