Škoda Rapid Spaceback: o 180 mm kratší, o 135 l menší kufr

Značka Škoda Auto dnes poodhalila konečnou podobu svého nového modelu Rapid Spaceback.

Stalo se tak po sérii úniků špionážních snímků, z nichž ty poslední jsme vám nabídli na sklonku května. Spaceback je druhou karosářskou verzí modelu Škoda Rapid a od pětidveřového liftbacku se liší tvarováním zadní části karoserie přepracované do podoby kompaktního hatchbacku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Podrobnějšímu představení předcházelo zveřejnění několika detailů

Rozvor náprav zůstal na nezměněné hodnotě 2 602 mm a obě verze jsou shodné po sloupky B včetně. Sloupek D dostal nové okénko, jež zadní část vozu poněkud odlehčuje. Co se celkových proporcí týče, Rapid Spaceback působí kompaktnějším dojmem a lépe maskuje jinak velmi úzkou karoserii.

Na brzdě: Škoda Rapid 1,4 TSI DSG

Na brzdě: Škoda Rapid 1,4 TSI DSG

Novinka je dlouhá 4 303 mm, takže je o 180 mm kratší než liftback. Kvůli zkrácení zádi se zmenšil zavazadlový prostor, který tak v základním uspořádání pojme 415 l zavazadel (- 135 l) a po sklopení zadních sedadel pak 1 380 l (- 110 l). Jak je vidět na připojených snímcích, k mání bude pro Rapid Spaceback za příplatek i panoramatická prosklená střecha.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Modifikace se omezily na zadní část karoserie, pracoviště řidiče se nezměnilo

Nabídka pohonných jednotek a výbavy bude kopírovat výchozí liftback Škoda Rapid, a to včetně možnosti připlatit si třeba za xenonové světlomety a další prvky, jež se do Rapidu dostaly v souvislosti s decentními úpravami pro modelový rok 2014. Nový Rapid Spaceback oslaví svoji premiéru na podzimním autosalonu ve Frankfurtu a do prodejů nastoupí vzápětí.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků