Škoda Roomster a nástupce Fabie se pomalu odhalují

Některá evropská média v posledních dnech doslova šílí nad chystanými novinkami naší automobilky. Roomster a nástupce Fabie sice stále nejsou definitivně představeny, ale jedna fotka a několik nových kusých informací k rozpoutání "Škoda horečky" stačily. Co tedy víme nového?
Škoda Roomster a nástupce Fabie se pomalu odhalují

Škoda Roomster

Ještě dva měsíce zbývají do oficiálního představení Roomsteru, zcela nového modelu automobilky Škoda. Malý-velký vůz si svou výstavní premiéru odbyde v Ženevě, ale již nyní přinesl německý AutoBild první špionážní snímky vozu. Zda odráží skutečnou podobu vozu, se s jistotou tvrdit nedá, vedení automobilky tuto informaci ani nepotvrdilo, ani nevyvrátilo. Dle německého zdroje bude Roomster prostornější, než Renault Kangoo a bude disponovat větším zavazadelníkem, než Fiat Doblo.

Fotografii nepříliš maskovaného vozu a ilustraci jeho možné definitivní podoby naleznete zde.

Nová Škoda Fabia

Mimo horkou novinku jménem Roomster přinesl stejný zdroj i nové a poměrně komplexní informace o nástupci nynější Fabie. Nový model má působit daleko mohutněji, novinkou budou i jiné karosářské varianty. Za své má vzít verze sedan a nově se má objevit i třídveřová varianta. Zachovány zůstanou verze pětidveřový hatchback a kombi. Slušná revoluse se odehraje i pod kapotou. Pokud někomu u nynější Fabie chyběla pestřejší paleta benzínových motorů, které by disponovaly větším výkonem, bude jistě spokojen. Dle informací se objeví v nástupci Fabie koncernový přeplňovaný motor o objemu 1.4 s výkonem 125 koní a točivým momentem 200 Nm. Vrcholnou verzi, která ponese opět název RS pak, dostane stejný motor, ovšem s dvojitým přeplňováním (známý jako 1,4 TSI, více informací v našem starším článku) o výkonu 170 koní a točivém momentu 240 Nm. V roce 2009 pak nahradí motory 1,9 TDI PD nové naftové agregáty s technologií Common Rail. Velkým překvapením je ovšem platforma, na které bude nová Fabia postavena. Nepoužije se nový podvozek, ale ten stávající, který projde pouze modernizací. Jako důvod AutoBild uvádí, že koncern chce šetřit a vývoj nové platformy není levnou záležitosti.

Klepněte pro větší obrázek
Možná podoba nástupce Fabie

Zdroj: AutoBild, iDnes

bazar

Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 80 000 Kč
Renault Megane 1,5
Rok výroby: 2010
Stav: 81 661 km
Cena: 135 000 Kč
Renault Grand Scenic 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 43 752 km
Cena: 330 000 Kč
Renault Fluence 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 85 652 km
Cena: 170 000 Kč
Renault Clio 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 183 281 km
Cena: 45 000 Kč
Renault Clio 1,2
Rok výroby: 2008
Stav: 75 153 km
Cena: 97 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků