Škoda Rapid Spaceback: o 180 mm kratší, o 135 l menší kufr

Značka Škoda Auto dnes poodhalila konečnou podobu svého nového modelu Rapid Spaceback.

Stalo se tak po sérii úniků špionážních snímků, z nichž ty poslední jsme vám nabídli na sklonku května. Spaceback je druhou karosářskou verzí modelu Škoda Rapid a od pětidveřového liftbacku se liší tvarováním zadní části karoserie přepracované do podoby kompaktního hatchbacku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Podrobnějšímu představení předcházelo zveřejnění několika detailů

Rozvor náprav zůstal na nezměněné hodnotě 2 602 mm a obě verze jsou shodné po sloupky B včetně. Sloupek D dostal nové okénko, jež zadní část vozu poněkud odlehčuje. Co se celkových proporcí týče, Rapid Spaceback působí kompaktnějším dojmem a lépe maskuje jinak velmi úzkou karoserii.

Na brzdě: Škoda Rapid 1,4 TSI DSG

Na brzdě: Škoda Rapid 1,4 TSI DSG

Novinka je dlouhá 4 303 mm, takže je o 180 mm kratší než liftback. Kvůli zkrácení zádi se zmenšil zavazadlový prostor, který tak v základním uspořádání pojme 415 l zavazadel (- 135 l) a po sklopení zadních sedadel pak 1 380 l (- 110 l). Jak je vidět na připojených snímcích, k mání bude pro Rapid Spaceback za příplatek i panoramatická prosklená střecha.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Modifikace se omezily na zadní část karoserie, pracoviště řidiče se nezměnilo

Nabídka pohonných jednotek a výbavy bude kopírovat výchozí liftback Škoda Rapid, a to včetně možnosti připlatit si třeba za xenonové světlomety a další prvky, jež se do Rapidu dostaly v souvislosti s decentními úpravami pro modelový rok 2014. Nový Rapid Spaceback oslaví svoji premiéru na podzimním autosalonu ve Frankfurtu a do prodejů nastoupí vzápětí.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků