Škoda Rapid žije dál. Nová generace stojí 300.000 Kč a potěší výbavou i motory

Škoda Rapid na velké části evropského trhu skončila s nástupem sofistikovanějšího modelu Scala. Žije ale dál a s novou generací přiváží celu řadu zajímavých novinek.

Škoda Rapid se prodávala od poloviny roku 2012 a její tažení na většině evropských trhů skončilo o šest let později. V průběhu života stihla prodělat jeden facelift, který se ale na vzhled zaměřil jen minimálně. Hlavním bodem byl přechod na nové tříválcové motory, které jsou pro řadu Čechů stále trnem v oku. Volají po čtyřválcích, klidně atmosférických, přestože nové motory TSI nejsou náchylné na nečekaná poškození, i když nemají zrovna jednoduchý život.

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Příchod Škody Scala neznamenal automatické ukončení výroby a prodeje rapidu po celém světě. Liftback dál přežívá třeba v Číně a v Rusku, kde aktuálně přezbrojuje na novou generaci. Vůz, který vidíte na fotkách, byl oficiálně představen včera v Petrohradu a skutečně jde o rapid, přestože vypadá jako scala liftback. Je určen výhradně pro ruský trh, uplatnění by ale jistě našel i u nás.

Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Vůz je v řadě ohledů přizpůsoben jeho domácímu trh. Přístrojová deska s volně stojícím displejem infotainmentu je sice nápadně podobná té ve scale a kamiqu, pod středovými výdechy ventilace ale najdete spoustu klasických tlačítek, která nám ve zmíněných modelech často chybí. Výbava zahrnuje třeba vyhřívaný volant s tlačítky jako v nové octavii či vyhřívané čelní sklo. A komu by se nelíbil klasický přístrojový štít se dvěma budíky a palubním počítačem uprostřed, může stáhnout po virtuálním kokpitu.

Škoda Rapid stále žije. Po modernizaci téměř nelze rozeznat od nejnovější Scaly

Škoda Rapid stále žije. Po modernizaci téměř nelze rozeznat od nejnovější Scaly

Zatímco u nás měla Škoda Rapid na sklonku života pouze litrové tříválce, v Rusku vsadila na čtyřválcový motor 1.6 MPI ve dvou variantách. Výkony 66 a 81 kW jsou téměř shodné s parametry litrových tříválců ve scale (70 a 85 kW), standardem je pětistupňová manuální převodovka a za příplatek je možné mít i automat.

Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý. Hlavně v zimě

Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý. Hlavně v zimě

Výroba druhé generace Škody Rapid bude probíhat v Kaluze a start prodeje je plánován na první čtvrtletí příštího roku. Základní verze bude vyjíždět na 14palcových kolech, ty dražší dostanou 15- a 16palcová kola. Ve standardu jsou třeba LED přední světlomety a zadní svítilny, naopak systém Front Assist, který dnes bývá automatickou výbavou řady evropských vozů, bude za příplatek. Základní cena by se v přepočtu měla pohybovat okolo 300.000 Kč (829.000 rublů). 

Speciál: Škoda Scala

Škoda Scala je kompaktní model automobilky Škoda Auto. Představen byl 6. prosince v izraelském Tel Avivu a v nabídce nahrazuje modely Rapid a Rapid Spaceback. Stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

TEST 1.5 TSI ACT DSGJízdní dojmyCena a motoryVýbava • RozměrySvětová premiéra VýrobaŠkoda Scala na CNG Scala vs. Kamiq

TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

12.  7.  2020 | Jan Mička | 33 příspěvků
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků