Škoda začíná odhalovat nástupce Rapidu! Bude to Spaceback?

Nedlouho po premiéře studie Vision RS nám již škodovka dopřává první pohled na nástupce modelu Rapid, který bude konceptem silně inspirován.

Svým konceptem Vision RS chtěla Škoda na pařížském autosalonu předvést nejen budoucí směřování ostřejších modelů RS, ale také možnou podobu nového pětidvéřového hatchbacku, který bude fungovat jako nástupce modelu Rapid. Nyní zveřejněná silueta nám již přitom poodhaluje sériovou podobu této novinky.

Informací zatím automobilka nezveřejňuje mnoho, každopádně ale uvádí, že u modelu vůbec poprvé využije modulární platformu MQB A0. Stejný základ již používá také současný Volkswagen Polo a Seat Ibiza, přičemž techniku s největší pravděpodobností využije i budoucí čtvrtá generace Škody Fabia.

Paříž 2018: Prohlédli jsme koncept nové Škody Rapid. Českými symboly nešetří!

Paříž 2018: Prohlédli jsme koncept nové Škody Rapid. Českými symboly nešetří!

Český výrobce také nezapomíná zmínit, že nástupce Rapidu nabídne kombinaci kompaktních vnějších rozměrů a velkorysého vnitřního prostoru, spolu s řadou inovativních asistenčních systémů. Podle názvu samotné fotky v tiskové zprávě by se potvrdili rovněž informace, že novinka bude přejmenována. Škodovka vůz označila pouze jako „Spaceback“.

Změna je také na místě, právě šéf marketingu a prodeje Škodovky Alain Favey totiž dříve prohlásil, že nástupce Rapidu bude o něco hodnotnějším a vybavenějším modelem, který se bude moci rovnat Volkswagenu Golf. „Se stávajícím modelem se nám úplně nepodařilo zákazníky přesvědčit, že jsme v segmentu věrohodným konkurentem,“ prozradil tehdy Favey britskému Autocaru.

Máme video nástupce Škody Rapid. V provozu odhalil vítanou novinku

Máme video nástupce Škody Rapid. V provozu odhalil vítanou novinku

Půjde tak zřejmě o další větší Škodovku na menším základu. Základem nabídky motorů bude litrový tříválec, a pokud Spaceback odkouká zbytek agregátů od malých koncernových vozů, chybět nebude ani čtyřválec 1.5 TSI a vznětová šestnáctistovka.

Nového modelu Škody se nakonec dočkáme dříve, než jsme čekali. Automobilka potvrzuje, že oficiální představení se uskuteční ještě před koncem roku 2018. Zamaskovaný prototyp už byl mimochodem zachycen i při testování, viz níže.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

dnes | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik