Škoda Rapid stále žije. Po modernizaci téměř nelze rozeznat od nejnovější Scaly

Zatímco u nás Rapid skončil a na scénu nastoupila nová Scala, jinde je pro škodovku situace jiná. Rapid stále žije, po modernizaci se však snaží přiblížit právě evropské novince.

Zajímavý pohled na různorodost zahraničních trhů nyní představují zveřejněné fotografie dvojice modernizovaných škodovek pro Čínu. Na rozdíl od Evropy, kde v modelové nabídce nahradila Rapid zbrusu nová Scala mířící na trochu jinou sortu zákazníků, je na čínském trhu stále dostupnou škodovkou právě Rapid. A s trochou nadsázky se čínský „low-cost“ snaží přiblížit evropské náhradě.

Škoda Superb iV vs. VW Passat GTE: V čem vězí ten cenový rozdíl 250.000 Kč?

Škoda Superb iV vs. VW Passat GTE: V čem vězí ten cenový rozdíl 250.000 Kč?

Tedy alespoň po stránce designu. Pro čínský trh je ještě letos plánovaná modernizace Rapidu a uniklé fotografie odhalují, že starý dobrý Rapid obdrží upravenou „fasádu“ podobnou Scale. Zejména v případě karosářské verze Spaceback si Rapid nápadně kopíruje styl Scaly s novými předními světlomety, mřížkou chladiče, nárazníky, zadními svítilnami a nápisem Škoda místo loga značky.

O přesně stejné díly jako na Scale se ovšem nejedná a výsledek tedy oku evropského zákazníka nemusí připadat jaksi „správný“. Stejné omlazení přitom dostane i karoserie sedan (oproti evropskému liftbacku), která je v Číně rovněž stále v nabídce.

První Škoda Fabia byla příšerně drahá. Dnes má 20 let a zvolna se stává klasikou

První Škoda Fabia byla příšerně drahá. Dnes má 20 let a zvolna se stává klasikou

Přestože se fotky interiéru čínské modernizace Rapidu ještě neobjevily, bude zajímavé vidět, zda se i kabina částečně přiblíží nové architektuře, kterou Scala pro škodovku v Evropě zavedla. Technika čínských modelů se pod upraveným vzhledem nijak nemění a rozvor zůstává na 2602 mm. I tady se pak objevuje přeplňovaný čtyřválec 1.5 TSI o výkonu 110 kW (150 koní).

V nabídce Škody v Číně představuje Rapid druhý nejoblíbenější model hned po Octavii. Rapidu se zde v období od ledna do srpna 2019 prodalo 32.708 kusů, Octavia ve stejném období vede s celkem 39.675 prodanými auty.

Galerie doplněna o Škodu Scala a Rapid liftback.

Speciál: Škoda Scala

Škoda Scala je kompaktní model automobilky Škoda Auto. Představen byl 6. prosince v izraelském Tel Avivu a v nabídce nahrazuje modely Rapid a Rapid Spaceback. Stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

TEST 1.5 TSI ACT DSGJízdní dojmyCena a motoryVýbava • RozměrySvětová premiéra VýrobaŠkoda Scala na CNG Scala vs. Kamiq

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

včera | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek