Myslel jsem si že bych si nikdy nekoupil trojhrnek a ještě v ropě. Nic méně spadl mi do klína romák z roku 2006 s 59kw, 450tis km a druhou generálkou na kontě v aukci a omylem :-D (nechtěl jsem ho a nechtěně na něho přihodil). Nic méně dal jsem za něj 35 tis a asi 20/25 do oprav ať je to voňafka když bývalý majitel udělal go motoru a zabavili mu ho B-] Mám s ním najeto cca 12 tis. a nedám na něj dopustit. Prostor příkladný, podvozek tvrdší ale jezdím na půl naložený a to drkotání není hrozné. Motor do 2200 ot třepal ale po prolezení na forech jsem se dozvěděl že po čipu na 77 kw se to srovná a chod je klidnější a spotřeba zůstane stejná někdo psal že je menší. Takže jsem toto absolvoval a můžu jen doporučit. Auto jezdí v normovaných spotřebách a je to prostě třeba držet přes 2tis ot. Ono je hlavní to co je mezi sedačkou a volantem. Ono ten chujday kterého mi montujou za barákem jezdí po 30tis. s klepajícíma plastama na opravy a lepěj to polyuretanovou pěnou :-)) dal bych fotky kdyby šli. Takže za mě je romák exot který se ale zaplatí a s tím třihrnkem se prostě musí umět jezdi :-D:-D:-D sorry jako je to jen v lidech. Jinak dlouhodobá cca na 2600km 5,2l město Ostrava a Frýdek kde jezdím často 5,3 až 6,5l a když jedu pohodička 100/110 4,4 třeba Olmik a zpět včera. Ještě tam maníci na forech dávaj delší převodovku z 1,9 a prý to spadne o půl litru ale nemám vyzkoušeno takže asi tak.
https://www.autorevue.cz/skoda-fabia-19-tdi-usporn... ... Tady se dá porovnat o kolik spadnou otáčky. Už mám namontováno a jezdí super. Ten načipovaný motor to utáhne bez problémů a je to o dost tišší. EWT, EMD, GGU, JDA, JXY toto jsou kódy převodovek které jsou delší. Převážně z Fabii nebo Polo.. pozor na Oktávky maj ty kratší většinou.
Uvažoval jsem o přestavbě na 6q u Fabie 1.4 ale asi to bude na stejno. Nějaký návod kdo by mi to udělal na ten delší 5q? Je tam nějaký zádrhel?
Stačí si sehnat tu delší převodovku viz výše ty kódy a zvládnou to v každé dílně, převodovka mě vyšla na 2tis když jsem starou vrátil, olej 800 a výměna 1000 celkem i z drobným materiálem a obědem 4200,- . Doporučuji vyměnit hned olej a zkontrolovat spojku. Ten 6 kvalt je časově náročný a dost drahý. Kdyby sis to zvládnul udělat sám tak cca 14 tis. a v servise 20 tis.
Nevím jaká je jedna čtyřka já mám jedna šestku sport, a jsem sní nadmíru spokojen 77kW není nic moc na tu váhu karoserie ,ale i tak je živoučká a nemusím mít strach,že se budu muset ploužit za kdejakým vyjeveným svátečním řidičem.Není to žádná formule,ale na normální ježdění bezva auto.
No přečetl jsem si hodně příspěvků,ale většinou jsou to doslova slátaniny. Nikomu nevnucuji Škodu Roomster,ale tolik polopravd co je napsáno - to je unikát. Roomster je nejpovedenější verze od firmy Škoda a když konečně vyrobí něco originálního tak konzervativci doslova šílí. A srovnávat Hundai a Škodu - pánové sorry,ale Hundai bude vždy plečka,která jen kopíruje trendy ostatních automobilek. Já osobně vlastním Škoda Roomster 1,6 a svezení v něm je náramné,včetně posádky vzadu. Zkuste mít 2 m a sedněte si do nějakého auta nižšší střední třídy na zadní sedadla. Bude Vám trvat 1/2 hod. než se narovnáte. Z Roomstera vystoupíte jak z obyváku.
Musím s tebou jen souhlasit. Koupil jsem si sice jen 1,4 16V, ale mě to stačí. Roomstr má velmi dobré dílenké zpracování a perfektní jízdní vlastnoti. Samozřejmě o prostou a variabilitě ani nemluvě.Koupil jsem ho na podzim za akční cenu. Výbava se se s Hyundaem nedá vůbec srovnat. Měl jsem před tím Seata Ibizu. Byl spolehlivý, ale dílenské zpracování ač je to také koncernový vůz VW je trohu někde jinde než-li u Škodovky.
Jen ať se to prodává, je to tak ošklivá budka, že bude můj vůz staršího data rychlejší a komfortnější, krásnější, na našich silnicíhc dál a dál . . .
dejte sem fotku naposilovače,směju se až jsem musel vyndat nosočistoplenu.zdar PaS
Se třema válcema je potřeba najezdit pár stovek km, než si na ně člověk zvykne, pak zjistí, že je to dobrej motor na svůj objem...chlapci s tim neuměj jezdit, proto ta spotřeba a proto ta dynamika...
...a pokud možno nestřídat ho s jiným autem,protože jinak si člověk nezvykne nikdy :-P
Dámy a pánové, jezdím škodovky od favorita, tak si dovedete představit, co jsem si s nima všechno užil. Toho špatnýho bylo určitě víc než toho dobrýho. Naposledy to byla fabia, jakžtakž kvalitní auto (zpracování) ale spousty závad, ke kterým se výrobce pár dní po uplynutí záruční doby nehlásil a drahé opravy. Byl jsem se podívat na Výstavišti na novou kia cee d. Vypadalo to, že nejsem sám, komu se líbilo auto i sedmiletá záruka. V duchu jsem si myslel, že bude lepší, když si ty úžasný škodovky vyvezou a prodají Němcům. Já už bych škodovku nechtěl.
a ze se ty skodovky teda stale tak prodavaji... ze by to bylo tim, ze spousta majitelu (ne diskutujicich) ma radeji vrabce v hrsti nez holuba na strese? kia zatim nic poradneho nevyrobila, takze ani v pripade c'eedu bych nechvalil dne pred vecerem.
Myslím, že jste příliš spovykaní. Mírnější nekultivovanost chodu u dislů a ještě tomu se 3 válci je normální. Naopak tyto moderní motory jsou od výrobce stavěny s malými kompresními poměry 16:1 misto třeba 20:1, což změkčuje chod, ale snižuje tepelnou účinnost, což se pak negativně odraží ve vyšší spotřebě. Ať se raději staví vysokompresní dísly tvrdost chodu se dá stlumit technologií commonrail s tlakem 1800bar a pizoelektrickými vstřikovacími ventily, které umožňují až 6 vstříků před a během pracovního cyklu a konstrukcí dvoukomorového výfuku s rezonančními komorami jako u dvoutaktu.Jezdit s dislem na příliš nízké otáčky ani není dobré, hodně se namáhá zbytečně klikový hřídel a turbo a sací kanály jsou pak naladěné na takto nízké otáčky a způsobují rychlé vadnutí tahu ve vyšších otáčkách, což považuji za horší. Chválím Škodovku za umístění točivého momentu nad 2000 otáček. Výkon skoro 60KW/4000 a 195Nm/2200 považuji za dobrý na takový malý motor. Rezonance v karoserii, by se určitě daly utlumit změnou jeho uchycení v karoserii a držáky na výfuku. Spíše by bylo zajímavé napsat o kolik se tento motor dá nachipovat a tak podobně.
Známej ho čipoval, teď vytáhne z 1.4 asi 170 koní, maximálku zkoušel a ještě při 220 to tahalo, ale to už se bál jet víc. Spotřeba klesla asi o 2,5 litru. Klasickej čiptunnning, nic novýho pod sluncem.
Myslíš asi soft-tuning, při správném tuningu z něj dostaneš 180 kW, 460 Nm, zrychlení na 100 za 6,1 a maximálku 260. Spotřeba pak klesne asi o 5 l.
´´Myslíš asi soft-tuning, při správném tuningu z něj dostaneš 180 kW, 460 Nm, zrychlení na 100 za 6,1 a maximálku 260. Spotřeba pak klesne asi o 5 l.´´ pocuvaj bubu, uprimne povedane, nie som si isty, ci teraz hovoris o 1.4TDi, alebo o doteraz neprekonanom 3-litri, sigle-turbo, od toho najpovolanejsieho - Bayerische MotorenWerk /pre nie nemcinarov - BMW/. Robil som vo VW BA a ver mi, poznam skoro vsetky ich motory - od tohoto trojvalca az po V10 TDi v Touaregu. Co sa tyka roomstera, idealnym dieselovym motorom by bol 1.6HDi od Peugeotu. Je lahky, ma 4 valce, bezi kultivovane a spotrebu ma vybornu. Koncernovy 1.9TDi je samozrejme takisto vyhovujuci, az na jeho traktorovy prejav /a cenu/. Dizajnovo mi vadi nedoriesena stredna a zadna cast. Takisto predne svetlomety by mohli byt menej korejske. Pre tych, ktori ziju stale v presvedceni, ze nafta je dobra akurat na kurenie, mozem odporucit stary dobry VW 1.6 MPI - jeho vynikajuci priebeh tociveho momentu by tomuto autu sedel ako usity na mieru. Samozrejme, v zaujme spotreby by bolo treba nasadit novsiu jednotku MPI. Mechanicky je tento motor natolko skvele vyzrety /vyrabal sa 20 rokov/, ze jeho vyroba by bola lacna a tym by sa podarilo zrazit naozaj premrstenu cenu roomstera do prijatelnej dimenzie. Navyse by menej zatazoval prednu napravu a auto by tym malo ovela lepsie jazdne vlastnosti. Kto neveri - mam ten motor v mojej starej dobrej Feli, mal som ho aj v sluzobnom golfe. Primerane taha, je nenarocny na udrzbu a o jeho neznicitelnosti uz bolo napisaneho viac nez dost. Skode tym odkazujem rovnicu: Roomster + 1.6 + novsi motormanagement +dizajnovy facelift - cena = uspech na trhu. Houk, dohovoril som.
mam technickou poznamku: Roomster s motorem 1.2 ma maximalku 155 km/h a na to mu staci 47 kW. jak je mozne, ze Roomster s motorem 1.4 TDI 59 kW, ktery je o 90 kg tezsi a pri 3250 ot. ma vykon 55 kW, jede pri techto otackach a vykonu "pouze" tachometrovych 140 km/h??? to musel byt docela slusny protivitr, kdyz to nejelo vic... jinak si nedokazu predstavit, jak by to pri 59 kW mohlo mit maximalku 165 km/h.
ja mam 1.4tdi 51 kW vo fabii combi a maximalka je 185 km/h :-)je lepsie ked motor klepe od zaciatku, a po 350 000 km stale rovnako, ako ked novy neklepe a po 80 000 km klebe ako 5 traktorov, vid renault atd B-]
Srovnávat diesel z benziňákem je trochu zcestné. Záleží přeci na otáčkách motoru a krouťáku.Přiznávám, že pro člověka stojícího u přední kapoty Octávie 1,9TDI po nastartování je to hrůza jaký kravál ten motor dělá po 130 tis.km najetých za šest let. Ale ten rámus je pořád stejný od začátku. Diesla jsem si koupil pro jeho krouťák (N) a ne na závodění. Motor točím kolem 1300-1500 otáček a jedu za 5 , kde benzínový motory jezdí za tři a 3 a půl tisíc otáček. Tak, že 1,4 TDI bude taky o něčem jiném i naložená, ale tříválec 1,2 je v tomto dodávkověrodinovolnočasovém( "out dorovém") automobilu beru jako blbost.
Roomster je totéž co Renalt Kango, Citroen Berlingo apod. Právě s těmito vozy by měl být srovnáván ... právě proto, že kromě verze "rodinný vůz" připravuje Škoda i verzi "dodávka". To u aut jako Meriva, Scenic, Picasso nehrozí.Mimochodem, docela lituji ty živnostníky, až Romstera-dodávku naloží po okraj, připřáhnou přívěs .... To bude poježděníčko s těmi motory .... taková svižnější 1203 :-)
sviznejsi???
Jak může někdo ( autor článku v nadpise ) nazvat "možná líbivý" pickup - jako rodinný vůz, tak to je opravdu silné kafe!!!!!!!!!!!§
To máš relativní, pro toho, kdo dosud jezdil se Š 105 je to líbivý a výkonný auto.
Zelinář naloží bedýnky a jede na trh. Instalatéři nandají umyvadlo, záchod a příslušný vercajk a jedou instalovat. Zedník naloží pytle s cementem a další materiál a jede stavět terasu, garáž, ... Prostě chudší živnostníci jezdí se Škodou 1203 a bohatší s tímhle. Nikdy jsem v tomhle autě nic jinýho neviděl.
"Roomster není ani malým autem, ani velkým MPV. Kompakty převyšuje zhruba o 20 cm a ke větším MPV mu zase pár centimetrů chybí"...Těch pár chybějících centimetrů je ovšem celých dlouhých 40cm. Obvykle MPV mají více než 4600mm.Takže tady zase "pan redaktor" nadržuje škodovce, protože v jeho podání, viz výše uvedená citace, to vypadá, jako by Roomster byl jen o kousek menší, než MPV a o mnoho větší, než kompakt, přitom je to naopak. Roomster je stejně velkej jako Fabia Combi a mnohem, mnohem menší, než obvyklé MPV...Je to k poblití, jak se tady pořád propaguje škodovka, jako by to bylo auto od Boha... Ovšem, přiznávám, že peníze nesmrdí...
Ano, pokud srovnáváte Roomster s Citroenem C8, nebo Renaultem Espace, Seatem Alhambrou a podobně velkými MPV, pak zaostává na celé čáře.Jinak pro příště si ověřte realitu. Kompatky mají do cca 4 000 mm, některé mírně přesahují tuto délku, jiné ji nedosahují. Roomster plně konkuruje ostatním vozu segmentu kam míří. Je mi jasné, že se zde již neobjevíte, abyste se férově omluvil, že jste se jenom špatně vyspal, přesto jsem reagoval...Roomster - 4 205 mmMeriva - 4 052 mmScenic - 4 259 mmMatrix - 4205Zafira - 4 467 mmEspace - 4 661 mm
Takže upozornění:Seat Alhambra, Renault Escpace apod. = MPV.Opel Meriva, Renault Scenic a tedy i Rommster = mini MPV.To je ten rozdíl... To malé slůvko mini, se kterým pak souvisí i rozměry...Třeba na stránkách Renault.cz je přímo uvedeno, že Scenic je třída "miniMPV"...
Proč srovnáváte Roomster s Merivou, která je o 20 cm kratší a vyvozujete z toho, že je o několik tříd horší??? I přes tento handicap je v Merivě mnohem více místa pro cestující (hlavně na šířku), čtyřsedadlová verze jde vyrobit mnohem rychleji a pohodlněji (nic nemusíte vyndávat) a dokonce i kufr má skoro stejně velký (350 litrů + 70 litrů pod podlahou kufru, což je v součtu 420 litrů .... s rovnou nakládací hranou a širším otvorem pro nakládání!!!).Srovnávat Romstera s Matrixem je úplný nesmysl ... Matrix přišel na trh o hezkýchpár let dříve a vývojově patří do historie.Proč jste Romstera neporovnal třeba právě s novým Scenicem nebo Zafirou, Mazdou 5 (20 cm se, 20 cm tam).A co porovnání například s Dacii Logan Combi (ten prostor!) nebo Citroen C4 Piccaso.Že by stále rozdíl několika tříd???
Vypsal jsem zde jen několik z konkurentů. Roomster patří do segmentu malých MPV a tak jsem zde uvedl pár z konkurence. Jak se ukazuje ani ten Scénic není nijak větší na délku.Něco jiného je ovšem vnitřní prostor, ten je v podélném směru dobrý, v příčném je to již horší, ovšem na to je upozorněno i v testu. Takže Roomster je rozměrově srovnatelný s konkurencí, to že jsou na trhu větší vozy je pochopitelné.
Již několik let mám vůz Fabia 1.4 16V s programově zvýšeným kroutícím momentem a výkonem a docela mi vyhovuje. Škoda Roomster se mi nelíbí ani vzhledem, ani v interiéru a to bych měl být jako škodovkář otrlý. I když Fabie byla pro mne zpočátku spíše praktickým řešením, Roomster to nebude ani náhodou. Nu a s tou cenou už vůbec ne.
Panečku, šel jsem dokolen, když jsem četl tohle:--Problematiku spotřeby bych rozdělil na několik částí. První z nich je dálnice. Tam se Roomster 1,4 TDI ukázal jako gurmán. Při dodržování maximální povolené rychlosti se spotřeba vyšplhala k 7,5 l na 100 km a jakýkoli kilometr rychlosti navíc si řekl o další dávku nafty. --Porovnejme s BMW 530d poslední generace. Tohle auto má o šest válců víc, víc než jednou takový objem a 220k oproti roomsterovým 80k a svou velikostí je taky někde jinde. Přesto na dálnici s tempomatem 130 km/h kolem 7 litrů nafty (i míň). Kdo nevěří, ať tam běží, je to vážně tak.Já vím, že škodovka není bafo, ale tohle je trochu přeháňka, ne? :-)
Stejnou spotřebu ve 130 jako toto p..ítko mám s Kiou Carnivalem II CRDi (2,9 l, 2,1 tuny) chipnutým na výkon BMW 530d. No comment.
No jo, jenze Bawo jede v klidku a v pohodicce, kdezto Roomster se uz pomalu zacina blizit svemu vykonovemu maximu (at zije velka celni plocha)...
* pardon, o tři válce víc ...
Když už VW neumí udělat slušný maloobjemový diesel, proč nekoupí třeba od Hyundaie 1,5 nebo 1,6 CRDi? Určitě by to bylo lepší než ten předražený šmejd.
Odpoved je stejna, jako vzdy: VW umi udelat slusny motor, ale proc by vyhazoval penize za vyvoj, kdyz zakaznikum staci tyhle traktory? Cim hloupejsi (nebo mene narocny) zakaznik, tim lepe ho lze natahnout.
Obvykle nerýpu do článků, pokud jde o pravopis nebo sloh, ale mačkání pedálů prostě nemůžu nějak zkousnout. Navíc pan Odrášík mačkal pedály už v několika testech.To máte auto předělané na ruční ovládání nebo co?
V testech se často vyskytují přirovnání a používá se to zcela běžně. Že to berete doslovně je smutné. Každopádně výrazy typu "vlajková loď automobilky" nebo "vyjeté koleje" apod. jsou ta samá kategorie. Prostě něco se používá i když z podstaty výrazu je to nesmysl. Většina čtenářů to pochopí, jiní ne a diví se.
:-/ Jsem chtěl jsenom naznačit, že pedál se sešlapuje (přípdně se na něj třeba dupe), mačkají se tlačítka. Už vidím někoho říkat: "Tak jsem zmáčnul plyn a ujel mu." nebo "Jsem zmáčknul brzdu a von mi skončil v kufru.". :-)
Abych se příznal v běžné konverzaci skutečně "mačkám pedály" a takto se vyjadřují téměř všichni v mém okolí. Výrazy jako "sešlápl jsem plyn ..." se vyskytují jen výjimečně. Ale ono je to jednom, proste občas se v textu vyskytují logické nesmysly jaké ty zmíněné "vlajková loď" apod.
To mate z tech pocitacovejch her, tam to porad vetsia lidi macka pedaly ;)
Tak potom je diagnóza jasná: Brno. :-D(pro rejpaly: pražák nejsem.)
Máte si pořídit pořádný auta a ne prdítka s mačkacíma pedálama. :-P
Já taky říkám mačkat plyn, brzdu, spojkuB-]A to jsem z Hradce Králové;-)
Já taky a to su Pražák :-))
Ja tiež a to som Slovák :-)
No tak - spojka se macka, ale na plyn se slape. Typicky v autoskole "zmackni spojku a seslapni plyn"...A na brzdu se dupe :-D:-D loool :-D:-D
Nápověda: Ještě, že nejste doktor, bo na taku cypsku diagnozu bych zhebnul...
Třinec nebo ostravsko... Bo takych chuju je tam mraky...
:-P
Příplatkové kola z lehké slitiny a částečně lakované vnější zpětné zrcátka vozu určitě sluší! Stačilo mi si přečíst tuto větu a otevírá se mi kudla v kapse! Vážený autore článku, pokud chcete publikovat na veřejném serveru, naučte se prosím nejprve pořádně svou mateřskou řeč!!! Jako kdyby to psalo prase a ne člověk!!!
Příplatkové kola z lehké slitiny a částečně lakované vnější zpětné zrcátka vozu určitě sluší. :-O Běžně na podobné věci nereaguji, ale taková věta musí trknout do očí i nevidomého.
HNUS!
Mimo hlučnosti s ním ohledně motoru v ničem nesouhlasím. Nemam k tomu co dodat.
A to uz se dneska dava ridicak i trinactiletym?:-O:-DB-]
jezděj v korejskejch autech a jelikož jim je nikdo nepochválí,tak si je musej pochválit aspoň na internetu v dikuzi:-D
Z venku i zevnitř, i když ne nějak mimořádně. Ale vcelku líbí. Interiér mi přijde úplně ideální pro rodinu se dvěma dětmi, už trochu omezující, ale použitelný, pro rodinu se třemi. Tříválcový diesel mi ve Fabce přijde celkem použitelný, ovšem dobrovolně bych si ho nekoupil. :-) Do Roomsteru se hodí silnější motory. Novou Oktávku považuji za špičkově vyvážené auto, snad ze všech hledisek skoro ideální kompromis. :-) Mám Mazdu Premacy.
Mě se taky líbí. Velmi cením u Škodovky odvahu pustit se do méně konvenčního designu a myslím, že se jí to povedlo na jedničku. Automobilky se co se designu týče v současné době nacházejí na hranici - je tady krok, který prostě musí udělat skoro všechny. Začalo tím BMW (a podle mě to byl velmi dobrý krok) a teď můžeme krásně vidět, jak budou ostatní následovat. Ford už poodhalil karty, Peugeot má velmi dobře našlápnuto, Audi se teprve chystá (byť stávájící design Audi je dokonalý, na Q7 už je trochu znát, že jeho potenciál je vyčerpán). No a Škoda samozřejmě nesmí zůstat pozadu. Roomster je v tomhle ohledu velmi zajímavý, originální, hravý a věřím, že je to krok správným směrem (a tvrdit, že je to nesourodý slepenec dvou různých aut, muže jenom člověk s poruchou zraku). Jsem velmi zvědav na novou Fabii i na facelift Octavii (z té Octavie mám trochu strach - nevím, jestli nový čumák bude stávající karoserii slušet)...
poruchu zraku máš Ty. Větší hnus než roomster na našich silnicích nejni.
mame vo firme renault kangoo 1.5 dci 4 valec. je to velmi podobne auto, vykonovo aj aerodynamicky. s tou 1.5 dci nie je problem jazdit za 5.5 - 6 litrov po meste a cca 7-7.5 litrov po dialnici 150km/h. dynamika a spotreba dost zalezi od toho, kolko je v nom nalozene :-)BTW predava sa uz roomster ? este stale som ziadny v Bratislave nevidel na ceste
Jako housky na krámě, čeká se na něho... :-) (Ovšem vyrábí se ho minimum.) Po ČR jsem jich už viděl jezdit i parkovat mnoho.
"lakovanÉ vnější zpětnÉ zrcátka" a podobné tvary by měly člověka snažícího se psát česky tahat za oči, tady se to bohužel dlouhodobě neděje, nešlo by s tím něco dělat? Nemůže se třeba celý CPress složit na alespoň jednoho korektora? :-/
nenut nás moraváky psát jak pražák,noumo:-P
Doplním Mem-a:"Lakovaná zpětná zrcátka" :-D I zedník se může na stará kolena naučit spisovné češtině :-)
OK, kam ti mám přijet z Holomóca nakopat řiť? :-P
coze???lacne posobiaci interier???to vam,pani redaktori,roomster pripomina korejske interiery???to ste az tak klesli???kristusarneky azapad!!!
Jako MPV je to nesmysl, jako užitkové je to malé a drahé (VW Caddy bych dal přednost) a jako rodinný vůz ny dlouhou cestu, děkuji pěkně ale toho "roomu" tam zas tak tolik není:-/
Je drahe? Osobne spolupracuji s nekolika vyrobci komponentu-subdodavek pro tuhle kraksnu. Jestlize samostatna fyzicka osoba (zamestnava 5 lidi) je schopna si dodavkami okrajovych interierovych textilnich komponent vydelat tolik, ze za dva roky muze sama sobe a svemu synovi koupit po jednom kuse BMW330D (nove, za hotove, bez leasingu!) a manzelce terenni Suzuki, pak se nemuzete tem 580k za tuhle plechovou uchylku nijak divit... Ne ze bych jim to nepral. Zaplati to hloupy cesky kupujici. Cenova odvaha az drzost vyrobce bude vzdycky primo umerne odpovidat stupidite kupujiciho - a nutno podotknout, kupujici Roomsteru musi byt nutne na hlavu... Cena vozu teto "kvality" a "uzitnosti" by nemela presahnout cca 300k.
Jakožto pyšný majitel MPV Citroen Picasso (a říkejte si o Citroenu co chcete, to auto nemá chybu), jsem se neubránil srovnání obou vozů: tak tedy Picasso dnes vc plné výbavě 460.000 (alu kola, auto klima, tempomat, CD), roomster minimálně o 150.000 víc. Picasso má kufr 550 v základu (zvětšitelný ještě mírným posunutím sedaček) s minimální hranou, roomster má podle článku "slušných" 450. Rozvor Picasso 2760, roomster 2617 (14 centimetrů!!!). Picasso 3 plnohodnotné sedačky vzadu, stejně široké, vejdou se 3 poctivé dětské sedačky (odzkoušeno). Roomster 2 sedačky vzadu a prostřední ošizená. Tolik jen základní rozdíly. A jenom dodám, že za ty 2,5 roku nebyl s Picassem jediný problém.
Krasny prispevek od pysneho majitele :-) Jen ten cenovy rozdil je oproti 1.6 roomstru pri tebou uvedene "plne vybave" zhruba 50tis, nikoli minimalne 150tis. Chapu, ze je treba demonstrovat okoli spravnost sve volby, ale nic se nema prehanet ;-)
No ale zapominas, ze Pikacu je o tridu jinde, takze i kdyby byl Citroen drazsi, bylo by to opodstatnene. Dat o 50k vic za mensi Skodu muze opravdu jen nekdo, kdo je Simple, ale urcite ne Clever - je to proste Skoda penez. Analogicky: chapu, proc je pri stejne velikosti MB C drazsi, nez Mondeo, ale prislo by mi divne, kdyby MB C bylo drazsi, nez BMW 5.
Vsak nikde netvrdim, ze je roomster levny ;-), mne to taky neprijde jako nabidka roku. Ale neni to takovy mazec jako min. o 150tis, ale "jen" tech 50. Jinak zaver jako vzdy: kdyz to skodovka proda, tak prosim.
Jakkoliv povazuju Pokojstr za silene skaredy a predrazeny, moje zkusenosti s Picassem 2.0 HDI (slabsi verze, tusim 60 nebo 66 kW) jsou mirne receno nedobre. Pominu-li design (zvenku se mi libi, ale uvnitr byla nechutne hneda, zmatene clenita palubka), pak poporadku:Prevodovka: strasna, drahy delsi, nez u kdejakeho Transitu.Motor: hlucny, liny. Kombinaci motor/prevodovka navrhoval nejaky totalni de.il, protoze pri 40 na trojku jeste nezabiralo turbo, takze auto na seslapnuti plynu nijak nereagovalo, pokud jsem ale podradil na 2, rvalo jak krava. To stejne na 4 pri 60 a na 5 pri 80. Jizdni vlastnosti: bidne. Octavku povazuju za prumer a Picasso je vedle ni jasny podprumer. Ja vim, je to jiny druh auta, ale ve srovnani s jinymi MPV na tom neni o nic lip. Takze bych mel dve otazky - jaky v ni mas motor a jak se ti libi vyhled sikmo doleva?
1.8 16v benzin. Po městě mu pravda chutná až nezdravě, ale vyšší spotřeba je vykoupená naprosto sametovým a nehlučným chodem (i studený motor). S tím výhledem vlevo máte pravdu, ale je to vazne asi jediné mínus.
Jestli je k benzinu jina prevodovka, je mozny, ze bych byl spokojenejsi (u HDI je "dvojka" neskutecne vlevo dole, "petka" pak nekde u praveho kolena spolujezdce, docela me to sokovalo).Jizdni vlastnosti ale asi ani s benzinem o moc lepsi nebudou - jezdis nekdy nekam dal? Me se po dalnici zdalo, ze pri 150 tacho jsou nektere dalnicni zatacky nemozne a sundaval jsem nohu z plynu (mel jsem pocit, ze za chvili pujdu minimalne do svodidel, kdyz uz ne rovnou na strechu).
Mas jezdi podle predpisu 130
Tys jeste v Nemecku nikdy nebyl, ze ne?
takovou spotrebu mam i na stary 1,6v Octavii a to se nijak neloudam. btw: kdy bude facelift pro novou Octavku? Ja do kdy na ni mam vydelat, protoze s takovymhle cumakem ji nechci!
No, to je hrozná cena .... brrrr.
TEDY ... ČLÁNEK KRYTYZUJE, ALE TĚCH HRUBÍCH CHIB, CHIBĚJÝCÝ PÝSMENKA VE SLOVECH, ... TO TO NIGDO NEKONTROLUJE, NEŽ SE TO POVĚSÝ DO SÝTĚ? JE VÝDĚT, ŽE Y TY, CO PROPADALY Z čj SE ŽYVÝ PRÁVĚ S NÝM B-]
Tohle neni server o cekem jazyce. Tohel je server o autech. Prosim zmente server.Dekuji
nesmysl; hybaj z5 na Chanov
Co říkáte zacpanému prostoru mezi žebrováním na přední masce. Přední maskou totiž vůbec neproudí vzduch k motoru. Je ucpaná a je na ní okrasné žebrování.
...porad ctu v recenzich narky nad tim, ze to ci ono vozitko ma nakladaci hranu, ze nema uplne placatou loznou plochu... Roomster neni MPV do kteryho by nekdo chtel casteji nez zridka nakladat palety, nebo oblibeny barevny televize 29" z OKAY f akci......mam ve firme jedno auto bez nakladaci hrany, VW Caddy Life, a je to vopruz na N-tou v 99% pripadu. U Caddyho to chapu, nebot je to puvodne mini dodavka, ale proc by to mel mit Roomster, nechapu... je strasne fajn, kdyz zastavite do mirnyho kopce, a vsechno co neni pod sitkou, po otevereni kufru vypada na silnici... Za poslednich sest let, a to sem se dvakrat stehoval, mi nakladaci hrana u mejch Koktavek vadila asi tak jednou... ...zato jeji existenci ocenuju kazdej tejden...
No ja mám kombíka bez hrany a považujem to za absolútnu špicu. Je to pre mňa nutná podmienka keď budem kupovať v budúcnosti nové auto. Ešte dodám, že mám v kufri protišmykovú gumenú vaňu s okrajom 3cm vysokým. Nikdy mi nič nevypadlo, a keď sa v kufri niečo rozleje, tak sa nič nedeje :-P B-]
Cena teto verze bez priplatkove vybavy 1/2 milionu. Za auto velikosti malicko zvetsene Fabie Kombi s trivalcovou 1.4kou. Skodovko. Okamzite ze stromu dolu ! Legracni je, ze napr. zakladni verze stoji uz 10 km za nasimi hranicemi (na Slovensku) o 30tis mene - tedy o cca 10%. Povazujete ceske zakazniky za hlupaky?
Skodovka povazuje ceske zakazniky za to, co si zaslouzi. Jsou-li ochotni za tohle auto vysolit 580k, nema Skoda duvod dat nizsi cenu. A jestli to znamena, ze je kupujici hlupak? Na to uz si musis najit odpoved sam.;-)
Napr. na Slovensku má Škodovka trhový podiel len okolo 30% v porovnaní c ČR, kde je to zhruba polovica. A to sú veľmi podobné trhy, pred rozdelením to bolo rovnaké. Takže tam už ľudia zmúdreli :-)
Presne :-D Neni duvod menit politiku prodeje, cenu... Zajemcum bych doporucil zadat cenu 500-600K CZK a vyhledat v nejakem kvalitnim autobazaru (treba i v autosalonech) a zirat, jak mit za ty same penize sotva jete auto o jednu dve tridy vys. A hlavne si zkusit i jine auto. Presedlat z Skoda120 do Fabie je asi krasa, ale Skoda neni jedina ;-)
Toto je typický príklad, keď do auta vložia príliš malý a slabý motor a dosiahnu pravý opak nízkej spotreby.Nechápem, prečo sa ten uberkoncern toľko snaží pchať do vlastných áut PODDIMENZOVANÉ motory. Aký to má význam?1,2 HTP aj 1,4 TDI sú jednoznačne na to auto slabé a vyznačujú sa v praxi vyššou spotrebou ako 1,4 16V a 1,9 TDI.To proste nemá logiku!
Ty bys měl dělat v Česaně ve vývoji!! Debile :))))
Ma to logiku. Srackomotor je levny na vyrobu a kdyz za to lidi zaplati tolik penez, proc to delat jinak? Nelogicke by bylo davat skodofkarum do aut poradne motory, kdyz jim staci tyhle.
Ve Felicii (r.2000) jezdím šest let a bylo s ní minimum problémů, prostě za přijatelnou cenu bezva vozítko. Ale teď? Katastrofální a předražená Fabie, ještě dražší, byť ne tak katastrofální Octavie a teď Roomster, který dával naději, že se něco změní - ale kdepak, zase další hrůza za hodně peněz :-(
Tobě asi spadly na hlavu ty hnijící páté dveře,né??Tak si srovnej na kolikati začínala cena toho ,žebráku'(tím nemyslím kvalitu auta,ale holou výbavu ve které nic nebylo),jaký byl tenkrát průměrný plat,a na kolika začína dneska Fabie,která je po technologické stránce někde jinde,a co tam je v základu(abs,airbag,posilovač).Prostě píšeš tady nesmysly a děláš ze sebe akorát hlupáka!
Mate pravdu - Feliciu kombi sme mali 8 rokov, teraz novu Fabiu kombi. Po technickej stranke, pre kratkost casu, jej zatial nemam co (a dufam ze ani nebudem musiet) nic vycitat, ale Felicia bola vacsia, krajsia, priestrannejsia a bol z nej lepsi vyhlad - az na tu hrdzu... Podla mna, zatial zachranuje cest Skovky Octavia, ale ked sa bude znacka vyvijat sposobom Roomster, neviem, neviem... A videl som aj udajne neoficialne obrazky Fabie 2007 - ak to nebola novinarska kacica, tak poviem len - strasne - auticko pre tinedzerov.
Felicie nová tvář - 8 let na zahradě jen tak a těžká pohoda, ani kousek rezu
a to máš na zahradě na špalkách-auto má jezdit a nejen tak:-))
Tak to bud rad. Felicie stara tvar = 10 let na ulici bez rzi, Felicie nova tvar = 6 let v garazi a kvetou zadni blatniky.3-[
Neda mi to, ale musim kotrovat. Mame felicii 8 let a zvenku nekvete nikde, zespodu vse OK pouze predni levy blatnik na jednom miste zacinal tak se hodil dogala a OK. Nutno ale podotknout 2 veci. A/ vymena 5.dveri v ramci zaruky v 5.roku veku auta :-)) B/ auto ma najezdeno jen 115000. A podle poslednich 2 let felicii nejvice skodi caste zimni vylety na hory.Jinak roomster, nejel jsem v tom, ale design auta se mi nezda uplne stastny, i kdyz s dobrym vnitrkem by to mohl byt gut kauf. Ovsem za tu cenu = silenost.Celkove je cenovou politikou skodovky posazena cena celkem vysoko. Ovsem tak jako u vsech ostanich modelu. Co mi ale jeste vice na celem koncernu vadi je vysoky, takrka nesmyslny priplatek za Dieselovy filtr pevnych castic. Za tu cenu si ho nikdo nekoupi a jine automobilky jej davaji automaticky. takze asi takovy nazor na Skodu
No a to si vezmi, ze ta "stara tvar" mela najeto 200k, zatimco ta nova ma - tramtadadaaaa - 60 (ano, opravdu jen 10k rocne). Mozna je to jen smula na kus, ale poradna. Zvlast po te puvodni zkusenosti s prvi verzi (a to byl jeden z prvnich vyrobenych kombiku v roce 1995, takze problemy by naopak neprekvapily). Takze bud rad, ze po 8 letech a 115k nic nekvete, jini takove stesti nemaji.
Felicie byla za přijatelnou cenu?Bez jakékoliv výbavy a velmi rychle hnijící...Není nad nostalgii...
A uz by konecne mohli zmenit aj design volantu ktory je aj v octavii aj vo fabii je to ten najnechutnejsi volant co som v novych autach videl absolutne sa k interieru nehodi a posobi velmi lacnym dojmom (vynimka su trojramenne volanty tie su ok)
...musím říct, že se mi Roomster líbí čím dál víc. Po shlédnutí fotogalerie mě překvapilo, jak tomu autu sluší bezpříplatková červená. Hmmm.... Navíc vyjma nepodařeného tříválcového dieselu, jehož nasazení do výroby vůbec nechápu, žádné podstatné slabiny. Tak je asi rozhodnuto, 1,4 16V to jistí a k tomu panoramatickou střechu a už aby byl doma v garáži....
Osobne som s tou 1,4 16V isiel a mozem Vam zodpovedne povedat ze v tom aute je tak hlucna ze ked Vas neupozornia ze je to benzinovy motor tak budete mat dojem ze jazdite s diesselom a nie tichym a jeho tah je velmi nevyrazny
Už jsem s ním jel a souhlasím, že to není žádný trhač asfaltu. Ale vzhledem k mým potřebám úplně a s rezervou dostačující. Chvíli jsem uvažoval i o 1,2, která mi rozhodně nepřijde tak tragická, jak o ní mnoho pisatelů na diskuzích píše, ale paradoxně mi u 1,2 vyšla asi o litr vyšší spotřeba při horších parametrech, tak spíš volím 1,4. Ta 1,6-ka mi přijde na rozvoz dětí do školky a pár jízd kolem komína zbytečná...
Jiste 1,2 ma vyssi spotrebu. Mam zkusenost (co se tyce skody) s 1,2 Fabia HTP a tohle fakt ne!!! To neni motor! A pri klidne jizde (mimo mesto) spotreba 6,5 je proste SILENA!!! Na takovy pidimoturek ... Za 6,5 se necha jet i s kvalitnim 1,8, 2.0 motorem... Ovsem kdyz potrebujes predjet, vyjet z ucpane krizovatky atd s 1.2 je to o strach.
Možná to tak klidná jízda nebyla, žejo? A 1.8ka s průměrem 6,5 l , hmmm... Měl jsem 1.6ku i 2.Ol a vo takovýhle spotřebě si leda můžou zdát, jo vlastně jo - TDI . Do cca 110 km/h mi 1.2ka 47 kW 12V lína taky vůbec nepřipadá i vzhledem k tomu obsahu. Nevím, ale bez potíží s tím jezdím za do cca 6 l . Je pravda, že ale na častý ježdění po dálnici nad nějakých 12O km /h to prostě není vono. Tak nevím, kde se vždycky berou ty zaručený informace že je 1.2 žíznivá.
"A 1.8ka s průměrem 6,5 l , hmmm"Máš pravdu, např. Honda Civic 8G má kombinovanou 6,4 l, což je dokonce méně, než nad čím kroutíš hlavou ;-) A se Civicem 7G s motorem starší konstrukce 1,6 VTEC mám i při sportovnější jízdě a režimu dálnice/město dlouhodobý průměr 6,8 l (výrobce jinak udává 6,5), což mě samotného příjemně překvapilo. Ty máš možná zkušenosti jen s motory bez proměnného časování sacích a výfukových ventilů?
Příteli, rozhodně nejsem členem fanklubu Škody a už vůbec ne HTP, ale píšete kraviny. Při klidné jízdě mimo město se se ZAJETÝM HTP 12V úplně v pohodě vejdete pod šest litrů, pokud nejste v kopcích a nefuní Vám klimačka, tak se dá i kolem pěti litrů, občas i kousek pod (na rovině). Předjíždění do 80-90km/h není žádná trága (potom už ano) a z křožovatek to naopak (kvůli převodům, ne motoru) startuje zatraceně rychle. Odpadne až po chvíli :-)) Tak nějak ze zvyku špalu na pedály při startu z křížovatky u aut, která často střídám (výkon od 47 kw do 81 kw) zhruba stejně. Kupodivu trojhrnek se z křižovatky hrne s největším elánem. Na druhou stranu jízda s naloženým autem, do kopce a klimačkou je utrpení.
chcha...pry predjizdeni do 80 - 90 v pohode... :-D hm, to kdyz teda pred predjizdenim mam 50 - 60, to je fakt v pohode, protoze spis predjizdeji ostatni me, ne? :-D
Co je na tom těžkého k pochopení? Na silnicích se stejně smí 90 a do těch to předjíždí v klidu. Nejsem typ, který si zlepšuje frustrace tím, že nutně a za každou cenu musí předjet každého, kdo na okresce nejede alespoň 120. Chápu, že nemít babu a jiné kvality asi bych to prožíval jinak. Proboha to je keců, teď jsem jel z Ústí do Lovosic, předemnou Omega MV6 a za mnou Audi A8 a přesně v tomhle pořadí, jak jsme vyjeli z Vaňova jsme přijeli do Lovosic. Nějak jsem frustraci z výkonu auta necítil. V koloně jsme stejně jeli všichni sotva 80. Pravda prasácky nás předjížděl 18ti letý blbeček ve dvacetiletém Golfu. Kdyby ho předjíždění nepouštěli, tak tam byli možná mrtvý. Ale byl v Lovosicích o dvě minuty dřív a to se počítá. Paradoxně když jsem měl silnější auto, riskoval jsem víc.
Konečně někdo.kdo je tady na té diskuzi normální!!!Smekám a kdyby bylo možné dám bod.S tou fábii Vám dávám za pravdu,taky jsem jí měl,ted' mám naftu,taky třívalec 59kW,kombi,a jsem naprosto spokojený!Jezdím pravidelně z M.Boleslavi do Ostravy.Manželka,dvě děti a plný kufr.Po 5tis.,když si trochu sedl motr se dá úplně v pohodě zajet za 4 litry!Co víc bych si přál?Jak tu čtu ty příspěvky zamindrákovaných blbečků na adresu jakékoliv Škodovky(i když jí má skoro každý v garáži,většinou starší 10 let),tak se musím smát a litovat je zároveń.Neříkám že nejsou dobré cizí auta,ale proč bych pak měl platit o 5tis. a více za havarijku, o 200kč na hodinu víc za servis a o jednou tak drahých náhradních dílech ani nemluvím,když se tady vyrábí auta s kvalitou většinou lepší??A kdyby to tak nebylo,proč se jich potom 80% vyváží a mají takový úspěch v zahraničí??!A neříkejte nic o ceně,protože dneska je plno levnějších aut.
Do tých 80-90 oredbieha snaď každé auto dobre, aj Smart :-) Ale to je tak vhodné do mesta...
Potvrzuju, v praxi se HTP 12V umí rozjet slušně (do těch 50 km/h), ty převody dělají hodně - s 1,6i VTECem se rozjíždím na dvojku třeba do 80, takže odspoda si musím chvíli počkat, a na křižovatce se pak divím, že se mě ta fabka drží ;-) (Teď už vím, že proti HTP si musím víc vytočit už jedničku :-P)
Ty ses dobrej zavodnik:-) Na dvojku do 80?:-O Ja pri bezne jizde radim pri 3000, tj. pri cca 40 km/h. Kdyz uz tocim dvojku do 80, obvykle to znamena, ze jednicku tocim do 60 a dvojku pak rovnou do 100:-) To se me pak ale zadne HTP neudrzi ani na tu jednicku. Na druhou stranu, s HTP jsem zavodil jen jednou, to kdyz me na svetlech provokoval odbarveny 18ilety zavodnik a myslel si, ze "high torque" me dostane na kolena. Byla z toho akorat dost usmevna historka. Nejak nemam zapotrebi zavodit s necim, co ma o nekolik desitek nizsi vykon, je to takovy nedustojny (ale kdyz nekdo provokuje, rad mu na svetlech ukazu zadni svetlaB-] ).
Ja pri bezne jizde radim taky kolem 3000, ale ten zahraty VTEC si o tech 5-6 nekdy rika, to ty urcite chapes ;-)A prave proto me to HTP prekvapilo, cekal jsem, jak i z normalnich otacek na dvojku v pohode ujedu, a zadna slava
no 1,2 HTP 6V je tragédie, ale to se už nedá říct o 12V. taky to sice není žádnej zázrak..ale na druhou stranu, kdo by to od toho tříhrnku čekal, že? do rychlosti 60km/h to má velice slušnej odpich (tzn. ve městě to je napohodu)..pak už to začíná bejt marný. s 12V verzí ve Fabii se dá v klidu jezdit za 5-5,5l na 100 km. po praze není problém za 6. při popojízdkách 2-3km se studeným motorem start/stop je 7 litrů taky nevídaných. ale aby se s tím dalo jezdit za málo, tak se ten motor musí nechat pěkně vytáčet. jenže to ale plno lidí nedokáže a pak si stěžujou.
pak nutí mačkat plynový pedál poměrně silně, protože vůz nemá příliš velkou snahu o silné brzděníasi ma byt brzdovy pedál.
Vy nepoužíváte k brzdění plynový pedál ;-)
samozrejme - zaradim reverz (R) a plyn naplno :-) :-D
... kde chce Škoda svůj Roomster prodávat. Ještě jsem na českých webech nečetl jedinou pozitivní recenzi a to nemluvím o komentářích ke článkům, kterou jsou plné vyloženě negativních názorů !Nešlápla škodovka trochu vedle ? Hlavně teda s cenou.Hodně by mě zajímalo jaká bude cena Roomsteru v Polsku, Slovensku a dalších zemích.Je možné že se Škoda zahojí na úplně jiných trzích než v Česku.
Vedle nešlápla. Jestli Škodovka šlápla vedle? Naopak - uhodila hřebíček na hlavičku. Viz.: http://www.autoweb.cz/rychle-zpravy/poptavka-po-roomsteru-si-vyzadala-zvyseni-vyroby/articles.html?id=7983Jinak já jsem četl pozitivních recenzí hned několik, a to jak v českých, tak i v zahraničních magazínech, takže myslím, že tvé obavy jsou zcela zbytečné. :-)
Není třeba chodit na autoweb o navýšení prodejů jsme psali před měsícem či dvou. Je třeba si také uvědomit, že počet Roomsteru, který se vyrobí za rok je takový, jako se konkurentů vyrobí za měsíc (obrazně) tedy Roomsteru se vyrábí neporovnatelně méně, než konkurenčních vozů. Takže by bylo prapodivné, kdyby se nevyprodalo to, co se vyrobí. Pokud se tedy nebude dělat 50tis. Roomsteru, ale třeba 350tis. a všechny se prodají, pak je to úspěšný model vůči konkurentům.
W Polsce cena podstawowej wersji Roomstera takiego jak ten z testu to 70600PLN czyli 18100EUR. Za takie pieniadze mozna kupić np. Citroena Xsara Picasso też z motorem Diesla.
:-D
Haha, no kdo by nebral Citroena Picasso, ze? 8 let stare auto, kazdou chvili nefunguje palubni deska ci jina nepodstatna elektronika, ale jinak super :-D
Ak to porovnam s 307SW tak porovnavam auta sice s inych tried ale nie az tak cenou.Zadne sedacky tak isto vyberatelne:Roomster - 2 + 1/2 a nepohodlne307SW - 3 velmi slusne a kvalitne ( kedze je vacsi => vacsia variabilita )307SW - zadna hrana na urovni podlahya to nehovorim o motoroch
Zapomnel jste dodat dalsi plus ve prospech 307ky: obcas nektery shori :-)
Koncept to byl moc hezky. Finalni podoba O.K., interier katastrofa jako v kazdem aute daneho koncernu. Bocni linie oken je dost okoukana od Toyoty Yarise Verso. Ale prave ta dela Roomstera hezkym autem. V Yarisovi mam 1.4 D4D a to je snad nejlepsi common rail naftak, kterym jsem kdy jel. V porovnani s 1.4 TD je to nebe a peklo. Zajimave jak se Skoda chlubi variabilitou zadnich sedacek. Kdyz chci v Roomsterovi velky zavazadelnik musim ty sedacky vyndat. Kam je ale pak dam?? Do predu na klin? V Yarisovi je dam pohodlne do podlahy a jako by tam nikdy zadny sedacky nebyly. Yaris Verso taky nema vysokou nakladaci hranu (to je ale takovy pakatel, ze mne vysoak hrana vubec nevadi).Dost jsem se na Roomstera tesil, finalni podoba me trosicku zklamala (to se ale od koncernoveho auta dalo cekat). Chtel jsem ho koupit jako nastupce Yarise, ale pockam si az tam zacnou montovat common rail (i ten koncern zaspal, TD jsou plecky).
nemylím li se v CZ se Yaris Verso přestal prodávat .A sedáčky do kufru auta mají všechny Oply teď si z hlavy nespomenu jak se ten systém jmenuje.Třeba v Agile lze zadní sedadla zapůstit do kufru a podlaha je skoro rovna.A je tam 1.3 CDTI tož dobrý motor.Pa
Podla mna praveze interier je jedine co na tom aute vyzera dobre az na tie trciace gombiky na radio co nechapem ked uz aj fabia ich mala skryte ale karoseria z boku je otrasna ako (uz to niekto pisal) keby to bolo zlepene z dvoch aut a trojvalcovy motor to radsej nebudem ani hodnotit
Ta karoserie z boku není otřesná, i když se tak na první pohled nezkušenému oku může zdát. ;-)
No ty si fakt vtipálek, vraj "neskúsené oko" :-) To už som sa dávno tak nenasmial... proste pre mňa to je z boku hnusné a tie tvoje reči o neskúsenom oku sú len kecy. Niekomu sa može zdať OK, mne nie.
Krasa je subjektivni. Mas-li pocit, ze diky svemu "zkusenemu oku" ji najdes i u 200 kg zenske, o necem to svedci, ale o "nezkusenem oku" tech okolo jiste ne. Karoserie Pokojstru je otresna nejen zboku.
co neni otresneho na rozriznuti dvou ruznych aut a spojeni v jedno?! :) Nejsem designer, ale tady bych se musel vazne zastydet. Ale mozna to je tim, ze nemam zkusene oko (i kdyz nevim, co si pod tim mam predstavit :-D )
v AAA to delaj normalne ( rozriznuti dvou ruznych aut a spojeni v jedno ) a lidi se o to skoro perou :-) , tak to jenom v Shade werke vobslehli a vzsledek, nestacej prej vyrabet ...
Ještě aby se naučili stáčet tachometr. Koupíš nový auto, co bude mít -50 000km. Takže po dvou letech ježdění jseš na 0.
Kam se bude hrabat novej Ceed se sedmiletou zarukou na trileteho, skoro nejteho Hrustra s motorem HrusterTurboPower 1.2 s najetymi - 25.000 km po duchodci . To bude nedostizna zustatkova hodnota, do 0km dokonce stale poroste :-)
Sorry gombiky nie na radio ale na ventilaciu
"O tom, že motory obecně nemají moc rády lichý počet válců, není třeba příliš hovořit." - Mno, já mám v autě pětiválec, a zdá se mi docela v pohodě... B-]
No, ale 6ti válec by to jistě snášelo lépe :-D
Zdani klame. Nebo myslis, ze sestivalec bude horsi?
Je to zde opět - lichý počet válců (např. zmíněný R5) není určitě tak tragický jeko R3, ovšem na sudé 6-8-10-12 to nikdy mít nedube. Vyvažovat je třeba i řadový pětiválec.Doporučuji pro základní informace: http://www.mjauto.cz/newdocs/motor/kap2.htm
Pozor - odkaz vede na clanek od jisteho nototicky nesmysly blaboliciho pana Cecha!
Pan Cech je odbornik. Mate vetsi znalosti ? Pochybuju.
Už se to probíralo nedávno. Je to váš názor, teoretickou oporu ale nemá. Jediné, co nemusíte příliš vyvažovat, je řadový motor s počtem válců vyšším, než počet pracovních cyklů. A je úplně jedno, jestli jde o dvoudobý tříválec nebo čtyřdobý osmiválec. Pokud je počet válců nižší, než počet "taktů" motoru a/nebo pokud není motor řadový, je nutno vyrovnávat značné rozdíly v silových výslednicích, což se dělá různými způsoby. Od nejjednoduššího protizávaží na klice, přes různé úhly řad válců až po jeden či více vyvažovacích hřídelů s různými otáčkami, záleží na tom, která harmonická síla ten který motor trápí.Řadový pětiválec ale na tom z konstrukčního hlediska není o moc hůře, než motor V6 a je jen o málo horší než R6. A nakonec V kombinace (mimo V8 a V12) jsou spojení dvou řadových motorů o lichém počtu válců a jak V6 tak V10 na tom vůbec nejsou špatně a to v B i D provedení.A protože se motory R7, R9 a R11 nevyrábějí, je jediným dobrým motorem s lichým počtem válců a minimálními vibracemi právě R5. Volvo, Audi, Mercedes Benz, VW a Fiat s nimi mají nejlepší zkušenosti a jejich životnost zpravidla přesahuje živostnost motorů V6.
Vypadá to, že nejlíp na tom budou ve finále boxery, které dnes vyrábí bohužel už myslím jen Subaru a Porsche. S rostoucími otáčkami motor na rozdíl od řadových, vibrace ztrácí a je opravdu radost s těmito vozy jezdit.
Já čekal kdy dorazíte ;-) Vaše věta "není o moc hůře" hovoří za vše. Není moc, ale je.
No dobře, tedy detailně.U řadového pětiválce vznikají nepodstatné silové výslednice v podstatě jen u sil druhého řádu. Nepodstatné, takže většina výrobců je zcela úspěšně řeší pouze definovanou tuhostí bloku motoru. Pokud by v praxi nestačilo toto jednoduché řešení, protože blok motoru by na to teoreticky nestačil, stačí pro vyvážení jednoduchý a levný protiběžný vyvažovací hřídel s dvojnásobnými otáčkami, než má klika. Ani benzínové pětiválce Audi, ani dieselové pětiválce VW a MB a Volvo toto řešení nikdy nepotřebovaly, jejich chod se velmi blíží řadovým šestiválcům a z hlediska vibrací jsou i bez vyvažovacích hřídelů příznivější, než motory V6.
Diky za informace. Konecne nekdo, kdo misto pritroublych kecu podal kvalitni informaci, se kterou se da pracovat.
Dalo by se nějak pro lajka stručně popsat, co jsou to síly druhého řádu?
Síly x-tého řádu jsou elementární pojem z teorie dynamiky. Každé kmitající, rotující či jinak cyklicky se pohybující těleso či složený mechanismus je zdrojem působení sil, které cyklický pohyb nevyvážených hmot způsobuje. Čím je mechanismus složitější, méně vyvážený či složený z různých různě se pohybujících komponent nenulové hmotnosti, tím více je zdrojem komplexů statických, dynamických, deformačních a rezonančních sil. Síly, jejichž frekvence odpovídá frekvenci otáčení základního stroje (první harmonická - rozuměj frekvence), se nazývají síly prvního řádu. Síly odpovídající druhé harmonické (dvojnásobná frekvence) se nazývají síly druhého řádu...atd.......Obecně platí, že vyšší řád sil je vždy (/téměř..) pouhým zlomkem sil o řád nižších a již od druhého řádu se síly obvykle vůbec neřeší. Pouze pokud je z nějakého důvodu příslušný řád sil nezanedbatelný, je nutno to řešit vyvažovacím hřídelem či jinak. Rotující záměrná nevyváženost pak působí silově právě proti původním silám příslušného řádu a jejich účinek se tak navzájem vynuluje. V praxi se vyvažování sil druhého řádu - pokud vím, mohu se mýlit - nepoužívá u žádného běžně vyráběného pětiválce ani šestiválce. Vyvažování se používá u motorů s jedním až čtyřmi válci a pak u drahých mnohoválcových motorů, kde to je pro dosažení absolutního komfortu chodu.
Díky za odkaz, ty stránky jsou zajímavé. Nicméně subjektivně bych řekl, že pětiválec (mám benzinový dvoulitr) má kultivovaností chodu i zvukovým projevem rozhodně blíž k šestiválci než ke čtyřválci. Vyvažovací hřídel tam pochopitelně je.
2,0 a pětiválec? to bude počítám fiatáckej motor(dával se do Lancie a AR a taky možná do nějakejch fiatů, taky i ve verzi s turbem) a ten má vyvažovací hřídele dokonce dvě:) jestli je to jinej motor tak na tom nejspíš nebude jinak
Vyvažovací hřídele jsou vždy v páru. Tzn. když už to má vyvažovací hřídele, tak jsou minimálně dva.
Ale jistě, proč by nemohl být na tom lépe. Ono když se to dobře vyváží, tak se hodně věci potalčí a zrovna čtyřválec není tím nejlepším meřítkem. Věřím, že může být R5 velmi blízko 6válci, proč ne.
Trivalec se neda bez pridavneho vyvazovaciho hridele vystredit, kdezto petivalec je to nejlepsi co existuje. Petivalec se skoro nemuzsi vyvazovat, aspon takhle jsem se to kdysi ucil.
Takovej 12ti nebo 16ti válec má také hodně do sebe :) ;)
12 a 16 valec som este nevidel ani na papieri :-) bmw aj mercedes maju 10 valec, ale neviem o nicom dalsom co ma viac valcov. ak sa nemylim, tak najlepsie co sa tyka poctu valcov vychadza 8 valec
Nevidel si v zivote vidlicovy 12 valec oznacovany ako V12 to si teda chlapce slaby do motorov .
ano najlepsie co sa tyka vyvazenia su 8 valce
Tos toho teda moc nevidel;-) V12 mel jeste nedavno Jaguar, dnes MB, Toyota, VW/Audi, Ferrari...
MBcko ma aj 12 valec ? to si teda pozriem :-) a pojdem za kamosom na testovaciu jazdu
No pokud si dobře pamatuji, takpřed nějakou dobou jsem jezdil ve Phaetonu se 6-ti litrovým 12-ti válcem...a z papíru to auto určitě nebylo!:-D
nj, na phaeton som zabudol :-)
Vzdyt to je celkem bezne... U letadel byly i 24 valcove :-))
No poslední letecké pístové motory (ty nejvýkonější), to byly čtyři hvězdice za sebou. 28 válců.http://en.wikipedia.org/wiki/Pratt_&_Whitney_R-4360
Hvezdicove motory MUSI mit lichy pocet valcu na jednu radu, takze tady 4*7=28. B-]
Tak to jsi toho teda moc nevidel.Sahneme do historie - Auto UNION 16 valec - bozske autoMercedes ma 12 valcove motoryatd.
A co takhle Cadillac V16 z 20. a 30. let? To byl snad nejprodávanější šestnáctiválec v dějinách. A k vyvážení: pokud vím, nejvyváženější je řadový šestiválec. A vyvažovací hřídele např. v HTP nejschou logicky schopny omezovat vibrace v celém spektru otážek a zatížení.
par dobrych napadu, zajimavych detailu, ale zcela nevhodne splacane dohromady bez ladu a skladu. Interier se uz trosku zacina dostavat na nejakou uroven, ale jeste to neni ono. Klasicka Skoda (penez). Mohlo to dopadnout o dost lepe, treba za par let v jine verzi. Posledni Octavia uz je taky docela "koukatelne" auto. Treba Roomster IV. + facelift bude taky slusne auto.
Toľko kritiky na Škodu ??? Co to je ? Nová doba, alebo realita, alebo Škoda už nedotuje média ? Ale tak dobre sa to číta, po tých všetkých víťazstvách v porovnávacích testoch , kde kraľovala Fabia a Octavia.
A proč by se nemohla kritizovat škoda?
Protoze vetsina redakci v CR trvpi tzv. AutoMotorSport (nemec. edice) komplexem, kde uz do predu je jasny ze vyhraje nemecky vuz.. :-/
Pritroubli Slovaci.. v cem jezdite? :-D
přitroblý byl tvůj otec,když udělal debila jak jsi ty,magore
XXX je cocotko :-)
S8m si "pritroublý"... ja napr. jazdím v Mazde 3 :-)
Tim se to ovsem vysvetluje. B-]
ze na nej vubec reagujes, dyt ten vychodnar neumi ani cesky !! a z domacich diskuzi ho taky vystipali, tak prilez provokovat na cz
takže to shrňme. Je to auto hnusně uprostřed sešité ze dvou jiných, motor zcela nepoužitelný, hlučný tak, že se v tom nedá sedět, spotřeba o 40-50% vyšší než udává výrobce, nakládací prostor velký, ale kvůli blbému řešení nepoužitelný. Zapomněl jsem na něco? Jo cena 600 tisíc.Když si vzpomenu, jaké to bylo úžasné auto v těch prvních náhledech tak musím plakat. Jsem Čech, miluji české výrobky, ale prostě něco takového bych nechtěl ani zadarmo (nehledě na to, že je roomster český jen asi ze 30%).
chlapče promin mas pravdu je to hnusne auto ale není to uš česká značka je německá a proto jsou ta auta dobrá hlavně oktávky jsou hezký jako jedno z mala aut vubec. není to uš naše značka a bebo myslíš že hiundai je české auto? ja si to nemyslím je to korejská plečka :-)):-))
mám ho týden jako firemní, stál 449 s 1,6 motorem, nelíbí se mi, spotřebu takovou jak píšeš nemá, nakládací prostor je dobrý, debilní je akorát plato nad prostorem vzadu, které nedoléhá až k sedadlům, takže oknem je vidět, co máš v kufru. Motor hlučný teda není, použitelný je docela dobře..... relativně pohoda-přesné řízení i řazení. Takže takhle bych to teda s dovo shrnul já. ČusB-]B-]
Abychom našli aspoň jedno plus - jak už podotkl autor - zvolit jiný motor.:-D
Váš názor není směroplatnej. Trhu se auto líbí (mně svým vzhledem taky), výroba nestíhá pokrýt poptávku, cena je pro trh přiměřená... Takže asi tak..
no, celkový počet prodaných škodovek afaik klesá, roomster tedy pouze kanibalizuje jiné škodovky. Výrobní počty jsou mizivé, takže to že nestíhají ani malé poptávce je celkem irelevantní. Je tedy otázkou, jestli by se lépe provedený roomster (stačilo by prostě dělat tu verzi, kterou prezentovali původně) neprodával výrazně lépe a podle mého názoru rozhodně ano. Možná by byl jeho výroba byla o pár tisícovek dražší, zase by se to možná vyrovnalo větší poptávkou (a buďte si jist, že kdyby byla výrazně větší poptávka, že se výrobní závody přizpůsobí). Ta původní verze měla jedinou chybu - celoskleněný kufr, což mnohým přišlo nepraktické, mě se to líbilo a já bych to bral i tak
10s na googlu ukazuje neco jineho.o kanibalizaci nemuze byt rec, nebot rostou prodeje vsech modelovych rad a navic Roomsteru se prodava zatim male mnozstvi.Uvidime za prvni rok co bude novy model na trhu jak to bude vypadat.Osobne se mi Roomster nelibi a povazuji ho za silne neprakticky a drahy, ale co si myslim ja neni pro Skodu dulezite. Dulezire je to, kolik lidi si to koupi a lidi to zatim kupuju - kupodivu!52 852 automobilů prodaných v březnu a 129 778 vozů za první čtvrtletí 2006. To představuje největší prodejní úspěch pro Škodu v celé její historii!Od ledna do března 2006 bylo na všech exportních trzích a v tuzemsku prodáno celkem 129 778 vozů modelových řad Fabia, Octavia a Superb, což je o 18,5% více než v prvním čtvrtletí roku 2005.Za první tři měsíce letošního roku se (oproti stejnému období roku 2005) prodalo o 7,2% více Fabií (59 739), o 14,7% více Superbů (5 324) a o 31,7% více Octavií (48 179)! Mezi zákazníky i nadále přetrvává zájem o model Octavia Tour; „předchůdců“ modernizovaného modelu Octavia se prodalo celkem 16 536 kusů, což je o 2,3% více než za stejné období loni.V prvním pololetí roku 2006 dodala Škoda Auto zákazníkům na 90 světových trzích celkem 274 904 vozů modelových řad Fabia, Octavia a Superb. V meziročním srovnání to představuje nárůst prodeje o 12,4%.V prvním pololetí roku 2006 dodala firma Škoda zákazníkům v západní Evropě celkem 155 030 vozů a dosáhla zde nárůstu o 10,3%.Nejprodávanější modelovou řadou se stala Octavia (Octavia a Octavia Tour), která oslovila 136 902 (+21,4%) zákazníků, za ní následuje Fabia s celosvětově 126 450 (+4,2%) prodanými vozy. Pro limuzínu Škoda Superb se rozhodlo 10 709 (+2,6%) zákazníků.
To by odpovídalo skutečnosti, když mi náš známý (prodejce Škoda-Auto) sdělil, že u Fabie a Octavie mi žádnou zázračnou cenu nevyrobí, protože jejich prodeje jsou pro Škodu velmi dobré a tak nemá potřebu v ČR dělat akce jako např. Peugeot, Citroen, Ford atd. kdy se hodně z modelu zlevní. Takovou možnost prý má jenom u modelu Superb, který by dokázal stáhnout na cenu Octavie
El Carlos,to neni moc dobry znamy,mne dali 10% z ceny.
Jednalo sa o O2
A ještě jeden postřeh - máš pravdu v tom, že jako studie to bylo auto, které bylo opravdu super - alespoň zvenku. To právě způsobilo, že odezva veřejnosti byla velmi velmi pozitivní. A právě pozitivní ohlas veřejnosti způsobil to že se dostal do sériové výroby :-)):-)):-)) - takže kruh se uzavřel a výsledek je k pláči .
Jako studie to mělo i skvělé vychytávky zevnitř, hlavně pokud jde o využitelnost zadní půlky vozu gigantický posuv zadních sedaček, boční šoupačky velké jako vrata do garáže a pro mladou generaci kosmické budíky místo palubky. Pořád přemýšlím, proč ten Ingenlath (= designér konceptu Roomster a Yeti) takovým fofrem od Škodovky odešel, takže už ani u přopravy produkční verze Roomsteru nebyl...
Plácáte! H.Ingenlath odešel ze Škody k VW v prosinci 2005. Předpokládám, že když jste takový znalec, je vám známo, kdy byl SOP Roomsteru.
Ještě jsi zapomněl na nepohodlné sedačky - takže je to ideální kandidát na dlouhé rodinné výlety a dovolené k moři :-D
JJ, za ty penize si radsi koupim hundaje.
... za pul mega Hruster ... nebo Mondeo ? Poradte , vaham . Asi si koupim ten prostorovy zazrak. Jen co se dostanu z Bohnic , sebrali mi klice. Doufam jen, ze zacnou delat tu prekrasnou hraskove zelenou, co byla na fabiich .
Novej Hundaj je proste terno, vsak viiime! :-D
Já taky. Jen o něco málo víc stojí Sonata. A píše se to hyundai...;-)
A správná výslovnost je "huňády" - to mám přímo od Korejců.
ja zas cetl,. ze spravne je "handaj"
Správně je Handej...
Je sem cet "hjonde"
Já akorát vím, že Mazda se japonsky čte "Macuda". Při vyslovení Mazda japončík nevěděl o čem mluvím :-DAčkoliv mě Roomster na zadek neposadil, určitě bych ho bral radši než něco jiného. Ani ne kvůli HDP, ale prostě má u mě větší sympatie než nějaký asiat. Pokud by mi ho chtěl někdo věnovat zadarmo, tak prosím, 1.9 TDi. tu 1.4 nechci ;-)
Takže aby bylo janso s výslovností Hyundaie: mrkněte nahttp://www.ivankukamarade.cz/jak-jsme-poznali-hajzly-na-cmfs.htmla dobře poslouchejte pana Čtvrtníčka ;-)
já čet "hajundaj"
A hlavně pořád tomu vynechává jeden válec... v servisu ať dělaj co dělaj pořád to jede na 3 hrnky:-D:-D:-)):-P:-|:-/:-(
Nebude to tím, že ta jedna-dvojka je tříválec? ;-)
Tak dvanactistouvku tříválec mám ve stařičkém Liberu a je to pracant k pohledání. Táhne krásně odspodu ne jako ty dnešní podčtverčáky, kterým je potřeba sedm tisíc toček, aby makaly.Dědek
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.