Škoda Rapid: kolik stojí „ve výbavě?“ (srovnání s konkurencí)

148 komentářů

Milan
12. listopadu • 22:23

Koho chleba jis toho pisen spivej.
Vyber konkurence je usmevny

join2free
7. listopadu • 8:02

Tak neviem ako v cechach, ale na slovensku som po preluskani cennikov porovnaval Rapida v najvyssej vybave s 1.2 TSI 77kW motorom (chcel som autom. klimu + dalsie nie az tak podstatne veci). Uvadzacia cena 15 630 ecok. Potom som siel na stranku fordu a focus combi s 1.0 Ecoboost motorom - uvadzacia cena 15 890 ecok. Ale pritom navyse oproti Rapidu (a to ma opravte ako som sa niekde sekol):
- lepsi motor (92 kW),
- otvaranie okien aj vzadu
- dvojzonova klima
- parkovaci asistent so senzormi vzadu
- START/STOP system,
- alarm,
- 16'' kolesa
- dojazdova rezerva.Si robia srandu?

Jiří Dufek
4. listopadu • 20:40

No nebojte... oni lidem narvou klíny do palice..:-D škoda je super, nééélepší , perfektní atd....Do firmy jsem nabral 5 Škodovek a na posled!!!!! Snad nejdražší servis a spolehlivost na štíru3-[ PS: Škodovkou tam a vlakem dom!!!!S pozdravem J. Dufek

Peet
10. října • 14:06

Škodovka si asi myslí, že jsme úplně blbý. Myslím, tomu blábolu nevěří ani pan Duchoň

Jiří  Duchoň
10. října • 20:11 • redaktor AutoRevue.cz

...?

tonda
9. října • 20:08

Nikde při srovnání jsem neviděl kompletní výbavu všech vozů poskládanou vedle sebe pro porovnání.Nějaký strohý výčet nic neznamená....

fero
9. října • 13:09

proč zrovna alespoň 102koní....to je celkem zajímavě zvolená výkonová hladina... kdyby někomu stačilo jen 100koní, tak dostane Renault Megane v požadovné výbavě o více než 100tis Kč levněji než Rapid... (255tis Kč+8tis za rádio).... to by ale Rapid pak vypadal jako předražená plečka :-D

Jiří  Duchoň
9. října • 15:00 • redaktor AutoRevue.cz

Hele fero, když chcete něco srovnávat, musíte stanovit přesná kritéria, já jsem zvolil výkon 75 kW a určitou výbavu a až poté jsem začal studovat ceníky. Kdybych pak řekl: "Fajn, Meganovi ty dva koně odpustíme", bylo by to nefér k ostatním. Vím, že je v diskusích "in" navážet se do autora a škodovek, ale než se do tohoto klišé zapojíte, zkuste používat vlastní rozum a úsudek.

Boženka
7. listopadu • 9:19

Pane Duchoň, my máme Forda Focuse a chtěli bychom si koupit ještě jedno auto. Syn s ním jezdí do zaměstnání ajá se pak nemám jak dostat k doktorovi. Líbila by se mi Škoda Rapid 1,2 TSI 77 KW, stále ji ukazují. Jelikož jezdím neustále po doktorech až z Kyjova do Brna, tak kolik se u této škodovky ujede km při běžném provozu na plnou nádrž? A doporučil byste mi ji? Děkuji Boženka

Skyline
9. října • 15:40

Vam to dneska jde:-D Takze "odpustit" Meganu 1 kW by "nebylo fer", ale ze s Rapidem 77 kW srovnavate Astru, ktera ma 88 kW uz nefer neni? Co takhle tam tedy dat Rapid 1.4? Ten by ale uz tak uzasne nevysel, co? Kdyz uz tedy pomineme ten nesmysl sem tu plechovku z Bolky vubec davat (ale ano, ja vim, Logana byste tam dal samozrejme taky).Tady vidite vlastni rozum a usudek v praxi. ;-)

9. října • 10:40

A kde jsou další pohodlné prvky, které tam patří, jako loketní opěrka, ne manuální, ale autklima a tempomat? Že by pak Rapid nevyšel tak jak bylo zamýšleno? A dost pochybuju, že megan s manuální klimou a 102k motorem stojí 388. Taková výbava je v základuza nějakejch 250 ( je tam 1,6 tušim 100k nebo 110 teď nevim) + 15 za metlu + 10 za kola a rázem se to nehodí do krámu.

Skyline
9. října • 8:30

Pane Duchoni, nejaky konkretni duvod, proc jste do vyberu zvolili auta o tridu vetsi? Tedy krome toho, ze jste dostal zaplaceno od Skodifky?Neverim, ze je nekdo sam od sebe tak blbej, aby tuhle low-cost popelnici srovnaval s o tridu vetsimi auty. Resp. zaver testu by mel znit "predrazeny sunt, za tyto penize si uz muzete koupit o tridu vetsi auto a neni duvod kupovat Rapid". Vase "prekvapeni" z toho, ze to auto je dokonce levnejsi ve srovnani s o tridu vetsimi je skutecne usmevne. Chapu, koho chleba jis, toho pisen zpivej, nicmene zpivate-li takove hlouposti, je otazkou, zda ten baksis za to stal. Priste doporucuji napsat podobne sokujici clanek treba o tom, ze Cee'd je o PREKVAPIVE levnejsi, nez Mondeo!!!!!! Kdyz jsem se onehda dival na ceny, tak jsem skoncil malem na JIPce, protoze se ukazalo, ze Astra je DOKONCE LEVNEJSI (!!!!!!!!!!!!!!) nez Accord (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!).

Jiří  Duchoň
9. října • 11:58 • redaktor AutoRevue.cz

Dobrý den, je velmi vtipné sledovat, kolik negativních názorů zaznamená porovnání velikostně, výbavově a výkonově srovnatelných aut :-) A hlavně to ryze české klišé v podobě poznámek k tomu, jak jsou škodovky, jejichž výroba živí desetitisíce Čechů, po všech stránkách špatné. Pane Skyline, obvykle Vaše příspěvky čtu rád, je vidět, že auta máte rád a celkem jim rozumíte, ale tohle je opravdu blábol. Napříště bychom mohli napsat jenom titulek a čtenáři sami by si bez potřeby práce s fakty sami vyfabulovali výsledek. Nebo jak jinak mám chápat, že "závěr testu by měl znít"...?Máte samozřejmě pravdu, za tento článek jsem si od škodovky nechal zaplatit. Víte, co s penězi z korupce dělám? Odkládám si je a používám na platy sniperům k fyzické likvidaci diskutujících, kteří si nevidí do úst!:-P A dejte si pozor, škodovka teď zaplatila dost na takového, který míří opravdu přesně...:-D

Petr
21. prosince • 23:12

Jestli toto píše redaktor, který má mít přehled, tak to se nedivím, že to tu tak vypadá.

Skyline
9. října • 15:30

Ja chapu, ze musite svuj "nazor" branit stuj co stuj. Kdybyste to aspon nedelal tak hloupe. Nicmene prejdu vase vtipne poznamky o fyzicke likvidaci a zeptam se primo, at mame jasno: je podle vas s nizsi stredni srovnatelny Logan nebo Thalia? Pokud ne, co jim chybi?Soucasne podobna otazka, je se stredni tridou srovnatelny Renault Fluence? Je to vazny souper Passatu, Accordu, Mazdy 6 a dalsich?Navic - ted uz jen hypoteticky - nova Mazda 6 nam vyrostla na uroven BMW 5. Budete tedy dalsi clanek psat o tom, ze je to super kauf, protoze vedle BMW 5, Lexusu GS nebo E-klasse je to smesne levne? Pokud vam tedy pripadaji ta dalsi prirovnani pritazena za vlasy a podobne "objevne" clanky psat nebudete (nebo byste si o cloveku, co srovnava Mazdu 6 s vyssi stredni minimalne neco myslel), divite se, ze si neco myslim ja o vas nebo o vasi motivaci?Reci o klise si muzete schovat od cesty, bavime se o Rapidu a podle me je to popelnice jako Logan (vidite, nejen vsechno ceske je uplne spatne a jiste to zivi spoustu Rumunu, snad na me taky neposlou snipera). ;-)

hugo
9. října • 14:14

Pane Duchoň - vy jste vzal auto, které je prvoplánově stavěné jako low-cost alternativa k Octavii, která se staví např. proti Renault Fluence, Fiat Linea, apod. a srovnával jste jej s auty, které mají převážně technicky pokročilejší konstrukci a luxusnější interiér. U těchto konkurentů jste navíc z nějakého nevysvětlitelného důvodu sáhnul po dražších verzích, než bylo nutné pro zachování požadované úrovně výbavy a výkonu. Např. u Focusu jste mohl sáhnout po kombi které je v akci za stejnou cenu jako hatchback.Váš článek působí jako ohýbání reality tak, aby vám vyšlo co jste chtěl. Bez problémů je možné sestavit tabulku, kde se naopak Rapid proti konkurenci ukáže jako dražší vůz.Souhlasím se Skyline ... příště můžete udělat "objektivní" srovnání Škoda Citigo vs. Opel Insignia.

Jiří  Duchoň
9. října • 14:54 • redaktor AutoRevue.cz

Dobrý den, máte do značné míry pravdu, ale je tady skutečně několik zádrhelů. Jak je vidět z tabulky, co do velikosti v základních rysech skutečně Rapid z nižší stední třídy nijak zásadně nevyčnívá, tedy až na objem zavazadlového prostoru. Navíc Rapid na trhu dostane skutečně smysl až s příchodem nové Octavie. V čem Rapid citelně za nižší střední třídou zaostává, to je výbava, ale to jsem v článku zmiňoval. Přesto není např. Rapid vs. Bravo totéž co Citigo vs. Insignia...Zrovna například u toho Focusu jsem sáhl po levnější verzi Trend a oproti Rapidu bylo nutno připlácet již jen za několik drobností. A odmítám, že bych někde sáhnul po dražší verzi než bylo nutné, ale také to, že bych ohýbal realitu.Jelikož se v této diskusi objevila řada požadavků na srovnání s Fluence a pod., rozhodl jsem se na zítřek připravit nové srovnání Rapidu s nimi. Pro zachování srovnatelnosti s tabulkami z tohoto článku bude celá metodika výběru zachována.

david
9. října • 2:57

Nová obměna podnikových flotil středního managementu.

david
9. října • 2:57

Nová obměna podnikových flotil středního managementu.

Honza
8. října • 16:57

Dobre, zajdu na automodul a mrknu na nova auta...
Ford Focus kombi trend, 77kW - 323000
Citroen C4 - xenony, tempomat, 88kW - 325000
Hyundai Elantra - tempomat, vyhrivani sed+sklo 97kW - 329000
...
a takovych je tam vice...Co chteji ve Skodovce tou cenovou politikou dokazat?

hugo
9. října • 2:04

Presne tak :-) Myslim ale ze Skoda se chova logicky - u novinky nasadit cenu spis trochu za hranou ... hejlove co na takove auto cekaji radi odevzdaji sve penize a obe strany budou spokojeny. Pokud auto nepujde na odbyt tak nasleduje akcni model Skoda Rapid Henlein, ktery bude mit v zakladu drtic praveho kolene, druhou skrabku na sklo za levym zrcatkem a v kufru sitovy "program". A pokud nepujde na odbyt ani to, tak potom cena pujde dolu ...

pojke
8. října • 16:32

to je zvláštní, jak se ty škodovky vždycky posuzují s auty o třídu vyššími ... aby vycházely dobře ... už se dalo vysledovat u octavie, pak u yetiho, teď u rapida ..... když se srovnávají se srovnatelnými auty (motor, výbava), tak jsou škodovky tak o 50 000 (rapid) - 100 000 Kč (octavia) - až 150 000 Kč (yeti) dražší ....

Tomáš
8. října • 16:25

No moment, a kde je srovnání s mou oblíbenou a vysněnou Ladou Nivou Combi (http://www.madeinrussia.cz/lada-17/)... :-)

XYZ
8. října • 8:46

Mno to je zase propagační článeček. Rapid měl být levné auto, stojící lehce nad modely jako Renault Fluence, Chevrolet Lacetti a spol. Ve skutečnosti se nám šplhá mezi zavedené etalony nižší střední třídy, i když je poskládaný z výběhových dílů. Rychlý pohled do ceníku prozradil cenu cca 385 tisíc a to jsem ještě nepočítal vychytávky jako zadní stěrač. Akční slevy na pakety laskavě vynechejte nebo je zahrňte u všech konkurentů. U Rapidu si ve střední výbavě musíte připlácet 6000 Kč i za pitomé rádio :-P

H
8. října • 9:36

Ano, zadní stěrač je taková vychtávka, že je vždy za příplatek. Simply clever...

Blb
8. října • 15:45

Protoze neni potreba - u Octavie mi vubec nechybel (cca 10let).. a predpokladam ze to tady bude stejne.
Po presednuti do hečkebů/combi jsem se zdesil jak je nutny!

Honza
8. října • 19:23

Mám služební Octavku bez zadního stěrače a nadávam na moc. To musel vymyslet pitomec nedávat stěrač už do základu.

pojke
8. října • 16:43

já tu oktávku měl taky .... a když stála na dešti, tak ten stěrač byl dost nutný ...... ... ale ano, jsou řidiči, kteří zpětná zrcátka nepoužívají .....

Blb
9. října • 13:27

K cemu ti je sterac kdyz stojis? :) Pro ty mene vyvinute - za jizdy ti tu vodu setre proud vzduchu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
pacho
9. října • 18:17

Na vysvetlenie, ked nedokažeš pochopiť písany text: Keď stojíš, tak Ti naprší na zadné okno, teraz prídeš k autu, odomkneš ho, otvoríš dvere, sadneš doň, naštartuješ, ideš sa pohnúť, normálny vodič, väčšinou pozrie do zrkadielka, a ajhľa, okno je opršané, no čo teraz, skús porozmýšľať?? asi najjednoduchšie je zapnúť zadný stierač, a predstav si zraz vidíš aj do zadu. Zvláštne čo?? logika nie? pochopil, či Ti to treba ešte raz napísať?

Yarda
8. října • 6:56

Jde o to, podle jakého kritéria se porovnává. Já jsem asi před pěti lety uvažoval o obnově rodinného vozového parku, potřeboval jsem auto, se kterým bych dvakrát týdně mohl dojet do místního hyperqelbu a a na dušičky se poveselit na hroby. A aby se do něj vešli čtyři dospělí a nějaký ten kufr - žádnou pojízdnou nákupní tašku. V podstatě náhradu Š120. Po úvaze cena/kvalita mi vyšla suma tak 170kKč. Ale tehdy jsem v autobazarech na nic co by mi vyhovovalo nenarazil - buď si majitelé představovali, že za ojetinu dostanou tolik, aby si za to mohli koupit nové auto a ještě jim zbylo na benzín nebo to byla auta nabrat je na vidle a odnést na šrotiště. Pak jsem náhodou jel kolem nabídky nového auta "již od 163kKč". Poptal jsem se, samozřejmě to bylo jen pro výýýýýýýýýhodné financování, ale za hotové se to do 200kKč vešlo. Tak jsem se pro jistotu poptal i u prodejců jiných značek, ale když jsem řekl cenu do 250kKč, tak přemýšleli, jestli zavolat 155 nebo 158.

jiri
8. října • 7:27

ale tady rapid v té výbavě je 380 tis ne do 200 tis. to tak citigo nebo dacia logan a ještě se něco najde.

Sms
8. října • 1:15

Vždyť to auto je uplnej humpl. A navíc těžce předraženej humpl.

k22
7. října • 22:38

Jen letmo jsem přelétl ceníky a nap. C4 1.6 Selection (plná palbaů je za 335000kč, FIAT Bravo 1.4 TJet také za 335000....a Ceed má vzadu multiling, čili podstatně lepší popdvozek na úrov n Focusu nebo golfu..
Trapný pokus o reklamu na splácaninu z MB..

Hloupej Honza
7. října • 22:07

Tak sem se kouknul do ceníku a vono jako ani v druhé úrovni výbavy to v základu nemá radio !?? He co to jako má bejt, jen za příplatek deseti papírů ?Auto je to jako pěkný, až na cenu.Jinak to zase nebude na dřevo, ale papírově na lízačku. Takže celková cena zase plus tak pět až dvacet procet. A to bych nevysolil.

marcelo
8. října • 8:32

Ono je hlavně tragické, že to v základu nemá ani tónovaná skla, teda v rámci akční ceny do konce roku ano, ale jinak ne. A co je nejtragičtější, tak zadní okna nejdou elektricky ovládat z místa řidiče ani v nejvyšší výbavě ! A to je podle mě tragédie. To musel podle mě u VW vymyslet stejný debil co navrhnul malé vnější pravé zrcátko. Ale od MY2014 to prý už mít bude, takže chudáci co si koupí Rapida během prvního roku výroby. Ti budou muset kvůli stažení okna buď zastavit nebo si to od nějakého kutila nechat dodělat.

Yarda
8. října • 8:47

...tak zadní okna nejdou elektricky ovládat z místa řidiče...
Já bych zrovna tohle neviděl jako tak velkou nevýhodu. V autě mám klimatizaci a okénko - to u řidiče - otevírám akorát, když potřebuji sáhnout pro lístek z parkovacího automatu.

pojke
8. října • 16:34

nejde o to, co máte vy v autě, ale co tam má / bude mít rapid ....

PoliceCollector
7. října • 21:32

Já to nechápu. Rapid přece není konkurent Golfu VII. Konkurentem Golfu VII je a bude Octavia. Pokud bych měl rozpočet na Golf tak si nebudu kupovat Rapid, protože Rapid je o třídu níž, jsou u něj použité horší materiály, starší konstrukční řešení podvozku. A co pořád máte s těmi auty od Hyundai nebo Kia ? Tady mám taky jasno- Golf i Rapid jsou hezčí, a neuvěřitelně ošklivý Ford Focus III radši ani neřeším. A pokud mám porovnat Rapid a třeba Fluence tak Fluence je proti němu tak divně "čínská". Zajímavé jsou Citroen nevím kolik a Peugeot 301, z těch dvou je rozhodně hezčí "citrón". To jsou IMHO konkurenti Rapidu, relativně velké a relativně levné sedany. Soupeři Golfa jsou přece mj. například Auris, Mazda 3, BMW 1, už zmiňovaný Focus atd. Rapid by byl konkurentem Golfu ,kdyby u nějak nebyla použita starší technika, tvrdé plasty atd... Mě se filozofie těchto větších a levnějších sedanů líbí-malé a mikro hatchbacky nemusím. A ke korejským autům mám nějakou averzi, prostě je beru jako druhořadé značky...

pojke
8. října • 16:37

co mám s korejci? nejsem závodník (takže nějaké rozdíly v jízdních vlastnostech na limitu až tak neřeším; stejně to ovlivňují pneumatiky) - za stejnou výbavu (motor) nižší cena při výrazně delší záruce ...mimochodem - rapid je na podvozku pola, octavia na podvozku golfu ...

fogel
7. října • 21:50

No nevím,nevím, rapida s golfem,co se týká zařazení do nížší střední lze,nová octavia bude někde jinde.Navíc nejlevnější golf VII má taky jednoduchý podvozek,takže jízdí vlastnosti podobné

Komik
7. října • 21:15

Kamarád má od firmy rozpočet 500t na auto. Zkoušel jsem konfigurovat skoro vše.. a rapid rozhodně nevyhrává. Už ta vnitřní šířka na je o třídu níž, cena o třídu výš... Článek je ubohé PR. Osobně bych při jejich zadání dost uvažoval o Fluence 2.0benzin na LPG. Nebo i Citroen C4 je jinde.. v současne době za 430.ooo koupíte C5 business na 115k dieselu, tech 50.ooo navíc se vrátí na spotřebě a máte úplně jiné auto...

Ondřej Matějka
7. října • 21:10

To je zajímavý že na PR rapida nadáváte, ale že všechny velký automobilky dělaj ve svejch reklamách z low endovejch aut limizíny a kdo ví co to vám nevadí. Tim se nezastávam Rapida, nevim jaký je to auto, jenom se mi líbí vzhledově, narozdíl od většiny přeplácanejch dnešních aut. Radši počkejte jak se osvědčí v praxi a nechte si keci na koledy.

hugo
9. října • 1:53

Rozdil je v cene - zatimco Thalia, Fluence, apod. stoji proti Rapidu pakatel, Skoda nasadila cenu ktera se rovna technicky pokrocilejsim a luxusnejsim autum (v akci).
Rapid se mi take celkem libi, ale pokud ho srovnavam napr. s Citroenem C4, Fordem Focus, Kia Ceed tak na ne nema, pricemz stoji stejne.
To cele je ovsem problem Skodovky - chapu ze je lepsi nastavit cenu vys a udelat akci, nez srazit cenu na minimum a v budoucnu zdrazovat. Rapid si sve zakazniky urcite najde a pokud nepujde na dracku tak Skoda pujde s cenou nejspis dolu - potom mozna bude Rapid zajimavejsi.

fogel
7. října • 21:38

Na PR rapida nadávám proto,že škodovka dělala reklamu už půl roku před zveřejněním a dělala,že to bude bůhví co,nejdřív to byla část loga na kapotě,pak kousek světla atd...., a mysleli si,až ukáži s velkou pompou celé auto,tak všichni sednou na zadek.Netvrdím,že je to špatné auto,ale ta reklama mi ho znechutila

Ondřej Matějka
7. října • 21:01

Panebože nedávejte tam obrázky toho hnusu Kia, vždycky se toho strašně leknu, proč mi to děláte?

hugo
9. října • 1:44

Tak si zvykejte ... uvidite ho asi cim dal tim casteji ;-)

Ondřej Matějka
9. října • 13:12

No já jsem z Prahy a tady už je to k vidění docela často. Kde na to ty lidi sakra berou? To auto opravdu na živo vypadá jako když buldoka někdo kopne do huby a zustane mu tam obtisk boty. ;-)

Pierre
7. října • 20:28

Astra s Vámi požadovanou výbavou a motorem je za 380t Kč.

Martin
7. října • 19:22

A co třeba Renault Fluence? Proti rapidu obrovské auto za super peníze. Autor zřejmě tendenčně srovnával tak, aby pomohl odůvodnit příliš vysokou cenu. Být to o100 tisíc méně, tak možná............. ale za 400, děkuji ne.

fogel
7. října • 20:06

nechápu proč nesouhlas,jde víceméně o dvě stejná auta s rozdílnou cenovkou,fluence se starší osvědčenou technikou a komfortem-atmosférický motor,hodnotnější interiér,komfortní podvozek,rapid s novými downsizingovými motory u nás s konzervativním logem,když nebudeme řešit zlomky sekundy ve zrychlení,milimetry délky v loktech,kolenou,ramenech..
tak ať si koupí každý co chce,někdo má rád holky,někdo vdolky

borix
8. října • 10:53

Souhlas, pro rapida je srovnání spíš thalia. Ve fluance se tolik nezmačkáš a nedýchá na tebe taková levnota.

Jarda
7. října • 16:31

Co přiště že by škoda MB :-)):-)):-))

jiri
7. října • 15:55

ted jsem se koukl na jedno auto 1.5 benzín kompresor 172 koní.

jiri
7. října • 15:50

jo a ještě maličkost pane redaktore když opomeneme cenu a výbavu a budem se bavit o motoru tak rapid 1.4 tsi. tzn škoda má turbo jo, správné porovnání z jiného pohledu když chci porovnávat turbo tak odpovídající je atmosféra 1.9 benzín. Vzdy atmosféra o půl litru vejš. Takže ta škoda kolik 105 koní jestli se nepletu a jedna 1.8 atmosféra dokázala 192 koní. Pravděpodobně stále nepřekonaná. Ale jak si stojí 1.8 1.9 atmosféra proti 1.4 benzínu. Asi lépe že.

josephko
7. října • 12:53

Diskutujúci nejako zabúdajú, že cena je uvádzacia, a že skutočnú predajnú cenu tohoto auta vygeneruje až trh. Ak sa auto nebude predávať, cena pôjde určite dolu. A je celkom komické filozofovať o tom, kam Rapid zaradiť a kto je jeho konkurentom. Ľuďom, čo si Rapida kúpia, to bude šuma-fuk. Či je to nižšia stredná trieda alebo stredná trieda - 95 % zákazníkov aj tak tieto pojmy nepozná (predpokladám, že 99 % žien a 90 % mužov to nevie).
Rovnako teoretické kecy o podvozku sú mimo misu, bežní šoféri nevyužijú možnosti podvozka ani na 50 %. A kto chce športové auto, nečaká, že ho kúpi za 350.000 Kč.
Pri porovnávaní s Fluencom a Loganom či Lineou uniká jeden dôležitý fakt - všetko sú to klasické sedany, ktoré sú pre veľkú časť zákazníkov jednoducho nepoužiteľné.

puk123
8. října • 6:20

Toto jsem chtěl napsat taky, takže se jen přidávám. Jen této edici Rapidu dám neoficiální název "Musím ho mít".

hugo
7. října • 14:43

Mate pravdu ze rozmerove se Rapid muze klidne stavet treba proti Focusu - dopravi vas z bodu A do bodu B pravdepodobne stejne jako jine podobne velke auto.
Problem ale tkvi v cene: Rapid je low-end a tomu take odpovida provedeni interieru a zmineny jednoduchy podvozek.
Pokud za stejne ponize muzu mit luxusnejsi auto s lepsimi jizdnimi vlastnostmi (treba nova Kia Ceed nebo Ford Focus nebo spousta jinych aut od dalsich vyrobcu), tak nevidim duvod proc jit do Rapida.
Kvalitu podvozku poznate kdyz presednete z auta konstrukce ala Rapid do jineho auta s modernejsim podvozkem ... navrat zpet do jednodussiho vozu byva sok, clovek se divi jak v tom muze jezdit a chvilku trva nez si na nej zase zpatky zvykne - jakmile telo/hlava zapomenou, uz je to zase OK.

Jouza
7. října • 20:12

Kvalitu podvozku pozna malokdo ... jinak by si lidi nemohli koupit treba Logana, Fabii na 16" kolech a podobne :)
Navic i novy GOLF ma vlecena ramena, a chcete mi rict ze je stejnej? Ani omylem... Brouk ma taky vleceny ramena, Civic, Astra, Megane ... vsechny ty opevovany auta.

hugo
7. října • 21:40

No tak třeba důchodce v klobouku co si to šine 40km/h prostředkem silnice po okresce na nákup a zpět, na zimu strčí auto do garáže a vytáhne ho zas až na dušičky nepozná skoro určitě nic.
Pokud budete jezdit autem často a nebude jezdit jako šnek tak lepší podvozek oceníte. Jak jsem zmínil, poznáte to až když máte s čím srovnávat - pokud např. jezdíte jen Fabií, tak vám možná nepřijde že by tomu autu něco chybělo. Jakmile ale přesedláte na lepší auto a pak si do té Fabie po čase znovu sednete tak ten rozdíl pozná i slepý.
Netvrdím že vlečená ramena jsou špatná, ale tvrdím že víceprvková náprava je lepší. A jak článek ukázal, za skoro stejné peníze můžete mít buď "fichtla" nebo "lokomotivu" ... rozhodnutí ať si udělá každý sám.

Zelí
8. října • 19:27

Přečti si test na autoforum od pana jandy. Ten podvozek rapidu i s jednoduchou nápravou smázne v pohodě všechny oslavované multilinky v nižší střední. Ten oslavovaný multilink je pouze marketinkový výplach mozků zákazníků, kteří tomu houby rozumí. A těch zákazníků, kteří autům vůbec nerozumí je 99,99 %.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
hugo
9. října • 1:32

Tak o tom že by Rapid smáznul všechny multilinky není v článku pana Jandy ani slovo, i když pěje na Rapid samou chválu ve stylu Rudého Práva ;-) Vy se asi snažíte být papežtější než papež a tak jste jeho závěry ještě patřičně "vylepšil". Netvrdím že Rapid je špatné auto, ale že za stejné peníze můžete mít i lepší auto. Každý ať si rozhodne sám co se mu líbí a čemu věří ... marketingový výplach mozku jste ale dle vašeho příspěvku prodělal nejspíš sám.

Skyline
9. října • 8:34

Zeli se asi pred rokem-dvema priznal, ze jeho nazory vychazeji z najezdu 250k km v chrochtaku O1 TDI. Tedy klasicky vyduneny mozek, ktery nikdy nicim jinym nejel, ale vsude byl a vsechno zna, tedy predevsim vi, ze vsechno je sunt, jen skodifka a koncern vubec jsou nej. Takovej nas troll, pri krmeni je zabavny.

Jouza
7. října • 22:39

ano, Vy si rad priplatite.. ale jak rikam spousta lidi to nepozna a je jim to buřt at si rikate co chcete. Sam obcas jezdit s Fabii na 15" a i to neni nic moc ... a jakmile dojde na zatacky tak na vetsinu aut (OK ridicu) mi staci i ta fabie, a obcas co vidim by stacil i favorit co jsem kdysi mel. A nebojte, myslim ze vim co je dobry podvozek ;) Bohuzel uz je dnes jen malo aut v nizsi streni co ma nezavisle zaveseni a obcas zacinam i pochybovat o jeho vyhodach a prinosech (oproti treba Astre OPC,CTR). smirte se s tim. A kvuli multilinku si rozhodne novyho Focuse nekoupim (zas takovej blazen nejsem) - OK, novy ST bych mozna zvladl ;)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
pojke
8. října • 16:41

tak zrovna favorit měl hoodně tvrdý podvozek .... něco jako seaty, když měly být sportovní značkou koncernu ....

Shimi
7. října • 12:41

Bla bla bla, všechny ty naše, myšleno autonadšenců, řeči na všech možných autofórech jsou úplně k ničemu. Proč? No protože většina národa, potažmo většina potenciálních kupců, aspekty typu třídnosti, rozvorů, porovnávání vnitřních rozměrů na mm, srovnávání výbav po jednotlivostech, atd., atd. prostě vůbec neřeší. Jednoduše se smiřte s tím, že potenciální zákazníci budou Rapid porovnávat nejen s auty, pro nás nadšence, nižší střední třídy, ale v některých případech i s auty, pro nás nadšence, střední třídy. To je fakt, který tady byl, je a bude a my s ním neuděláme vůbec nic. Nám, té hrstce autonadšenců, se automobilky jenom smějí, páč realita je úplně někde jinde.

Petr
7. října • 11:00

Tady leze nekdo skodovce do vyfuku...! :-D

Milan
7. října • 10:31

Jak tu bylo několikrát zmíněno, toto auto mělo být porovnáno i s jinými automobily. Fakta jsou v článku záměrně "ohýbána" tak, aby Rapid dopadl dobře. Jediná věc sloužící ke cti autora článku je, že zmínil že se porovnávají ceníkové ceny. Když už tedy chce porovnávat, proč si nezjistil reálné akční ceny jednotlivých modelů ? To by Rapid tak dobře nevyšel. A to porovnáváme Rapid s auty o třídu mimo.

Pepe_______
7. října • 12:08

A taky Seat sa do porovnania radsej ani nedal, lebo by to v suboji Rapid vs. Leon skoncilo fiaskom:
Leon 1.2 TSI Reference: 354.900,00 Kč
Leon 1.2 TSI Style: 390.900,00 Kč
Radsej za rovnake peniaze investujem do dozivajuceho modelu z nizsej strednej ako do este starsej (ale nalestenej) techniky z maleho auta.
Mimochodom, kde su vsetci olyzovaci plastou? Uz ta balubovka nikomu nevadi?
;-)

Pepe_______
7. října • 12:13

dokonca akcna cena Leon Copa 1.2 TSI 331.900,00 Kč....

Zelí
7. října • 10:55

To by nebylo úplně fér. Musel by počkat cca rok, až se budou všechny srovnatelné vozy prodávat v tzv. akčních cenách tj. včetně rapidu. U rapidu zatím žádné akční ceny nejsou. Jinak rapid je tady srovnáván s auty, kterým bude reálně na trhu konkurovat. Tady neudělal redaktor žádnou chybu.

marcelo
8. října • 8:20

Rapid akční cenu má, do konce roku nabízí klimatizaci a tónovaná skla zdarma.

edit
11. října • 21:06

Ano a má zdarma aj volant a škrabku. A to se vyplatí , he, he he

wind
7. října • 19:18

ak ma rapidka konkurovat uvedenym autam,comu bude konkurovat octavka?
dufam ze nie pasatu,mondeu,insignii...
a vobec cely clanok je vhodny iba do hnoja,ved zrovnavat dva modely jednej znacky v jednej triede je chore.Ziadna automobilka nepostavi proti sebe dva modely,staci ked sa bije s konkurencnymi znackami.Leda ze by chceli psychologicky u urcitej skupiny zakaznikov vytiahnut rapid o schodik vyssie...

Zelí
8. října • 7:50

Rozhodne zákazník. To je osoba, která si seřadí auta, která pro něj jsou v jedné lajně, ze které vybírá. Možná si seřadí auta ve stejné ceně a pak vybírá. ....

fogel
7. října • 11:19

musíme rok počkat,všechny vývojáře ostatních automobilek poslat na dovolenou ať se rapid dostane do akčního ceníku

Zelí
7. října • 9:39

Konečná cenovka za auto se získá po odečtení ceny při prodeji. A pokud je rozdíl při prodeji i 50 tisíc pak je cenově výhodnější právě to auto, které má vyšší hodnotu při prodeji. A protože se nacházíme v čr, tak tady platí to, že škoda má výrazně vyšší ceny bazarových aut. Takže z toho důvodu vychází cenově škoda v čr jako nejvýhodnější volba. Jiné je to asi ve francii, kde bude z tohoto důvodu lepší volby francouzský auto nabo v koreji to asi bude např.kia.

Petr007
7. října • 20:07

Prodejni cenu auta po tom co jej budu prodavat jako ojete neresim.
Protoze:
Myslim spise na to ze Skodovky jsou nejkradenejsi auta.
Myslim na to ze Skodovek jezdi vsude spousta.
Myslim na to ze pri koupi auta jineho nez Skodovky zaplatím nizsi cenu za srovnatelne auto.
Takze pro mne neni Skodovka ta správná volba.

joe
8. října • 15:03

Myslim spise na to ze Skodovky jsou nejkradenejsi auta.
- kdo parkuje v garazi a navic ma pojisteno to ma na haku
Myslim na to ze Skodovek jezdi vsude spousta.
- aspon na tom nebudou nejaky gumy v servisu experimentovat, montovali to uz 100x
Myslim na to ze pri koupi auta jineho nez Skodovky zaplatím nizsi cenu za srovnatelne auto.
- ale tady uz je zase zahrnuta cena prodeje ;-)Ale rapid je bastl o tom žádná

Honza
7. října • 9:30

Mně příjde, jakoby autoři chtěli aby Rapid vyhrál tak ostatním autum trochu nadsadili cenu. Proč třeba Astra má motor 1.4 T? Může mít klidně 1. 4 100k nebo 1.6 115k které podmínku motoru (výkon 102 k a benzín) splní a jsou daleko levnější než 1.4 turbo(dobře, 1.4 chybí 2 koně do požadovaného výkonu ale to za volantem nikdo nepozná).
Kia Ceed taky nemusí mít motor GDI, ale levnější verzi 1.6 CVVT, který je také levnější.Podle čeho redakce vybírala motory?

Likso
8. října • 8:27

1,6 CVVT je líný lenochod ( a k tomu žravý ), pokud se nedrží nad 5000 otáčkami, ale pak v autě rachot jako v tanku. 1,2 TSI 77 kw v běžném provozu oproti tomu jede jako z praku. Těch 90 kw nebo kolik nemá ani ve snu.

JayDeeSq
7. října • 12:55

protože by pak rapid vyšel draho a to by se pak žádnej ceník neměl psát..srovnatelný je 1.4 74kW..paradoxně ale třeba focus má 1.6ku která jede hůř,ale max výkon splňuje,stejně tak třeba bravo má t-jet,kterej je konkurencí proti 1.4tsi,je fakt že nižší motor už je 70kW 1.4 16V ale jízdně je ten motor dost srovnatelnej třeba se zmiňovaným 1.6 ve focusu,proti tsi je trochu línější,ale zase pak bravo stojí v uvedený výbavě o 56tisíc míň než rapid,ale podle mě je to zvolený přesně tak aby žádný auto nevyšlo levněji,myslím že u výkonu by měli dát nějakou rezervu a ne hodit něco a víc,to je pak dost zavádějící když někomu ten 1kW chybí přitom je to srovnatelný motor,ale asi se hledala taková hranice aby všechno vyšlo dráž než rapid přitom tomu tak rozhodně není..rapid je levnej tak leda proti předrežený oktavce,jinak je to prostě průměrně drahý auto jako ostatní značky

Patas
7. října • 12:53

S tim 1.6 u Astry souhlas, nevim proc autor zvolil drazsi a nejedouci 1.4t. Jinak Fluence a Thalia mozna trochu konkurovat budou taky, ale jsou to neprakticky sedany. A za me celkove zajimave srovnani s podrobnou legendou a rozumnym nastavenim pozadavku, diky!

Maxxx
7. října • 9:23

s tou cenou VW Golf jste trochu mimo ... zkuste ceník

fogel
7. října • 9:10

Přátelé,myslím si,že ne škoda,ale autor tohoto článku boduje.Myslím si,že se zapomnělo na renaulta fluence,který má svou koncepcí a politikou k rapidu hodně blízko.Třeba ve výbavě privilége sice nemá škrabku na led a kapsičku na vestu pod sedadlem,ale má navíc navigaci,sluneční clony vzadu,bezklíčový přístup,couvací senzory,sklopná zrcátka... bratru za
315 tis.

mrk
16. listopadu • 15:09

Fluence je megane III sedan. To, ze jmenuje fluence a ne "sedan" na tom nic nemeni.

Jouza
7. října • 11:36

videl jsi tu navigaci? zkousel si ji? nejsem sice znalec navigaci, ale ta ve Fluence byla naprosto to nejhorsi co jsem kdy videl a ovladal.

Milan
12. listopadu • 22:42

A ze ty jsi toho uz videl!!!:-O

borix
8. října • 10:47

Napoprvé si musíš zvykat, napodruhé už je v pohodě, tak zase nepřeháněj.

Petr007
7. října • 20:02

No ono i jine navigace nejsou zadne supr vecicky. Mel jsem pujceneho TomToma na dovolenou a trága. Pomalé, spatně se ovládal, výpočet trasy a překreslení mapy trvá věčnost.
Není nad to používat na navigaci mobil. Rachlé, aktuální mapy a stále u sebe.
B-]

Martin
7. října • 19:25

.... malá otázka, jak dlouho jste ji viděl a používal? Mě to přijde jako normální tomtom, kterých je spousta druhů a ovládají se všechny podobně a že se jich prodalo miliónů (navigací).....

fogel
7. října • 15:53

ano,máš pravdu,ale v dané kategorii za tuto cenu dostačující

Antiautomat
7. října • 8:51

hm, myslim ze nebudem daleko od pravdy ked to cele bude klasicky pripad, kde najdrahsia polozka na tom aute je nalepka 'NOVE' (preco na tento fatalny omyl ludia stale skacu ako osy na med mi je pravdupovediac zahadou). Dve dalsie vyhrady mam na dizajn zadnej casti no a fakt ze z ponukanych benzinakov (naftu jedine z donutenia) doveryhodne neposobi bohuzial ani jeden. Nehovoriac o (a posledne roky su toho len dokazom), stupajucom riziku skrytych chyb, ktore obstastnuju majitelov aut z prvych dvoch rokov vyroby. Aby sme nekrivdili, tento neduh je typicky nielen pre konzern, lenze prave prave preto tu vidim priestor kde by naozaj uz konecne mali zapracovat, ''kosten sparen'' (problem casto hanebne zameteny pod koberec pochybnych pa-ekoteorii) je sice zaujimava vec, ale zname prislovie hovori ze so dzbanom sa chodi po vodu az kym sa nerozbije, ze. Takze stare zname ''lepsie si pockat ako to dopadne'' je aktualnejsie ako kedykolvek predtym, som zvedavy ako to dopadne a ci sa uz dotycny manazment (zo skusenosti je to prave to, co treba vzdy vymenit ako prve ale z nejakeho prapodivneho dovodu sa to drzi ako burina v zahrade) uz snad aj poucil.

veto
8. října • 10:12

to vies, ta nalepka nove ti okrem nej dava aj inu pridanu hodnotu.... napr zaruku, nove neopotrebovane diely, istotu ze auto neblo stocene a burane=zlepene z dalsich troch a ze obsahuje vsetky airbagy a nie odpory za prazdnymi krytkami, pranu zaruku, ze na auto nie je exekucia, ci pochadza z inej nelegalnej cinnosti (kradez, ci predmet inej nelegalnej cinnosti) atd....
Navyse, clovek, co kupuje nove auto ho nechce predat za 2-3roky, takze vsetky hentie kalkulacie o strate hodnoty su bezpredmetne.
Za dalsie, nove auto sa nekupuje za cennikovu cenu (poznam ale takych, bohuzial sa ma napred neopytaju, proste sa rozhodnu a bezia kupit), rovnako na jazdenku ak dostanes zlavu, tak minimalnu a pri porovnavani s cenou noveho auta -2000eur z cennika ako zlava si musis odratat minimalne dalsich 1000eur hned a dalsich 1000eur dalsi rok-dva na vykonanie nevyhnutnych oprav a udrzby (vycistenie EGR, sania, vstrekov, rozvody,klinak, filtre, kvapaliny, oprava skrabancov(detailing stoji cca 200eur), DPF a ine veci....ono je pekne okamzite mat nejakeho 5koveho bavoraka za cenu i30, ale aj ono si to zoberie svoju dan, ale je vyslovene zavadzajuce ak nie rovno lzive prezentovat kupu jazdenky ako jasnu vyhodu

joe
8. října • 14:55

On myslel nové(po uvedení modelu) ne nové(s 0km na tachalu) :-) Z kontextu to bylo jasne.
Proste kdo si koupi model cerstve uvedeny na trh zaplati o kus vis a navic si koleduje o nejakou tu vyrobni vadu. Ale kdyz musis, tak musis ;-)

jiri
7. října • 8:21

koukám že to tu autorovi článku pěkně nandaváme. Asi zaritý škodovkář. Díky vše co jsem přispěli nějakou nabídkou a jak se zde ukazuje škoda není nejlevnější jak někteří zarití škodovkáři tvrdí ale je zde vidět že je průměrná s cenou srovnatelná s konkurencí. A určitě se tu dá v těch nabídkách co jsem pisatelé dávají určitě najít i kvalitnější vůz za lepší cenu než je německá škoda.

cestin
7. října • 8:46

A ty se nauc cesky.

dařbuján
8. října • 3:51

A ty se zase nauč psát čárky a háčky když už chceš teda umět psát česky.

lethal924
8. října • 7:24

A jak chces psat s diakritikou napriklad na anglicke klavesnici bez moznosti prepnuti?

predseda
8. října • 9:49

Uz ti nekdo rekl o funkci ALT+SHIFT ?

Johny
7. října • 7:54

Som velmi sklamany kvalitou clanku. Pravdepodobne ho pisalo PR skodovky. V prehlade chybaju na porovnanie vsetky parametre. Napriklad vnutorna sirka by zaujimala. A chyba porovnanie s dalsimi "lacnymi" autami. Zjavne si skodovka povedal, ze Rapid nebude predavat ako "lacne" auto, aj ked ho tam prezentovali. Mne tu chyba jediny dovod, preco by som mal kupit osekanu skodovku ...

ALF6
7. října • 7:53

Mitsubishi Lancer Sportsedan 1.6 MIVEC (85 kW/116 k) Invite za 384 900 Kč
Golf Comfort Edition 329 000 Kč

Petr007
7. října • 7:20

Renault Megane 1,6 Advantage Generation je ceníkově za 299 000Kč. Nevím kde autor článku sebral 388 700???? :-O

borix
8. října • 10:34

Musíš hledat nejvyšší možnou u konkurence a nejnižší možnou u škodovky, pak jsou i trochu srovnatelné. Asi síla zvyku a redaktor to udělal automaticky.

gg
7. října • 8:22

..ja koupil C4 v 1.6hdi 68kw za 259t pred dvema mesici a byla to cena na financovani uverem,jinak 299t,klima,elektrika,central,mlhovky s cornerem,hill holder,dobra muzika.. ale proc ne,hotovost jsem nemel.. super svezeni..tak nevim,proc tam nesrovnaji i citroen,tenhle vikend se chci na ten vykrik techniky z MB zajit podivat do salonu..

jiri
7. října • 6:40

rakže pánové když to shrnu škodovka chtěla udělat lidové vozidlo, a při tom udělala běžně srovnatelné vozidlo s ostatními kde v některých parametrech zůstává pozadu a to v těch zásadních to je cena rovná se výbava. Když tady dáváte své tipy na různé značky výbavy jako poslední příspěvěk nabouchaná kia ceed

leon
10. října • 19:12

no "lidové" vozidlo udělali, to pozor !!!! ale ne za LIDOVOU CENU !!!!!!!!!:-D:-D

Yarda
8. října • 8:51

Ta cena mi připomíná chtip o zlatou mříž:
Soudruzi na ÚV KSČ se radili, za jakou cenua by se měla prodávat Škoda Favorit. Nemohli se dohodnout, tak si přizvali experta ze západu. Přijel, kouknul, vyzkoušel a navrhnul: "tříměsíční plat". Tak tu ceny stavnovili na devadesát tisíc korun:-)

ALF6
7. října • 6:50

Jedná se o Hyundai i 30. Ale Kia na tom bude asi podobně - nedíval jsem se do ceníku. Jestli to bylo míněno na můj příspěvek. Nikomu samozřejmě korejce nenutim a ani ho nevlastnim. Jen mně přišlo uhozené kupovat low end Rapida za skoro 400 k, když za zhruba stejné peníze mohu mít lepší a lépe vybavené auto. :-D
Rozhodnutí je pak na každém čemu dá přednost

jiri
7. října • 7:03

bylo to myšleno na tebe omlouvám se hyundai tedy. Ten je slušně už nabouchán v základu. A majitelé jsou s ním z 90 procent spokojeni.

ALF6
7. října • 6:33

Škoda Rapid 1,2 TSI Ambition za 370 900. :-D A to se vyplatí, když mohu mít například za 315 990 Hyundai 1,4i CVVT Trikolor. A komu by to bylo málo, může dokokoupit Paket Style za 60 k a je na zhruba na stejné ceně jako low end Rapid. Paket Style = (paket Parking + 16“ kola z lehkých slitin, pneu205/55,bluetooth handsfree, chromová dvojitá mřížka chladiče, chromové spodní lišty bočních oken, chromové vnější kliky dveří, int. klíč a startování tlačítkem, solární př. skla, dešťový senzor, rozmraz. skla pod př. stěrači, přístrojová
deska „Supervision“ s TFT displejem,kombinované čalounění látka/kůže,zadní opěrka rukou,kolenní airbag řidiče, dvouzónová automatická klimatizace s funkcí automatického odmlžování a s ionizérem vč. chlazení schránky před spolujezdcem).

Peter
16. listopadu • 12:36

A za kolkoze sa bude dat po par rokoch predat ten Hyundai ojazdeny...?

Ondřej Matějka
7. října • 21:05

Kup si hjundaje klidně ale až ti při brždění odletí přední sklo nebo se na tebe vysype rejže tak si nestěžuj. Nehledě na ten blob-vhled. Vypadá to jak zazipovaná velryba s úsměvem jako má joker z batmana.

Jája
10. října • 0:21

Tak tohle může snad napsat jen blb .;-)

Ondřej Matějka
10. října • 12:09

Najděte si dokument o tý nošovický továrně abyste věděl proč takovou firmu nepodporovat. Jsou to otrokáři, ne podstivý zaměstnavatelé a ty auta jsou kšunty. Snažej se to maskovat, ale když se člověk podívá dobře tak ten cenovej rozdíl oproti opravdovejm automobilkám je hodně znát. A mužou si tam cpát super hyper cool výbavu jakou chtěj, tim se nic nezmění že je to popelnice.

joe
8. října • 14:47

Zvenku ještě korejec ok, ale ta prava hrůza je v interiéru.
Kolotočářský kýč, ještě tam mohli dát dokola palubky světelnýho hada

Ondřej Matějka
8. října • 14:53

No dyť to je to o čem mluvim, tyhle moderní nejlepší auta na světě za lidovou cenu jak řikaj v reklamách jsou neskutečně nevkusný a přeplácaný. Nejhorší je to jejich napodobování přírodních tvarů a zvířet. 3-[ Zlatý 30. léta. Ještě v 90. letech se dělalo hodně elegantních aut, hlavně BMW a starší mercedesy byly úžasný, ale dneska mi připadá že design = narvat tam co nejvíc vyýstupků, výčnělků, blobů, patvarů, vypouklin a to celý polejt nesmyslně křiklavou barvou a udělat tomu "šelmí oči" a vydávaj to za design. [blicí smajlík]. Rapid je naproti tomu jednoduchej a elegantní a proto se to lidem nelíbí, lidi maj už asi od doby baroka zažitý že co je hezký musí bejt pozlacený a mít plno patvarů, fuj!

Ondřej Matějka
8. října • 14:55

Hezky je vkus tohohle (a nejenom toho) národa na architektuře, taková hromada sraček a podnikatelskýho baroka je snad jenom u nás.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ondřej Matějka
8. října • 14:55

*vidět

ALF7
7. října • 13:55

..a taky v tom hjondeee 1.4CVVT o cca 1l/100km vyssi spotrebu a v rozsahu beznejch otacek (1500 - 3500 ot/min) zhruba o tretinu mensi vykon :-D - a to se prece vyplatihttp://worldwide.hyundai.com/wcm/idc/groups/sgvehiclec... ...

jiri
7. října • 6:28

a co takhle civic jazz 1.4 comfort výkon 99 koní za 379 tis kč. Taky není špatně vybaven. Nebo civic 1.4 comfort 100 koní 400 tis Velmi slušně vybaven.

Dejv
10. října • 19:37

Tak civic, nebo jazz? To jsou dvě různé auta.:-)

pacho
7. října • 4:45

No krásny PR článok, takže už aj Rapida škoda tlačí do strenej triedy, tak to je sila.Podľa mňa ho treba porovnávať s Loganom, P 301, C-elizem thalia a podobne low end autami, a tam sa s cenou jednoducho nechytá. Len škoda, že v tabuľkách rozmerov neuviedli pre porovnanie šírku auta.

leon
7. října • 9:47

přesně tak,...doplnil bych,.. Chevrolet Aveo sedan,....mimochodem i ten je "širší" !!!!!......oni to porovnávají s auty o třídu vyšší, kdyby to porovnávali s rovnocenýma,....zjistili by že Rapid je silně předražen !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Petr007
7. října • 7:14

Rozhodně. Rapid není správné porovnávat s Oktávii, Focusem, i30, atd.... .
Auto stojí mezi Fábií a Oktávií a tam je také cenově situováno.
Takže porovnávat s Fluence, Thalie, Logan, atd..... !!!!!

k22
8. října • 12:27

Kecáš :-D, základ s tříválcem je cenově na úrovni C4, Meganu atd.

borix
8. října • 10:28

Fluance je také o třídu výš a má nesrovnatelně kvalitnější použité materiály a technologie.

Jouza
7. října • 11:32

S Fluence OK, chevrolet Cruze OK.
Ale Thalie a logan jsou absolutne u dna aniz by jakkoli meli Rapida na dohled - az si do nich sednete a projedete, muzem si popovidat.Navic musite vzit v uvahu ze Rapid jako takovy moc konkurentu nema - proste neni to sedan jako vsichni vyse popsana auta. Golf a podobne, at je o velkej kousek dal (vetsi, bytelnejsi platforma - ale stejne s vlecenymi rameny u slabsich verzi), nema kufr a je o dost slozitejsi. Kouknete jaka je dnes poptavka po jednoduchych autech typu Felicia/Fabia bez vybavy ... tam je cilen Rapid.

mrk
16. listopadu • 15:08

Fluence je nizsi stredni trida – je to megane III, ale sedan.

borix
8. října • 10:29

Tak to sorry, ale najezdil jsem něco jak v rapidu, tak thalii a naopak bych řekl, že thalia je na taom ještě lépe - místa stejně, víc se sice naklání, ale zase tolik nevrže - a to je to opravdu levné auto.

Terminator3
7. října • 6:42

Tak Rapid je nižší střední třída, stejně jako golf, megane či focus. Dle mne je to tak správně...

leon
10. října • 19:09

Rapid je ve stejné třídě jako Rio, Polo, Aveo, ....kufrem to nezachrání !!!!!!!!!

lethal924
8. října • 8:23

Polo je taky nizsi stredni? jestli ano, pak je to spravne. Rapid totiz co se tyce velikosti a platformy neni nic jineho nez polo s kufrem, stejne jako oktavka je golf s kufrem. Je to tedy o tridu jinde.

hugo
7. října • 2:56

Skoda vychazi sice mirne levneji, ale zaroven z uvedenych aut, ktere se ji cenove blizi (Ford Focus, Kia Ceed) stoji na technicky nejzaostalejsim/nejjednodussim zakladu. Boduje tak jedine kufrem, pricemz i to je zavadejici, nebot Ford nabizi v akci Focus combi za stejnou cenu jako hatchback + Kia Ceed SW vyjde jen o malo draz nez hatchback.
Rapid nevypada tak zle ve srovnani s jinymi levnymi sedany, ale za (skoro) stejne penize bych si radeji koupil jine auto s lepsimi jizdnimi vlastnostmi.

Stan
8. října • 19:41

Vy už jste v Rapidu jel? Z čeho usuzujete na jeho horší jízdní vlastnosti?

Škoda ???
8. října • 13:12

Nato, že to je skládačka ze starých komponent, je tragicky drahá.Začít na 250 a za 300 aby byla solidně vybavená má šanci!!Škoda byla vždy co se týče výbav skromná.Asi si neuvědomuje, že má velikou konkurenci.V zahraničí by si tohle nedovolila prodávat bez výbavy a za tolik.Časem pozná, že bude muset zapracovat na cenách i výbavách.Říkám konkurence je veliká.

leon
10. října • 19:06

naprostý souhlas,...dle "škodováckého" příplatkového stylu musí Rapid zlevnit o 50-70 tis. !!!!!!!!!!!

sir
7. října • 9:18

tak tak...a krom toho ze je za stejnou cenu kombi...tak i za 377tis je 1,0 Ecoboost.......
Hlavne jak rikas....srovnavat levne auto....s klasickou nizsi stredni..to znas ani nejde :D

Jouza
7. října • 11:23

Jeli jste nekdy v ecoboostu 1,0 ? na 1,2TSI absolutne nema ...
Jel jsem ve Focus combi 1,0 92kW ... kdyby napsali ze to ma 70-77kW veril bych jim a vubec by me ten motor neurazel a zvazoval o koupi. Jenze oni k nemu napsali 92kW - a to uz me urazi. 92kW na cca 1300kg tezke auto by melo mit trochu lepsi zrychleni nez za 11,5sec - zrejme hodne, hodne tezky setrvak...
1,2TSi 77kw v OII jede o poznani lepe nez Fcombi s timto motorem.

lethal924
8. října • 8:18

Mam ve svem starem aute atmosfericky 2.0 o vykonu 92kW. Pri vaze necelych 1200kg zrychli z nuly na sto papirove za 11s.Navic nejde jen o cas, jde o to kolik usili musi clovek vynalozit aby se tomu casu priblizil.

Diakon
7. října • 12:06

Treba myslet na to ze 92 kw je tam jen v urcitych otackach a ne porad.
Taky myslim ze kdo budde chtit jezdit dalnici tak stejne sahne po vetsim obsahu valcu a bestak v nafte.
1.2 tsi a 1.0 ecoboost jsou motory delane na mesto.
PS: raci se budu rozjizdet o par vterin dele nez aby se mi to v motoru potkalo :-D

Jouza
7. října • 19:46

ten vykon ma 1,2TSI take jen v urcitych otackach, presto jede lip porad...
Kolik lidi jste potkal s potkanym motorem v Rapidu?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
puk123
8. října • 6:16

Asi žádného. Holt, ozubená kola jsou oproti řemenu i řetězu jistota. ;-)

marcelo
8. října • 8:15

Ne asi, ale určitě žádného. Rapid se totiž ještě neprodává, oficiální prodej začně za 12 dní, tedy 20. října ;-)

asdf
8. října • 10:47

přesedni si...B-]

Doporučujeme

Články odjinud