Škoda Rapid vs. Seat Toledo: autosalonový duel

Škoda Rapid má velmi pravděpodobně minimálně na českém trhu zajištěnou více než slibnou budoucnost. Přesto by měla situaci o něco lehčí, kdyby...

Škoda Rapid bude na českém trhu zaručeně úspěšným automobilem, Pařížský autosalon ale naznačil, že by přeci jen na jiných trzích nemusela mít dopředu vyhráno. Téměř celý pavilon číslo 4 obsadil koncern Volkswagen se svými značkami, takže přímo naproti Škodě Rapid se prezentoval Seat Toledo. Zajímavá příležitost tak trochu s předstihem porovnat oba automobily.

Škoda Rapid na mě osobně v reálu příliš nezapůsobila. Dokud mladoboleslavská automobilka ukazovala koncept MissonL, člověk si říkal, že tohle bude opravdu dobré. Jenže realita je poněkud jiná. Přestože jsou zde vystaveny i opravdu „luxusní“ verze, velmi často se objevují názory typu „no jo, Škodovka“. Strohá, bez emocí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Toledo nebo Rapid? Seat se po stránce designu povedl mnohem více.

To naproti Seat Toledo působí už na první pohled lépe, a to podstatně. Sice bychom rozdíly na vnější karoserii napočítali na prstech možná i jedné ruky, ale výsledný design je o poznání lepší, což  je nejlépe vidět právě v momentě, kdy máte možnost přímého srovnání.

Seat se pořád snaží mířit na emoce, Škodovka je taková nijaká. Ano, bavíme se o maličkostech, ty ale budou při rozhodování mezi Rapidem a Toledo hrát velmi důležitou roli, protože kromě designu už mnoho rozdílů nenajdete ani v interiéru a pravděpodobně ani v případě jízdních vlastností.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
V interiéru už mnoho rozdílů nenajdete. V obou případech se hodí hodnocení typu strohý nebo plastový.

Pokud bych se měl na autosalonu rozhodnout, zda pořídím Škodu Rapid nebo Seat Toledo, je pro mě jasnou volbou španělská varianta. A soudě podle dění z konce prvního dne autosalonu bych rozhodně nebyl sám, což je dobře vidět i na fotkách. Škoda sice má k dispozici větší stánek, ten byl ovšm poněkud prázdný.

Za to u Seatu se už kolem páté rozjížděla menší párty a bylo tak narváno, že nějak rozumně nafotit nový Leon nebo Toledo jednoduše nešlo. Důvod byl prostý, kolem Seatu se roznášelo jídlo, víno a nemalou pozornost přitahovaly také „holky na špejli“. Ze strany Seatu velmi dobře vymyšlená akce, která posunula naší Škodu do role poraženého.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Seat na to v Paříži šel z té správné strany. Kolem Leonů, Mii nebo různých verzí Toleda bylo hodně plno.

Že to stejně dopadne i v případě prodejních čísel, na to bych si určitě nevsadil. A důvodem není pouze fakt, že nový model automobilky Škoda v našich končinách vždycky vyburcuje spoustu zákazníků k tomu, aby vzali showroomy útokem, přestože totožnou techniku používají i jiné modely koncernu VW. Důvodem je hlavně přítomnost dalších „Rapidů“.

Peugeot představuje model 301, který na pohled nevypadá vůbec špatně a když se do něj posadíte, máte pocit, jakože sedíte v poctivém automobilu, ne ve Škodě, ze které prostě je cítit snaha o postavení velkého a levného auta.  I když je pravda, že holý plech v zavazadelníku Peugeotu také není zrovna prémiovou záležitostí. Ale znáte to, „co oči nevidí...“.

Se svým příspěvkem přispěchal také Citroën. Ten má na svém stánku model C-Elyseé. Musím se přiznat, že v době mé návštěvy stánku této francouzské automobilky byl nový sedan ještě schován, nicméně i tak mohu nabídnout jeden důvod, proč by také on mohl řádně zatopit Škodě Rapid. Jistá je totiž pořizovací cena nižší o nějakých 20 – 30 000 Kč v porovnání se Škodovkou. Na to by nakonec mohl být krátký jak Rapid, tak povedenější design Toleda.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků