Srovnávat dvacet let starou atmosféru. Mazdy mají nižší reálnou spotřebu než turba, ale kdo ho chce proč ne.
No Pavlíku, že si při hodině zeměpisu tajně pod lavicí vybarvuješ Mazdu v omalovánkách neznamená, že ti na kdejaký blábol o té vymalované Mazdě skočíme:https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswag... ... https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/27-Mazda/25... ... Takže nech omalovánky omalovánkami, sleduj výklad, vzdělávej se, pracuj na sobě. Jenom ti to prospěje, uvidíš.
Proč se v číně prodává za 234 tisíc a tady za 300? někdo okrádá lidi hovada
vypada to jako zmenseny Superb. Pekne
a superbe zasa vypadá ako zmenšené BMW, čiže rapid je BMW.
Ty evidentně ani sám netušíš, jak jsi blízko.... Ta situace nastat mohla, bohužel pro BMW však nenastane. Že bohužel ? Ano - BMW si svoji budoucnost představuje takto: https://www.mojelektromobil.sk/wp-content/uploads/2019/0... ... Takže veliké plus pro Mistra Slováka, že měl dostatek hrdosti a osobní statečnosti a odmítl se na podobné zrůdnosti podílet. Jo, jo, už i BMW nabralo čínský (resp. východní) směr...Ovšem zásadní výhoda pro koncern, brusič (automobilových) diamantů se (mu) vrací do rodného hnízda. Čekejme a těšme se. On nás nezklame.
Jak může někdo psát,že to lidi musí nadchnout,to fakt nechápu.jsou lidi,který mají rádi i silnější a spolehlivější motory,než co zde jsou uvedeny,lidi,nebuďte ovce.
Taková auta dávají smysl asi jako Dacia Logan. Jinými slovy, když místo toho pořídíte ojetinu z devadesátých let, jste na tom podobně. Dobu stokoňových 1.6tek a manuálních pětikvaltů už snad máme za sebou, ne? To jsem si užil před 15-20ti lety a nijak se mi po tom nestýská...
Tak si kupte 1.0l s kurvitkem v motoru. Pane. To kurvitko se jmenuje turbo. To je jako chtít narvat jádro vlašského ořech do skořápky liskoveho ořechu.
Jenom si dovoluji upozornit, že tu jsme 2 Romanové. Moje příspěvky poznáte podle toho, že bytostně nesnáším skopčáky-koncern a hlavně jejich smradlavý TDI. Na rozdíl od tohoto Romana co haní turba nemám vůči turbomotorům averzi. Naopak, oceňuji u nich že dobře jedou na rozdíl od atmosfér.
Jezdíš městskou a jednou za rok na Velikonoce máš zapůjčený embéčkou od souseda na objíždění tetiček a něco tady meleš. Turbo je v dnešní době díl, který se téměř nekazí. Kdybys napsal, že u nových motorů odchází EGR, klikovky, zanáší se ventily karbonem, prosakuje benzín/nafta do eleje, motor žere olej apod. chuťovky, tak by to člověk bral - jsou takové motory. Ale tady ta démonizace snad jediného funkčního dílu v autě nějakým hospodkým žvanilem je vážně úsměvná. Btw - ty tvoje "kurvítka" jsou v motoru bez turba přítomny téměř vždy. Takže je to buď o tom, že se dnes "svezeš" a máš z tříhrnku pocit zavodního auta při srovnání s tou sousedovic Feldou 1.3 nebo se nesvezeš, protože lpíš na nějaké atmo srandě ve stylu ultrasložité atmo typu Mazda, který se stejně posere, případně koupíš archaismus na obrážení Lídlů a Kauflandů jako třeba 1.25 Hjundai bez časování ventilů a při stotisících km děláš vymezování růčo a za dalších sto tisíc posíláš zhilou atmo i20 žroucí litr oleje na tisíc km na šroťák, zatímco 99% moderních turbo motorů jede kvůli všem těm povlakům z iridia a dalším nenáviděným novátorských řešením dál.
Jistě máš pravdu. Měl jsem před 5 lety na výběr buď 1,2 tsi za 305tis (rapid) nebo 1,6 atmosféra za 300tis (lancer). Obojí bylo nové. Nechtěl jsem mít zase starosti s motorem který má 3 válce. Opravy na motoru ve Fabii mne staly cca 70tis. Každý rok něco bylo. Každému něco jiného vyhovuje. Třeba teď už mají ty motory v trošku lepším stavu. A embečkem bych se rád zase projel. Feldou jezdím do práce a jezdí perfektně a ten motor přežije karoserii.
Romane, zjisti si, co je to MIVEC. Třeba některé motory od VW jsou mu velmi podobné. 1.5 a 1.6 mají pořád jakýsi "nepravý" EGR, který si odfukuje spaliny. No, pořád je to lepší než klasika, která se zasírá opravdu velmi rychle... A to turbo - když si koupíš Lancer, tak bych si myslel, že ti zrovna turbo proti srsti nebude. Vždyť ten "slavný" Lancer byl celý o turbu... To je pořád turbo, turbo, to smějdské turbo, které likviduje celý motor. Turbo je ale dnes fakt ta poslední součástka, který by měla "prudit". Motory jsou dnes dělané hlavně na spotřebu, to znamena třeba pístní kroužky, které nejsou dost těsné kvůli malému tření a větší efektivitě - pouští to pak ale palivo do oleje, motor žere olej, pak v rámci úspor EGR klasické nebo vrácení spálené směsi zpět přes ventily - a je z toho zanášení karbonem. Do toho levná výroba ve formě nekvalitních pístů a ventilů, musí se šetřit. A tohle jsou všechno neduhy motorů, které vůbec turbo mít nemusí - prostě se může jednat nějakou klasiku gdi ve stylu FSI od VW nebo třeba Hyundai/KIA. Dnes je to prostě o tom, že si buď vybereš velmi choulostivý motor, který "nejede" nebo si vybereš choulostivý motor s turbem, který má úplně stejnou poruchovost, jen prostě jede jako střela líp při stejném objemu - jen musí být člověk trochu aktivní, a to turbo třeba dochladit - hlavně třeba při jízdě třeba po dálnici a následném zastavení na benzině. Turbo nestojí jen za lepší dynamikou na objem, ale taky za nižší spotřebou, proto prostě na to automobilky přechází - z atmosféru při rozumné jízdě takovou spotřebu atmo nedá. Sám teď jezdím s turbem 1.4 za nějakých v průměru 6 litrů - a to je vyloženě neúsporná "fun" spotřeba. Při jízdě na dálnici, která je prázdná a člověk jede 150-180 jsem se ještě nikdy nedostal přes 8 litrů, při jízdě 130-140km/h jsem na 6,5 litrech. Když se snažím jet úsporně, tak jsem na 4,5 litrem na okrskách. Spotřebu mám o litr menší než u nafťáku a cca o 3 litry menší než u 1.6 atmo, kterou jsem jezdil dřív. A když se člověk k turbo chová, tak jak má, tak není problém. Znám spoustu aut, které mají s původním turbem 300-500 tisíc - a kdyby se turbo porouchalo, tak se prostě nechá za sedmičku zrepasovat nebo se koupí za 15 nové. Nestojí to všechno za to? Jo, atmo bych bral jako takové auto na zábavu, kdy neřeším spotřebu. Nic pod 2.5 litru bych ale nechtěl, protože by to prostě "nejelo" tak, jako pitomá 1.4-1.5 s turbem. Nedávno jsem jel opět s atmo dvoulitrem a byl to prostě šnek, jak si člověk zvykne na turbo, tak už nic jiného nechce. A vůbec to není o nějaké turbo díře a shitoizním pocitu z jízdy. Ty turba tam toho moc neženou. Prostě to není o tom dostávat šílený výkon, nějakých 200 koní na litr, kdy samo trpí životnost motoru a je tam brutal turbodíra díky tomu, než se turbo roztočí (když pominu nějaké současné řešení, kdy je třeba turbo hnané i elektrikou), u těch slabších motorů s turbem vážně stačí tam fouknout trochu vzduchu navíc, staí na to malinké turbíčko, které se hned roztočí...
Nic proti, jen jsem si vzpomněl na to přísloví o perlách a sviních...Vysvětlil jsi to pěkně, ale někomu, kdo si před pěti lety "málem" koupil tříválcové 1.2 TSi v Rapidovi...Takže se o Romču neboj, na plakátu s Lancerem se mu "nepravé EGR" opravdu neucpe (plakát občas otírá hadříkem, takže vše je pod kontrolou) a na Felicii se o dochlazování turba starat nemusí.... Pochopitelně naštěstí, on moc dobře ví, že kdyby Felicia turbo měla, už by se mu minimálně 8x rozbilo.
"Nechtěl jsem mít zase starosti s motorem který má 3 válce." To chápu, mám stejně strašné starosti. Před odjezdem ty tři válce spočítat, jestli třeba nějaký neubyl či nepřibyl (čtyřválcům se to nestává, ty jsou pod kapotou pořád čtyři, prý je tam mají nějak lépe přidělané). A když místo tří napočítáš dva, tak honem vyrazit do okolí a hledat, kam se ten jeden válec zatoulal. Lepší to je, když pod kapotou najdeš válce čtyři, to je v pohodě - Rapid má přeci velký zavazadlový prostor, tak šup s tím přebytečným válcem do kufru, však on se jednou bude hodit....Milý diskuzní blábolisto Romane, čekáš na pointu ? Dobrá, tu je: 1.2 TSi byl vždy čtyřválec. Tříválcové 1.0 TSi nahradilo původní jednadvojku v Rapidu až v létě 2017.Takže když sis před pěti lety nad jistě vzorně naleštěnou "Feldu na perfektní ježdění do práce" v garáži lepil nový plakát s Lancerem (už bylo načase, ta blondýnka na kapotě VAZu 2101 byla strašně vybledlá), o tříválcovém TSi jsi pouze vlhce snil. A tady ses sám pěkně diskuzně odstřelil.Ale nebuď z toho smutný, to se prostě plakátovým kovbojům a diskuzním žvanilům občas stává.
OTTO má pravdu, 1.6 atmosféra udušená emisema je peklo, to není točivej japonec z 90s, zapomeňte. Ten navíc stejně shnil dřív, než zdechne ta 1.0 turbo. A přestaňte delat to turbo furt demonizovat...
Scala se neprodává, ale tohoto pěknýho Rapida 1.6 bych bral k tomu co je už doma s litránkem.
To jsou motory už se těším
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
osobně se mě nelíbí ty světla, mohli je decentně zaoblit, karoserie taky je decentně zaoblená, nebo tam dát světla jak ma kamiq.
Vsechny skodovenky jsou proste NADHERNE a dokonale,a koncernove redakci udelaji vzdy obrovskou radost!
No jasne jak by ne vzdyt to jsou nejlepsi auta na svete.
Neudělají.
Rapid za 300kKč s 1.6 atmosférou bych bral všemi deseti.
Ja taky, Rapid je slusne auto :-)
Když máš dost na benzín........
Jezdím za 5,5 a i kdyby žral víc tak na to mám.
S atmosferou 1,6? Leda jenom dlouhý štreky.
I ta specificka/spartanska vybava pro Rusko je pro tuzemsko fajn.
Mne sa to páči viac ako Scala.
A rád řeknu, že se mi to docela líbí :-) Tohle na východě ale i tady chceme. Good job.B-]
Líbí ...protože takové auto na trhu chybí, ale přestalo by se Ti to líbit, kdybys pro to šel a cena by byla 600tis. Mám za 550tis předfejs v plné palbě, už mám palubku s dekorem a led mlhy, ale předfejs. Je to super auto ale cenovka příšerná. Z pohledu kvality bych ho vzal znova, z pohledu ceny asi už ne, nebo nejspíš ne.
Letos jsem bral 1.0 TSI 81 kW Style a vyšel na 340. Do plné palby tam sice pár věcí chybělo (xenony, tempomat, kessy, vyhřívání zadních sedaček), ale těžko bych se s nimi dostal přes 400.Nevím tedy, kam na ty ceny (550, 600 tisic) chodíte.
Líbí a ceny v CZK asi takto ;-)1.0MPI 329k1.6MPI 349k1.2TSI 379k 1.4TSI 399k 1.6TDI 399kPiano black, cukačku DSG a plecháče vyřadit :-P Naopak AT HDM a elektricky vyhřívané čelní sklo a gumy profil 70 na přání ano :-)
To je šílená cena.. to máte 1.4 92kW DSG ne ? Ta se dá čipnout skoro o 30kW výš .. pak to teprve pojede :D:D:D
V Rusku umí oslovit hlavně Lada, Dacia (prodávaná jako Renault) a Hyundai. Škoda tam nemá lehké bytí.
A ty jsi tam někdy byl? Jezdí tam víc Rapidů jak tady Felicií a Fábií dohromady nýmande.
No, možná jezdí, ale 15x více, tedy tolikrát, kolikrát je vás, smradlavých rusáčků více, ne.
Hovno o tom víš
dobrej humus :-D
Humus? Tedy nejaka jak by pomazanka se zeleniny? Aspon jste to mel mozna zdrave. My dneska meli cesnecku, bramborovou kasi a lososa. Ted tu mam jeste karamelovy zakusek a uz asi nic delat nebudem. Za hodku a pul stejne domu, tak se kazdy zasiva. Nekdo na netu, nekdo na kurarne, nekdo v zasedacce rozhodi nejake papiry at to nevypada blbe a stejne kecaji o deckach, autech a zenskych :-D
Asi jako ty.
Muze Skoda vubec necim nepotesit???...Prival koncernovych chvalozpevu je zde neskutecny,vanoce budou stedre!
Svata pravda.
Nebudou. :-/
Nezáviď
To je dobře.
"nejsou náchylné na nečekaná poškození" wtf? terminus technicus miesto "to nie je chyba ale vlastnost? moze byt nieco nachylne na nieco neocakavane?
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.