Čtu a nestačím se divit. Naštěstí jsem seděl v obou autech. Nevím ale asi mám jiných 179cm než redaktor a asi mám i jiný sluch a vid. Rapid je vpředu hodně úzký, dále se v Rapidu šetřilo na izolaci dveří nebo je vidět koleje předních sedadel. Na dálnici Megane jen pluje v tichu a jistotě a to se o úzkém Rapidu nedá říct. Jinak řízení v Megane je tak akorat na komfort, ale po okreskách můžete řádit stejně jako s Rapidem. Asi bych posadil testera postupně do obou aut a nechal jet Ostrava-Praha a zpět. Tam už se projeví nedostatky, např. i větší hlučnost nebo tvrdost podvozku začnou unavovat. Jinak palubka v reálu působí v Megane velmi sympaticky, a to jsem škodovák :-) Jinými slovy nedejte na recenze a vyzkoušejte obě auta. Ja předpovídám, že v Megane budete mít pocit, že Rapid patří někde o třídu níže :-)
Pecková diskuse! Takhle sem se snad ještě nezasmál. Jen k té pocitové rychlosti ve škodovce, ano za volantem jste vždy výkonnější, než konkurence. V porovnání Superb vs Passat, se Superb jeví pocitově jako o třídu rychlejší, i když ve skutečnosti jedete o 40 km/h pomaleji než v Passatu. Jen dodám, že Passat dosluhoval se svými 242k a Superb byl nový :D. Nehledě na to, že v této třídě jsou i auta, která jsou na tom lépe než Passat, vzhledem k vnímání rychlosti a tam si připadáte až trapně ve Škodovce.
Zdravim, vyborny test... Pomohl se mi rozhodnout mezi new fabii a rapidem. Beru rapida...
Celý test je opravdu ubohost a každý, kdo měl možnost si obě auta vyzkoušet osobně, se musí jen smát. Těch výsměchů je tam tolik, že škoda slov to více komentovat. Jen na jednu perlu zareagovat musím: povšimněte si prosím dvou srovnávacích fotografií obou vozů při průjezdu zatáčkou. Na první pohled se zdá, v jak velkém náklonu je při průjezdu Mégane. Asi má čtenář uvěřit bludu, že Rapid vyniká jízdními vlastnosti „a vtahuje řidiče do děje“, o což se pak také převážně opírá závěrečný komentář k vítězství Rapidu. Ale při detailnějším pohledu na obě zmíněné fotky je jasné, o jakou fikci se jedná – vždyť i lampa osvětlení („kandelábr“) na fotce s Méganem je silně nakloněná!! Proč asi? Že by náhoda? Vytvořila se tak iluze náklonu vozu – ve skutečnosti ale fotograf naklonil celý foťák doleva, aby ve výsledku „padala“ celá fotka (včetně auta) doprava. A čirou náhodou na fotce Rapida je kandelábr již ve svislé poloze. Je zajímavé, že i na všech ostatních fotkách neměl fotograf s udržením foťáku ve vodorovné poloze problém, „jen“ na té jedné, kde náhodou na tom, aby foťák ve vodorovné rovině byl, závisí posouzení jízdní stability při průjezdu zatáčkou. Takováto fotografie by měla být v precizně provedených testech pořizována ze stativu, s foťákem znivelovaným do roviny, aby byla znát jakákoliv niance v náklonu porovnávaných konkurentů – ale to by se muselo jednat o objektivní test, ne takový hnůj, co zde předložili tito pisálkové. Když „ohýbají“ realitou na fotkách, je jasné jak ji ohýbají a překrucují v psaném textu... P.S. Že chyběla v Rapidu škrabka, to je tak „důležité“ sdělení, že kvůli tomu pořídíme i speciální fotku otevřeného víčka nádrže!! Ale že má Mégane bezvíčkovou nádrž – to tam radši fotit nebudeme…
Na autorevue by šádefágen porazil jakoukoliv značku :-D
Vybírám právě nové auto, tak jsem se za poslední 3 týdny projel dosti auty a mohu porovnat z vlastní zkušenosti. Rapid ve verzi Spaceback, kterým jsem jel, je fakt jízdně výborné auto, které mě baví... Stejně mě jízdně bavila jen Mazda 3 a možná by mě bavil i Golf, ale ten jediný jsem si nemohl půjčit a tak jsem s ním jel jen krátký předepsaný okruh za dozoru prodejce, takže u Golfa moc nevím... Jinak jsem všechna auta projel 100-300 km na všech druzích silnic a povrchů (kromě D1 panelového hororu, kam to mám dost daleko...) Rapida jsem měl možnost vyzkoušet ve dvou verzích. Obě mají motor 1.2 77kW. Spaceback ve verzi Style Plus tj se skleněnou střechou a sportovním paketem, 17'' nízkoprofilová kola. Druhá verze byl klasický Rapid (liftback), s 15 koly ve standardní výbavě. A teď pozor! Je velký rozdíl v jízdních vlastnostech obou aut! Nevěřil bych tomu, ale je to tak! Nechápu, jak mohou být ty dvě auta tak odlišná...Spacebak mě bavil a podepsal bych všechno, co uvádí autor článku ohledně jeho jízdních vlastností. Naopak klasický Rapid byl jízdně nejhorší auto z těch, co jsem zkoušel (Mazda 3, Golf, Focus, Ceed, i30, Citroen C4, Civic). Houpal se a skákal jak nadmutá koza, na každé větší nerovnosti bouchal až na doraz. Šílený auto... Spaceback jel a choval se úplně jinak, držel na silnici jak přibitý, tlumil nerovnosti, krásně reagoval na řízení a ukázkově zvládal zatáčky. Samozřejmě oproti třeba té Mazdě či Ceedu byly cítit více nerovnosti na vozovce, auto není tak komfortní. Na dlouhou cestu bych preferoval jiné, ale co se týká zábavy, řekl bych že byl o chlup lepší i než ta Mazda 3 a ani akcelerací pocitově nezaostával, i když samozřejmě ve skutečnosti měla dvoulitrová Mazda větší odpich....Z toho, čím jsem jel se mi Rapid Spaceback se mi spolu s Mazdou 3 líbili jízdně nejvíc. Mazda je samozřejmě výbavově někde jinde a válcuje Rapid jak motoricky (jel jsem se slabším dvoulitrem), tak tlumením nerovností a tudíž pohodlností a komfortem. Je to také trochu jiná třída kvalitativně i cenově, ale řidičsky zábavné jsou obě auta stejně, možná Rapid i o trochu víc.... Takže se článkem, co se týká jízdních vlastností musím souhlasit. Fakt mne Rapid Spaceback v provedení, které jsem zkoušel, po této stránce překvapil. S ohledem na obrovský rozdíl mezi oběma zkoušenými Rapidy ale nevím, zda je takový každý Spaceback, nebo jen ten v té sportovnější úpravě. Rozhodně to ale nebylo jen koly.. Když jsem se na to po jízdě ptal prodejce, tak prý Spaceback má jiné tlumiče a vyladění podvozku.Jinak je také velký rozdíl v sedačkách obou testovaných Rapidů a rozhodně se vyplatí objednat ty sportovní. Klasické mi přišly nepohodlné a sedák je krátký. Ty sportovní byly jedny z lepších, co jsem jel.Co se týká diskutované výbavy, je opravdu vidět, že na Rapidu se šetří. Vůbec nemám problém s přístrojovkou - mě se líbí (výbava StylePlus) a oživuje ji ta leskle černá lišta. Že jsou plasty tvrdé mi nevadí, vzledově nevypadaly zle a kdo to osahává? Za spičkový považuju volant (v příplatkové výbavě tj. ten multifunkční tříramenný v kůži), líbil se mi více než v Golfu. Opěrky rukou jsou měkčené a takové jakoby koženkové, mě se líbili více než látkové. Vadila mi opěrka kolidující s ruční brzdou. Se středovým panelem mezi řidičem a spolujezdcem to je už horší a nejhorší jsou "bakelitové" plasty ve dveřích. Co mě šokovalo je, že když otevřete přední dveře a kouknete do rámu směrem k blatníkům, tak tam chybí karoserie mezi dveřmi a blatníky. Prostě tam není plech, ale uvidíte tlumící izolaci (něco mezi molitanem a skelnou vatou). Prostě muselo se ušetřit aspoň trochu toho plechu... Podobné je to v kufru - tvrdé plasty, které byly již u zkušebního auta dosti odřené. Kus, který kryje dno je jen látka částečně (nikoli zcela) podlepená nějakou překližkou na bázi něco mezi dřevem a papírem. Prostě je vidět, že se opravdu hodně šetřilo, ale na druhou stranu je to na místech, která nejsou tak na ráně... Souhlasím s tím, že cena by mohla být při této kvalitě nižší a opravdu se dost draho připlácí za každou položku navíc - automatická klima, tempomat, zadní okna v elektrice, zadní opěrka rukou atd. Vše několikatisícové položky. Ale na druhou stranu se asi auto dobře prodává, takže Škodovku nic netlačí, aby zlevnila a naopak zdražuje. Na testovanou verzi se dnes čeká 4-5 měsíců a koupit jí lze jen na úvěr.I když nechci tak velké auto, sedl jsem si pro porovnání i do nové Oktávky a zase tak o moc prémiovější než ten lépe vybavený Rapid mi tedy nepřipadala. Sice o něco lepší, ale podobný "bakelit" ve dveřích. Ano, na více místech má lepší materiály, ale čekal bych od ní mnohem víc... Co mi na Rapidu vadí víc než plasty je, že to auto vypadá dost úzké. Ono sice skutečně úzké je, ale opticky mi to zvenku přijde více, než ve skutečnosti. Je to prostě moc vidět na jeho proporcích. Uvnitř to ale pocitově moc nepoznáte, pokud se tedy nebudete prát se spolujezdcem o tu středovou opěrku rukou nebo nebudete chtít jet vzadu ve třech... Líbilo se mi naopak nadstandartní místo na nohy vzadu. To asi nemá žádné auto v této třídě.
Tak me baví i Peugeot 206 nebo i škoda 110L.... Auta si ale nekupuju kvůli tomu jak baví ale aby plnil svůj primární účel....
mne ale vadi dost na recenzentoch, ze dacii je vytykane vsetko, pricom prave tam za tu cenu je to ospravedlnitelne, u rapidu za plnu cenu auta C segmentu (rapid je auto medzi B a C segmentom) recenzenti prehliadaju presne take veci, ako popisujes vo svojom (mimochodom velmi peknom) prispevku. Vies ze najzabavnejsie auto je to najdrsnejsie, bez akychkolvek izolacii a komfortu? Na druhej strane na kazdy den si ludia nekupuju auto, ktore je zabavne, ale auto, ktore je komfortne a z ktoreho vystupia co najmenej unaveni (malo hluku, malo otrasov atd), pripadne do ktoreho nalozia co najviac ( v ramci cenovej kategorie), pripadne kombinacia. Nikto si nekupuje auto na okruhy (a C segment 1,2 tsi/tce uz vobec nie).
Myslim, ze zobecnujes, lidi je spousta a jejich pozadavky se uplne neprekryvaji. Komfort na prvnim miste maji hlavne starsi rocniky. Mladsi si nasadi klidne nizkoprofilova kola a hluk od naprav neslysi kvuli muzice.Prave proto se neprodava jen jedna "nejlepsi" znacka.
Xenony moze mat Rapid naozaj za 10 000! Kedze sa jedna o 25 wattovu verziu, tak nie je potrebne priplacat za ostrekovace svetiel. Ale to by si novinari mali zistit, ze?!
jej vitaztvo nie je ani zo srandy jednoznacne, sami ste uznali, ze na dialnici je hlucnejsia, pocut aerofynamicky sum, hluk od kolies aj motor. Tym, ze citite viac zrychlenie (to je strasne subjektivna vec, ktora pre mna skor nahrava v neprospech) je skor dokaz toho, ze to auto je slabo spracovane. Aj na Dacii sandero 64kw citim zrychlenie ako na formule, na 120kw 407cke nie (len zrazu pozeram na tacho, ze idem 90, pricom si myslim, ze 50. Ta Dacia bude podla vasich kriterii jednoznacne lepsia!A kvalita materialov, ze je lepsia v skodovke? To je tiez pekna blbost. A super jazdne vlastnosti? Ano s napravami z oktavia1 a fabia1 to mozte rovno poslat ako safety car na formulu1.
Já žasnu,téma jsou auta a tady se řeší pravopis y nebo i,kdo je víc blbej,ještě sem zatáhněte komouše a cikány ať je to komplet. A k těm autům,každý si najde to svý,ale ne podle keců,ale podle peněženky!
Já nežasnu, jedná pravděpodobně o typickou českou diskuzi. :-(. Za základ bych považuji třeba výrok: "Podle sebe soudím tebe." V "textu" je uvedeno: " ..jak moudře napsal Shakespeare, krása tkví v oku pozorovatele." Nevím, co je na tom dále k řešení. Naprosto nechápu výroky typu "..a soused je debil, protože si koupil modrý svetr, vždyť nejlepší je zelený.." Vždyť já přece nejsem soused, ne? Nebo mi něco uniká?P.S. Také si myslím, že nabídka výrobců je dostatečně široká a vybere si každý. ;-)
Muze mi nekdo vysvetlit proc 1.2 turba zerou normal jak evoulitr atmosfera. Nebo prc to zere pod plnym knedlikem jak muj trilitr kdyz ho nebudu setrit a dalsi moje auto 1.5 115 k kdyz ji budu drtit pres osm nepujdu a kdysi s dvoulitrem rovnych deset kdyz dostal cocku. Me pak prijdou uspornejsi atmosfery.
Pretoze preplnat maly benzinovy motor (na to treba aspon 1400, idealne 1600 kubikov) je hovadina. Ale on Vam uz marketing vysvetli, ze fyzikalne zakony poznaju lepsie oni a navyse pre nich neplatia a vobec ich genialny mimogalakticky produkt z tretej astralnej dimenzie je lesi ako vas dvojliter. To ze to vezme takisto a je to po rar rokoch odpisane nevadi, nasleduj image a bud ''in''.
Protoze se nepredpoklada, ze tem turbomoturkum budes nakladat jako svemu trilitru ? Mozna jsou stavene pro ty osamocene piloty, co kazdy den s lehkou nohou v primestskem provozu popojizdeji mezi tramvajema a poradne na plyn slapnou jen obcas, kdyz potrebuji predjet v neprehlednem useku. Ti mohou fakt usetrit. Neni jich malo, ja jich kolem sebe vidim kazde rano stovky :-)
a pak to vypadá na silnici tak že se lidi plouží na dlouhém přehledném úseku 80. A nedej bože aby to nešlo přes sedm že. Víte každý auto chce jednou za čas trochu protáhnout kvůli usazeninám. Já vyjezdím nádrž za týden a nemusím se u atmosféry bát na to šlápnout protože mě to nesežere. Ay 10 procent nájezdu jezdím pod plným at auto nezleniví a když pod plným tak opravdu lížu otáčky u červeného pole, a tímto stylem na tý 1.5 spotřeba 115 k 7.2 litru a na třílitru který občas lehká noha 10 a když do stošedesáti tak 10.5 litru.
W teście Ford Focus 1.0 Ecoboost vs. Mazda 3 2.0 Skydrive mniejsze spalanie miała Mazda, a ma przecież dwa razy większy silnik. Małe turbo z punktu widzenia oszczędności to jakaś pomyłka. Mocniej nadepniesz i żre jak 2.0 sprzed 10 lat.
Dokladnie.
Sranda je to už tím, že to není ve své podstatě stejná třída… S Meganem lze srovnávat od škodovky leda tak Oktávku, i když každý model má jiný typ karosérie. To, že si Škoda myslí, že je Rapid nižší střední je sice krásné, ale nacpat se pomocí finty někam kde nepatřím, neznamená, že to tak je doopravdy. To už nehovořím o zařazování do účelových nebo neexistujících karosářských kategorií jako = spaceback a podobně, Fabia také není kombi, ale proč jí tak nenazvat, že…Úžasná "chytrá" řešení jako škrabka na led a podobné blbosti kvalitu auta nedělají, stačí se zeptat chlapů se Škodovky, jak propastný rozdíl je v kvalitě materiálu a výroby u Rapida a Octavie.Nic méně škaredé to není :-)
No porazit nejslabšího a dnes už snad i nejstaršího zástupce nižší střední není pro Rapid kdovíjaký úspěch. Postavte ho proti Golfu nebo Focusu a můžeme se bavit jak je "dobrý". ;-)
Hm, no aby sme boli objektivnymi, golf podla mna odpoveda skor oktavke, focus nieco medzi tym. Mam za to ze ciernym konom je Astra kombi, hlavne s tou benzinovou jednasestkou (kubatura, schopna pohanat snad uplne vsetko - fakt, ktory koncern zle podcenil a na co aj coskoro zle doplati)
Opel Kastrát, to snad ne - to je snad ještě menší auto než trapouš..S tím motorem ale souhlas.
1.6 v Astře? V té šíleně nemotorné a obtloustlé Astře bude někoho prohánět? Pokud si děláš srandu tak jo, ten byl dobrej. :-D:-D:-D
Prevezte sa s tym a potom mozete zacat mudrovat. Ten motor (1.6 SIDI) staci este celkom slusne aj na vacsiu a (tazku) insigniu, ostatne v tej (a nie zrovna lahkej) astre 0-100 za 8s+ a potiahne az do 220, co uz snad o niecom vypoveda same, cize pokial tam nebude sediet druh homo mantinel, tak Vam ten stary pekac vyprasi co strach. Opel uz davno nie je tam kde bol, z prvych dvoch rokov na insignii sa dost poucili (co aj potvrdzuje stary znamy fakt ze kupovat auto z prvych dvoch rokov produkcie je pre typy bezmozog). Bezte sa kuknut trebars do rajchu a uvidite ich tam dost a dost.
na Golfa apod. mít nemůže ani omylem - už jen proto, že je postaven z komponent o třídu nižších a/nebo o dekádu starších.
Hehe, škoda hateři se zase zalykají vzteky :-D Jen pro tu pxdel v diskuzi pod článkem maj tyhle články smysl :-)
Však ano, může to být cíl zdejšího zábavného magazínu, vydat kontroverzní článek (nebo klidně jakýkoliv článek), kde se bude psát o Škodovce a úspěch, tedy počty kliknutí a zobrazení reklam, je zaručen. Nevšiml jste si toho na ostatních webech rodiny tohoto serveru? Proč tam asi dole koukají pořád odhalené ženské vnady anebo právě teď kalhotky nějaké sportovkyně? Ty přece přitahují a útočí na nízké pudy jako červená barva na býka a slovo Škoda na našince :)
Však jsem taky vostrej hoch! Jinak bych nešel do Rapu v spejsbeku v socce ty pi*o f téesíčku s íčkem voe, ten krouťák vocpoda voe ti úplně rozmačká mozek v hlavě pi*o. A býlé pi*o s lou fyjalkama voe. Že váháš py*o, plechy patnáctky voe, se švihadelama , s fofrklackem voe, čtyřka , pětka pi*o. Přední zadní tepich voe, se síťovkou fkufru pičo.
:D, moje řeč voe.
Mě fascinuje to osočování autorů českejch periodik z podplacenosti, když test vyhraje škodovka. Mě to jednou nedalo a během jednoho týdne jsem si domluvil předváděcí jízdy snad se vším, co se dalo. A věřte nebo ne, ten Rapid je fakt dobrý auto. Svý dělá určitě jednoduchá a příjemná ergonomie. V Méganu se mi špatně sedělo a fakt působil o dost lacinějším dojmem. Hyundai i30 má příšernou palubku a zdechlý motory. Kia Ceed je o dost lepší a taková německá, ale potřebuje lepší motory. Focus je divnej, i když jezdí dobře. A Golf je asi nejlepší, ale už moc drahej. Upřímně mám dojem, že diskutující nikdy neviděli Rapida jinde než bouranýho na dvorku za áááčkama pod nánosem prachu a s hlínou v interiéru. Kdybyste se tim svezli (a uměli řídit), pravděpodobně byste byli stejně překvapený jako já. Neříkám, že si to poběžím koupit, ale je to dobrý auto.
u mna je jednoznacne najvacsi favorit C segmentu ceed. Po oktavii3 (nebyt ceny na urovni strednej triedy, tak by okt3 vyhrala) jednoznacne najvacsi vnutorny priestor (s mojimi 196cm som si za seba sadol v najvacsiej pohode), cena vyborna, zaruka bezkonkurencna, dizajn nadpriemer. Zrovnaj si to s rovnako drahym rapidom....
rapid nie je zle auto ... je to klasika vw ...ale je postavene a zlozene neadekvatne jeho cene !!! to je problem materialovo aj technicky ..hjundaj je na podstatne lepsej urovni no a nema ani kia turbomotory ale radsej zdechlu atmosku ako to tsi v rapide
No nevim dělal jsem s klukama kteří pracovali v Nošovicích a říkali huyndai nikdy tak jsem si koupil škodu.
Rapid má cenovou politiku nastavenou naprosto adekvátně. Když vedle toho postavím všechny ty Logany, Thalie a jiný levný auta, je Rapid bez diskuse o dvě třídy lepší co se jízdního projevu týče. Člověk nemusí bejt střelec, aby pochopil, že Rapid při brzdění netáhne do strany (Citroen Celysee), neblokují se mu zadní kola (Peugeot 301) a jeho podvozek ve 140 po dálnici neplave (Ren Thalia). Někdy si říkám, že ho škodovka udělala zbytečně moc dobrým autem, protože stačilo trochu šetřit, dát na to o 30 000 nižší cenovku a českej národ by jim utrhal ruce. Takhle udělali lepší auto než je průměr v segmentu C a hned je to podle lidí špatnej krám. Podle mě je to až moc dobrý auto, pro cílovou klientelu zbytečně dobrý.
Já teda nevím s čím jezdí vzteklej pes, ale já těch škodovek a reaultů pár měl a srovnávat tvrdé německé kozy značky Škoda s francouzema se prostě nedá. Alespoň co se týče naší D1 je to nesrovnatelný. Š... tvrdá a po 250 km jsem zralej na rehabilitace. R...méně hluku a nárazů do zad. A nezlobte se na mě, ale seznam závad na octávii by se mi sem nevešel. Osobně bych octávii nechtěl domů ani omilem. Jediné co kvituji je místo na láhev ve dveřích, na které ovšem chtráci u superba jaksi zapoměli...detail, ale já mám žízeň i v superbu. Tak hezký den všem.
jasne vobec sme na nom nesetrili, preto sme dali tvrde plasty, hnusne svetla, na doziadanie aj lacne xenony, napravy z vyradenych modelov fabie a oktavie, nezamykacie dvierka nadrze a podobne dalsie vychytavky....
Je o mnohem lepsi mit auto ktere varuje neistym chovanim podvozku ze ses na hranici, nez mit auto ktere ne varuje a dovoli jit hodne rychlej nezby se tomu spravne hodilo.
To si děláš srandu žejo? :D Takhle blbej duvod jak ospravedlnit takové zjevné konstrukční nedostatky jako blokovaní zadních brzd... jsem teda jeste neslysel.
No vida, jak funguje masáž od novinářů, oni to do lidí narvou a pak tady píšou takový bludy, že by jeden myslel, že je Trapid nadauto - ale to opravdu není - a určitě nejsou všichni Češi jako OVCE.
no ale ovci je dost vela ... a este si to aj obhajuju podobnymi nezmyslami ako su v clanku:-/
Rapid je "priblizovadlo". Hodil by se do nej motor VW 1.4 TSI s manualni 6-stupnovou prevodovkou. Mozna by stacila i 5-stupnova. Ale napevno svazat 1.4-ku s drahou automatickou? TOHLE JE PRIKLAD PREDRAZENOSTI! V "plne palbe" v nejvyssi verzi za to chteji sest-set-tisic-korun-ceskych (600.000,00 Kc)! Bez komentare ...
Pane karle... I za dacii v plné palbě dáte pořádnej balik.... PRoto si tam kazde dá co chce, a co ne ... si tam nedá.
za Dustera plnopalebného dáš maximálně nějakých 440 klacíků (podle ceníku). Ale to je fakt v něm úplně "fšechno" co se dá objednat (ne že by to mělo smysl).Stejně tak nemá smysl dávat do šlupky jménem trapid výbavu za 600 klacíků.
Jo, a za logana v kombajnu dáš taky kolem 440k... V plné palbě... Ta příplatková výbava ale není nijak obsáhlá... Prostě všechno to málo co se tam dá dát.
pro zákoše Dacie je to i tak zbytečný luxus. A totéž platí pro šáde a Trapáka - prostě sociální značka a ještě subsociální model z výprodejových komponent.
keby aspon 1,2 TSI 77 bola s DSG .. ako to je vo fabii1,4 s DSG je pre tento model nezmyslena kombinacia hlavne pre vysoku cenu
A nemáš jedno jestli je to podvozkem technologicky novinka, nebo starší koncepce? Důležité snad je, jak to funguje na silnici a tam Rapid boduje. Neříkám, že je Rapid je moje krevní skupina, ale v rámci současné nabídky je to povedené auto a na trhu má své místo/prodeje. Bohužel je tady skupina lidí co Škodu nenávidí za každou cenu...
opakujem rapid nie je zle auto (ma vsak kopec kompromisov)ale nie za tu cenovku s ktorou sa predava a s PR ze to je konkurencia golfu !!!a ked to nevidis tak sa daj vysetrit .ako som pisal su 2 cesty - bud znizia cenu aby bola adekvatna alebo zlepsia vybavu a el. vyzbroj . potom zmenim nazor a budem rapid plne obhajovat ... by si neveril ale ja vlastnim uz stvrtu skodovku, avsak posledne pociny skody ako OIII yeti a rapid - ktory ma neskutocne irituje .. ma nutia pozerat sa konecne inam ako na skoda auto produktybohuzial
Jestli ty se nediváš na SK ceny, tady v CZ mi Rapid za reálné ceny kolem 300t Kč v 1.2TSI teda zase tak drahy nepřijde....
Musim sohlasit se Vzteklym psem, po osobni prohlidce bych stavel Rapida nad Megana, ale take zvazoval Ceeda. A k te cene Rapida, no 77kW s atom. klimou a Amundsenem za 330k neni zadna hruza, ale ani lace. Jenze Spaceback je zatim novinka, za dva roky budou ceny vypadat jinak. Pech je, ze se zatim Skodovce dobre prodava :-)
Z těch dvou, i když nerad, bych si vybral Megana, který mi připadá jako dospělejší auto. rapid vzbuzuje u mě dojem autíčka z hračkářství. Sedadla v Meganu nejsou nic moc, krátké sedáky a nic moc materiál, ale Rapid má sedačky ještě horší, nedovedu si představit jízdu delší než 30km a nalézt polohu za volantem byl docela problém.Jak říkám, z těch dvou jednoznačně Megana, jinak nějaký Korejec nebo Japonec.B-]
japonec nie .. ti uz nejako mam pocit ze idu dole vodou , kym korea ide jednoznacne hore a sliape po tradicnych EU automobilkach dost slusne a to este pride zachvilu cina
aká je svetlá výška oboch aut???,inak VW skoda space.. je kombi tak by trebalo porovnaťMegan grandtour a nie hatchback! v podstate autá sú na bežné používanie a su kvalitatívne v podstate rovnaké ,rozhoduje cena a pri nej výbava etc...:-|
Rapid neni kombi je to natiahnuty (v priestore pred zadnym cestujucim) hatchback
proč chybí hmotnosti přívěsů ? Mnoho rodin s dětmi jezdí z ekonomických důvodů na dovolené s karavanem a řekl bych, že zrovna ti, co jsi kupují tato levná auta.
S tímhle + karavanem dojedeš ekonomicky tak na Senec. Už spotřeba v testu, kde jezdí v max. 2 lidech bez zavazadel, je naprosto šílená. Je jako u starého atmosférického dvoulitru. Se zátěží musí jít do astronomických výšin. Obecně se mi zdá, že s karavany dneska nejezdí ti ekonomicky slabší.Nakonec poznámka. Chtít 6100 Kč za bluetooth, který už má kdejaký mobil za pár set, je morálně na úrovni lichvy.
Při udávané spotřebě měli buď něco vylágrovaného, nebo jezdili jako závodníci. Mám ověřeno, že se dá naprosto bezproblémově jezdit v kombinovaném cylku se spotřebou benzínu kolem 6,5 l/ 100 km. Upozorňuji, žádné courání.
Tak nějak.Těch 8-9 L běžný ježdění co uvádí je prostě nesmysl. Svižná jízda se dá jet bez nějakýho omezování do 6,5 . S lehčí nohou jezdím do 5,5 i s naložeým autem (77 kw i s koly 205/45/16" Rapid klasika tedy delší). Co bych ale hanil, příjde mi mizerný zvuk i příplatkovýho rádia a ta cena. V 63ce je jich spousta k mání do 300, ale jakmile chcete 77ku už je problém jí za dobrou cenu sehnat a jinou bych nebral. Ještě doporučuju koupit raději se sport sedačkama. Naopak soulas s pocitem z jízdy, táhne krásně od spoda a lehce se na to přivykne. Oproti bejvalý 1.4 a 1.6ce atmo. daleko zábavnější ježdění. To jen tak postřeh pro ty co Rapida zvažujou , nemaj na TDI Oktávku jako já a jiný značky jako Rencek prostě správně nechcou.:)
Já Rapida nemám, jen jsem se s ním projel, má ho můj známý. Osobně bych souhlasil s názorem z testu, že je to poněkud takové papírové. Neměl jsem z něj pocit, že je to něco pevného. Navíc si mohli dát více záležet na plastech, ta madla ve dveřích se mi vůbec nelíbila a mohl být lépe odhlučněný. Pocit z jízdy byl docela dobrý.
...nie je problem si to pozriet v katalogu, tento konkretne pri 12% stupani (brzdeny prives) ma limit 1100kg max, co je dost malo (aby nie, auticko je lahke). Ci prave toto auto je vhodne na tahanie karavanu je dost diskutabilne...vlecka s motorkou pripadne vodnym skutrom este ako tak, ale karavan... :-) Na taky ucel (lahky karavan) za tu cenu lepsi Duster (viac utiahne a jeho kratke sprevodovanie bude tu vyhodne, navyse si na mieste pojazdite aj mimo cesty, doveziete drevo na taborak apod). Skor by ma zaujimalo, aky motor (TSi) to ma, ci stale ten starsi (este tu sr.cku nevybehli), alebo uz ten novsi (akoze druhy pokus postavit pouzitelny, rozumej nerozpadajuci sa) motor.
Strašně mě baví ten názor Lojzů, že cokoliv od VW je mrdk@ :-D PS: jezdím toyotou :-)
Jistě, já zase sedlám Bentley a negativní názory diskutérů na produkty VW mě taky velmi zajímají... B-]A pokud se budeme bavit o Rapidu, tak ano... je to opravdu MRD*A a s tou realitou nehne ani banda dobře zaplacených pisálků.
To víš že jo Pepíku :-D
Ten závěr je snad nejhorší ... schopnost vtáhnout řidiče do děje. Bože auto pro důchodce, tak jaký vtahování řidiče do děje. Typickým zákazníkem tohohle auta je vesnickej ňouma, bezmozek nebo důchodce, kterej to kupuje, že to má levný dily ne? A je to Škodofka, každej ocas v novinách to chválí. Vlézt do autosalonu Škodofky, to je jako navštívit domov důchodců. Někdo je důchodcem věkem, někteří mladší mozkem.
:-D:-D:-Dstaci sa pozerat kto v rapidoch jazdi, bud su to starsi obcania, ktori s laskou spominaju na 120 a Felicie, pripadne su to ti co doteraz jazdili v roznych ojazdenych srotoch s vacsimi vykonmi a vybavami, ktore sa im kazili a jazdili ako srot a teraz si kupili prve nove auto a samozrejme su uneseny ake je to auto perfektne (ano ked predym jazdili kramamy po zivotnosti tak vsetko nove je uzasne )dalej bezmozkove, ktori podlahli carovnemu PR od Skody, podobnemu ako je tento clanok - Rapid porazil Megane, Rapid porazil porsche, Rapid o jeden bod skoncil hned za Golfom a pod. plus servis je v kazdej vesnici, diely su lacne a olej a nahradne dieli si kupim lacnejsie na internete a nebudem krmit servisyVysledok je to ze prv su nadseni, potom zacnu riesit kazdy detail vrznutie a honem reklamovat ...Presne pre tieto cilovky je Rapid urceny.Ale zobuddte sa za tie iste peniaze dostanete viac inde ...napr. ceed, i30 ..
Kdyby se člověk stále řídil pravidlem kde za své penize dostane nejvíc... Tak žije někde mimo civilizaci v rozpadajicim se domě... Protože za své penize dostal "nejvíc" největší barák.
skor ide o to ze vo fabii co je podla skody a novinarov nizsia trieda ako rapid mas paradoxne viac vybavy a vyssiu kvalitu materialov !o tomto hovorim ..
Některé reakce jsou tady docela přehnané, o tom žádná, ale na rovinu musím říct, že podle zdejší metodiky testování by Rapid porazil snad i Lagunu. Je to opravdu smutné.
Co Lagunu, kdyby byl od Renaultu Passat, tak by taky dostal nakládačku.:-D
Tak si to shrneme. Megan má ovládání rádia pod volantem (jen redaktoři ho nejsou schopni posledních 15 let najít), má lépe umístěnou navigaci, je pohodlnější a daleko lépe odhlucnen. Rapid je uskakana nová koza u které šetřili na odhlucneni tolik, že člověk i v nejvyšší výbavě slyší každej kamínek na cestě. Co na tom, že kdyz se s meganem jede přes 100 tak je posilovač uz vypnutej, ale u rapida se dle nich jen utlumi a to je lepší... Ta škoda mánie je nějak uz moc extrémní. Hlavně, že důsledně vybírali nejsilnější motor u megana, aby nebyl nakonec levnější nez rapid.
Nechci si hrát na chytrýho, ale Rapid má v silnější verzi 1.2 TSI 77 kW vzadu kotoučové brzdy a na fotkách jsou jasně vidět bubny, tak jakou jste tedy nakonec měli verzi?
Nevím přesně ,ale ja mám rapida 9.2013 1,2 77 KW a mam vzadu bubnové, ale ty novější mají asi kotoučové jako nová fabie
Měli jsme verzi s motorem 1.2 TSI 77 kW a bubnovými brzdami. Podle Škody se jedná o kus vyrobený v rámci ověřovacích sérií v době, kdy ještě nebyly finalizovány specifikace pro český trh. Upozornit na to sice mohli, ale není to neobvyklé, v tiskových flotilách lze na taková auta občas narazit.
jenže to pak opavdu znamená, že ten "77kW" motor taky mohl být naladěn úplně jinak.
Díky za info. Dobré vědět...
:-D:-D:-D:-D:-D:-DTakže jste netestovali v této době sériové auto a ani jste na to neupozornili? Takže to auto bylo úplně něco jiného než si zákazník může koupit, hlavní je to nadšení a že škodovka vyhrála...Víš co Sašo? Jdi i s Babišem do zádele...
hmmmmm tak hosi testli inu verziu nez za ktoru to vydavaju ? itotne nam zamlcali aj priplatkovu vybavu hlavne ze na obrazkoch to vyzera lepsie
To máš fuk, Výsledek testu byl již znám před zapůjčením vozidla. Tady šlo pouze o to nasekat nějaké ty fotečky, trocha omáčky a vítěz je snad jasný jako vždy ne.
Máš pravdu, takže je v táhlo do děje 63kW a nebo méně....:-D
No tak si to shrneme dle testu :Megane má lepší a výkonější motorMegane má uvnitř více prostoruMegane je vybavenějšímegane je levnější Design je pouze na každém z nás.Kdo že to vyhrál ?Bravo novinářská elito. Nebo snad spíše jelito.
No tak si to shrneme dle testu :Megane má lepší a výkonější motor -kde jsi to v testu četlMegane má uvnitř více prostoru - kdybys četl testtak víš že nemáMegane je vybavenější - anomegane je levnější - ne Design je pouze na každém z nás.Kdo že to vyhrál ?+ Rapid líp jede+ Rapid se lépe řídí+ Rapid je pocitově živější+Rapid má více user friendly motor +rapid je vyváženější ve všech vlastnostechTakže kdo je jelito? :-P
Ako to zhrnieme, Megane vyhral v objektívnych kritériach, Rapid v subjektívnych, takže asi tak.
Motor : Megane 97 kw,205 Nm Rapid 77 kw, 175 NmCena :Začneme opět Renaultem, podle abecedy má přednost. Černý Mégane 1.2 TCe 97 kW měl výbavu Zen a stál 384 900 Kč. Výbava na přání nicméně zvýšila cenu testovaného kusu na 453 700 Kč. Rovněž Škoda Rapid Spaceback měla nejvyšší úroveň výbavy, která se v tomto případě jmenuje Elegance. V kombinaci s motorem 1.2 TSI 77 kW vyjde na 388 900 Kč. Testovaný Spaceback by vás tak stál 481 300 Kč.
Ono se těžko hlasuje pro auto s ehm... p***u na kapotě....
Tak se uklidni, ještě vloni jsi ji na Meganu měl také a najednou by ti vadila!?
A pravě proto to říkam :)
To je fakt, postřelená slepice na kapotě je víc cool...
Myslíš okřídlený šíp? To máš pravdu? Ikdyby to byla slepice, tak je to furt lepší než vagína :)
Chápu, že ne každý je znalec heraldiky. Nicméně i kdyby si pod tím představil pohlavní orgán namísto diamantu, tak je to ten hezčí z těch dvou, ne? :) Nevim, podle mě je cool, jen nesmí mít malé... či nezdravé sebevědomí :)
je to neskutocne co dokazu novinari za to ze im skoda nasype par dorbnych na reklamu a zapozicia auta .. v ktorych potom prevazaju hrable a basy piva na chalupu ....opakujem rapid je predrazena nalestena bieda.ak by bola cenovo na urovni Dacie .. tak to beriem v pohodeale roit porovnanie s poctivou strednou triedou ako megane golf a pod.. ?tak nech to postavia voci OIII ... t je tiez kategoria GOLF MEGANE . zaujimave ze taky test nie je
To je pěkná pohádka. Rapid je menší auto, méně vybavené za zbytečně moc peněz. To je patrné na první pohled a stačí se na obě auto jen podívat, není třeba žádný test. Byť je Megane III už dlouho na trhu a je již z dnešního pohledu zastaralý, je to poctivá nižší střední třída a nepůsobí tak lacině jako Rapid. Interiér, tenké plechy, úzký rozvor a malý prostor uvnitř... to vše je vidět pouhým okem. Design je věcí vkusu, ale francouzský šarm Meganu stále nechybí. Rapid působí až chudě a stroze, nicméně je to pořád docela pokrok a už to začíná být od dob Favorita zase něco, co připomíná design. Líbí se mi, že mají konečně trochu tvář a není to tak splácané a ošklivé. Malým plusem pro Rapid je hlavně to, že je dosti podobný většímu modelu Octavia, který také trochu narostl, takže nevypadá na první pohled jako plechovka.
Jožo svým designem (spíše stylingem) zachránil to, co úspěšně ve Škodovce pohřbíval Inglenath. To není o vkusu, ale o racionalitě zapadnutí do šedi bez charakteru nebo vyzdvižení k zájmu o vnější tvary (zvláště když na obsah nezbývá peněz). Osobně bych u Renaultů zabrousil jinam než k Megane, Rapid ale může při slušném zacházení k lehké konstukci udělat za ty peníze dost slušné služby. Mimochodem, průběh kroutícího momentu je cekem zásadní parametr reálné dynamiky, takže pokud jej má Rapid lepší, je to důvod k jistému nadšení nad utajenými schopnostmi. V tom žádnné PR Škody nevidím a ani by to nedávalo smysl.
To je pravda asi všechno.Ale záležitosti vkusu může být i právě ta "racionalita zapadnutí do šedi bez charakteru". Někdo prostě nechce šedivé auto bez charakteru, charisma a historie. Vůbec nemusí rozhodovat parametry a dynamika motoru. Ženu si také nevybírám podle výkonnosti v různých disciplínách, byť to taky hraje roli v celkovém uvažování, ale na základě nějaké neviditelné chemie a sympatií. A tu škodovka prostě zatím nemá, pro mě. Neumí se oblíknout tak, aby pro mě byla svůdná a necejtil jsem se s ní jako Blaženou od vedle... Snad nejsem sám, kdo si vybírá srdcem :)
kdyby bylo 1.4. bral bych tento článek jako fajn apríl B-] jakožto uživatel služebního rapida 1.6tdi musím konstatovat, že je to bakelit zabalený v plechovce od pastiky, která neviděla maso...B-] a po stránce jízdních vlastnosti naprosto otřesné...aspoň teda v porovnání s předchozí octavií ...
Tak tomu docela věřím. Když jsem seděl ve Škodovce, vždy na mě takto působila. Kdežto v každém Renaultu je interiér vždy příjemný a již dlouho dobu tam žádné tvrdé plasty necpou. Mají taky své mouchy díky tomu, že tlačí na cenu, sám bych mohl vyprávět. Ale osobně se mi v tom více líbí a svezení více baví, což je asi o nějakém vkusu. Každopádně zdejšímu testu nevěřím, že není nezaujatý, a nebudu asi sám.
presne tak , skusal som megane a je to podstatne prijemnejsie auto v interieri nez rapid, rapid je z lacnehoplastu kotry na prvy pohlad sice vyzera OK ale pri prvom osuchnuti je jasne co je to za lacnota, vyplne dveri a hlavne nezakrytovane sedacky su niekde na urovni citigo a ani ta nova leskla lista na palubovke a volant z octavie tomu nepomoze.RAPID = predrazene auto ktore si moze kupit len hlupak zmagoreny podobnymi PR clankami !Skodovka je jasne ze cenu nikdy nezrealni, ale mohli by vramci modelovych rocnych zmien to auto skulturnit doplnit o materialy a elektircku vyzbroj aposn na uroven Fabie ! potom je mozne toto auto brat vazne . ale takto nie .. .ale preco by to robil , lacnejsie je pchat miliony do PR clankov a magorit ludi ktori zacnu rozmyslat ze nooo rapid bude predsa len lepsi a je to skoro ako golf a pod.
Už chápu proč si lide kupují korejce... KDyž si přečtu kousek kde se zminuješ o těch, kdo si koupí rapida.
Proč si lidé kupují korejce? Inu existují i chytře uvažující lidé a také opravdoví automobiloví znalci s ekonomickým a estetickým cítěním. I když jich není zas tak mnoho... Elementary, My Dear Watson
Ano ano, a takovej člověk si právě nikdy korejce nekoupí:D Pujde bud do osvedčených japonských značek, nebo pokud nemá rád jejich design... tak do německých nebo švédských.
To myslíš vážně?
Revan - etalon designového cítění :-D
presne taki ludia ako pisem .. v mojom okoli maju rapidya staci si pozriet na webe fora o rapidoch a pozriet si historiu aut ich majitelov a tiez to co riesia ... budes prekvapeny.
Pohodlí nula co, kolíbe se to.....a to o2 patří taky mezi tvrdší.:-D
Zajímavé je, že na konkurenčním serveru auto.cz se Megane vyrovnal novému Leonu a tady nestačí ani na Rapida.
a presne o tomto to jeLeon nie je trieda rapid ale octavia golf megane provnavali s Leonom .. a tu nam serviruju ze rapid je konkurent meganutak po poriadku rapid ma prednu napravu z Fabie/Polo a zadnu z OI z roku 1996 -( teda aj na nej uz usetrili nie je to presne ta ista .)PR sa snazi z Rapida Spaceback robit konkurenciu pre golf klasse, co je velmi smiesne, prto tie presklane strechy a stylovy dizajn rapiduv skutocnosti je to len natiahnuta fabia a elektrina je na urovni mixu citigo a fabie, ostata vybava je na urovni malych aut (polo/ fabia)toto NIE JE konkurent Meganu /Golfu Leonu ani OIIIZOBUDDTE SA a neverte vsetkemu PR
Zařazení do třídy určují tři základní rozměry: rozvor náprav, celková délka a výška. Ač se to mnohým nelíbí, Rapid patří do nižší střední, tedy k testovanému Méganu, Golfu a spol. A patří tam také Octavia, akorát na samotný vrchol.
marketingovo urciterealne tazko .. to su len vyplody skody a novinarovpredok FABIA elektrika citigo / Fabia .. zadok OI .. co je na tom tireda GOLF MEGAN ?
Koukam že v místní diskuzi vas někdo naučil používat pojem PR:D
Kouknul jsem na to, ale tam se testovaly kombíky, Megane s nejlepším malým diselem a stejně ho Leon porazil.
V klidu, psycholog by ti na to řekl , že to není pravda, ale jen názor.B-]
Pane novináři, nyní Vás budu s dovolením "citovat" - Škoda získá část ztracených bodů zpět za lépe vyřešené sklápění opěradel. Ta se složí „moderně“ na sedáky..... Pane novináři, vy si děláte srandu, nebo si myslíte, že jsou čtenáři idioti - tohle totiž není od Škodovky moderní řešení, ale opět úsporné řešení a myslím si, že hodně blbý řešení - stejně debilní řešení má i ochcávka, golf ....... :-(:-(:-(:-(
A to už píše deset let.:-D No hlavně mě pobavilo, jak je dobře naladěnej podvozek a přitom je to uskákaná hlučná koza.:-D To sklápění sedadel to je taky gól, ať se podívá třeba do Hondy, jak se "nedělá" schod.:-D Prostě se to vymyslí tak, aby to bylo čtivé a co největší mazec v diskuzi.Potřebují kliknutí a zase kliknutí, aby byly prašulky to je celé.Normální test se standartním popisem by "nezaujal".Prostě umyslně je to udělané jako bulvár.Auta ze Škodovky za to nemůže, jde o peníze......Janda to dělá na konkurenčním serveru taky, ale mnohem lépe. B-]
A co je na tom špatně? Megane to má "postaru", má stejný schod, obtížnější manipulaci a viděl jsi, jak jsou ty sedačky zespodu pokrčené a lacině provedené? Sice se ti nelíbí, že Rapid vyhrál, ale z mého nezaujatého pohledu: Megane je lepší jen v tom, že je širší v předu, má lepší odhlučnění a cenu za některé výbavy. Ale na to, aby to bylo celkově lepší auto to nestačí.
Ale o to nejde, že vyhrál Rapid.S tím problém nemám....test ale vychvaluje některé věci, které jsou prostě "špatné".To že podvozek moc neumí tlumit a je hlučný se ví a ona se z toho udělá málem přednost.Stačí porovnat třeba s Golfem takys torzkou (ano je to stejná třída jako Megáne) a to je fakt rozdíl.Nebe a dudy.
Je tam napsané, že je podvozek hlučný, to je pravda. Ale taky ten podvozek má Rapid z mého pohledu lepší. Já jsem řidič, mám rád řidičské auta, v tomhle tedy připisuji body Rapidu.
Řidičské auto motor 1,2!?? To si snad děláš kozy, já bych to viděl někde kolem 220Kw!
ted jsem sem se zasmál já jsem řidič mám rád řidičská auta. Pokud ano budete hledat auto s více prvkovou nápravou a zadkolku. A ne tu jednoduchou tyčku u rapida. Proč já na více prvku vždycky škodovku seřežu v zatáčkách aha.
Tady zas někdo mimořádně kecá:D
aj megy RS ma tycku aj clio rs2 ma tycku a nemyslim si ze by si ich serezal
To také nerozporuji, když je silnice rovná jako zrcadlo je to v klidu....jenže jakmile přijde horší povrch.Tak i tluče a ne že ne.A auto s 1,2 a řešit řidičské vlastnosti, cejtit každou jámu, vědět že jedeš, je nesmysl.To by musel být jiný motor...pak se o tom můžeme bavit.....to tam ale zase bude vadit ta torzka.:-D
Tak nám zase vyhrál Trapid - opravdu obdivuju novináře, že je baví takhle lhát a nebo to jsou opravdu optimisti. Trapid a nižší střední třída? to je snad k smíchu. Pan novinář se nezmínil o tom, že je Trapid vlastně taky "zastaralý" auto, který je oblečený do nového hábitu, hlavně motor s řetězem, kterej se může kdykoliv podělat. Tento test považuji za hodně velkej blábol.
Tak ti nevím, ale známý si koupil Rapida 77 kW a na můj dotaz na řetěz mi odpověděl, že tam má řemen a byla to i podmínka při koupi.
Rapid a řemen ? Ani omylem, řemen je v nový Ochcávce a v Golfu sedmičce, ale rozhondně ne v Trapidu a ani v Yetim.
Nevadi ale v chcel remen tak ho tam ´ma´ :-D
hhh čistý ...
V Řáholci zjevně netuší, jakou životnost a chování mají řetězové rozvody a jakou ty řemenové. O statistice přetržených řetězů a řemenů raději nemluvit...
To je sice možný, ale my v Řáholci víme, a dokonce i Manka, jakou mají TSI motory pověst s jejich nesmrtelnejma řetězama.
Tento test není ani trochu fér, protože jednoznačně straní Rapidu. Jinak by autor nikdy nemohl napsat, že interiér Méganu působí laciněji než ten u Rapidu! To je naprostý výsměch, každý, kdo si Rapid někdy prolezl, tak se diví, jak je to auto všude ošizené. Stačí se podívat na tenoučké lehké dveře, jako beton tvrdé plasty, odporné odkryté kolejnice a posuvný mechanismus předních sedadel, plastové obložení boků kufru, přední kapotu bez výztuhy atd., atd., dalo by se ještě dlouho pokračovat. Dále by autor také měl přiznat, že jednoduché sklápění zadního opěradla a pevný sedák vede k tomu, že vzniká naprosto nerovná nákladová plocha. Právě odklopný sedák (které dřívější škodovky vždy měly) je mnohem lepší řešení (byť náročnější na obsluhu)!. S dobrým naladěním podvozku Rapidu Spaceback souhlasím, ale autor by taky měl přiznat, že se technikům povedlo až na druhý pokus (po roční výrobě byl podvozek i řízení kvůli velké kritice zákazníků přepracován). A Spaceback má také podstatně tužší karoserii než běžný Rapid liftback. Největší nevýhodou Rapidu jsou ale jeho přestřelené ceny, které vůbec nekorespondují s jeho lowendovou kostrukcí. Trochu objektivity by panu autorovi rozhodně neuškodilo. Bohužel ti, co se v autech nevyznají mu na to můžou skočit.
asi máme úplně odlišné vnímání krásy, ale já mám také velký problém s přístrojovkou u Megane, zatímco u Rapidu se mně líbí. Věci jako Rapiďácké kolejnice sedačky a čalounění pátých dveří jsou odfláknuté, ale to mne trápí mnohem méně (nekoukám na to pořád), než ty křivky autorádia jako z nějaké Aiwy z 70-tých let (http://aukro.cz/radiomagnetofon-aiwa-s-cd... ... Jako zákazník nikomu nestraním, konkurence hraje pro mne, ale ten Megane fakt potřebuje vevnitř zásadní upgrade.
Vnímání krásy má opravdu každý jiný, ale třeba i ony kolejnice a uložení předních sedadel, které jsem zmiňoval výše a kolega to udělal také, nebyly takhle ošklivě vidět snad ani ve favoritu(po fejsliftu). Ani tam nešetřili a dali tam kousek plastu.
Přesně napsané.!
lepsie by som to nenapisalzasr***ne PR os Skodyrobia z ludi dementov ..... nalestena bieda je jednoznacne rapid a este predrazena
Souhlas
Ten renault je orpavdu ošklivé auto. Jediná věc která se mi líbí je ten LCD už nahoře protože je umístěn téměř v zorném poli řidiče. Ovšem nelíbí se mi jak je to udělaný. Přijde mi, že každý kdo prodává šmejd se ho pokouší udělat co nejlesklejší aby nalákal křupany.
Pokusím se být stručný, ikdyž to nejde: Přidávám se k ostatním s postojem, že mi v obou autech chybí atmosférické motory (a následně alternativa provozu na LPG/CNG).Ne nadarmo poslední soutěž "AUTO ROKU" vyhrála MAZDA 6 a atmosférickým "dvoulitrem v benzínu". Objem 1,6 jsme obdivovali už v ŽIGULI LADA, a myslím že je nadčasový. Dále si myslím toto: RAPID bere podvozek způli z FABIE (přední náprava), vzadu má torzní tyč (Roomster to dělá stejně) a snaží na tomto rozměru postavit auto s podvozkem o půl třídy výše (MEGANE, GOLF, Peugeot 308, Leon, Kia RIO). To je jako vzít hroudu hlíny, z ní uplést bič, a s tím bičem třikrát zapráskat. Dále odcituji jednu větu pod obrázkem v článku: "Renault nedokáže proměnit výhodu vyššího výkonu v dojem oslnivější dynamiky, zpoza volantu SE ŘIDIČI ZDÁ ŽIVĚJŠÍ RAPID". A o to přesně Škodovce jde - vytvořit pocit zdání, respektive ILUZE. RAPID je vlastně "FABIA s batohem" s vylepšenými jízdními vlastnostmi. Jinak cenová politika obou automobilek vychází z očekávání co největších zisků jejich managementů. Nestačí když kape, peníze musí prostě téct „plným proudem“. Obdivuji server AUTOREVUE.CZ v tom, že dokáže přinést takový článek, ke kterému se následně rozpoutá bouřlivá uživatelská diskuse.
Kup si megane s 1.6 112 hp na LPG, ne? Je škoda, že u nás Renault nenabízí LPG se zárukou a motor 1.6, který umí i E85 se k nám standardně nevozí (ale ve Fr je běžně). Spotřeba E85 je sice vyšší ale celkově vyjde maličko levněji, bohužel ne natolik, aby mělo smysl dělat přestavbu. CNG přestavby se oproti LPG nevyplácí. Osobně kdybych chtěl levné auto s levným provozem, koupím si Peugeot 301 1.6 VTI a plyn místo rezervy do kufru.
Atmosferické motory prostě vymírají... Větší pružnost a kroutici moment a menší hmotnost má prostě navrch. Jinak už i motory s přímím vstřikem paliva si mužete nechat přestavět na LPG... Ale oproti klasickému MPI je to 2x dražší.
obecně turbomotory jsou slepou uličkou ve vývoji pohonu. Pro běžného uživatele je tokonstrukční komplikace, nehledě na cenu, možnost poškození turba, citlivost na spotřebu dle stylu jízdy atd. Jezdil jsem se vším možným a ze zkušenosti vím, že objem ničím nenahradíš (viz nová Mazda) jako auto rokuAhoj
Přečti si dlouhodobé zkušenosti s dvoulitrem SkyActive v Mazdě 6 ve Světě motorů (13/2016). Dost rozčarování z výkonu motoru, kdy na dálnici museli podřazovat, protože auto do kopečka nejelo (121 kW při 6000 ot. a 210 N.m. při 4 000 ot.).Moje 1,4 TSI (103 kW při 6000 ot. a 250 N.m. od 1 500 ot.) v Golfu Variant VII ničím takovým rozhodně netrpí ani při plném naložení. A dlouhodobá spotřeba? Aktuálně 6,0 l/100 km (60 % Praha, 30 % dálnice, 10 % okresky).Zkrátka z otřepaného "objem ničím nenahradíš" se díky maloobjemovým turbomotorům stává jen úsměvný archaický blábol. A ten, kdo se jím ohání buď s turbem nikdy nejel, nebo s ním jen neumí jezdit. :o)
Jo, objem nicim nenahradíš... Dej ale vedle sebe 2.0l atmosferu a 2.0l přeplnovanou o stejném výkonu, a přeplnované auto vyhraje...
2L atmosfera a 2L preplnovany se stejnym vykonem? Ukaz mi prosimte ty dva motory o kterych mluvis.
Tomu se říká příklad... Jakože teoreticky vemeš 2L atmosferu (třeba 150koní) a 2L přeplnovaný (taky 150koní).... Nechceš to doufam namalovat.
no já bych chtěl ;-)V tvém teoretickém příkladu bych automaticky bral atmošku. ;-)
Tak to víme že jsi blázen:D "prohral" bys:D Jak ve spotřebě, v akceleraci, pružným zrychlení
řeknu ti to jinak - trošku reálněji než sis to vyfabuloval. Turbo je způsob, jakým lze dosáhnout výkonů u méněobjemového motoru při srovnání s větší atmosférou. Ovšem za cenu vyšší spotřeby a zejména velmi patrného turboefektu, tj. zpožděných reakcí, nepřesně dávkovaného výkonu v porovnání s prací s pedálem plynu a v neposlední řadě poněkud podivného zvuku motoru.
Úplně špatně. Turbo je od toho aby zvýšilo výkon tam kde atmosfericky tlak nestačí.... Tedy nízké a střední otáčky.... Žádná jiná věda v tom neni
Ponekud podivný zvuk motoru? :D Nepleteš si ty svoje užasné atmosfery se starejma americkejma motorama?:D Dnesni motory zní vícemene stejně, at už je to motor přeplnovaný, nebo atmosferický.Co se týká turboefektu... Máš pravdu... Nicmene to až takovej problem není... Jsou zarizení který turbo efekekt z velké části redukují při přeřazování, takže nepřijdeš o otačky na turbu... Říka se tomu blow off ventil. A ty další věci:D řekl bych, že si s normálním přeplnovaným autem nikdy nejel.
Jsi trochu mimo, snazil se ti naznacit ze preplnovane malorazky proti vyssimu obsahu bez turba vpodstate zadnou vyhodu nemaji....To srovnani co si vymyslel vypovida o cem?
Že přeplnované motory jsou prostě lepší. Lepší pružnost, nástup výkonu, spotřeba...
Samozřejmě že nejsou. To tak připadá jen ňoumům, co neumějí jezdit. Ani jedno cos napsal, není pravda. Jediný fakt je ten, že s turbem lze točit 1500 ot/min a považovat to za běžný provozní režim.Vše ostatní (spotřeba, nástup výkonu) jsou nesmysly, nebo spíše nesouvisí s tím, zda má auto turbo či nikoli.
1500 tocis i s atmosferama :-) nekdo asi neumí moc jezdit
Vtom případě víš o autech uplný prd:D Jak myslíš:D Ale prostě je to tak, že přeplnovaný motory jsou prostě o třídu lepší:D Stím nic nenaděláš:D Accord 2.0 (atmosfera) 108kw vs 1.8T 110kw:D A accord vždy o velký kus prohraje a opravdu za to nemuže ten minimalní rozdíl 2kw :D
Třeba jsem jen jezdil auta, o kterých ty jen vlhce sníš ;-)
Nejakej prehistorickej korejec s uuuužasným atmosferickým motorem:D Tak proč né vid:D Vlhce možná:D Ale spíš proto, že brečím smíchy nad tebou, a tvejma místníma přisluhovačema :D
;-)
Pro uzivatele LPG vykon turbomotoru neni zadni argument. Pocita se jen kolik se usetri, a turbomotory nejsou championi niske spotreby.
Záleží co je pro tebe nizký spotřeba... Já s mou 1.8T jezdim uplně vpohodě za cca 7,5l... A to se opravdu necourám.
Mazda 6 2.0l 155k r.v. 2010; priemer 7.7l/100km (50% dialnica, 50% mesto)
Jo ale maximálně na benzin, v plynu + 1,5l hore!
Obecně se dava že plyn bere o 10% víc než na benzín.
Tak to přidej, zase plácáš nesmysly! Pod 8,5 se nedostaneš, pokud nejedeš jen z kopce!:-D
Řekni mi jedinej duvod proč by to nemělo jit?:D O víkendu jsem jel trasu cca 170km... A většinou jsem jel kolem 120... a spotřeba byla 7.4l/100
Ty se nám tedy vybarvuješ, vyřehtanou, čipnutou Octavii I a jezdíš po okreskách kolem 120 km/hod. Takže nebezpečné mladé jelito, co jiného se od tebe dalo čekat.
To je ten priklad uspornosti turba? :-D:-DDalnicni jizda v Nemecku 160-180km/h porad, se spotrebou 7,7l/100km, zlata atmosfera! B-]
Zvolil jsi špatně forum, pohádky o spotřebě vyprávěj jinde. Benzinový motor který při průměru 160-180kmh bral 7.7 ještě na téhle planete nevymysleli. Ale možná jsi z jiné planety :-)))
Nikde nepisu prumer 160-180, cti poradne.... prumer byl 123km/h a z jine planety by byl preplnovany motor, ktery by to dokazal.... :-P
Ale Mike má pravdu. Napsal jsi "Dalnicni jizda v Nemecku 160-180km/h porad, se spotrebou 7,7l/100km.." V překladu to znamená, že při rychlosti 160-180 km/hod máš spotřebu 7,7 l/100km a to znamená tedy průměr. Nebo chceš říci, že neumím česky, nechápu a podobné nesmysly?Jen pro tvou informaci, pokud budeš brát dálniční rychlost, ty uvádíš tedy asi 123 km/hod pro tu spotřebu 7,7 l/100km, tak já se svým 1,6 EcoBoostem při této rychlosti nepřekročím průměrnou spotřebu 7,4 l/100km.
Ano, dojezd na misto byl cca 8km mimo dalnici, ale pointa byla jina nez jak sis ji vylozil. Jde o to ze turbomotor pri te rychlosti (160-180) bude brat o X litru vic a na te kratke trase na misto prijezdu uz ji nesrazi o tolik aby vysel lepe nez ta atmosfera, to jsem tim chtel rict. Je trochu rozdil mezi tim jet 123km/h a mit spotrebu 7,4 a doashnout ji "prumerne" celkem, pri rychlostech daleko vyssich....
To se tedy pleteš. Je vidět, že nemáš s těmito motory žádnou zkušenost. Pokud napíšu do 7,4 l/100 km, tak to neznamená, že takhle to dopadne, ale že to je nejhorší průměr, tedy v nepříznivém směru. Pokud bych udělal cestu po dálnici tam a zpět, tak bude nižší průměr. Pro tvou informaci, přeplňovaný motor si vezme více při změnách rychlostí, ale při udržování rychlosti si již tolik zdaleka nebere. Nezkoušej mi psát, že nevím jak se chová atmosféra. Před rokem jsem takovou prodal a vím, že pokud bych chtěl udržet tempo s tím co mám nyní, tak za méně s atmosférou nepojedu.Pro tvé info, cesta cca 70 km dlouhá a z toho cca 25 km dálnice po které jsem jel asi 150 km/hod, s průměrnou spotřebou 6.6 l /100 km. Ostatní vcelku předpisově. Zdá se ti to hodně?
Tak jinak, ve 180km/h bude brat turbomotor min jak atmosfera? A pro TVE info, ja pisu pravy opak typu cesty, 95% dalnice vysoka rychlost a dojezd na misto do 10km, to je trochu jine srovnani nez ty pises. Nezda se mi to hodne, o tom se nepru, jen rikam ze ve vysoke rychlosti bude brat vice turbomotor. Jel jsem s Fabii TSI (77kW) asi 10km zatacky pod plynem, kopce a skoncil jsem na 13,2l/100 a tu samou trasu s jeste lepsi dynamikou jsem se s atmosferou nedostal nad 11l/100. S tvym ecoboostem bys byl jeste na horsi spotrebe nez ta Fabie, jen tohle se ti snazim vysvetlit.
Je problém vyhradne v technice jízdy a ponětí zrychlení.... Vyšší spotřebu mas proto protože neefektivne vyuzivas moc výkonu... Tzn jezdis s tim jak s atmosferou...
Tak také jinak, pokud nebudeš v Německu, kde můžeš takto rychle jezdit? Pokud si dobře vzpomínám, tak s atmosférou při rychlosti kolem 180 jsem také nejel se spotřebou kolem 8 litrů, ale o několik litrů výše výše. Já to napsal naprosto dobře. Uděláš tuto spotřebu s atmosférou? Pokud vezmu svůj motor 110 kW a pojedu dost ostře, tak se budu pohybovat kolem 9 litrů. Již při spotřebě do 8 litrů jsem na cestě závodník. Známý nedávno vyměnil právě 1.4 atmosféru za Rapida tebou vzpomínaného a tvrdí, věřím mu, jezdil jsem s tímto Rapidem, že na rychlostní průměr a spotřebu Rapida s 1,4 neměl.Již jsem ti psal, že jsem ještě před rokem měl také atmosféru, tak se mě nesnaž školit. Vyzkoušel jsem si i novou Mazdu s 2 l atmosférou a spotřebu jsem s ní nižší neměl.Jen pro jistotu, neřeším spolehlivost a podobné blbiny.Přečti si tento test, pokud jsi jej nečetl a garantuji ti, že ty údaje odpovídají i verzi se 110 kW.http://www.auto.cz/test-ford-focus-1-6-ecobo... ...
Tak koukám že jsi muž mnoha tváří!? Jednou Revan a za chvíli jako Mirek! Není ti to trapný, nebo jen nechceš aby tě zase vymínusovali!?
To jsi nejak utekl mimo tema.... nerozporuju vyhody turbomotoru ani jeho schopnosti, ALE jsou specificke situace v kterych neni uspornejsi nez atmosfera, o tom se celou dobu bavim.Uplne rozumim ze nekdo s 1,4 atmosferou v normalnim aute, co ji vymenil za TSI v Rapidu kterej vazi asi jako Felicie je z toho unesenej, ja zustavam nohama na zemi a davam prednost pocitu bezpeci z materialu kolem sebe a vahy ktera drzi auto na silnici.Nikoho neskolim, jen by bylo fajn kdyby se prestaly popirat vlastnosti turbomotoru pri zatezi a delat z toho TDI, tzn i kdyz jedu pilu tak to zere 6 litru... ;-)
OK, já také vím, že v extrému turbo bere dost, ale otázka je, kde ten extrém na silnicích je třeba. Tady v diskuzi jsou takoví pitlíci, kteří potřebují stále dokazovat, že jsou schopni jezdit neustále jako hovada, ale tohle já nemám zapotřebí a pro mne je tonto motor lepší. Firemní auta máme TDI, ale ty mají najety velice vysoké počty kilometrů a spotřebu kolem 5 litrů. To by s benzínem nešlo.Pokud jde o Rapida jako takového, tak je to pocitově paírové auto, ale to nemá nic společného s motorem. Osobně bych ho nechtěl.
Jasne ze ten extrem na silnici v 99% nepouzijes, to je jina vec. Ja taky s atmosferou nejezdim porad vytocenou ve 4tis aby to hned jak slapnu na plyn jelo.Ten Rapid ma spolecneho s motorem prave tu vahu, v lehcim aute je pocit zrychleni umocnen prave tou nizkou vahou, proto jsem dal srovnani s Feldou, v techle papirovejch autech to tak je.
Tak atmosfera v nějaký kie pikanto to opravdu hrave zvladne... A jeste ktomu na dalnici. :D Ale uvedom si, že projizdis vesnima, prijizdis hory a klikate silnici... Predjizdis desitky kamionů a troubu co se hrabou 70:DJdi dohaje s nejakou prehistorickou atmosferou:D za 7.7 s atmosferickým motorem umí jezdit každej blbec... Stejne jako umí každej blbec jet za 5 litru nafty u TDIčka.
Revanku, bavime se o nizsi stredni, proce sem tahat Picanto....To je tvuj velky omyl, je videt ze s atmosferou moc lidi jezdit neumi, jinak by netvrdili jak je proti turbomotorum lina, neni, jen ma svoji charakteristiku, kterou muzu kdykoliv vyuzit, ne jen tupe hamtat na plyn, to neni umeni B-]
Za 7.5l litru jezdím i se svou 640d a taky se necourám...
Přesně. zatímco s atmosférou "umí" jezdit kdekdo, s přeplňováním už musí vnímat režim, v němž se motor nachází a vyhovět mu. Musí vědět, kdy spíná turbo, kdy je naopak v nečinnosti, jak motormanagement reaguje na kickdown a podobné prvky "vyšší dívčí". To aby si nikdo nemyslel, že pánové vše umí na rozdíl od dam...
Věřím, že v nižších rychlostech se Rapid může jevit živěji, nicméně jsem přesvědčen, že při předjíždění ve vyšších rychlostech (např. 100 km/h) bude mít Mégane navrch se svými 20 kW navíc.
Článek nezmiňuje jeden ergonomický průser, který se ve škodovkách táhne už přes deset let. Ta loketní opěrka je tak idiotsky umístěná, že nemůžete pohodlně ovládat ruční brzdu. Když se podíváte do Meganu, žádné takové problémy by zde nebyly i kdyby měl ručku mechanickou.
Mám taky Rapida a chvállím ho po všech stránkách. Ale s přední loketní opěrkou souhlasím, ta je fakt divná a používám ji jen mimo město.
S tím se dá bezezbytku souhlasit.Svým způsobem se mi škoda líbí, ale zaráží mě fakt, že je tak chválená. Například na fotce interieru z řidičových dvěří mě do očí třískly kolejnice a uložení řidičova sedadla. Takhle příšerně to snad vypadalo naposled u žigula. Ani první fabie to tak nevystavovala.Další věc... nechci vidět plastem "čalouněný" kufr po pár letech. U megana mohu mít dvouzovnou klimu, výplně dvěří nejsou jen plastové.... I když je to pomalu výběhový model.Pak pár dotazů. Už se dájí u rapida elektricky otvírat okna vzadu?
Ano, uz to spravili. To zas musm cenit, ze na kritiku reaguji, stejne jako odladeni podvozku. Treba o Meganu vsichni vi, ze pdvozek zadna slava neni, ze ostrikovac predniho skla je velmi slaby a? Renault na to haze bobek :-| Prosťe mu to nestoji za to, aby se uracil napravit chyby.
To je strašná koza ten Rapid, hlavně jak jsou ty fotky nad sebou tak to vinikne :) Nechápu jak to můžete srovnávat s Meganem :-O Pro něj je konkurence Octavia, ale tak o 200 tisíc dražší.Rapida otestujte až Dacie vyleze s nižší střední na platformě odchozího Megana, pak to bude možná vyrovnaný souboj. S tímhle článkem jste tak maximálně směšní B-]
Samozrejme zase škoda výťazí, a smozrejme, zasa novinár vôbec nie je podplatený.
clovece, ty si iny imbo. Napisat vYtazi, to uz chce slusnu porciu tuposti..
máš prekrásny pravopis...B-]
Že vas to sere...každej si muže koupit co chce..... A ja bych vzal rapida než p... Na kapotě
URenaultu ta p... na kapotě je mezinárodní značka diamantu. Tak si svět té p... cení.
Presne tak! Radsi pod kapotou prasopsa od Gaywagenu. :D
Já jako heterosexuál nemám s tímto orgánem vůbec žádný problém. Asi jste zřejmě z domova neuspokojen, že jej vidíte ve věcech, kde není...
Mimochodem to na kapotě je diamant, .. Neználku.
A ja myslel ze Keltosovej logo. Rozdiel len vo velkosti :-D:-D:-D:-D
Radšej pi... na kapote,ako ko.... za volantom. :-D
presne tak, aj na slovensku je hodne takých čo sa rozhoduju podľa toho čo je na kapote.
Nepochopím jednu věc. Jak může úzké, lacině vypadající a předražené auto konkurovat Megané, který je o třídu výše. A to ve všem.
A přitom tam nic moc k nepochopení není.Megan je jeden z nejstarších modelů C segmentu na trhu, má už 6 let. A jeho věk je na něm znát. Nedivím se tedy, že horko těžko konkuruje novince. A mezi námi, ani ten Megane nepůsobí kdovíjak hodnotně, kapitoly, věnující se interiéru a jeho zpracování, jsou napsány naprosto přesně. Pokud jsi ty auta měl možnost vidět, sám sobě si musíš objektivně odpovědět ve stejném duchu, jako je psaný článek.
Přesto že Megané je tak starý, je jeho design je daleko atraktivnější.
s tím nelze nesouhlasit, stará žáboplečka proti nové šádewerke plečce.Obě ale zabili tím turbomotůrkem. Tohle si do takového auta pořídí jen důchodce, protože ta spotřeba je enormní. Jenže ten důchodce nebude potřebovat ani těch 77kW (natož 97kW), notabene dosažitelných pouze ve vyšších a vysokých otáčkách.Tohle jsou motory pro neználky.Objektivně z těchto dvou aut bych volil trápida, navzdory nepohodlným sedačkám a malé kastli. Reálně bych ale ani jedno z těchto aut nikdy nekoupil.
obecně turbomotory jsou pro běžné ježdění technický nesmysl, vynucený stejně nesmyslnými nařízeními EU. Jedná se o přechodné řešení , které za pár let budepasé. Objem totiž ničím nenahradíš
Technicky nesmysl to není, protoze se lepší řešení v zajetych kruzích na navyseni výkonu v hospodarnejsich nizsich otáčkách vyřešit nepovedlo.
je to obecně technický nesmysl, ale krásně se s ním jezdí. 1,2 TSI/77 kW je nejpružnější a nejúspornější motor, který jsem dosud měl a to velmi výrazně. Spotřeba Praha-Hradec po D11, rychlost 130-150km/h, 5,8 l/100km. Motor není téměř slyšet. Nebudu hodnotit Megana, protože jsem ho ani neviděl, ani v něm neseděl. Na Rapidu je sem tam vidět, že se šetřilo, ale to nejdůležitější je, že se v něm skvěle jezdí...
Naprostý souhlas. Spotřeba za celou dobu provozu 195.000km činí 5,8L/100km. Teď jsem již podruhé v Dánsku, kde jsem plně přetíženým vozem se spotřebou 6,5L/100km po německých dálnicích s průměrnou rychlostí dle palubáku 105km/h. Asi to takovej technickej nesmysl nebude....
7 fotiek kufra u aut bez kufra, podvozok ani jedna
Protože 90%t lidi fotka podvozku vubec nic neřekne.
Tak pokud to bude test třeba Novinkách pak jistě, tam to není ani test, ale spíše představení vozu. Na webu který se jmenuje Autorevue, se dají již očekávat fandové, ti co tomu rozumí a zajímá je to. Tedy zde je to neakceptovatelné.
No tak ono fotka kubru bez příměry je tak naprosto k ničemu. I když aby bylo vidět jak je ten renault špatně řešen to stačí.
Takový Megane 1.6 v plný palbě jde sehnat nový do 350 táců. Za to je u Rapidu v o dost horší výbavě a s nespolehlivým motorem. O Octavii v této ceně nebudu ani hovořit. Na takové to české ježdění do práce a o víkendu na výlet Megane ideální. Navíc se člověk nemusí bát, že se mu za 4 roky vysype bezkonkurenčně nejlepší TSI motor.
Ano spolehlivá 1,6 rozhodně výborná volba akorát musiš počítat že se s rachotícím přesuvníkem podíváš každých 30tis.km do servisu a vytlačíš 12tis.Kč :-DMám najeto 81 tis. a už rachotí zase :-/
Tak zrovna mám jako náhradní vozidlo R. Megane III 2010, 1.6 benzín, má najeto 145000km a žádná závada zatím. Naopak můj kamarád má Rapid 1.2 TSI 2013 a při 130tis.km mu odešlo komplet turbo... Jinak Megane sice nevtáhne do děje, ale přece jenom je o dost širší a nepůsobí tak stísněně v interiéru jako Rapid a je opravdu velmi pohodlný a tichý...
Turbo nemuselo vůbec odejít z důvodu nekvality, ale třeba i jen kvůli stylu jízdy kamaráda. Trápení za studena, nevychlazení motoru po jízdě na dálnici, přetahování intervalu výměny oleje, atd... Mám na TSI 77kW 195.000km a vše naprosto OK. Olej za dobu provozu ani .jednou nedoplňován (krom výměny pravidelně po 25.000km)
No jo.Megan je v podstatě navoněná bída.Naštěstí ho nesrovnávají třeba s Golfem.To by asi už "renolťáci" jen tak nerozdýchali...
Tady bych vzal jednoznačně Renault Megane a nejlépe v kombíku je lepší než Škoda Rapid,Octavia a o dost levnější;-)
Tak nám Spaceback opět "výrazným rozdílem" jednoho bodu s přehledem porazil dosluhujícího Mégana :-D.Jen tak mimochodem by mě zajímalo, kolik se muselo u Škody připlatit, aby interiér vypadal méně levně než v Renaultu ;-).
Vetsina lidi se tady podivuje, jak muze byt rapid srovnan s meganem. No, vzdyt je to pratele proste. Kdyby jste vzali megane(combi) a srovnali ho s OIII, tak podobne vybavena a "namotorovana" auta vyjdou tipuji o 150 tisic draz v neprospech Skody. A prestoze je to auto nove, lepe zracovane a verim ze lepsi nez dosluhujici megane (jeste aby ne, ze), tak ten rozdil v cene je naprosto neomluvitelny. Priplatek 110000 za tempomat ve vyssim stupni vybavy je uz dnes temer legendarni.Takze vezmeme megane, vezmeme toho "kripla" od Skodovky a vyjde nam ta cena jen lehce v neprospech skody. To, ze se srovnava temer nesrovnatelne a jeste ten horsi vyhraje, to uz necham na posouzeni kazdeho soudruha. Samozrejme, ze staci napsat, ze megane je uz 6 let stary a je to na nem znat. Tak hlavne, ze rapid je cely novy :-))Ano, jsem ochoten uverit ze je rapid ridicsky sdilnejsi, ale za jakou cenu? Ve 130 se uvnitr ani neuslysite.... a dalo by se pokracovat dlouho. Resume: Vtip/troll/penizejsouaznaprvnim miste - jen nevim co vybrat
Mám Škoda Rapid 1,2 77kW a na rozdíl od vás s ním jezdím denně. Jezdím svižně, ale v rámci místních ucpaných silnic. Moje přesuny denně kolem 40km.Za jízdy kolem 110 ani nevím, že je tam motor. Při ustálené 100km/hod to ukazuje spotřebu 3,8l. Při cestách k Polským hranicím po D1 jedu velmi, velmi svižně (moc bojím policie, tak stále číhám...leč spěch je spěch) tak průměr vylétne na 7,4l/10km. Ale to se bavíme o rychlostech kolem 180km/hod.na dálnici;slyšet je jen trochu aerodynamický hluk a zimní pneumatiky. Ve dvou se v této rychlosti bavíme zcela v pohodě. Běžně jezdím-tankuji do plna; průměr vychází okolo 5,6l/100km. V současnosti mám najeto 87000km.Bez závad a to jakýkoliv závad. Od revoluce je to mé 9 nové auto a nikdy jsem nebyl spokojenější. Je mi jedno, jestli jsou plasty tvrdé, já mám oběd zajištěný a tak je neokusuji. Škoda-alespoň ta moje- šikovné malé auto,je kvalitní, tichá ,pohodlná,úsporná a rychlá. Co ceny se týče-32000 a mám vše co od auta očekávám. Měl jsem dražší vozy a bylo hůř, neb servis se stal mojí "kavárnou" a to za velké peníze.(Opel Vectra3,0 , Renault Grand Scénic,Laguna) Nedělám reklamu a nestojím o hádky, ale váš příspěvek je docela legrační.
Dobrý den, asi jezdím jiným autem než Vy, pravda je, že máme pouze verzi 63 kW, takže motor nemůžu srovnávat, ale 63 je od 2t. otáček celkem hlučná a na co si zatím vůbec nemůžu zvyknout jsou hodně špatná přední sedadla, za mě zatím nejhorší, které jsem kdy v autě srovnatelné třídy a kategorie měl. První dojem po sednutí do auta před pořízením a krátkém svezení vypadá dobře, stejně jako dojem z motoru, ale při větším zatížení je auto na limitu, hlučnější a po delší jízdě je člověk otlačený a rozlámaný ze všech stran. Chybí takový ten příjemný pocit z delší jízdy, štve Vás hluk a posed. Nechci to auto nějak dál kritizovat, ale čím déle to auto máme, tak vidím, že se šetřilo kde mohlo - dojezdy oken (taky hrozně protivné a nelogické), sedadla, opravdu hodně drahá další výbava, tempomat jsem dodělával za 10 t., bylo potřeba vyměnit i BCM jednotku, skoro každý má samozřejmě tu základní 086. Je to jenom auto, přijde další, asi lidé nejsou tak hloupý, proto se jich tolik neprodává, jsem jeden z těch, který dal na velký kufr a myslel si, že za málo peněz dostane hodně muziky, ale takhle to prostě není.
Souhlasím. Koupili jsme roční spaceback před dovolenou do Chorvatska. Jízda po dálnici většinou s zapnutým tempomatem okolo 140 km/h průměrná spotřeba tam i zpět 6,2 l pohodlí super, žádný velký hluk oba mí pasažéři spali jako miminka. Měl jsem před rapidem Opel astra kombi a pak Octavii kombi , ale kolikrát jsem zaplnil kufr, asi tak dvakrát za rok ,na dovolenou a na chatu. Naprostá spokojenost moje i manželky, skoro plně vybavená jenom vyhřívání sedaček nemáme jinak asi vše za 320000.
Mám stejné auto a naprosto s Vámi souhlasím B-]
Já mám taky tohle auto půl roku a nemůžu si stěžovat, jsem max spokojený a k tomu hluku, u mě žádný není.
Mám ten nový motor 1,2 66 kW, TSI, už s řemenem, najeto zatím 3000 km. Auto parádní, v modré metalíze krásné, spotřeba při klidnější plynulé jízdě v rámci předpisů (max. tachometrových 110 mimo město) na delších trasách klesá těsně pod 5 litrů. Motor není vůbec slyšet, interiér jednoduchý, ale působí přesto velmi příjemně, prostě vše po ruce, jasné křivky, žádné výstřelky. A místo na nohy vpředu i vzadu je nepřekonatelné. Prostě maximální spokojenost, nevím, co bych od auta mohl chtít víc.
Ja som si tiež dnes objednal Rapid s týmto motorom vo výbave Joy :) mne sa interiér páči je to už dosť vybavené nič mi tam nechýba :) už len čakať kým mi to príde a dúfam že budem spokojný :)
Ale o koupi těch aut se bude zákazník rozhodovat i teď, ne až Renault vyjde s novým modelem...
:-) Mno, pokud se nejprve svezeš oběma vozy a pok si přečteš tenhle test, tak u něj budeš dostávat záchvaty smíchu. Mám vyzkoušená obě auta a musím říct, že něco tak levného, jako je rapid, se překonat už asi nedá.
Jenom doplním - ona ta škodovka může vypadat stroze, ale je vcelku kvalitnější, než Renault. Srovnejte obě auta po šesti letech a každý vám potvrdí stejný výsledek - solidnost německé konstrukční školy je přece jenom znát...
Tohle už dávno neplatí, jak jsem psal výše, mám zrovna jako náhradní vozidlo Megane 2010 a kromě sedřeného laku na jednom tlačítku rádia(auto jinak použív8 dáma se delšími nehty), nic zničeného na autě není, a to má najeto 145tis. km. Naopak na Rapidu po 6 letech budute mít korozi na dolních pantech předních dveří, některé šrouby lišt budou hnědé jak stará kolejnice, kolem 150tis. se vám začnou ozývat čepy přední nápravy apod...
Jak vypadá interier v Megane nevim, ale nadávno jsem viděl ten v Rapidovi a .... :-O 3-[ To vystihuje vše.
Je to podplacený, nevěřím tomuto testu. To že vyhraje Spaceback bylo jasný už na začátku, je to přece Škodovka a ta je nejlepší, byla a vždy bude. I s HTP motorem by toho Rencka přece naflákal :-D .
Hm no tak ja mam prelezene obidve auta a musim povedat ze (snad ako jediny sucasny model skodovky) sa mi spaceback celkom paci, len zase si neodpustim kritiku za ten 'prekopnuty' zadny dekel: tento dizajnersky omyl (mierne povedane) by si uz konecne mohli raz a navzdy odpustit. Podobne ako ten odporny previs u Audi, ten isty grc. Az na tento detail je auto pekne, v tej cervenej dokonca atraktivne.Do kupy by som sa ale este nehnal: treba si pockat, kym im dojde ze s filozofiou ''bez priplatku ani volant'' to daleko nepojde, no a ceny budu casom nizsie. Plus, najvacsia otazka je (v koncernovom duchu) fakt, ze auta z prvych dvoch rokov vyroby su kompletne zrele obratom na repas (znamena ze sa auto na konci linky po zisteni x zavad vrati naspat - ako dosledok nedorobkov a technickych zmien). Takze este pokial mozno 3-4 rocky pojazdit stary pekac kym sa to ''utrasie'' a potom snad aj ano a myslim ze to bude lepsie ako sa teraz hnat do renaulta (a nebite ma hned).
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.