Škoda Rapid upevňuje pozici dvojky na českém trhu, Fabia je až třetí

V létě poskočila Škoda Rapid v oblíbenosti u zákazníků poprvé na druhé místo. Tak jako v minulosti ztratila prvenství na českém trhu Škoda Fabia na úkor větší Octavie, nyní Fabia ustoupila novému Rapidu.
Škoda Rapid upevňuje pozici dvojky na českém trhu, Fabia je až třetí

Fabii utíká, Octavii dohání

Lepší výsledky než malý vůz Škody měl Rapid již v červenci, kdy si v porovnání s Fabií polepšil o 306 aut. Za Octavií zaostal o 220 exemplářů. V srpnu se rozdíl mezi Rapidem a Fabií pohyboval v počtu 236 aut ve prospěch Rapidu. Octavia předhonila v témže měsíci Rapid o 344 kusů.

Přitom ještě v červnu zaostával Rapid za Fabií o 239 aut a za Octavií o 698 kusů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Rapid, nebo Fabia? Čeští zákazníci stále častěji volí možnost A.

Výmluvné je už srovnání tržního podílu Škody v České republice v letošním roce: v červenci 29,3 %, v srpnu 29,6 % a za celý rok 2013 29,4 %. Což znamená, že pozici na trhu nenavyšuje, Škoda Rapid tedy ubírá ostatním modelům. Svým způsobem to vzdáleně připomíná situaci v Renault Group, kdy levnější Dacia poráží na trzích postupně hlavní Renault.

Souboj akční modelů

Leccos o tendencích v prodejích naznačuje i obchodní politika některých českých dealerů. Například Autotrio Praha nabízí v těchto dnes Rapid Active Fresh za cenu Fabie Combi za 249 900 Kč (ovšem v případě financování se ŠkoFinem, tedy s navýšením, ale s možností nulové akontace). Prodejci se snaží zdůraznit především vnitřní prostor Rapidu i jeho podstatně větší kufr než u Fabie. Rapid má v liftbacku 550 litrů, Fabia Combi 505 litrů.

Projděte si technické údaje všech motorizací pro Rapid Spaceback

Projděte si technické údaje všech motorizací pro Rapid Spaceback

Přitom Škoda přišla s podzimním „fabiobraním“, kdy se základní cena odráží od 209 900 korun na hatchback (ale taky v dlouhodobém financování). Za hotové seženete akční model se starším 1.4 motorem za 239 900 Kč. Neakční Fabia je o 10 tisíc korun levnější (platba v hotovosti). Další ránu Fabii (ale i Octavii) může dát nový Rapid Spaceback, který automobilka právě představila na autosalonu ve Frankfurtu. Má o 100 litrů větší kufr (415 l) než Fabia, příjemnou cenu od 292 900 Kč a modernější tvář než Fabia, zato na dohled k Octavii…

Vývoj registrací vozů Škoda Octavia, Fabia a Rapid

červen
1. Octavia 1409 ks
2. Fabia 950 ks
3. Rapid 711 ks

červenec
1. Octavia 1279
2. Rapid 1059 ks
3. Fabia 753 ks

srpen 2013
1. Octavia 1182 ks
2. Rapid 838 ks
3. Fabia 602 ks

leden až srpen 2013
1. Octavia 10 671 ks
2. Fabia 6785 ks
3. Rapid 5314 ks

Škoda Rapid

Škoda Rapid vyplňovala v nabídce české značky mezeru mezi Fabií a Octavií. Zákazníky oslovila zejména zavazadlovým prostorem. V nabídce byl pětidveřový liftback nebo stylové kombi Rapid Spaceback. S nástupem modelu Škoda Scala se v České republice, stejně jako ve velké části evropského trhu, Škoda Rapid již neprodává. Dále se vyrábí například pro Rusko a Čínu.

Škoda Rapid versus Renault Mégane • Facelift

První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 36 příspěvků
TEST Audi Q2 35 TFSI (110 kW) S tronic: Otázka za milion. Těžká, nebo lehká?

Audi Q2 35 TFSI S tronic

Sudá série Audi začínajících na písmeno Q se utěšeně rozrůstá. Pokud nás paměť nešálí, Q2 byla v roce 2016 vlastně první věcička značky tohoto formátu dostupná v Evropě. Pět let je v autosvětě věčnost, obstojí technika i dnes, byť po faceliftu?

20.  7.  2021 | Richard Herbich | 4 příspěvky
Minitest SsangYong Rexton 2.2 e-XDI 8AT 4x4: Levný all inclusive bez konkurence

SsangYong Rexton 2.2 e-XDI

Přestože je na našich silnicích téměř nevídáme a asi se ani nikdy neokouká, po čtyřech letech kariéry se největší SUV nejmenší korejské automobilky dočkalo modernizace. A to velmi nápadné!

15.  7.  2021 | Michal Beneš | 14 příspěvků