Škoda Rapid: kolik stojí „ve výbavě?“ (srovnání s konkurencí)

Srovnávat základní ceny nových aut je poměrně jednoduché, ale zavádějící. Řada z našich motoristů bude jistě uvažovat o novém Rapidu, proto se podívejme na to, jak si nová škodovka povede ve srovnání s konkurencí. Ovšem musí alespoň „něco umět“.

Jelikož žijeme v 21. století, jistě si zasloužíme, abychom za své peníze v novém autě, obrazně řečeno, nemuseli pro spouštění okének „točit švihadlem“. Také vás stále více vytáčejí formulace „cena již od“? Ve světě nových osobních aut to obvykle znamená, že za poměrně slušně působící obnos dostanete vůz se slabým motorem, bez výbavy a nutností využít financování skrze splátky.

Škoda Rapid: kompletní ceník všech výbav a motorizací

Škoda Rapid: kompletní ceník všech výbav a motorizací

Udělejme si však srovnání normálně vybavené a normálně jezdící Škody Rapid s konkurencí, tedy žádná kožená sedadla, xenonová světla, tempomat ani motor trhající asfalt (pokud by tedy nějaký takový byl k dispozici). Jestli mají Rapid a jeho konkurenti sloužit jako rodinná auta, ujedou nespíš nějakých 30 000 km ročně, takže o vznětovém motoru neuvažujme.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Škoda Rapid, Škoda Octavia, Ford Focus

Ačkoli se Škoda Rapid poněkud vymyká karoserií typu liftback (tedy kombinace hatchbacku, sedanu a kombi), řadí se do segmentu nižší střední třídy. V následujících tabulkách ji srovnáváme s pětidveřovými vozy hatchback, ovšem s vědomím, že Rapid díky svému pojetí většinu z nich překonává (jak jinak u Škodovky) objemem zavazadlového prostoru.

Na druhou stranu v této třídě patří mezi běžné prvky dražších verzí třeba xenonové světlomety, bezklíčkové zamykání a startování, polosamočinné parkování či aktivní tempomat, které však u Rapidu nezískáte ani za příplatek.

O jakém autě je řeč

A jak by tedy náš teoretický model nižší střední třídy měl vypadat? Bude mít zážehový motor s výkonem alespoň 102 koní, resp. 75 kW, a manuální převodovku. Ve výbavě trváme na elektrickém ovládání předních oken, centrálním zamykání s dálkovým ovládáním, klimatizaci, rádiu s CD a MP3 a palubním počítači.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Opel Astra, VW Golf VII, Renault Mégane

Trochu parády přidají alespoň litá kola, přední mlhovky a metalíza. Co se bezpečnosti týče, podmínkou našeho výběru jsou také šestice airbagů a stabilizace ESP. Někteří z čtenářů by možná určité prvky oželeli, ale opět připomeňme, že žijeme v 21. století a za své peníze si zasloužíme alespoň základní míru komfortu, a to i v nižší střední třídě.

VerzeCeníková cena v Kč (vč. DPH)
Škoda Rapid 1,2 TSI Ambition370 900
Škoda Octavia 1,2 TSI Ambition485 900
Ford Focus 1,6 Ti-VCT Trend373 790
Opel Astra 1,4 T Enjoy456 900
VW Golf 1,2 TSI Trendline402 600
Kia Cee'd 1,6 GDI Comfort388 980
Renault Mégane 1,6i Advantage388 700
Fiat Bravo 1,4 T-Jet Easy444 500

Do výběru pro naše srovnání jsme zvolili tyto vozy: Škoda Rapid, Škoda Octavia, Ford Focus, Opel Astra, Volkswagen Golf, Kia Cee'd, Renault Mégane a Fiat Bravo. Jsou tam vozy české, německé, francouzské i italské a pokusili jsme vybrat právě ty modely, nad jejichž nákupem by mohl zájemce o Škodu Rapid uvažovat.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Fiat Bravo, Kia Cee'd

Ještě dodejme, že při konfiguraci na požadovanou výbavu jsme vybírali nejen ze samostatných prvků, ale i z různých paketů, a to s jediným cílem: dosáhnout co nejnižší ceny. Je třeba dodat, že v přehledu najdete ceníkové ceny, takže v případě konkrétního zájmu dostanete zvláště u starších modelů cenu citelně nižší.

 DélkaRozvorKufr min/maxVýkonSpotř. ØRychl.
 mmmmlk/kWl/100 kmkm/h
Škoda Rapid44832602550/1490105/775,4195
Škoda Octavia45692578585/1455105/775,7192
Ford Focus43582648363/1148105/775,9187
Opel Astra44192685370/1235120/885,9192
VW Golf42552637380/NA105/774,9192
Kia Cee'd43102650380/1318135/995,2195
Renault Mégane43022641372/1129110/816,9190
Fiat Bravo43362600400/1175120/886,3197

Z výše uvedeného plyne (a pro nás je to také docela zajímavé překvapení), že slušně vybavená Škoda Rapid při porovnání s podobně výkonnými soupeři vyznívá po stránce ceníkové (!) ceny jako velmi zajímavá varianta. Je však třeba poznamenat, že Škoda boduje především chytře nastavenými pakety, například za 10 000 Kč dostanete pro Ambition paket Ambition Plus zahrnující rádio s CD aMP3 a vstupem AUX, mlhovky a litá kola.

Hledisek pro možné srovnávání je celá řada, ale pevně věříme, že to naše některým ze zájemců o vůz této kategorie pomůže v rozhodování.
 

bazar

Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 33 075 km
Cena: 200 000 Kč
Renault Grand Scenic 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 263 026 km
Cena: 62 000 Kč
Renault Scenic 2
Rok výroby: 2000
Stav: 171 885 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 80 000 Kč
Renault Megane 1,5
Rok výroby: 2010
Stav: 81 661 km
Cena: 135 000 Kč
Renault Scenic 1,5
Rok výroby: 2007
Stav: 156 336 km
Cena: 77 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků