Škoda Rapid: auto do každé české (a čínské a indické) rodiny?

80 komentářů

Ivoš
25. února • 21:23

to nic nemění na tom, že je to skvělý vůz, který se dá za levno sehnat jako ojetina(třeba u azetka v Brně)

Dejf
24. ledna • 9:17

my jsme taková škodovková rodina, manžel má Karoqa, já Octávku a syn Rapida

Daniel
30. listopadu • 20:08

dlouho jsem hledal kde pořídit nějakýho novýho kvalitního rapida až sem narazil na toto www.az-servis.cz, fér přístup, ochotní,.. popravdě jsem nečekal že zrovna v Brně bude tak málo kvalitních prodejců škodovek

V***
13. července • 9:23

Ahoj vsem,ma nekdo primou zkusenost se spaceback/liftback s panoramatickou strechou?Zajimalo by me, zda-li je obava z vyssi hlucnosti v kabine na miste a zda-li je sklo (dle uvadenych parametru) dostacujici, aby se vyrazne nezvysovala i teplota v kabine (pri primem zareni).Predem dekuji za sdileni vasi zkusenosti.

Petr
25. prosince • 22:00

Škodu si nekupuj budeš nešťastný. Kluk má rapida a jsme stoho vraku na mrtvici. Problem za problémem. No co ti mám povídat. Od pulky motoru už je na tom vyměněno skoro vše. Jdi do hyundaie a máš pokoj.

Patrik
15. března • 19:25

Dobrý den,Uvažuji o koupi Škody Rapid 1,2 TSI/77kW v benzínu, ale slyšel jsem recenze, že u tohoto modelu se motor zanáší hodně nečistotami a zhruba po 50-60 tis. najetých km je potřeba nechat motor důkladně vyčistit a vyplatí se spíše tankovat N98 než N95.Mohli by jste mi poradit prosím?Děkuji

zu
11. dubna • 12:35

Kolega si Rapida diesel kupil pred rokom. Po 23k km ma oskrete zadne kotuce o ktore sa otieraju brzd. platnicky. Hladala som k tomu na nete nieco a v Indii je vela staznosti na brzdove platnicky a kotuce. Asi to bude hodne slaby bod Rapidu.

Ivoš
25. února • 21:23

já s Rapidem jsem spokojen 4. rokem, na servis jezdím do azetka, kde jsem ho i mj. pořídil, takže prakticky vše v jednom, cenově také paráda, navíc tomu opravdu rozumí a dokáží poradit

Michal
9. ledna • 8:46

Já nevím co máte všichni proti Rapidu. Kolik lidí co tu diskutujou v něm sedělo, jelo nebo aspoň ho vidělo. Mě to připadá jako supr auto za dobrou cenu. Mě by zajímalo v jakých plečkách jezdíte vy.

adam
16. července • 13:23

Já myslel že Rapid má být třídveřový

Jarda D.
16. července • 22:35

A nejen to. Pro mě byl rapid vždy symbol ,,sportovního" auta a né takového chcípáka pro dědky s kloboukem.

adam
16. července • 22:52

Přesňe. Pro mě Škoda skončila Favoritem!!

Stefan
16. července • 8:36

V Nemecku stojí VW rapid 14 000 eur s manual klimou,a 4 kolesami,hehe...
tento zlepenec made in Roomster akurát má viac umelej hmoty a podobu sedana
a samozrejme tzv velký kufor to beží hlavne v Cechách...nuž čo nemci vedia ako oblbnuť zákazníkov v Cechách aj na Slovensku...B-]

Michal
15. července • 16:12

Coze to je usmevne, uveze beze zmeny jizdnich vlastosti ridice +spolucestujiciho. Uz se tesim na motorizaci 500 ccm jednovalec Fujwaggen a nebo jeste lepe setrvacnik.

michal121
13. července • 15:29

To nemají sakra v Mladý Boleslavi designéry? Škoda už tradičně vyrábí nejnudnější a nejošklivější auta. A kdy se dočkáme karosářských variant, jako je to normální u ostatních výrobců? Designéry zlískat a propustit.

MrWebsky
14. července • 16:27

Widać nie mają dobrych designerów. Wyszła im "Skoda Linea", ale design Fiata bije to na głowę.

Otto
13. července • 14:27

To je ale hnus velebnosti...

dagi
13. července • 12:22

"Fabie byla ještě nedávno snem. Dnes? Pro většinu lidí v Česku se stala „běžným“ spotřebním zbožím."Seriozne, co si o tejto vete myslite? Nebude to nahodou tym ze uz nie su vyrabane Felicie a ze Fabia je teraz najlacnejsim modelom Skodovky? A ze ludia si radsej kupia Daciu a podobne ako Fabiu resp oktavku?

zdenék
23. července • 15:43

Skvělý postřeh znalce! I já denně potkávám stovky dacií, ale jen několik fábek, pokud vůbec nějakou, o oktávkách ani nemluvě! A jen drobný dotaz - máš vůbec volební právo?

JirkaK
17. července • 16:17

Já si hlavně myslím, že pro většinu lidí je a navždycky bude jakékoliv nové auto finančně nedostupné. Rozhodně bych si netroufl mluvit o "běžném spotřebním zboží".

Daniel
30. listopadu • 20:08

já měl s Rapidem kdysi problém v převodovce ze začátku, tak jsem v Brně zajel do azetka kde se na to specializují, vyřešili to a od té doby je klid

Froggy
13. července • 9:41

Hmm...nic pro rodiny, tři dětské autosedačky tam nedám.

Stefan
13. července • 8:37

Volkswagen ťaží z toho,že ludia si myslia že je to české auto,pričom je to volkswagen tak ako Hyundai a ostatné automobilky,to že pán Hrdlička tam na montuje to či ono,to dela z príkazu toto tam nemôžte dať bude to drahé ani to,spatné zrkadielko na pravej strane musí byť mensie ako na lavej aj tam ušetríme etc etc...no robia to šikovne nemčúri...B-]

Tomm
13. července • 14:23

Myslíš si, že třeba ve Švýcarsku lidé ocení, že je to české auto? Co by na tom VW vytěžil?

Franta
12. července • 22:26

Za pár let to bude určitě žádaná ojetina.

Michal
15. července • 16:15

Za par let to bude leda na vrakaci, posledni zajimava a vyborna generace motoru je v pripade TFSI a puvodni generace OCTAVIA I. Automobily se presouvaji do kategorie zbozi z hypermarketu.

JirkaK
12. července • 16:12

První dojem z obrázků docela dobrý, pokud se to bude brát jako low-cost konkurence pro auta typu Logan, Sandero, Thalia a bude tomu odpovídat cena, bude to mít úspěch.
Co by mě odradilo je zmíněné tvrdé pérování, to nesnáším. A není mi jasné, proč se zrovna tohle českým zákazníkům znova a znova násilím cpe, zvlašť když je jasné jak tady vypadají silnice. Otázka také je, jak se taky budou prodávat motorizace TSI, které už jsou svou poruchovostí profláklé a možná jsou i příčinou celkově klesajících prodejů Škodovky. Prostě, jak už tady bylo naznačeno, klasická jednoduchá a spolehlivá atmosférická 1.6 s výkonem kolem 100k tomu chybí jako praseti drbání. Tím spíš, že ostatní automobilky se ani zdaleka klasických atmosférických motorů nezbavují. Ono mě jako uživateli je naprosto jedno, jestli pod kapotou je 1.2 s turbem nebo 1.6 atmosféra, zvlášť když se ty motory výkonově ani spotřebou nijak extra neliší. Ale co mě zajímá, aby to auto bylo SPOLEHLIVÉ!!!!!!!!! Auto téhle třídy má vydržet deset let a 200 tisíc km bez toho, že by se mimo běžné údržby do něj hrabalo. HTP v podobném autě bude jedno velké zoufalství.
Takže fajn, vylepšit pérování, místo kurvítka namontovat motor, potom bych o tom přemýšlel.

Kopčem
31. prosince • 23:44

Můj souhlas viz níže byl na text " JirkaK "

Kopčem
31. prosince • 23:40

S Vaším textem se plně ztotožňuji, absolutní pravda. tento text píši 31.12.2012, kdy novináři přiznávají, že Rapid je zatím absolutní propadák, vidím dva základní problémy:
1. benzínové TSI, zvláště 1,2 = profláklé poruchovostí / i HTP mají odvahu montovat /
2. cena
Např Dacia s levnou starou technikou, třeba Sandero po faceliftu, to je jiná káva a za jiné peníze, to se nemohou ve Škodě divit, že jaksi neprodávají

lulinak
13. července • 8:09

dalsi odbornik na motory 1,2 TSI, kolik techto motoru v okoli mas a ma ocividne nejake problemy? ja jich mam v okoli ve firme i mezi znamymi asi celkem 20, coz neni mnoho, a to od tech uplne puvodnich az po ty upravene s jinym rozvodem, celkove maji v souctu pres milion kilometru a zadny z nich nema problem, krome jednoho rozvodaku vymeneho v zaruce. Skazky o tom ze po 50 tisicich se motor vysype zatim nikde nevidim, ale asi to psali v Blesku a lidi na anonymnich forech se toho honem chytaji asi aby byli cool... rozhodne az cas, cca za rok, az bude mit hodne motoru pres 100 tisic najeto uvidime jak velky problem to je, nehlede na to, ze brzy se zacne prodavat novejsi verze tohoto motoru

Tycoon
13. července • 15:30

Já mám zkušenost s padáním do nouzového režimu. A s tím, že při některých studených startech má nápadně hlučný běh (protože jinak je velmi tichý). A má najeto těsně pod 50 tkm. Naštěstí je to služebák.

marcelo
13. července • 9:00

No jo, další škodovák co má klapky na očích a odmítá číst články na internetu."Volkswagen rozšiřuje kulanci, tedy pozáruční, čistě dobrovolný příspěvek na řešení závad způsobených chybou výrobce, na motory 1,2 TSI a 1,4 TSI s problémovými rozvodovými řetězy. Činí tak v reakci na tlak německých zákazníků i médií."http://www.auto.cz/kauza-tsi-vw-rozsiruje-ku... ...
http://www.auto.cz/problem-u-motoru-1-4-tsi-... ...
http://www.auto.cz/rozvodovy-retez-u-1-4-tsi... ... http://www.autobild.de/artikel/vw-1.4-tsi-proble... ...
http://www.autobild.de/artikel/vw-tsi-motorschae... ... Pokud ti to nestačí, tak si vygoogli další, někde psali, že jen v Holandsku už opravovali cca 1.000 takto postižených aut.

Ladas
6. ledna • 17:07

Docela nechápu tu strašlivou nenávist ke Škodovce, která z některých lidí přímo srší. Jezdil jsem již za svůj život s různými auty, ale jen se škodovkami mám najeto cca 1 500 000 km a musím konstatovat, že jsem nikdy neměl vážnější poruchu a auto mě nikdy nenechalo na cestě. O ostatních značkách tak nemohu říci. Přesto nechápu tu nenávist ke značce ba co víc i k lidem kteří ji kupují a jsou s ní nedej bože spokojení. Kdysi jsem měl Hondu Civic a velice rád na ní vzpomínám i když se spolehlivostí byla troch na štíru. Přesto bych nepsal do komentářů k Hondě nenávistné řeči typu, nikdy ji nekupujte, je to šmejd.

JirkaK
13. července • 14:03

"Závada se majiteli hlásí rachotem motoru po studeném startu. Po několika sekundách pak dojde k navýšení tlaku oleje a dopnutí řetězu, takže rušivý zvuk zmizí a vše je v normálu. A právě v kritické fázi, kdy není řetěz dopnut, může dojít k přeskočení."
A proč ten řetěz vlastně musí napínat tlakem oleje? Kdyby tam dali pořádnou pružinu, která by řetěz držela napnutý stále, nebo alespoň udržela rozumné základní předpětí zaručující bezpečný start, bylo by nejspíš po problému.

MrWebsky
12. července • 22:34

Brak motora do którego da się łatwo założyć LPG to duży problem. Tour sprzedawał się u nas tylko dlatego, że dawali fabryczny gaz za nieduże pieniądze. 1.6MPI+ fabryczy LPG byłoby w sam raz.

k22
12. července • 21:59

Stejně pořád nechápu, proč prostě nevzali podvozek Oktávky Tour II, který je osvědčeným a po letech výroby musí být už za hubičku (a má multilinka a o dost širší rozchod, rozvor mohli taky nechat - těch 22 mm nehraje žádnou roli) a neprdli na to novou kastli. Celé to mohli prodávat pod 300kč a neprodělali by na tom.
Možná proto, že náklady na Rapida budou extrémně nízké (přední náprava z Fabky - to bude výdrž ..) a zisk bude podstatně vyšší. A český pepík až uvidí ten obří KUFR, tak těch 249k vysází nebo si veme "výhodný" škofin a nedocvakne mu, že to je odbitá poslepovaná škatule, která se dělá za 80k..

Petr
12. července • 15:50

Ach jo... Škodovka - HOLÉ NEŠTĚSTÍ !!!

Lukas
12. července • 13:58

Kdo bude chtít ušetřit, tak si koupí Renault Thalie či Dacia Logan, kdo je zase ochoten vysázet za auto 300 tisíc, tak se koukne na modely technicky vyspělejší a s násobně delší zárukou (Kia Ceed, Hyundai i30)... Škoda bude doufat, že tohle auto budou kupovat hromadně firmy do svých vozových parků - je to levnější než Octavia a jako služebák to není (na oko, skutečnost je jiná) takový kodrcálek jako Fabia.

Skyline
12. července • 14:35

Skode ale nijak nepomuze, kdyz se tohle nedochudce bude prodavat do firem - fobie jsou v podstate za stejne penize a na oktavkach vydelaji vic. Strelbou do vlastnich rad, predevsim octavii si moc nepomuzou. Cilem musi byt sebrat prodeje konkurenci, jen nechapu jake. V clanku uvedena auta (i30, Cee'd, Fluence) jsou vetsi, navic Korejci nejsou tak odflaknuty low-cost jak tato skodacia. Fluence taky krici "jsem poradnej kus auta za babku", ale na rozdil od rapidu je to prave ten "poradnej kus auta".Ja osobne nechapu, kdo a proc to bude kupovat. Skoda zjevne jako obvykle sazi na snizeny intelekt svych zakazniku (viz udajna konkurence z uplne jine tridy), ale tady je soucasne nutne pocitat i se snizenym intelektem zakazniku ostatnich znacek, ktere chce timto autem pretahnout. Vazne je clovek, co ma dnes i30 tak blbej, ze bezi pro mensi low-cost, ktery je pritom za stejnou cenu, za jakou ma aktualne vyrazne lepsi auto? Spis si myslim, ze to krome plneni role faceliftovaneho Touru sebere par zakazniku fabii a octavii. Jediny cisty prinos vidim v tech, kteri by si koupili ojetou oktavii, ale rapid jim da moznost mit nove auto za stejne penize.

Tomm
13. července • 14:18

Promluvil analytik trhu a docent psychologie... :-D To až si přečtou stratégové koncernu, tak si vytrhají zbytky vlasů, že na to sami nepřišli dřív. Ale třeba jen počítají s tím, že lidi všude po světě jsou tupé stádo s podprůměrným intelektem, kteří to budou kupovat a těm chydrým přenechají Hjundééé :-D Teď jsi mě pobavil, doktore... ;-)

Skyline
13. července • 16:09

Ja myslim, ze chydrej Tomm uz svuj intelekt projevil a tedy me neprekvapuje, zes ani nepochopil prispevek, natoz abys byl schopen pochopit neco slozitejsiho ;-) Pro tebe je to auto jak delane, predpokladam, ze jsi jeden z tech zakazniku skodifky, ktere oslovila reklama s neandrtalci na plazi, tam byla cilova skupina definovana naprosto presne a bylo by divne, kdyby ses v tom nepoznal :-D Takze neboj, muj prispevek s tebou pocita, stejne jako strategove koncernu.

Stichi
12. července • 13:42

podle mě jsou na trhu lepší auta v téhle třídě a jak znám Škodu tak i levnější.

Stefan
12. července • 10:57

vcera RAPID každý den RAPID RAPID dobré bude cechom a slovákom,ked je to dobré aj činanonm heheheh:-D

Kenny
12. července • 9:49

Ano, taky mě napadlo že 1.6 MPI chybí !!! Byl to výborný a nedoceněný motor. Spolehlivist na 1*, příjemná charakteristika, dlouhodobá spotřeba dle dotankování v 0ct II, rovných 6,9L. ....to 1.2TSI je super, ale jen na papíře:-/ Ty řetězy, to je ostuda konstrukce jak víno. Jinak myslím, že Rapid je hlavně kladivo na "yellow bastard wagen" tedy i30 a Ceeďák. Ne žeby byl stejný (uf) ale zaměřený na stejné zákazníky. Takový ten typický ČSSD: tedy středoškolák, co tomu moc nerozumí, nadruhou stranu Fabia či Thalia už mu nevoní. Ojetiny se bojí. Ovšem kategorie Oktávka, Mondeo a kravata ho minula. Takových lidí je hodně, takže myslím, že auto je zacíleno celkem dobře ;-)

gejza
13. července • 16:15

Co sem tahas politiku, ty mamrde, me osobne vubec nezajima, koho z te pakaze volis-zda fialove nebo oranzove...Jinak typicky CSSD=stredoskolak? :-O

Skyline
13. července • 16:57

Prestoze mluvis jako hulvat, je fakt, ze tezko rict, jestli CSSD=stredoskolak. Spis plati, ze CSSD=mentalne retardovany.

zdenék
23. července • 15:26

Mentálně retardovaní se v současné době v drtivé většině hlásí právě k pravici, nebo že bys právě ty změnil vyznání?? Se svým všeználkovstvím, arogancí a ignorantstvím (zřejmě to netušíš, ale i to je druh mentální retardace!) zůstaň raději tam, kde jsi byl dosud, tam možná budeš mít spoustu příznivců...

LOL
14. července • 20:18

Hm.. hlavně že ty mluvíš jako Václav Havel zkřížený s matkou Terezou.. B-]

milan
12. července • 15:22

Motor 1,6 MPI že je super motor? Já to o něm říci nemohu, protože mi v novém VW Jetta vydržel jen 73.000 km, VW se se mnou vůbec nebavil. Výměna motoru mě stála dost velké peníze.

lulinak
12. července • 11:20

jezdim s 1,2 TSI obema verzemi rok a pul, cili z tve teoreticke roviny jejich spotreby mohu posunout do prakticke - ve Fabii 77kW standardne 4 dospeli - 6,1, v Roomsteru 63kW standardne 4-5 dospelych - 6,3, takze skazky o spotrebe si nech pro ty co ti to budou bastit, kdyz jsem jel solo v ramci rychlostnich limitu (mimo dalnice) tak mi tam vzdy po alespon 20 km svitila na zacatku prumerne spotreby na PP kolem 5,8-5,9 a to u obou aut (s Fabii jsme mel solo bezne i 5,2), dlouhodobe si spotrebu sleduju i dle tankovani a sedi to... starej historickej motor 1,6 MPI puvodem z Golfu devadesatych let minuleho stoleti? tak hodne stesti, kdo se parktat projede s 1,2 TSI a pak sedne do 1,6 MPI ma myslim jasno, ale nekdy je nostalgie silnejsi nez vlastni nazor a prakticka zkusenost...

Tycoon
13. července • 15:25

Ten TSI jede opravdu dobře, už s 63 kW variantou se jede podobně jako s 2.0 MPI - ten je lepší až na dálnici. Rozdíl ve spotřebě je ale jen jeden litr (s TSI jezdím za 5,5-6,0, s dvoulitrem za 6,5-7,0) a na dálnici je spotřeba prakticky stejná. Výhodou TSI je, že je mnohem tišší.
Problém v TSI vidím v tom, že to asi moc nevydží. Mluvilo se o řetězích, já mám zkušenost s padáním do nouzového režimu. Jak budou ty motory fungovat po najetí 100 tkm ?

tonda
7. srpna • 18:24

dlouhodobá funkce těch motoru je omezená právě tim výkonem který je na ten motor velký a není to dimenzováno tak jako klasická atmosfera.... Kamarád má 1,2TSI a po 10 000km už musel dělat rozvody a neni sám kdo má podobný problem. Stejně tak motor 1,4 TSI v nové Fabii RS relativně dobrý výkon, na ten obsah paráda, ale jak dlouho to vydrží.... Nejsem zastáncem těch přeturbených motorů vše tím jde rychleji do kopru... Sám mám 3,0i motor má najeto přez 450 000km a šlape jako hodinky to se ještě v BMW uměl udělat motor bez turba který má krásný výkon a hodně vydrží

Jerry12
13. července • 19:38

Nebudou. Tak jednoduche to je.

ixb1
16. července • 8:43

Přesně tak nebudou ,protože nevydrží více než 30tisíc (prokázaný fakt).
Jinak Rapid je naživo skutečně plečka sotva na úrovni Thálie a podle toho by taky měl stát.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Daniel
14. listopadu • 21:20

dlouho jsem hledal kde pořídit nějakýho novýho kvalitního rapida až sem narazil na toto www.az-servis.cz a hned bylo jasno, popravdě jsem nečekal že zrovna v Brně bude tak málo kvalitních prodejců škodovek

k22
12. července • 12:23

Problém je, že s tím 1.2TSI se projedeš právě "jen párkrát" ;-)
Ale hluboký dojem určitě zanechá, to zas jooo:-D

asdf
12. července • 13:38

:-D:-D:-D

Skyline
12. července • 12:13

Starej historickej motor z golfu je plecka, coz ale neznamena, ze je 1.2 TSI lepsi. Prumer na spritmonitoru je ze 100 aut se 77 kW 6.52, klasicka downsizingova facka do tvare zakaznika (v technicaku je prumer 5.3, tedy v realu o 20% vic). Nicmene verim, ze na jizdu je to prijemnejsi, nez ta hruza MPI.

k22
12. července • 10:16

1.6 MPI byl určitě spolehlivější než TSI enbo HTP, ale 1* bych si rezervoval pro japonce..B-]

Antiautomat
12. července • 8:29

v prvom rade chyba je v tom ze sa na jednej strane zdoraznuje ista jednoduchost. Co je plne na mieste a ostatne mohlo znamenat aj spolahlivost. Na druhej strane ale tomu chyba jednoduchy /rozumej uplne priemerny ale s-p-o-l-a-h-l-i-v-y/ a lacny benzinak dostatocnych dimenzii, ktory za rozumne peniaze ponukne ako spolahlivost, tak aj nizsiu cenu. Ciste pragmaticky nevidim dovod preco by tam /po par upravach/ nemohol byt stary dobry 1.6 8v /rozumej nie v tej ´eko´uprave, ktorou ho v predchadzajucom ´toure´totalne s.urvili/. Na to by sa hodil nejaky zvyhodneny balik vybavy a predaj by isiel ako po masle. Ak ten motor pripada niekomu stary, viz analogicky dvojliter v multivane. A ak pripada niekomu malo vykonny, dajte si kolecko s tourom a uvidite ze do stareho zeleza sa urcite chystat nemusi /chce to len trosku vediet/. Ked si niekto kupuje auto v tejto cenovej kategorii, tak si ho kupuje asi preto ze na drahsie nema co asi logicky vytvara predpoklad ze nebude menit auto kazdych 5 rokov len na to aby si mohol zobrat dalsi uver so zelenou nalepkou tak ako by si to vyrobca a ostatne cela ta podplatena zlodejska banda v Bruseli pod hlavickou hlasne vytrubovanych a uplne prekrutenych zelenych pa-teorii zelala. Cize zakaznik chce maximalny kus auta hned a okamzite /navyse s dobriu referenciou/ a nie nejaky testovaci polotovar zlepeny z blata a kopec paekologickych kretenizmov spisanych na pa-ekologickom papieri ako bonus, ktore po kupe moze maximalne strcit do suflika /pripadne upotrebit este vhodnejsie, ale ostanme slusni na rozdiel od toho cim nas dennodenne krmia/.A je to skoda pretoze az na nepodarenu zadnu cast /co je vzdy tvrdy dizajnersky oriesok, kazpopadne dopadlo to lepsie ako s nestastnym superbom/, minimalne v oblasti dizajnu mozno konstatovat celkom prijemnu zmenu kedze to konecne vyzera ako auto a klasicky kus zeleza pod prednym deklom by k tomu sadol ako prdel na serbel

Brumla
12. července • 15:36

Presne, auto, ktere ma byt primarne jednoduche a spolehlive ma mit jednoduchou atmosferu. Ovsem tu starou 1.6 8v z 80tych let tam dat nemuzou, protoze uz nesplnuje emisni normy.

Tycoon
13. července • 15:09

Blbbost. Nejnovější verze toho motoru plní aktuální normu Euro 5 - a to dokonce v těžší Octavii. A navíc ten motor nepochází z 80. let, ale "až" z 90. let, na rozdíl od většiny motorů koncernu VW má hliníkový blok.
Dále má koncern k dispozici motor 1.6 16V (s litinovým blokem), ten se do Rapidu montovat bude, ale má být nabízen jen mimo EU ve verzích Euro 2 a Euro 4. Koncern má i verzi Euro 5, montuje se třeba do Seatu Ibiza LPG. No a pak tady ještě je 1.4 16V 59 kW, který v Octavii také splňuje Euro 5.

lulinak
12. července • 8:13

pripada mi to jako pred mnoha lety reklama na Favorita, pul roku ukazovani tu svetlo tu naraznik a tak porad dokola, aby narod umele slintal, v dnesni dobe, kdy automobilky kazdy rok chrli na trh desitky novych modelu, hezkych promyslenych aut s napady mi u tehle dalsi konzervy od Skody trochu uchazi ten umely humbuk kolem ni, proste tuctove auto, jedno z mnoha, ale je potreba v ramci masaze z nej udelat neco co neni... ano, asi bude provedeni kvalitni, jako ostatne u kazde Skodovky, motory se tam budou davat ty, ktere zname nazpamet, vevnitr to bude vypadat velmi podobne jako v Oktavce nebo Fabii, cili zatim napady a inovace nula, a ze to je trochu vetsi nez Fabka, to ma byt ten duvod pro neustale ovace a utirani slin? Tak to staci lidem opravdu malo.... ale uprimne preju dobre prodeje, jen jsem ocekaval vyrazne vic designoveho napadu a odvahy a snahy se odlisit, nepovedlo se vubec nic, bo tenhle design by zvladla moje dcera spojenim fotek tri stavajicich auto Skodovky v grafickem programu....

Eda
12. července • 8:48

Tak to pozor, fáčko se ukazovalo 5 let, než se začalo prodávat :-D

Tom
13. července • 11:15

Pet let pred tim, nez se zacalo prodavat, facko jeste fyzicky ani na obrazku neexistovalo.

Majitel opravdového auta
12. července • 7:27

Tak cena by měla začínat na 244 000 koňur českých, což z toho verglu dělá neprodejný šrot.

Tom
13. července • 11:14

hihi :) a ja se s tebou vsadim, ze to auto bude hvezda prodejnich zebricku :)))) 244 a neprodejny srot? :) ze se vzdycky vyroji u kazdy skodovky milion takovych verozvestu .. a vzdycky je k smichu, jak z nich nasledne statistiky prodeju udelaly osly.

Stanislav
7. září • 14:21

Zkušenost po 1300 km. Bylo mi přiděleno na jízdu. Motor musíte držet v otáčkách např. 1500, jinak chcípne - při reklamaci sdělil pracovník autorizovaného servisu, kterou neuznal. Problém je v tom, že to se stane při jízdě, při řazení, což je životu nebezpečné (nejede-li motor, nemáte posilovač řízení, brzd)? Jak mám hlídat motor v otáčkách? To by mělo být nastavení volnoběhu. Jedná se o 3 válec v naftě. Dnes vím jistě, že pro osobní používání to nechci.

Jirka
12. července • 0:06

V Anglii za 400 ???!!! Tak to silně pochybuji,když Oktávka RS tam příjde na půl mega.(stačí jen ,,zaguglovat" skoda-auto.uk) Škodovka totiž ,,dotuje" v GB ,,DPH",nevím ovšem určitě,jestli u všech modelů.

pacho
12. července • 1:00

Ja už len čakám, kedy mi začne ten Rapid liezť z vodovodného kuhútika, alebo zo splachovača na záchode. , že to ešte niekoho zaujíma

Dotaz
11. července • 23:37

Mě by zajímala jedna věc. Všude čtu, že to auto je úzký, ale když se podivam na ofiko parametry, tak šířka v loktech je vpředu je 1418mm a vzadu 1428mm - což je o pár milimetrů VÍC než Octavia. Nebo je zakopanej pes s tou šířkou někde jinde ?

ferdoz
12. července • 15:30

No to je v poriadku. Nikde totiž nie je uvedené, že Octavia je široká. Je to užovka ako všetky ostatné Škodovky.

marcelo
12. července • 10:46

Kia Rio, což je konkurent Fabie má vnitřní šířku 1.420/1.420. Takže Rapid je vpředu užší než Kia Rio a vzadu je naopak širší. Na Kiu Ceed s rozměry 1.465/1.450 se Rapid absolutně nechytá.

marcello
16. července • 11:08

2cm pro řidiče a 2cm pro spolujezdce, to se tedy nechytá

marcelo
16. července • 21:26

Jo, nechytá, těch 4,7 cm je poznat. Jen pro srovnání:
Kia Ceed má 1.465/1.450 mm
Škoda Superb má 1.468/1.451 mm

k22
12. července • 10:14

Octavia 2 je uvnitř širší, Rapid má interiér široký asi jako Polo.:-D

Daniel
14. listopadu • 21:16

já měl s Rapidem kdysi problém v převodovce ze začátku, tak jsem v Brně zajel do azetka kde se na to specializují a vše bylo vyřešeno

k23
12. července • 23:17

Polo vpredu 1386, vzadu 1384, takze tak ;-)

Skyline
11. července • 23:07

Ten clanek je prevzaty ze Sveta motoru? V podstate jsme se dozvedeli, ze auto je sice udelane co nejlacineji, ale bude nejspis docela drahe; ze ma mizerny podvozek, ktery nezvlada ani tech par koni a ze 90 kW je "bonbonek v nabidce". K tomu je v aute hromada mista, tedy jako obvykle u skodifky v kufru a uzky interier bude pohodlny asi hlavne pro psa a plato vajec. "Neuveritelny zavazadlovy prostor" oslintavate jako kdyby ani ta Thalia za polovicni cenu nemela pres 500 litru. Clanek je naprosto otresny, pane Matejko, venujte se radsi tomu, kvuli cemu vas asi dosadili do funkce, tedy obhajovani statni buzerace a piste dal o vecech, ktere jsou sice na hlavu postavene, ale "kdyby to zachranilo jeden lidsky zivot, ma to smysl". Testovani aut nechte nekomu, kdo ma aspon trochu rozhled a neni z teto levnoty, prodavane ovsem mistnim balikum za ceny odpovidajici narodni "hrdosti", vydreny jako kdyby ridil raketoplan.

asdf
12. července • 0:02

autoforum

Doporučujeme

Články odjinud