Škoda Rapid: cena dolů, prodeje nahoru. Vydrží to?

Registrace nových vozů v hodně nabité nižší střední třídě v lednu 2013 ukázaly, že se vstupní cenou 289 900 korun to Škoda v říjnu 2012 v případě nového modelu Rapid přehnala. Vyšší cena nevadila jen zákazníkům, ale i dealerům...
Škoda Rapid: cena dolů, prodeje nahoru. Vydrží to?

Lednový pokles ceny Rapidu o dvacet a více tisíc v cenících (základní model nyní začíná na 269 900 Kč s motorem 1,2 MPI/55 kW) vystřelil Rapid v lednu na třetí místo nejžádanější vozů v České republice. Žebříčkům kralovala Škoda s Octavií a druhou Fabií.

Ještě v prosinci 2012 přitom statistiky Svazu dovozců automobilů zaznamenaly jen 230 registrovaných vozů Škoda Rapid.

Jestli největší překážkou prodejního úspěchu Rapidu byla jen vysoká cena, to ukážou naplno statistiky až za únor. Zlevnění modelu totiž přišlo až v druhé polovině měsíce ledna.

Dodejme, že Citroën C-Elysée a Peugeot 301, papírově nejvážnější soupeři Rapidu, zaznamenaly v lednu dohromady jen 94 registrací.

V kategorii „kufrových“ modelů je se 121 registrací předehnal i doprodávaný Renault Fluence (od 8. února vstupuje do prodeje s modernizovanou verzí). Tomu bezpochyby pomohla cena jen lehce nad 234 tisíc korun.

Jak se statistikami zahýbe nový Fluence, u něhož Renault stanovil základní cenu 264 900 korun, se ukáže již brzy.

Renault Fluence podruhé: ještě lépe a ještě radostněji?

Renault Fluence podruhé: ještě lépe a ještě radostněji?


 

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 33 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků