Škoda prozradila priority elektromobility. Dojezd je na posledním místě

Vlk z Vlkohradu  |  13. 11. 2018 10:32

Proč je u malého městského elektromobilu požitek z jízdy na prvním místě? A proč je připojení k internetu upřednostňováno před u el. vozu vcelku zásadním dostatečným dojezdem? Škodě palec nahoru za pokusy s elektromobilitou (a za elektrifikaci malého Citigo vhodného do města), palec dolů za nesmyslně nastavené priority.

Odpovědět  |   | 
Kunigunda Schwanzhof  |  13. 11. 2018 11:08

Tedy pane, copak Vam to neni jasne?

Dojezd je az posledni prioritiou, protoze neni prece tak zasadni dopravit se od jedne nabijeci stanice ke druhe. Hustota a mnozstvi nabijecich stanic jsou prece takove, ze Vam rozhodne nehrozi, ze byste snad nekde na puli cesty zustal s prazdnymi akmumulatory.

Takove pripojeni k internetu je naprosto zasadni. Pokud byste nekde na puli cesty zustal nedejboze stat (z tezko pochopitelnych duvodu), internetove pripojeni umozni privolat skodovackou asistencni sluzbu. A tech par hodin, nez asistencni sluzebnici dorazi, posadku opet zabavi internet. No neni to skvele?

Samozrejme, ze "pozitek z jizdy" je na prvnim miste. Auto je prece od toho, aby jezdilo, takze z toho jezdeni musi mit posadka pozitek. Jiste, neco zcela jineho si pod "pozitekm z jizdy" predstavi milovnik okruhovych specialu a neco zcela jineho oberleny duchodce po "pesi prochazce" z domova do nemocnice a zpet. Ono se tedy nevi, co to vlastne "pozitek z jizdy" je a tudiz se to ani neda merit. Dulezite je, aby to tam ale bylo a v patricne mire.

Odpovědět  |   | 
vašekk  |  13. 11. 2018 17:29

Z veřejných informačních zdrojů jsem byl informován, že velkou konkurenční výhodou škodovek je kousek plastu ve víčku palivové nádrže, který slouží ke stírání námrazy z oken. Proč už není mezi prioritami?

Odpovědět  |   | 
E15  |  13. 11. 2018 18:26

z těchto škodováckých simply clever pikačovin jsem si taky vždycky dělal srandu, ale je fakt, že když si na ně člověk zvykne, tak po přechodu k jiným značkám (kde někdy není pomalu asi háček v kufru) ho jejich absence poněkud překvapuje (resp. si říká, jak to, že to tak nemají všichni)

Odpovědět  |   | 
Nojono  |  13. 11. 2018 19:25

Nojono, je to tak. Klipsna na parkovací lístky u čelního skla, vyjímatelná baterka v kufru, deštník, škrabka, háčky na tašky, teploměr vzadu na středovém panelu,......atd, jsou věci, na které si i přes dementní špičkování Vošického pohůnků rychle zvyknete a pak, jak správně píšete, nechápete, proč to nemají všichni.

Odpovědět  |   | 
lol  |  14. 11. 2018 14:35

škrabku,baterku,teplomer,hacky to jsou veci ktere si za par korun dokoupim do kdejakeho auta a rozhodne JE OZELIM narozdil od klimatizace, elektrickych oken, prednich mlhovek, parkovacich senzoru, ztmavenych zadnich skel a dalsi u SKODY penez draze priplatkove vybavy, kterou jinde dostanu spolu s nizsi cenou v zakladu!

Odpovědět  |   | 
Davos  |  14. 11. 2018 23:10

Nevím, jak ostatní značky, ale naše 10 staré Volvo xc90 tyto drobné vymožeností má

Odpovědět  |   | 
Zdobnice  |  14. 11. 2018 12:10

Shodou okolnosti jsem mel pred par tydny sluzebne pujcenou Oktavku z prazskeho Europcaru. V Orlickych horach (navsteva Kvasin) byla jeden den na skle primrzla jinovatka. Nechtel jsem to "drhnout" steracema, tak jsem sel na jisto na vysmivane misto do nadrze. A kupodivu tam ta skrabka byla, ani nebyla tak mala a smejdska jak jsem ocekaval, ale celkem poctivy plat z pruhledne svicaci zelene barvy. Max bych pridelal na jeden konec ctverecku trosku vetsi zoubky, at to lepe drti vetsi led. Ocistil jsem celni sklo, zandal zpatky a bylo to nahodou dobre. I kdyz jsem se tomu take predtim v testech popravde smal. Horsi bylo spis moc rychle a neklidne rizeni a jak se vypina stop-start, takove jak by preskrtnute acko jsem zjistil az posledni den. To me treba trochu stvalo. Ale skrabka byla dobra. Stejne jako kapsy v bocich jinak ne prilis peclive calouneheo kufru. Elektromobil muze namrazu lepe rozehrat, ale zas spotrebuje vice energie. Proto si myslim, ze skrabka pro elektromobily by mela byt oproti klascikym benzinum mirne vetsi.

Odpovědět  |   | 
Johny  |  14. 11. 2018 16:12

No vidíte a já mám škrabku v zimě vždy v kapse u dveří, takže jen otevřu a škrabku mám hned v ruce, znovu ji uložím při nasedání, nemusím kvůli tomu podnikat výlety kolem auta a ještě se chlubit, jak je to super ranní procházka 2x k nádrži a zpět, než někam vyjedu Škrabka ve víčku je jen PR bejkárna, rozhodně nikoliv smart.

Odpovědět  |   | 
Radon  |  15. 11. 2018 09:43

no mně při otevírání dveří vždy spadne na přední sedadlo trocha jinovatky/sněhu, takže mít takovou škrabku s kartáčkem ve víčku nádrže, byl bych asi raději, stejně k autu přicházím z boku a víčko se odemkne spolu s celým autem (Golf). Kartáčkem bych ometl okraj dveří, škrabkou sklo a teprve pak nasedl ...

Odpovědět  |   | 
Johny  |  15. 11. 2018 15:00

Byla řeč o zamrzlém skle. Pokud už je vůz zasněžený, na to mám smetáček v kufru, který otevřu, nikam nic nepadá, ometu vůz, smetáček uklidím a pak si můžu v klidu otevřít dveře a oškrábat skla. Stejně rovnou škrábat zamrzlá ještě navíc zasněžená skla, kdy pod sněhem je stejně led, je nesmysl.

Odpovědět  |   | 
Johny  |  14. 11. 2018 16:16

Co se týče stop-startu, u mnoha vozidel jde v programu řídící jednotky velmi snadno obrátit funkci tlačítka, takže standartně je vypnuto a naopak tlačítkem se zapíná. Nemusíte tak při každém nastartování ještě šmátrat po tlačítku, které této otravné funkce zbaví.

Odpovědět  |   | 
Amina  |  11. 12. 2018 12:40

hele Zdobnice, to myslis vazne nebo jsi troll?

Odpovědět  |   | 
Greg  |  11. 12. 2018 12:37

takhle jsem se dlouho nezasmál, to škrabátko pod víčkem nádrže to je asi největší vychytávka šqodovky

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  13. 11. 2018 11:43

Protoze tak to ma nastavene cilovka

Odpovědět  |   | 
Jedna Bedna  |  13. 11. 2018 19:06

No cílovka nevím, ale zpitomělé hlavy marketingových mágů určitě. U městkého elektrovozítka určitě není dojezd (pokud tedy nebude absurdně malý) argument číslo 1, ale počínaje autem velikosti Fabie to argument je a čím větší vozidlo, tím důležitější je právě dojezd. S požitkem z jízdy se u elektroauta můžou jít vyfotit, stejně budem hledat, kde ustřihnout drát od éééénééén repráku.
Já bych za touhle rétorikou spíš hledal snahu zamaskovat to, že se slušným dojezdem zatím nelze počítat, taková typická reklamština.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  14. 11. 2018 07:53

S poslední větou souhlas. Největší překážkou slušného dojezdu u EV je stále velmi vysoká cena baterek.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  13. 11. 2018 11:47

Škoda tím jasně ukazuje, na koho míří. Na lidi bez zájmu o auta, kteří potřebují přemisťovadlo ze satelitu do města a zpět, na dovolenou létají nebo jedou autobusem, a jejich pohled na svět je pokřivený optikou módních trendů. Nezáživným kostitřasem nikdo z nich jezdit nebude. Teda, je otázkou, zda někdo z takových bude vůbec stát o vlastnictví auta...
Sice jsou tím naprosto mimo skutečnou zájmovou skupinu, a asi deset let pozadu, ale je to přeci Škoda, tedy to je naprosto správně.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  13. 11. 2018 12:21

"Škoda tím jasně ukazuje, na koho míří. Na lidi bez zájmu o auta"

Skoda nikdy na nikoho ineho nemierila.

Odpovědět  |   | 
Nikdo.  |  13. 11. 2018 15:56

Ano. Otázka je, jestli lidi bez zájmu o auta elauto koupí.....

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  13. 11. 2018 19:49

Spíše ti, než automobilní nadšenci.

Odpovědět  |   | 
.  |  13. 11. 2018 14:13

škodovka končí..

Odpovědět  |   | 
J.  |  14. 11. 2018 18:31

Celý VAG krváca...
BTW: BMW&MB made in GERMANY...tak im treba, nemajú "jednoduchý a lacný " hybrid o sériovej elektrike ani nehovorím, pche

Odpovědět  |   | 
brk77  |  13. 11. 2018 18:00

Záleží, na koho to auto cílí. Nějaký týden dva tomu jsem potkal v parku hlouček kluků, tak 16-18 let. Bylo jich pět. Čtyři čuměli do mobilu a pátý do blba, protože si neměl ani s kým povídat. Tohle bylo možná trošku extrémní, ale bohužel zas tak výjimečný obrázek to není. Stačí se chvíli večer dívat z okna, kolik projde okolo lidí s osvětleným ksichtem od mobilu.

Auto je hodně komplexní výrobek a uvedení na trh trvá dlouho. Tihle kluci začnou za pár let pracovat a řešit auto. Někteří si koupí ojetinu, někteří sáhnou po (operativním) leasingu a novém autě. Jak obrovská priorita je pro ně internet, je vidět už teď.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  13. 11. 2018 19:50

Tihle kluci ale ještě hezkých pár let na takové auto nebudou mít prachy, tedy pokud jim je nekoupí bohatí tatínci.

Odpovědět  |   | 
Rejpal  |  13. 11. 2018 23:36

Nějak s tím nemohu souhlasit.
Podle obrázku, který Škoda uvedla, jsou pilíře na sobě, nikoli vedle sebe.

Tedy 5. pilíř, dostatečný dojezd, je základem, který podepírá všechny ostatní. Teprve na něm je položena cena, elektronická "chytrost" a přitažlivý design. A všechny 4 pilíře pak podepírají pilíř 1., tedy požitek z jízdy, kterého by nemohlo být bez těch ostatních.

Předpokládám, že stejně jako kterýkoli stavebník i Škoda nebude stavět střechu dříve, než základy.

Odpovědět  |   | 
pan Michaelis  |  13. 11. 2018 10:52

Koncernovy Megahonzik je ve forme,a chrli jeden clanek o Skode za druhym! Kdyz on tu znacku tak miluje,ze si nemuze pomoci...

Odpovědět  |   | 
jirka  |  13. 11. 2018 10:54

jestli upřednostnuje škoda požitek z jízdy, tak do dneška je to zatím sranda na zákazníky. Jestli chtějí požitek jízdy at se učí u mistrů angličanů američanů.

Odpovědět  |   | 
Osel z Jetele  |  13. 11. 2018 10:56

TyBrďo, tag nadojesdu prrí nezáležý! Milňýk vevívojy electromobylyty!

Odpovědět  |   | 
Jan Vejnar  |  13. 11. 2018 11:03

Skoda opet projevuje svoji skandalni genialitu - pochopitelne,ze na dojezdu vubec nezalezi! Dulezita je vubec MOZNOST posedet si na neuveritelne komfortnich pohovkach,ktere do svych vozu montuje...a jezdit se nikam nemusi!

Odpovědět  |   | 
Hloupej Honza  |  13. 11. 2018 11:21

Pokud si to budou akorát pronajímat mladí a neklidní. Tak komfort bude rozhodovat jesli si příště půjčí ten samý model nebo značku a né konkurenci. To že stí bude jezdit i ten kdo to automobilky koupí se nepočítá. Stejně nejvíc prodají firemním zákazníků a mimo ČR.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  13. 11. 2018 12:42

Stále stejné tanečky ve snaze zakrýt neřešitelný problém cena vs. užitná hodnota.

Odpovědět  |   | 
Vanos  |  13. 11. 2018 12:42

Proč je jako priorita pro ně připojení k internetu ? Nebo požitek z jízdy ? U el. auta by bylo lepší se zaměřit na pořádným dojezdu ne ?

Odpovědět  |   | 
homer  |  13. 11. 2018 14:08

ma to logiku - v dobe masoveho rozsireni bude dojezd vyresen a nikoho uz nebude zajimat jako dneska u spalovaku

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  14. 11. 2018 07:58

Řekl bych, že u spalováků je ten dojezd ještě méně důležitý než u EV. Protože u spalováku natankuji kdekoliv na cestě za 5 minut, takže jestli má dojezd 100 nebo 600 je skoro jedno.

Ale jak píšete, v době masového rozšíření už patrně bude pořešené i nabíjení, tak ten dojezd nebude problém ani u EV...

Odpovědět  |   | 
Jozin  |  13. 11. 2018 12:44

Dete s tema elektrikama uz do pr.... Stejne to nema budoucnost.

Odpovědět  |   | 
gamblik  |  13. 11. 2018 15:00

To jsem si před cca šesti lety říkal taky. Než jsem se ze zvědavosti svezl. Od té doby je mi jasné, že je to přesně naopak.

Odpovědět  |   | 
Nikdo.  |  13. 11. 2018 15:58

Ano. A už jsi byl 3x s elautem u moře na dovolené. A zrovna dneska ses vrátil z té poslední.....

Odpovědět  |   | 
gamblik  |  13. 11. 2018 21:47

Víš co to znamená budoucnost? To je něco, co bude. Proto se to jmenuje budoucnost.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  16. 11. 2018 17:00

V roce 1970 jsem četl ve VTM (věda a technika mládeži), že v roce 2000 nebudou auta jezdit, ale létat. Tak to je ta budoucnost co má jen 18 let zpoždění.

Odpovědět  |   | 
Jig  |  13. 11. 2018 13:43

"maximální rychlosti okolo 130 km/h a zrychlení z nuly na stovku za necelých 13 sekundy" ... tomu říkám opravdový požitek z jízdy. Ale hlavně že to bude mít net, jako má každej telefon.

OMG

Odpovědět  |   | 
oh.c!  |  13. 11. 2018 23:29

Jj, obzvláště když citigo 1,0 mpi 55 kW má 0 - 100 km/h za 13,5 s a vmax 173 km/h. A za dvojnásobek ceny. No vpravdě nový vrchol nabídky. Neodolatelná nabídka. Doufám, že to alespoň budou stavět z hliníku, ať to vydrží déle. Jednou za 20 let se vymění baterka a máme tu jedno rodinné auto na život. Elektromobilita vpřed!

Odpovědět  |   | 
Salvatore Frolo  |  13. 11. 2018 14:21

Genialita Škody nezná mezí!!! Toto je ta správná cesta,moc držím palce!

Odpovědět  |   | 
ben  |  13. 11. 2018 15:34

Škodovka nikdy neřešila spotřebu ale ani kvalitu a tak jí zbylo jen to pohodlí ale to stejně pohnojí jako všechno ostatní.

Odpovědět  |   | 
Bautista  |  13. 11. 2018 16:27

Ano,pohodli na tech trestnych lavicich bylo vzdy udivujici!!!

Odpovědět  |   | 
JohnST  |  13. 11. 2018 17:19

Skoda a bola to taka dobra Skoda.

Odpovědět  |   | 
josephko  |  13. 11. 2018 17:57

Pohodlie u škodovky nebola doteraz absolútna priorita. Mám dvojkovú benzínovú Octaviu a keď som do nej presadol zo šestkovej mazdy, tak som sa cítil ako na trestnej lavici. Ale: Octavia je o triedu menšie auto a v trojkovej mazde to bolo ešte horšie.
Kdesi som čítal, a potom som si uvedomil, že je to pravda: Octavka jazdí tým lepšie, čím viac jej vodič viac "naloží". Skrátka jej kvality sa prejavia až pri ostrejšej jazde. A čo sa týka spoľahlivosti a nákladov na údržbu, tak tú mazdu 6 spoľahlivo strčí do vačku... (vlastné skúsenosti). A v porovnaní s takým Opelom Astra je to nebe a dudy.
Čo na škodovkách oceňujem, to sú tie tak často vysmievané "smart clever" riešenia. Ale mne sa páči práve to, že niekto pri návrhu aj rozmýšľa - zase môžem porovnávať so mazdou 6 či Opelom Astra. Výmena žiarovek či celého predného svetlometu je u dvojkovej Octavky brnkačka - uvoľnením 2 šróbov bez montážnych kľúčov a doslova vymontuje celý svetlomet. V "Háčkovej" Astre sa žiarovky vyberajú cez podbeh predného blatníka.
V Octávke po otvorení kapoty vyskočí z mriežky prednej masky páčka a nič netreba hľadať. Stierače sa dajú demontovať len vtedy, ak je otvorená kapota - kvôli krádeži. Ak si dobre pamätám, tak trojbliknutie smeroviek sa prvýkrát objavilo v škodovke. Rádio pri zaradení spiatočky stíši zvuk, aby som počul senzory (to mazda nevedela). Rádio pri automatickom výbere staníc tieto vždy ukladá až na tretí vlnový rozsah FM - aby si vodič náhodou nevymazal domáce stanice. Mimochodom mazda mala len 12 pamäťových miest FM, Octavia štandardne 18. Ovládanie palubného počítača je spoločné v celom koncerne VW, ale aj tak stojí za pozornosť. Sú tam 2 počítače kilometrov - už 20 rokov. Orientácia v údajoch či ich vymazanie je brnkačka - na rozdiel od Astry, kde som to nikdy nepochopil. Alebo na rozdiel od mazdy, kde bolo počítadlo len jedno a každý údaj sa na ňom musel vymazať zvlášť. Octávka mala výduchy k zadným sedadlám už v r. 2004, šestková mazda ani v r. 2008. Ja mám Octávku z r. 2008 a tá má vyhrievané dokonca aj zadné sedačky - pritom to nebola najvyššia výbava (dovezené z Nemecka). Nemá síce elektrické otváranie zadných okien, ale zato má vyhrievané zadné sedačky.
Takýchto prkotiniek je v škodovkách viacero, a práve to oceňujem. U iných mainstreamových značiek mám po presadnutí z Octávky dojem akoby to boli nedorobky /nedodělky/.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  13. 11. 2018 19:53

Podle deset let starých aut bude soudit dnešní... Panejo, to je vůl.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  13. 11. 2018 18:22

Mám pocit, že škoda nebude vyrábět elektromobil cosmiq, ale comiq.

Odpovědět  |   | 
Mlátil  |  13. 11. 2018 18:53

Škoda potřebuje kvůli emisím prodat co nejvíc elektromobilů. Tak si jen tipuje, kteří tupci to od ní budou kupovat. Úřady, co potřebují utratit před koncem roku peníze a idioty, kterým je jedno že sedí na pryčně v konzervě a kroutí volantem žebřiňáku.

Odpovědět  |   | 
Rejpal  |  13. 11. 2018 23:43

Máte také takový pocit, že Škoda se ve svých reklamách v poslední době snaží vyvolat v řidičích pocit výjimečnosti, podobně jako BMW?

Ty obrázky jsou jak z manuálu nejlepšího řidiče.
* Prázdné parkoviště s kolmými stáními a na něm vůz značky škoda zaparkovaný přes tři parkovací místa.
* Široko daleko jsou pouze dvě rychlonabíjecí zásuvky. Řidič vozidla značky Škoda při nabíjení zablokuje obě dvě.

Prostě Škodovky řídí jen výluční lidé.

Odpovědět  |   | 
Rejpal  |  13. 11. 2018 23:49

Po odeslání příspěvku se mi tady zobrazila reklama škoda-nejmix, kde Škodovka na parkovišti zabírá pro jistotu hned pět parkovacích míst. To už vážně nemůže být náhoda.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  14. 11. 2018 07:52

Tak samozrejme, pretoze dojazd u elektromobilu ide s cim? A do coho sa to v prvom rade premietne? Takze cena (kedze sa bavime o vyrobcovi, naklady na vyrobu).

Ale ako zakaznik to vidim uplne inak. Mna nebude bavit poskakovat od nabijacky k nabijacke. Prvotnym ucelom toho, ze vlastnim auto, je byt individualne mobilny: na tom sa snad zhodneme. Vzhladom na dlhu dobu nabijania, spojenu s kratkym dojazdom je tym padom prostriedok mojej osobnej mobility v tom case IMOBILNY. A ten cas bude tym dlhsi, cim mensia kapacita bude a cim viac na mne vyrobca usetri.

Preto si myslim ze prave dojazd by mal byt vacsi. Nabijem to raz za tyzden a potom sa uz len vozim. Pokial teda elektromobil nebude mat realny dojazd (zmiesany rezim) 1oookm+, ako zakaznik nemam dovod do toho ist. Moj klasicky pekac tankujem v priemere raz za 3 tyzdne a trva to 5 minut.

Dakujem, nechcem.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  14. 11. 2018 09:08

Mit mobil neustale v nabijecce vetsinu az tolik nepali, ale nabijet si auto doma, v zamestnani atp je neprijatelne? Rozumim, ze pro milovniky vune benzinu, presne strojariny, mechaniky a pozitkoveho rizeni je to spise nocni mura, ale vetsina ridicu tohle neni( byt si to mohou xkrat namlouvat) resp 1000+ km dojezd nepotrebuji (byt si to mohou xkrat namlouvat).

Rozsireni elektromobility je v prvni rade svazano s dopravni/energetickou infrastrukturou a logistikou obecne. Nemuze se menit jen jedno a druhe/zbytek stagnovat.

Myslim si, ze treba vetsine lidi v Praze by s lepsi infrastukturou pres tyden elektromobil s dojezdem 300km bohate stacil.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  14. 11. 2018 12:37

Mobil mam klasicky a nabijam ho raz za 3-4 dni. Okrem toho medzi autom a mobilom je pre Vas asi nepodstatny (ale pre mna dolezity) rozdiel a to taky ze mobil ma asi nikam neodvezie ked to prave potrebujem. Zatial som na mobile nevidel jazdit nikoho takze neviem preco ta analogia, to mi hlava neberie.

Co sa tyka dalsieho, 300km mozem najazdit po meste, ale chcem aby mi ostalo este aj na vikend na chatu a naspat, to znaci ze sa nemusim zaj.bavat s nijakou nabijackou a riesit kedy a o kolko skor mam ist z prace apod. Akonahle mam 1000km+, vybavim vsetko plynule a v nedelu po navrate nech sa to do pondelka nabije.

Okrem toho, efekt bude taky ze menej aut bude stat na nabijacke. Cim sa dostavam k dalsiemu problemu. Ked si predstavim vypadovku na vikend v piatok poobede, pride mi logicke ze s kratkym dojazdom bude tych aut potrebovat 'tankovat' zrejme viac a budu to musiet spravit blizsie k miestu startu na cestu. Vynasobme dobou nabijania a vypadovka o troch prudoch bude po celej dlzke potrebovat dve pristavacie drahy betonu a na kazdych troch metroch nabijacku. Je to nerealne ako iste tusime, ze.

Hodnota dojazdu ma dalekosiahle dosledky a okrem toho, keby mali auta vyssiu kapacitu, nemuseli by sa vymyslat uplne extremne nabijacie prudy, chladenie k tomu apod. Ak mi auto vydrzi na jedno nabitie 1-3 tyzdne, je mi uplne jedno ci sa bude nabijat hodinu alebo cely den a noc. Viem si to naplanovat dopredu. Ale nebude mi urcite jedno, ked s tym budem musiet obchadzat v jednom kuse nabijacky ako panelakovy pes kazde detske pieskovisko.

Dalsia situacia je navrat z vikendu. Dajme tomu ze si to na chate nabijem, ale smola, kedze domov to mam akurat na hranici dojazdu. Takze co mam robit? Bud sa zadtavim na polceste s tym, ze po prichode sa zasa a znova musim NUTENE zaoberat nabijanim, alebo to cez vikend na chate nabijem naplno a mam pokoj a dobijem to cez tyzden prilezitostne ked sa skor vyhraben z prace alebo ked bude prave nabijator volny, alebo ked mi do toho pride celodenne stretnutie apod.

Mozem pokracovat takto dalej a koncil by som tym, ze auto, ktore ma vacsiu kapacitu a tym padom menej nabijacich cyklov zrejme nove baterie az tak casto potrebovat nebude. CIm je ano, okrem ineho aj ekologickejsie.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  16. 11. 2018 18:24

... a minus sa povezie na perpeetum mobile.

Odpovědět  |   | 
Franta  |  14. 11. 2018 19:46

Dojezd už nebude nikdy větší. Další zvyšování dojezdu se děje pouhým zvětšením počtu akumulátorů. Takže i váhy a hlavně ceny.

Odpovědět  |   | 
David Šimáček  |  14. 11. 2018 21:04

no a tady se objevuje problém energetické hustoty 10Kw v benzinu nebo naftě je cca. 1Kg no a v bateriích je to cca 1Kw 6kg. něco se ušetří sice na hmotnosti motoru + převodovky, ale elektromobilem tu váhu taháte stále ssebou, takže z ekonomického hlediska je menší baterie výhodnější (z toho vyplývá, že u e.m. musíte více předpovídat dojezd a využití, tzn. že nejvhodnější užití jsou městské dodávky (nízký denní nájezd) nebo hromadná doprava (předem známá pravidelná délka trasy)) no a pro osobní e.m. by měla vzniknout platforma standartních výměnných baterií s proměnným počtem baterií ve voze a menší vestavěnou . Podle délky trasy by jste si mohl vložit do vozu potřebný počet baterií aby jste nemusel zbytečně zastavovat cestou. Ale to by se museli výrobci dohodnout a někdo by to musel ekonomicky provozovat.

Odpovědět  |   | 
Emanuel  |  14. 11. 2018 08:28

Tak o dojezd jde hlavně zákazníkovy,ale ne státu,proč mít dojezd 1000km nabytých doma za levno,když můžu používat drahé rychlonabýječky a ty drahé budou,nebo kde asi tak stát vezme peníze za ůbytek daně z Benzinu a Nafty.A vzkaz pro Spalovací motoristy,oni vás donutí přejít na baterky,to se nebojte,už se to pomalu rýsuje,daň za to že máta staré auto,pak to bude daň za hluk,pak za to že vůbec spalovací motor máte a že to žere vzduch.Nebojte oni na něco přijdou.Dneska jsou možná podivní ti co si kupují elektromobil,ale za pár let budou divní ti co si koupí spalovák

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  14. 11. 2018 15:02

Skratka sa vratime o 50 rokov dozadu, ked vlastnictvo osobneho auta bolo skor vynimocnym luxusom. Cize neviem naco riesime dalsie cesty.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  16. 11. 2018 18:26

Cize je jasne ze plusy a minusy su pridelene centralne. No dop.ci. Toto je horsie ako normalizacia.

Odpovědět  |   | 
Johny  |  14. 11. 2018 16:28

Ve světě možná, tady ještě sakra dlouho ne, ropná lobby to nepřipustí.

Odpovědět  |   | 
Johny  |  14. 11. 2018 16:26

Já když si před rokem kupoval Leafa jako druhé auto hlavně pro město a na přesun na chalupu a zpět, první priorita byl dojezd, druhá možnost dobíjet z klasické zásuvky 230V, třetí cena, čtvrtá pohodlí a dejme tomu požitek z jízdy, až pak byl vzhled, tím to končilo, nějaký net v autě mě vůbec netankuje. Řidič má čumět před sebe a ne na displej, spolujezdci mají čumět po světě, co je nového a jak je příroda kolem pěkná, případně mají své mobily a tablety.

Odpovědět  |   | 
Tobis  |  15. 11. 2018 18:27

No jakože u elektromobilu kde je hlavní jak dlouhej má dojezd je docela škoda, že má přednost internet. Člověk se při cestě domů vybije ale bude online :D

Odpovědět  |   | 
Kamca  |  15. 11. 2018 18:32

Chcete elektromobil ? Tak tady ho máte ale nekoukejte na dojezd ten je k ničemu ne ? Je libo internet ? Či požitek z jízdy ? Kam to spěje tohle ?

Odpovědět  |   | 
oleq  |  11. 12. 2018 12:43

internet tam mit budes, ale budes calovat :D

Odpovědět  |   | 
Robin Hourek  |  27. 11. 2018 19:11

Dojezd je na posledním místě? To jako vážně? Faktor na který kouká většina potencionálních zákazníků? Už se nedivím, že Milovické letiště je nacpané k prasknutí autama ze škodovky, s tímhle přístupem přeci nemohou nic prodat ne?

Odpovědět  |   | 
Mára Roupek  |  29. 11. 2018 16:45

Mě už to ani nepřekvapuje..., to co poslední dobou škodovka předvádí je k smíchu. U elektromobilu koukat na dojezd až na posledním místě? To nemá hlavu ani patu. Jinak s tím letištěm v Milovicích ste to trefil, řekl bych, že už nikdo jim nežere tu pohádku o emisích, jednoduše se jedná o neprodané kusy.

Odpovědět  |   | 
Tomáš Sábek  |  10. 04. 2019 16:00

Zdravím, prosím nemáte někdo zkušenosti s elektro skútrem? jak je to s dojezdem?

Odpovědět  |   | 
Karel  |  12. 04. 2019 15:44

Já jezdím na elektro skútru už více než rok a půl, jsem s ním spokojený, má mnohem lepší jízdní vlastnosti, než skútr se spalovacím motorem, dojezd cca 70-80 km

Odpovědět  |   | 
Tomáš Sábek  |  15. 04. 2019 14:19

Mohu se prosím zeptat, jaký přesně skútr jste koupil? a hlavně kde jste ho koupil? jak dlouho se pak nabíjí?

Odpovědět  |   | 
Karel  |  16. 04. 2019 17:00

Koupil jsem elektro skútr od https://www.niuskutry.cz/... , podívejte se přímo na stránkách najdete jejich prodejní místa, dá se koupit o přes alzu, dobíjecí doba je cca 6 hodin, mají kvalitní baterie panasonic, hlavně skvěle brzdí.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

25.  6.  2019 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků

Nejčtenější články

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.000 Kč vybavenější nekoupíte

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.…

Verze Tour má v historii Škody Octavia tradici. Nyní se vrací i ve třetí generaci a opět kombinuje bohatou výbavu s atraktivní cenou.

29.  5.  2019 | | 193 N/A
Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Kamiq. Má plechová kola a poklice

Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda …

Škoda včera zveřejnila ceny nového crossoveru Kamiq. Vůz láká na bohatou bezpečnostní a komfortní výbavu, v základu to ale po vizuální stránce není žádná hitparáda.

12.  6.  2019 | | 117 N/A
Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka znamená výrobu u jiné značky

Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka …

Škodovácký závod v Kvasinách je tradičním místem výroby vlajkové lodi Superb. Teď se ale znova objevují zprávy, že by se produkce nové generace mohla přesunout do zahraničí.

20.  6.  2019 | | 132 N/A
Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů. Vision iV hlava prostě nepobere!

Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů…

Výstavní koncepty rozhodně nejsou určeny k tomu, aby se s nimi jezdilo. Přesto se s vámi už poněkolikáté můžeme podělit o jízdy dojmy, tentokrát se Škodou Vision iV. A ta rozhodně není pouhý výstřel do tmy.

2.  6.  2019 | | 93 N/A
Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilustracích. Takhle by se vám líbila?

Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilus…

Čtvrtá generace Škody Octavia by se měla poprvé ukázat ještě před koncem letošního roku. Ruský grafik při tvorbě přiložených ilustrací vycházel z dosud zveřejněných špionážních snímků.

3.  6.  2019 | | 51 N/A