Škoda prozradila priority elektromobility. Dojezd je na posledním místě

První elektromobil Škoda můžeme očekávat už v příštím roce. Mladoboleslavská značka nyní vydala pětibodový žebříček priorit elektromobility a prozradila i dojezd modelu CITIGOe.

Už delší dobu se ví, že prvním elektrickým vozem Škoda nebude crossover postavený na platformě MEB, jak se původně předpokládalo, ale minivůz Citigo s technikou Volkswagenu e-up!. Představit by se měl koncem příštího roku a do prodeje se podle současných informací dostane pár týdnů poté, přičemž pro Citigo samotné to bude jakési rozloučení. Segment A skomírá a tyto modely nahrazují městské crossovery…

Škoda chystá modelovou smršť. Víme, jaká auta čekat v roce 2019

Škoda chystá modelovou smršť. Víme, jaká auta čekat v roce 2019

Pokud by Škoda přistupovala k vývoji elektrického modelu Citigo stylem, jakým u nás někteří vysoce postavení občané píší diplomové práce, dočkáme se elektromotoru o výkonu 60 kW, točivém momentu 210 N.m, maximální rychlosti okolo 130 km/h a zrychlení z nuly na stovku za necelých 13 sekundy. Jde o parametry, týkající se VW e-up!, který by měl na jedno nabití ujet až 160 km. Jenže u CITIGOe to bude jinak.

Jak se řídí Škoda za sto milionů? Měli jsme pražské rande s Vision RS!

Jak se řídí Škoda za sto milionů? Měli jsme pražské rande s Vision RS!

Mladoboleslavská automobilka na svém Storyboardu uvedla, že bude mít CITIGOe dojezd až 300 km na jedno nabití. Vezmeme-li v úvahu, že e-up! používá lithium-iontový akumulátor o kapacitě 18,7 kW, spočítáte si, jakou kapacitu bude CITIGOe zhruba potřebovat. Budeme-li uvažovat 40 kWh, dostane se na úroveň Nissanu Leaf.

TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Ve stejném roce jako CITIGOe dorazí také první MEB elektromobil Škoda, který bude součástí obrovských plánů koncernu VW o vývoji téměř třiceti ryze elektrických modelů čtyř značek do roku 2022. Na jedno nabití ujede až 500 km, bude podporovat rychlejší nabíjení a podobně. Škoda věří, že do roku 2025 bude až 25 procent všech v Evropě prodaných aut elektrifikovaných, což zahrnuje i hybridy a plug-in hybridy.

VW nám ukázal zbraň pro příští dekádu. Srazí cenu elektroaut na minimum

VW nám ukázal zbraň pro příští dekádu. Srazí cenu elektroaut na minimum

Jakkoliv se u elektrických automobilů hovoří hlavně o dojezdu na jedno nabití, pro Škodu to není hlavní priorita. „Dostatečný dojezd“ je na žebříčku základních pěti pilířů elektromobility na posledním místě, hned za poměrem ceny a užitné hodnoty, připojení k internetu a pokročilých asistenčních systémech, přitažlivém designu a požitku z jízdy daného například maximálním točivým momentem už od nulových otáček. Mrkněte do galerie, zmíněný žebříček tam najdete.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Dacia Sandero 1.0 SCe Comfort: Co všechno lze mít za míň než 300 tisíc?

Dacia Sandero 1.0 SCe

Nová Dacia Sandero nám připadá tak zajímavá, že vám ji v krátkém čase servírujeme už podruhé. Tentokrát jsme vyzkoušeli běžné provedení v nejvyšší výbavě, ale zato s nejslabším motorem z celé nabídky. A bylo senzační!

dnes | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG: Kam se ještě základní GTI nevydalo

Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG

Základní Volkswagen Golf GTI byl vždy střídmou cestou ke každodennímu cestování se sklony k mírnému sportování. Teď už to tak úplně neplatí.

3.  3.  2021 | Vladimír Kadera | 26 příspěvků
TEST Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4: Nové pořádky bez prokletí

Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4

Konzervativní crossover se nám proměnil ve výrazný designový povoz, který neumí nebudit emoce. Vyplatila se mu sázka na odvahu?

28.  2.  2021 | Richard Herbich | 34 příspěvků