Škoda Rapid stále žije. Po modernizaci téměř nelze rozeznat od nejnovější Scaly

Zatímco u nás Rapid skončil a na scénu nastoupila nová Scala, jinde je pro škodovku situace jiná. Rapid stále žije, po modernizaci se však snaží přiblížit právě evropské novince.

Zajímavý pohled na různorodost zahraničních trhů nyní představují zveřejněné fotografie dvojice modernizovaných škodovek pro Čínu. Na rozdíl od Evropy, kde v modelové nabídce nahradila Rapid zbrusu nová Scala mířící na trochu jinou sortu zákazníků, je na čínském trhu stále dostupnou škodovkou právě Rapid. A s trochou nadsázky se čínský „low-cost“ snaží přiblížit evropské náhradě.

Škoda Superb iV vs. VW Passat GTE: V čem vězí ten cenový rozdíl 250.000 Kč?

Škoda Superb iV vs. VW Passat GTE: V čem vězí ten cenový rozdíl 250.000 Kč?

Tedy alespoň po stránce designu. Pro čínský trh je ještě letos plánovaná modernizace Rapidu a uniklé fotografie odhalují, že starý dobrý Rapid obdrží upravenou „fasádu“ podobnou Scale. Zejména v případě karosářské verze Spaceback si Rapid nápadně kopíruje styl Scaly s novými předními světlomety, mřížkou chladiče, nárazníky, zadními svítilnami a nápisem Škoda místo loga značky.

O přesně stejné díly jako na Scale se ovšem nejedná a výsledek tedy oku evropského zákazníka nemusí připadat jaksi „správný“. Stejné omlazení přitom dostane i karoserie sedan (oproti evropskému liftbacku), která je v Číně rovněž stále v nabídce.

První Škoda Fabia byla příšerně drahá. Dnes má 20 let a zvolna se stává klasikou

První Škoda Fabia byla příšerně drahá. Dnes má 20 let a zvolna se stává klasikou

Přestože se fotky interiéru čínské modernizace Rapidu ještě neobjevily, bude zajímavé vidět, zda se i kabina částečně přiblíží nové architektuře, kterou Scala pro škodovku v Evropě zavedla. Technika čínských modelů se pod upraveným vzhledem nijak nemění a rozvor zůstává na 2602 mm. I tady se pak objevuje přeplňovaný čtyřválec 1.5 TSI o výkonu 110 kW (150 koní).

V nabídce Škody v Číně představuje Rapid druhý nejoblíbenější model hned po Octavii. Rapidu se zde v období od ledna do srpna 2019 prodalo 32.708 kusů, Octavia ve stejném období vede s celkem 39.675 prodanými auty.

Galerie doplněna o Škodu Scala a Rapid liftback.

Speciál: Škoda Scala

Škoda Scala je kompaktní model automobilky Škoda Auto. Představen byl 6. prosince v izraelském Tel Avivu a v nabídce nahrazuje modely Rapid a Rapid Spaceback. Stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

TEST 1.5 TSI ACT DSGJízdní dojmyCena a motoryVýbava • RozměrySvětová premiéra VýrobaŠkoda Scala na CNG Scala vs. Kamiq

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

dnes | Vladimír Kadera | 9 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků