Škoda Rapid pořád žije. Ta nejnovější dostala motor 1.5 MPI a imitaci karbonu

Oproti Škodě Scala, která se u nás prodává od loňska, byl Rapid docela levný. Nová verze pro Čínu má povedený design, fajn vnitřek i super motor.

Škody Rapid a Rapid Spaceback se po příchodu Scaly stáhly z většiny evropských trhů. V určitých koutech světa však stále žijí. Svůj Rapid má Indie, Rusko a Čína. Ruský Rapid, který jsme představili v polovině prosince, vypadá jako Scala s batohem a neztratil by se ani u nás. Indická verze má zase vyšroubovaný podvozek a na evropské poměry působí levně, přestože Škoda v Indii platí spíše za prémiovou značku.

Trhy, na kterých Rapid zůstal, si ho jednoduše přizpůsobily k obrazu svému. Potvrzují to i aktualizované verze modelů Rapid a Rapid Spaceback pro Čínu, které mají nový vzhled exteriéru, hezčí interiér a přidávají moderní techniku.

Škoda se v Indii rozšoupla. Tak vysoký Rapid se hodí i u nás, levný ale nebude

Škoda se v Indii rozšoupla. Tak vysoký Rapid se hodí i u nás, levný ale nebude

Díky stříbrné liště ve spodní části předního nárazníku připomíná Rapid pro Čínu spíše Octavii čtvrté generace než evropský hatchback Scala. Přední maska, dělení zadních svítilen a nápis Škoda na pátých dveřích už ale volně navazují na současný designový jazyk, jehož průkopníkem je právě Scala.

Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý. Hlavně v zimě

Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý. Hlavně v zimě

K velkým změnám došlo i uvnitř vozu. Čínští zákazníci dostali osmipalcový infotainment s TFT displejem, ve kterém najdou rozhraní ve formě hracích karet. To jim prý vyhovuje nejvíce. Systém se aktualizuje online, umožňuje hlasové ovládání, umí navigovat a propojit se s chytrými telefony. Pod infotainmentem se nacházejí klasický panel pro ovládání klimatizace a dalších funkcí.

Čínské Rapidy pohání benzinový motor 1.5 MPI, který již splňuje tu nejpřísnější čínskou emisní normu China VI b. Disponuje výkonem 82 kW (111 koní) a jezdí za 5,6 l/100 km. Spárovat se dá s pětistupňovým manuálem či šestistupňovým automatem.

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Rapid liftback nabízí dvě varianty interiéru, Spaceback pak přidává další dvě. V rámci individualizace nechybí ani imitace karbonu na přístrojové desce nebo panoramatické střešní okno. Modernizovaná Škoda Rapid liftback se stala 22miliontým vozem, který opustil čínskou továrnu SAIC Volkswagen. Spaceback následoval s pořadovým číslem 22.000.001.

V galerii najdete fotografie Škody Rapid ze všech čtyř trhů pro porovnání.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

včera | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

VW ID.3 1st Edition 150 kW

Volkswagen ID.3 se na našem trhu už nějaký ten pátek prodává, vůbec první kontakt na české půdě jsme s ním však zažili až minulý týden. A vy můžete taky.

14.  9.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků
TEST VW California Beach vs. levná vestavba: Těžká volba dnešního hipíka?

Obytné vozy Volkswagen T6.1

Užitkový Volkswagen slaví letos sedmdesátiny. Tentokrát jsme se podívali na zoubek dvěma obytným kouskům, kdy každý razí trochu jiný přístup.

11.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 15 příspěvků