Škoda prozradila priority elektromobility. Dojezd je na posledním místě

První elektromobil Škoda můžeme očekávat už v příštím roce. Mladoboleslavská značka nyní vydala pětibodový žebříček priorit elektromobility a prozradila i dojezd modelu CITIGOe.

Už delší dobu se ví, že prvním elektrickým vozem Škoda nebude crossover postavený na platformě MEB, jak se původně předpokládalo, ale minivůz Citigo s technikou Volkswagenu e-up!. Představit by se měl koncem příštího roku a do prodeje se podle současných informací dostane pár týdnů poté, přičemž pro Citigo samotné to bude jakési rozloučení. Segment A skomírá a tyto modely nahrazují městské crossovery…

Škoda chystá modelovou smršť. Víme, jaká auta čekat v roce 2019

Škoda chystá modelovou smršť. Víme, jaká auta čekat v roce 2019

Pokud by Škoda přistupovala k vývoji elektrického modelu Citigo stylem, jakým u nás někteří vysoce postavení občané píší diplomové práce, dočkáme se elektromotoru o výkonu 60 kW, točivém momentu 210 N.m, maximální rychlosti okolo 130 km/h a zrychlení z nuly na stovku za necelých 13 sekundy. Jde o parametry, týkající se VW e-up!, který by měl na jedno nabití ujet až 160 km. Jenže u CITIGOe to bude jinak.

Jak se řídí Škoda za sto milionů? Měli jsme pražské rande s Vision RS!

Jak se řídí Škoda za sto milionů? Měli jsme pražské rande s Vision RS!

Mladoboleslavská automobilka na svém Storyboardu uvedla, že bude mít CITIGOe dojezd až 300 km na jedno nabití. Vezmeme-li v úvahu, že e-up! používá lithium-iontový akumulátor o kapacitě 18,7 kW, spočítáte si, jakou kapacitu bude CITIGOe zhruba potřebovat. Budeme-li uvažovat 40 kWh, dostane se na úroveň Nissanu Leaf.

TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Ve stejném roce jako CITIGOe dorazí také první MEB elektromobil Škoda, který bude součástí obrovských plánů koncernu VW o vývoji téměř třiceti ryze elektrických modelů čtyř značek do roku 2022. Na jedno nabití ujede až 500 km, bude podporovat rychlejší nabíjení a podobně. Škoda věří, že do roku 2025 bude až 25 procent všech v Evropě prodaných aut elektrifikovaných, což zahrnuje i hybridy a plug-in hybridy.

VW nám ukázal zbraň pro příští dekádu. Srazí cenu elektroaut na minimum

VW nám ukázal zbraň pro příští dekádu. Srazí cenu elektroaut na minimum

Jakkoliv se u elektrických automobilů hovoří hlavně o dojezdu na jedno nabití, pro Škodu to není hlavní priorita. „Dostatečný dojezd“ je na žebříčku základních pěti pilířů elektromobility na posledním místě, hned za poměrem ceny a užitné hodnoty, připojení k internetu a pokročilých asistenčních systémech, přitažlivém designu a požitku z jízdy daného například maximálním točivým momentem už od nulových otáček. Mrkněte do galerie, zmíněný žebříček tam najdete.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

včera | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 82 příspěvků
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

7.  2.  2019 | David Rusol | 97 příspěvků