Škoda Rapid Spaceback: o 180 mm kratší, o 135 l menší kufr

Značka Škoda Auto dnes poodhalila konečnou podobu svého nového modelu Rapid Spaceback.

Stalo se tak po sérii úniků špionážních snímků, z nichž ty poslední jsme vám nabídli na sklonku května. Spaceback je druhou karosářskou verzí modelu Škoda Rapid a od pětidveřového liftbacku se liší tvarováním zadní části karoserie přepracované do podoby kompaktního hatchbacku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Podrobnějšímu představení předcházelo zveřejnění několika detailů

Rozvor náprav zůstal na nezměněné hodnotě 2 602 mm a obě verze jsou shodné po sloupky B včetně. Sloupek D dostal nové okénko, jež zadní část vozu poněkud odlehčuje. Co se celkových proporcí týče, Rapid Spaceback působí kompaktnějším dojmem a lépe maskuje jinak velmi úzkou karoserii.

Na brzdě: Škoda Rapid 1,4 TSI DSG

Na brzdě: Škoda Rapid 1,4 TSI DSG

Novinka je dlouhá 4 303 mm, takže je o 180 mm kratší než liftback. Kvůli zkrácení zádi se zmenšil zavazadlový prostor, který tak v základním uspořádání pojme 415 l zavazadel (- 135 l) a po sklopení zadních sedadel pak 1 380 l (- 110 l). Jak je vidět na připojených snímcích, k mání bude pro Rapid Spaceback za příplatek i panoramatická prosklená střecha.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Modifikace se omezily na zadní část karoserie, pracoviště řidiče se nezměnilo

Nabídka pohonných jednotek a výbavy bude kopírovat výchozí liftback Škoda Rapid, a to včetně možnosti připlatit si třeba za xenonové světlomety a další prvky, jež se do Rapidu dostaly v souvislosti s decentními úpravami pro modelový rok 2014. Nový Rapid Spaceback oslaví svoji premiéru na podzimním autosalonu ve Frankfurtu a do prodejů nastoupí vzápětí.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 63 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků