Nová Škoda Rapid a Rapid Spaceback pro čínský trh. Stříbrnou lištu v předním nárazníku jsme viděli už u Octavie.

Nová Škoda Rapid a Rapid Spaceback pro čínský trh. Stříbrnou lištu v předním nárazníku jsme viděli už u Octavie.

Čínské Rapidy pohání benzinový motor 1.5 MPI, který již splňuje tu nejpřísnější emisní normu China VI b. Disponuje výkonem 82 kW (111 koní) a řekne si o 5,6 litrů paliva na sto kilometrů. | Škoda Rapid (čínský trh)

Čínské Rapidy pohání benzinový motor 1.5 MPI, který již splňuje tu nejpřísnější emisní normu China VI b. Disponuje výkonem 82 kW (111 koní) a řekne si o 5,6 litrů paliva na sto kilometrů. | Škoda Rapid (čínský trh)

Škoda Octavia 4. generace ve výbavě Style. Všimněte si velmi podobné lišty v předním nárazníku. | Škoda Octavia (evropský trh)

Škoda Octavia 4. generace ve výbavě Style. Všimněte si velmi podobné lišty v předním nárazníku. | Škoda Octavia (evropský trh)

Ruská verze nové Škody Rapid, představená v polovině prosince loňského roku. | Škoda Rapid liftback (ruský trh)

Ruská verze nové Škody Rapid, představená v polovině prosince loňského roku. | Škoda Rapid liftback (ruský trh)

Ruská verze byla oficiálně představena v Petrohradu a skutečně jde o rapid, přestože vypadá jako scala liftback. Je určen výhradně pro ruský trh, uplatnění by ale jistě našel i u nás. | Škoda Rapid liftback (ruský trh)

Ruská verze byla oficiálně představena v Petrohradu a skutečně jde o rapid, přestože vypadá jako scala liftback. Je určen výhradně pro ruský trh, uplatnění by ale jistě našel i u nás. | Škoda Rapid liftback (ruský trh)

Vůz je v řadě ohledů přizpůsoben jeho domácímu trh. Přístrojová deska s volně stojícím displejem infotainmentu je sice nápadně  podobná té ve scale a kamiqu , pod středovými výdechy ventilace ale najdete spoustu klasických tlačítek, která nám ve zmíněných modelech často chybí. | Škoda Rapid liftback (ruský trh)

Vůz je v řadě ohledů přizpůsoben jeho domácímu trh. Přístrojová deska s volně stojícím displejem infotainmentu je sice nápadně podobná té ve scale a kamiqu, pod středovými výdechy ventilace ale najdete spoustu klasických tlačítek, která nám ve zmíněných modelech často chybí. | Škoda Rapid liftback (ruský trh)

A toto je Rapid liftback pro indický trh. I ve sportovní výbavě má vtipně vysokou světlou výšku. Foto: Jiří Baborský

A toto je Rapid liftback pro indický trh. I ve sportovní výbavě má vtipně vysokou světlou výšku. | Foto: Jiří Baborský

Indie je pro Škodu již řadu let důležitým trhem a letošní výstava Auto Expo v Dillí pouze potvrdila, že tato důležitost se nadále zvyšuje.  | Škoda Rapid liftback (indický trh) Foto: Jiří Baborský

Indie je pro Škodu již řadu let důležitým trhem a letošní výstava Auto Expo v Dillí pouze potvrdila, že tato důležitost se nadále zvyšuje.  | Škoda Rapid liftback (indický trh) | Foto: Jiří Baborský

A tady už jsme doma. Takto vypadá evropská verze Škody Rapid, která už pomalu odchází z trhu.

A tady už jsme doma. Takto vypadá evropská verze Škody Rapid, která už pomalu odchází z trhu.

V nabídce Škody v Číně představuje Rapid druhý nejoblíbenější model hned po Octavii. Rapidu se zde v období od ledna do srpna 2019 prodalo 32.708 kusů, Octavia ve stejném období vede s celkem 39.675 prodanými auty. | Škoda Rapid liftback (evropský trh)

V nabídce Škody v Číně představuje Rapid druhý nejoblíbenější model hned po Octavii. Rapidu se zde v období od ledna do srpna 2019 prodalo 32.708 kusů, Octavia ve stejném období vede s celkem 39.675 prodanými auty. | Škoda Rapid liftback (evropský trh)

Škoda Rapid liftback (evropský trh)

Škoda Rapid liftback (evropský trh)

Čínští zákazníci dostali osmipalcový infotainment s TFT displejem, ve kterém najdou rozhraní ve formě hracích karet, které jim prý vyhovuje. Umožňuje také hlasové ovládání. Systém se online aktualizuje, umí řidiče navigovat a propojit se s chytrými telefony. | Škoda Rapid (čínský trh)

Čínští zákazníci dostali osmipalcový infotainment s TFT displejem, ve kterém najdou rozhraní ve formě hracích karet, které jim prý vyhovuje. Umožňuje také hlasové ovládání. Systém se online aktualizuje, umí řidiče navigovat a propojit se s chytrými telefony. | Škoda Rapid (čínský trh)

Pod infotainmentem se nacházejí klasická tlačítka pro ovládání klimatizace a dalších funkcí. | Škoda Rapid (čínský trh)

Pod infotainmentem se nacházejí klasická tlačítka pro ovládání klimatizace a dalších funkcí. | Škoda Rapid (čínský trh)

Přístrojová deska s volně stojícím displejem infotainmentu je sice nápadně  podobná té ve scale a kamiqu , pod středovými výdechy ventilace ale najdete spoustu klasických tlačítek, která nám ve zmíněných modelech často chybí. | Škoda Rapid liftback (ruský trh)

Přístrojová deska s volně stojícím displejem infotainmentu je sice nápadně podobná té ve scale a kamiqu, pod středovými výdechy ventilace ale najdete spoustu klasických tlačítek, která nám ve zmíněných modelech často chybí. | Škoda Rapid liftback (ruský trh)

Výbava zahrnuje třeba vyhřívaný volant  s tlačítky jako v nové octavii  či vyhřívané čelní sklo. A komu by se nelíbil klasický přístrojový štít se dvěma budíky a palubním počítačem uprostřed, může stáhnout po virtuálním kokpitu. | Škoda Rapid liftback (ruský trh) Foto: Škoda Auto

Výbava zahrnuje třeba vyhřívaný volant s tlačítky jako v nové octavii či vyhřívané čelní sklo. A komu by se nelíbil klasický přístrojový štít se dvěma budíky a palubním počítačem uprostřed, může stáhnout po virtuálním kokpitu. | Škoda Rapid liftback (ruský trh) | Foto: Škoda Auto

| Škoda Rapid (evropský trh)

| Škoda Rapid (evropský trh)

| Škoda Rapid (evropský trh)

| Škoda Rapid (evropský trh)

Čínské Rapidy pohání benzinový motor 1.5 MPI, který již splňuje tu nejpřísnější emisní normu China VI b. Disponuje výkonem 82 kW (111 koní) a řekne si o 5,6 litrů paliva na sto kilometrů. | Škoda Rapid (čínský trh)
Škoda Octavia 4. generace ve výbavě Style. Všimněte si velmi podobné lišty v předním nárazníku. | Škoda Octavia (evropský trh)
Ruská verze nové Škody Rapid, představená v polovině prosince loňského roku. | Škoda Rapid liftback (ruský trh)
Ruská verze byla oficiálně představena v Petrohradu a skutečně jde o rapid, přestože vypadá jako scala liftback. Je určen výhradně pro ruský trh, uplatnění by ale jistě našel i u nás. | Škoda Rapid liftback (ruský trh)
17
Fotogalerie

Škoda Rapid pořád žije. Ta nejnovější dostala motor 1.5 MPI a imitaci karbonu

Oproti Škodě Scala, která se u nás prodává od loňska, byl Rapid docela levný. Nová verze pro Čínu má povedený design, fajn vnitřek i super motor.

Škody Rapid a Rapid Spaceback se po příchodu Scaly stáhly z většiny evropských trhů. V určitých koutech světa však stále žijí. Svůj Rapid má Indie, Rusko a Čína. Ruský Rapid, který jsme představili v polovině prosince, vypadá jako Scala s batohem a neztratil by se ani u nás. Indická verze má zase vyšroubovaný podvozek a na evropské poměry působí levně, přestože Škoda v Indii platí spíše za prémiovou značku.

Trhy, na kterých Rapid zůstal, si ho jednoduše přizpůsobily k obrazu svému. Potvrzují to i aktualizované verze modelů Rapid a Rapid Spaceback pro Čínu, které mají nový vzhled exteriéru, hezčí interiér a přidávají moderní techniku.

Díky stříbrné liště ve spodní části předního nárazníku připomíná Rapid pro Čínu spíše Octavii čtvrté generace než evropský hatchback Scala. Přední maska, dělení zadních svítilen a nápis Škoda na pátých dveřích už ale volně navazují na současný designový jazyk, jehož průkopníkem je právě Scala.

K velkým změnám došlo i uvnitř vozu. Čínští zákazníci dostali osmipalcový infotainment s TFT displejem, ve kterém najdou rozhraní ve formě hracích karet. To jim prý vyhovuje nejvíce. Systém se aktualizuje online, umožňuje hlasové ovládání, umí navigovat a propojit se s chytrými telefony. Pod infotainmentem se nacházejí klasický panel pro ovládání klimatizace a dalších funkcí.

Čínské Rapidy pohání benzinový motor 1.5 MPI, který již splňuje tu nejpřísnější čínskou emisní normu China VI b. Disponuje výkonem 82 kW (111 koní) a jezdí za 5,6 l/100 km. Spárovat se dá s pětistupňovým manuálem či šestistupňovým automatem.

Rapid liftback nabízí dvě varianty interiéru, Spaceback pak přidává další dvě. V rámci individualizace nechybí ani imitace karbonu na přístrojové desce nebo panoramatické střešní okno. Modernizovaná Škoda Rapid liftback se stala 22miliontým vozem, který opustil čínskou továrnu SAIC Volkswagen. Spaceback následoval s pořadovým číslem 22.000.001.

V galerii najdete fotografie Škody Rapid ze všech čtyř trhů pro porovnání.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud