Škoda Rapid upevňuje pozici dvojky na českém trhu, Fabia je až třetí

V létě poskočila Škoda Rapid v oblíbenosti u zákazníků poprvé na druhé místo. Tak jako v minulosti ztratila prvenství na českém trhu Škoda Fabia na úkor větší Octavie, nyní Fabia ustoupila novému Rapidu.
Škoda Rapid upevňuje pozici dvojky na českém trhu, Fabia je až třetí

Fabii utíká, Octavii dohání

Lepší výsledky než malý vůz Škody měl Rapid již v červenci, kdy si v porovnání s Fabií polepšil o 306 aut. Za Octavií zaostal o 220 exemplářů. V srpnu se rozdíl mezi Rapidem a Fabií pohyboval v počtu 236 aut ve prospěch Rapidu. Octavia předhonila v témže měsíci Rapid o 344 kusů.

Přitom ještě v červnu zaostával Rapid za Fabií o 239 aut a za Octavií o 698 kusů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Rapid, nebo Fabia? Čeští zákazníci stále častěji volí možnost A.

Výmluvné je už srovnání tržního podílu Škody v České republice v letošním roce: v červenci 29,3 %, v srpnu 29,6 % a za celý rok 2013 29,4 %. Což znamená, že pozici na trhu nenavyšuje, Škoda Rapid tedy ubírá ostatním modelům. Svým způsobem to vzdáleně připomíná situaci v Renault Group, kdy levnější Dacia poráží na trzích postupně hlavní Renault.

Souboj akční modelů

Leccos o tendencích v prodejích naznačuje i obchodní politika některých českých dealerů. Například Autotrio Praha nabízí v těchto dnes Rapid Active Fresh za cenu Fabie Combi za 249 900 Kč (ovšem v případě financování se ŠkoFinem, tedy s navýšením, ale s možností nulové akontace). Prodejci se snaží zdůraznit především vnitřní prostor Rapidu i jeho podstatně větší kufr než u Fabie. Rapid má v liftbacku 550 litrů, Fabia Combi 505 litrů.

Projděte si technické údaje všech motorizací pro Rapid Spaceback

Projděte si technické údaje všech motorizací pro Rapid Spaceback

Přitom Škoda přišla s podzimním „fabiobraním“, kdy se základní cena odráží od 209 900 korun na hatchback (ale taky v dlouhodobém financování). Za hotové seženete akční model se starším 1.4 motorem za 239 900 Kč. Neakční Fabia je o 10 tisíc korun levnější (platba v hotovosti). Další ránu Fabii (ale i Octavii) může dát nový Rapid Spaceback, který automobilka právě představila na autosalonu ve Frankfurtu. Má o 100 litrů větší kufr (415 l) než Fabia, příjemnou cenu od 292 900 Kč a modernější tvář než Fabia, zato na dohled k Octavii…

Vývoj registrací vozů Škoda Octavia, Fabia a Rapid

červen
1. Octavia 1409 ks
2. Fabia 950 ks
3. Rapid 711 ks

červenec
1. Octavia 1279
2. Rapid 1059 ks
3. Fabia 753 ks

srpen 2013
1. Octavia 1182 ks
2. Rapid 838 ks
3. Fabia 602 ks

leden až srpen 2013
1. Octavia 10 671 ks
2. Fabia 6785 ks
3. Rapid 5314 ks

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků