Škoda Rapid Convertible byla nejdražší lidové auto v ČSSR. Stála více než dům!

50 komentářů

josephko
30. ledna • 23:42

Autor asi moc o období pred rokom 89 nevie. Inak by nenapísal toto:
"za tuto exkluzivní škodovku nakonec uhradil tehdy neuvěřitelných 240.000 Kčs! Za tyhle peníze se tehdy daly při troše pořídit klidně dva skromnější rodinné domy, nebo natolik přepychová limuzína z Tuzexu, že se o ní lidem ani nezdálo. "
Rodinný dom stál pred rokom 89 plus mínus 300 000 korún. Za 120 000 za dala kúpiť tak nejaká chajda v Hornej Dolnej.
A tá "natolik přepychová limuzína z Tuzexu ..." je ešte väčší nezmysel. Peugeot 309 v žiadnej exkluzívnej výbave (samozrejme bez klímy) vtedy stál zhruba 50 000 alebo 55 000 bonov, resp. tuzexových korún, čo po prepočte bolo vyše 250 000 "bežných" korún. Doteraz si pamätám jeho test v relácii Auto-Moto-Revue.
Áno, na tú dobu bol Peugeot 309 super auto, ale zase žiadny extra veľký luxus.

Matsoft
31. ledna • 14:40

Peugeot 309 se vyrabel od roku 1985 - to je i rok, kdy byl do CR dovezen v clanku zminovany cerveny kabriolet..... Bohuzel tak daleko me znalosti nesahaji, abych vedel kolik P309 tehdy stal... nicmene, kdyz se clovek podiva do dobovych ceniku ostatnich vozu, tak mi 250tis Kcs prijde na P309 mnoho.... I kdyz je mozne, ze tato cena byla diky tomu, ze slo o novinku....

homer
31. ledna • 7:48

Před revolucí se svepomocí stavěly RD ve standartu do 200tis Kčs, za 300tis Kčs byly vilky v Praze. A 120tis nestaly ani rekreační objekty na Orlíku a Slapech, v Horníh dolních bylo tolik opuštěných domů že se kupovaly skoro za kolek.

...
31. ledna • 13:32

kecy, starý známý OKAL standart stál 360 tis!! Dokonce se v Sudetech v rámci osídlení dávala nenávratná půjčka 150tis! Dále se poskytovaly tzv. zaměstnanecké půjčky 40-60 tis. redaktor je kus osla!

.
31. ledna • 13:53

OKAL si nechavali frajeri postavit na klic , takze co to zvanis za nesmysly ty soudruhu.
Totalne mimo misu ty kadrovaku sudetskych zamestnaneckych pujcek
Osel jsi ty a cely

Abc
31. ledna • 14:03

Pane Mičko, stále chcete tvrdit, že tohle individuum k vám nepatří? Už vám to nikdo nevěří.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jan Mička
31. ledna • 14:32 • šéfredaktor AutoRevue.cz

Dobrý den, opravdu nepatří k redakci. Diskuse hlídám a promazávám příspěvky, které jsou proti pravidlům, ale určitě sám pochopíte, že nelze zachytit všechno hned. Jedna osoba už dnes dostala ban, ale to není trvalé řešení. Je tady spousta komentářů typu "tak teď je to jasné, je z redakce", ale ani jeden neuvádí, jak na to kdo přišel. Můžete být první. Co bychom tím získali? Více příspěvků a více kliků? Opravdu si myslíte, že by to za to stálo? Autorevue má podle veřejně dohledatelných statistik průměrně téměř 9,8 milionu PV měsíčně. Opravdu si myslíte, že by vydržování nepřizpůsobivých diskutérů přineslo znatelné navýšení? Předem děkuji za odpověď, Honza

.
31. ledna • 15:56

Ano, vydržování těch nepřizpůsobivých asi bude nutné, protože ti slušní vám už utekli. Spousta nicků slušných čtenářů se tady už dávno nevyskytuje. Už jsem taky na odchodu, protože cokoliv napíšu, reaguje na to ten váš TM, dnes skrytý pod čárkou, nějakou urážkou a téměř nikdy k tématu.

.
31. ledna • 16:06

Kecas, mam tecku ,co mi uzmuli nekolikrate nick,tak jsem to ohlasil vsem,ze jsem tecka.
A vzdy k tematu nepriteli.
Jen se pak zvrhne u takovych opaku chytrych jako jsi ty,to se proste komentovat musi.
Jdi a pospichej nikdo tebe a dalsi hlupaky nedrzi
Rekl jsem,ze to tady vycistim a slovo dodrzim

.
31. ledna • 16:19

Tenhle nade mnou je tu pořád, je snadno k poznání, stále uráží a provokuje a žádný bam. Tak se pane Mičko nedivte, že už Vám nikdo nevěří, že to dáte do pořádku.

.
31. ledna • 16:20

ban :-)

Jan Mička
31. ledna • 16:31 • šéfredaktor AutoRevue.cz

Ale dostává bany, nemyslete si. A nejen on. Některé to odradí, jiné ne.

.
31. ledna • 21:56
.
31. ledna • 19:20

Hlavně jste svojí nečinností odradili ty ostatní.

.
31. ledna • 19:25

Jmenuj,kdo z normalnich - na urovni - diskuteru odesel
Moc me to zajima
A bez lhani tentokrate soudruhu kadrovaku
dik

.
31. ledna • 16:39

Ano potvrzuji,ze jsem jich nekolik schytal,ale vzdy jsem vedel, ze prijdou, to uz se nedalo vydrzet a musel jsem ''steam out ''
Hloupost je jako cervena pro byka.
Nesnasim hloupost

__
31. ledna • 20:53

Například, že se auta testuji prakticky jen virtuálně je hloupost od tebe a vůbec jsem si nevšimnul, že by sis vynadal, případně, že by byl někdo jiný kvůli tomu na tebe sprostý.
"Hloupost je jako cervena pro byka.
Nesnasim hloupost"
Jo, jo, tímto se řiď, a také u sebe.

Matsoft
31. ledna • 14:43

A mohu vedet, kde se vzala tato verze clanku?! Protoze ve verzi co vysla v AutoTipu jsou opraveny nejake chyby, ktere zde v clanku jsou a byly i ve verzi, kterou jsem primo od autora obdrzel mailem, abych se vyjadril k chybam....

Jan Mička
31. ledna • 14:49 • šéfredaktor AutoRevue.cz

Dobrý den,tato verze je rukopisem schváleným autorem. Ve zlomu se podle autora lehce lišil pouze perex, který je už v tomto článku převzatý ze zlomu. O jaké chyby se v tomto článku jedná? Hezký den,Honza

Matsoft
31. ledna • 15:05

Nejake drobne chybky... a napr. firma HIRSCH CAR, ktera vyrabela zadni svetla na prelomu milenia nebyla POLSKA, ale MADARSKA.

Jan Mička
31. ledna • 15:17 • šéfredaktor AutoRevue.cz

Už to vidím, děkuji za upozornění. Lukáš mi říkal akorát o perexu, ale ještě to projdu.Honza

.
31. ledna • 15:15

O tom by se dalo polemizovat.
Už tenkráte byli Poláci koumaci a pro každý podvod a byli schopni padělky vyrobit.
Poklice kol ,padělky poklic kol , polský fenomén.
A takových by šlo jmenovat.

.
31. ledna • 14:53

Tato verze je schváleným rukopisem autora.
Mičko , sakra , nedělej ostudu.

.
31. ledna • 14:55

Schválený rukopis autora.
Autorem schválený rukopis .
Jde to

.
31. ledna • 14:35

Ten ban jsem dostal já?
Jen se ptám ,nic osobního v tom není

.
31. ledna • 14:37

Anebo jsem to byl já ?
Jen pro pořádek.

.,
31. ledna • 17:15

Ne, byl sem to yáá

.
31. ledna • 14:22

Ne, nepatřím k nim.
A redakci vynechat bych ti radil.
Tu si ohodnotím sám ,bez tvé zoufalé pomoci.
Takže zalez zpátky do boudy a klid.

.
31. ledna • 12:27

Mám 10 x 12 jednopatrový bez podsklepení, žádná extra vila, materiál byl za cca 230 tis. Kde máš hodnotu práce?

homer
31. ledna • 14:03

twl 230tis za materiál na barák za bolševika? Zelinář? Řezník? Vrchní? A ještě jenom v Praze, na venkově na to neměl ani okresní tajemník.

.
31. ledna • 16:09

Proč se pleteš do věcí o kterých nic nevíš? Ten barák se dal skoro celý postavit na půjčku.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
homer
31. ledna • 17:15

vím o tom až nechutně moc

.
31. ledna • 19:18

Aha, ty víš kolik mne to stálo. Ztráta času s tebou diskutovat.

homer
1. února • 9:14

tak napiš nejdražší polozku že stavebního materiálu - měděná střecha? ( finská kozena sedací souprava za 50tis Kčs tam nepatri )

Holeček
22. března • 14:55

Měděná střecha za socialismu? Tak leda při opravě nějaké hodně vzácné památky. Anebo ten plech sehnat od nějakého zlodějského skladníka.
Ale teď vážněji, v druhé polovině 70 let jsme postavili na vesnici něco jako "šumperák". Cena materiálu něco přes 100 tisíc Kčs.
Mimochodem, před deseti lety dostal generálku a bydlí se v něm stále slušně.

.
1. února • 12:03

Jenom dokazuješ, že o tom nic nevíš. Dodnes mám na vše schované doklady. A hlavně nevím, proč bych to měl zrovna tobě dokazovat. Ostatní stavebníci z té doby by se mnou takhle nediskutovali, jsou v obraze.

homer
2. února • 8:21

Nic nedokazuj- napiš nejdražší položku která vyšponovala cenu na stonásobek tehdejšího čistého průměrného platu.

.
2. února • 9:16

Nic nemuze .
Jako komunista kadrovak mel vse zdarma ,ukradeno a postaveno.
Jen se doslechl,ze asi tolik by to stalo.
To aby se citil soudruh dulezite,ze ma tak hodnotny dum.
Nic vic v tom neni .

.
1. února • 13:35

Ani jeden by nesouhlasil se soudruhem kadrovakem .
Jsi odpad lidske spolecnosti,nic vic.

.
1. února • 17:28

Divím se, že tě neutratili hned po narození. Co z toho bude muselo být jasné na první pohled.

.
31. ledna • 17:38

von soudruh ma pokrivene nazory a nahled na svet uz nekolik mnoho dekad.
Takze normalni nikdy nebyl,neni a nebude

.
31. ledna • 12:49


Barák postaven z žulových kvádrů asi. 230k material za rudého vládce.
Blbost na blbost ty osle

.
31. ledna • 13:11

Jak mohou v redakci zaměstnat takového vola?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
.,
31. ledna • 17:11

třeba to předstírá.... (?)

faubléé
30. ledna • 15:00

Golf, Escort i Kadett mají pouze ochranný oblouk, naproti tomu tenhle Rapid má navíc výztuhu a dveřím zůstaly i okenní rámy, tak jakou vidí autor podobu..? Technická podobnost s BMW 3 je mi tuplem záhadou..

Matsoft
30. ledna • 18:19

Podobnost s BMW 3 je zcela zrejma... BMW 3XX E21 a E30 Baur.. ale to je u verze LUX.... u Standarda nevim.....A je videt, ze autorevue neprebira clanky oficialne od redakce, protoze v tistene podobe ma clanek opravene nejake chyby, kdezto clanek zde je "pracovni" verze.....

Twan
30. ledna • 22:25

No nechtěl bych vidět souboj tohoto a E30....a je úplně jedno odkud přebírají. Celkově ignorace faktů je tu trochu problém, skoro jako by autoři dělali jejich práci ale bez zájmu.:-/

Matsoft
31. ledna • 14:34

Autora clanku znam osobne. Je to muj byvaly kolega z jedne prace. A rozhodne bez zajmu netvori.... Je skodovkar.... a na jaro/leto se chystaji dva zajimave clanky, kde na sbirani materialu pojedu take..... tedy pokud budou ukonceny covid-restrikce, protoze se ma jednat o clanky se skoda zamerenim, kde material ma byt sbiran v zahranici...

.
30. ledna • 8:12
petr r. (petrumr)
30. ledna • 8:37

on si to s klukem dělal sám auto si koupil, kdežto firma odebírala auta s fabriky s levostraným řízením.

Doporučujeme

Články odjinud