Škoda Roomster a nástupce Fabie se pomalu odhalují

Některá evropská média v posledních dnech doslova šílí nad chystanými novinkami naší automobilky. Roomster a nástupce Fabie sice stále nejsou definitivně představeny, ale jedna fotka a několik nových kusých informací k rozpoutání "Škoda horečky" stačily. Co tedy víme nového?
Škoda Roomster a nástupce Fabie se pomalu odhalují

Škoda Roomster

Ještě dva měsíce zbývají do oficiálního představení Roomsteru, zcela nového modelu automobilky Škoda. Malý-velký vůz si svou výstavní premiéru odbyde v Ženevě, ale již nyní přinesl německý AutoBild první špionážní snímky vozu. Zda odráží skutečnou podobu vozu, se s jistotou tvrdit nedá, vedení automobilky tuto informaci ani nepotvrdilo, ani nevyvrátilo. Dle německého zdroje bude Roomster prostornější, než Renault Kangoo a bude disponovat větším zavazadelníkem, než Fiat Doblo.

Fotografii nepříliš maskovaného vozu a ilustraci jeho možné definitivní podoby naleznete zde.

Nová Škoda Fabia

Mimo horkou novinku jménem Roomster přinesl stejný zdroj i nové a poměrně komplexní informace o nástupci nynější Fabie. Nový model má působit daleko mohutněji, novinkou budou i jiné karosářské varianty. Za své má vzít verze sedan a nově se má objevit i třídveřová varianta. Zachovány zůstanou verze pětidveřový hatchback a kombi. Slušná revoluse se odehraje i pod kapotou. Pokud někomu u nynější Fabie chyběla pestřejší paleta benzínových motorů, které by disponovaly větším výkonem, bude jistě spokojen. Dle informací se objeví v nástupci Fabie koncernový přeplňovaný motor o objemu 1.4 s výkonem 125 koní a točivým momentem 200 Nm. Vrcholnou verzi, která ponese opět název RS pak, dostane stejný motor, ovšem s dvojitým přeplňováním (známý jako 1,4 TSI, více informací v našem starším článku) o výkonu 170 koní a točivém momentu 240 Nm. V roce 2009 pak nahradí motory 1,9 TDI PD nové naftové agregáty s technologií Common Rail. Velkým překvapením je ovšem platforma, na které bude nová Fabia postavena. Nepoužije se nový podvozek, ale ten stávající, který projde pouze modernizací. Jako důvod AutoBild uvádí, že koncern chce šetřit a vývoj nové platformy není levnou záležitosti.

Klepněte pro větší obrázek
Možná podoba nástupce Fabie

Zdroj: AutoBild, iDnes

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků