Škoda prozradila, jakou výbavu zákazníci nejčastěji kupují. Rozhodně na ní nešetří

41 komentářů

Driver
15. dubna • 18:51

Ta diskuse na téma výbava je 20let stará nebo mě šálí zrak? Ty výbavy jsou takto poskládány jen právě pro tento region a modelový rok. V jiném modelovém roce a regionu tomu může být zcela jinak. Já osobně zasávám názor, že Škodovka ty výbavy konfiguruje dle trhu a v CZ kupuje okolo 85% nové vozy firma. A pak to tak dopadá. Hned vedle v německu jsou výbavy úplně jiné a za jiné ceny. Taky ty auta kanibalizují dealeři, když objednají nějaké základní výbavy a do toho příplatkově nějaké do oči bijící prvky z nejvyšší úrovně výbavy, aby to vypadalo, že v tom je skoro vše a není to drahé. Takže pak máš třeba auto s panoramou, navi, ale nemá mlhovky a v TP jsou dva rozměry disků, a další dva tam chybí... A nejvíc to naštve, když v DE je za stejné peníze víc výbavy :-D (Jak kdy, chvíli jsou auta levnější v CZ, chvíli venku, to se pořád mění) ale němci měli běžně jedničkové Fabie s Klimou, 4x okna, dálkový centrál, alu 16, tažné, vyhřívané sedačky, počítač, což je v CZ jedna ze sta (a příplatkově sem tam i někdy i barevnou navi, takové auto v CZ skoro nenajdeš...)

Martin P.
14. dubna • 8:47

Výborně a jdou ty výbavové stupně koupit i bez toho ? Asi jako tvrdit že všichni majitelé vznětového motoru chtějí DPF.

pacho
14. dubna • 8:02

škodovka má veľký problém, že musí doplácať na VW prešlapy a zarobiť nemalé prachy na ich pokuty, preto musí šetriť na všetkom. Stačí si pozrieť napr anglické trhy https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/548345-dri... ... , kde vw je absolútny prepadak a škoda aspoň ako tak sa dokáže presadiť. Jednoznačne do popredia sa derú kórejske autá a japonské. Francúzi sa tiež v celku držia. Oni sa nespoliehajú na tradície podvody a masívnu reklamu, ale zakladaju si na spoľahlivosti a serioznosti. Nedá mi tá všeobecná až glorifikovaná mantra u nás 4x4, je absolútny blud, čoho dôkazom je peugeot 3008, ktorý je najpredávanejšie SUV v európe aj bez 4x4. Bohu žiaľ, aby sa škodovka aby sa aspoň trocha udržaal , musí sa znižovať k takýmto plateným PR článkom.

Ne321
14. dubna • 8:51

Korejci mozna (i kdyz i u nich roste jenom Kia, Hyundai spise stagnuje), ale o Japoncich, ze se "deru do popredia" bych zrovna nerekl. Japonske automobilky ustupuji z evropskych trhu uz minimalne deset let, maji tu cim dal tim mene modelu, nektere znacky uz jsou jenom stinem byvale slavy. I nejvetsi japonsti borci z Toyoty maji market share hluboko pod tim co meli jeste necelych deset let zpatky, byt poslednich par let neco zase nabrali zpatky. A to jsou jeste japonsti premianti, to takova Honda za deset let prisla v EU o polovinu market share. Nissan mel silnou prvni polovinu tehle dekady, ale posledni dva roky prisel od TRETINU trhu.
Oproti tomu treba VW pres vsechny problemy prisel jenom cca o deset procent trhu a Skodovka spokojene roste jako by se nechumelilo.

marthys
13. dubna • 20:13

Škoda Auto by měla také zveřejnit, kdo vlastně v drtivé většině její produkci kupuje. Soukromé osoby to jistě nejsou.

mpolan
14. dubna • 7:40

Jako kdyby u jiných značek tomu bylo jinak...
Že neuhádneš, které značky mají nejvíce firemních prodejů? Ne, není to Škoda, není to ani VW. Z běžné "konfekce" to jsou prémiovky a jinak třeba luxusní auta a sporťáky, vše na IČ.

Marex
14. dubna • 16:48

Tak už vidím zrovna v ČR ty flotily sporťáků :-P V Německu klidně mohou být i firemní flotily BMW, protože je to domácí značka, stejně jako u nás Škodovka, ale pro našince je více než často jakékoliv BMW automaticky symbolem něčeho extra, i když nedělá pouze managerské vozy a sporťáky, ale i vozy nižší třídy, stejně jako třeba ta Škodovka. Nicméně tady se bavíme o ČR a největší podíl na prodejích mají právě firemní flotily složené z ..... překvapivě Škodovek :-P

jiri
16. dubna • 9:00

Kámoš si kupoval nového mustanga, zářivá žlutá, 5L motor, cena > mega. Pro radost.
Samozřejmě na firmu :-)

mmx
13. dubna • 18:01

Místo vnucených/předražených doplňků výbavy (např. navigace 25 600 Kč) by měli zapracovat na spoustě nedodělků jinak celkem dobrého vozu Kamiq:
Nejde uživatelsky trvale vypnout start/stop.
Po zapnutí zapalování trvale svítí denní světla.
Nenastaví se automaticky čas (a to má dvě SIM, RDS, DAB)
V základu hodně omezená a téměř nefunkční aplikace Connect auto pro Android (kolabuje).
Vzadu pod sedadly jsou viditelné ostré pojezdové lišty.
Odemykání i zamykání dveří funguje občas (někdy je třeba zatřást kessy klíčkem, někdy počkat, někdy odemknout klíčkem).
Android auto se zobrazuje jinak než na telefonu (Bolero) - chybí google tachometr.
Škoda nejen zdražuje ale i redukuje výbavu (např. u Style již není stmívatelné zrcátko u spolujezdce a chlazená schránka před spolujezdcem.

bzzz
13. dubna • 18:21

Nahrazuji nektere prvky vybavy jinymi (uplne nebo v ramci vybav), simply clever ;-)

bzzz
13. dubna • 14:45

Co takhle nejprodavanejsi vybava Octavie a jeji prumerna cena? Nepochybne obchodni tajemstvi na rozdil od 'nic' nerikajicich (spise PR) cisel v clanku.

Karel
13. dubna • 13:43

Kamiq mi nedává vůbec smysl. Proč si škodovka neustále konkuruje svým vlastním modelům, vždyť ten vývoj se jim nemůže nikdy zaplatit.

mpolan
13. dubna • 14:57

Kamiq je zcela v duchu současného trendu cross-SUV mutací aut, takže naopak smysl dává.

petr r. (petrumr)
13. dubna • 14:24

podle propočtů zdražili aby se jim to rentovalo se snižující poptávkou a hlavně musejí lidi nalákat reklamou, že je to prodejní hit a lidé kupují s největší výbavou. Třeba tam nahoře to zbaštili i s navijákem, přeci když se prodává, tak nejde o propadák.

riči
13. dubna • 13:21

scala je propadák !!!

Jezdec
13. dubna • 13:55

Tak nějak. Ale v článku se paradoxně píše, že se prodává dobře.

bzzz
13. dubna • 14:06

I kdyby prodali jen 100 kousku, % z toho udelaji a o zbytek se postaraji okurkovi novinari ;-)

Karel
13. dubna • 13:40

To byl i rapid. Ten když vyšel, tak si lidé počkali radši rok na novou oktavii. Tyto mezisegmentové auta se celkově špatně prodávají.

Jezdec
13. dubna • 13:56

Octavia je více mezisegmentové auto než scala.

OTTO
13. dubna • 14:52

Octavia je klasická nižší střední. Scala neví co je (zřejmě lowcostový pokus o nižší střední - něco jako Tipo a pod.)

Jezdec
13. dubna • 18:12

Ne, octavia je to zcela jednoznačně a nezpochybnitelně mezisegmentové auto v tomto smyslu. To co platí pro scalu, platí mnohem více pro octavii.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
.
14. dubna • 11:15

není

petr r. (petrumr)
13. dubna • 11:29

jestli tenhle článek byl srozumitelný, tak pro mně ne. To není jednoduchý si tu škodovku poskládat a když něco chci, tak musím vzít to..dražší výbavu, kde je to už ve standartu, tak si nemůži odřeknout to, co nechci a mám to a do statistik se to zapíš a škoda si myslí, že to chcou zákazníci.

mmx
13. dubna • 16:45

Ano je to tak. Například smartlink je součástí výbavy style. Rozhodně by si jej tolik zákazníků nekupovalo, zvláště proto že jej podporuje oficiálně asi 20 modelů smarfounů. Třeba Xiaomi je tady zcela nefunkční - tedy kromě AndroidAuto.

Karel
13. dubna • 13:46

Nevím jak je to u toyoty, ale německé auta si můžeš nakonfigurovat přesně podle sebe. Můžeš si dát nejnižší stupeň výbavy a do toho si naházet pouze to, co opravdu chceš (takové to jak na to neznalí nadávají že vše je tam za příplatek), takže tento příspěvek je trochu mimo

Marex
14. dubna • 16:37

Tady se někdo poslední dobou ani neobtěžoval projít si konfigurátor Škodovky a vyzkoušet si podle vlastních představ nakonfigurovat vlastní standardní, pravda u Škodovky spíše nadstandardní výbavu. Každý, kdo to udělal totiž zjistí, že aby dostal nějakou běžnou věc, musí koupit celej paket k tomu s blbinama, které nechce. Pak budeme číst takové plky Škodovky vytržené z kontextu ;-)

Marek71
14. dubna • 12:38

Tak úplně to neplatí. Nemůžeš kombinovat libovolně, jsou určité prvky výbavy, které jdou jenom v kombinaci s jinými prvky. Ale ano, je pravda, že ta konfigutovatelnost je podstatně lepší než u Korejců a Japonců. Někomu vyhovuje ten evropský systém, jinému ten japonský, korejský.

petr r. (petrumr)
13. dubna • 18:08

Karle, přečti si můj první příspěvek.

šofér
13. dubna • 14:56

Bejvávalo, je vidět, že už jste dlóóóuho u koncernu neobjednával.:-/

bzzz
13. dubna • 11:34

Ve standartu si koupis maximalne cervene trenky z hradu.

petr r. (petrumr)
13. dubna • 12:15

nemáš pravdu, píšeš hospodský řeči. Podívej se, jestli ti to rodiče povolí na nějaký auto které má několik výbav např toyotu C-HR-ta má 4 výbavy plus edici. Třeba bílá je pro comfort bez příplatku. Adaptivní tempomat taky bez příplatku ve standartu od nejnižší verze. Prostě něco si přečti a neposlouchej rodiče, že škoda je nej.

Marek71
14. dubna • 12:37

V té reakci na tebe šlo o něco úúúplně jiného, tak si to přečti pořádně a zamysli se nad tím, jinak ze sebe děláš "momentálně zavostalého" :-D Jako obvykle...

Shimi
13. dubna • 12:32

petr r.: Tak tohle už je moc i na mě :-D:-D:-D Ty budeš asi opravdu hodně "nadaný" človíček.

petr r. (petrumr)
13. dubna • 13:14

shimi, já sem na tě vůbec nereagoval nebo ty máě více niců a nevíš jak ses do diskuze zapojil?

petr r. (petrumr)
13. dubna • 13:12

tak řekni, co jsi se o kupujících škody dozvěděl,každý si nemyslí že je nadaný a ty právě troubíš do světa co nejsi.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
13. dubna • 14:54

Jedno se ti musí přiznat - tvá sebedůvěra je naprosto nepřekonatelná, i když jsi jinak ve všem ostatním zcela zaostalý.

Mirek
13. dubna • 12:53

To je jen varianta holt/hold "ve standartu", já už většinou na osvětu kašlu.;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Shimi
13. dubna • 13:25

Mirek: Tady už ani tak nejde o osvětu, ten borec vůbec netuší, která bije. Jemu absolutně nedochází souvislosti. Se podívej, co mi píše :-D Fakt může být někdo tak, jak to říct slušně, opožděný?

Mirek
13. dubna • 16:30

Já to raději ani moc nečetl, jen mi v očích utkvělo to slovo, které se táhne od začátku téhle větve, a nedošlo mu to ani u těch hradních trenýrek. Aby to konečně pochopil u hradní vlajky (standarTy). To, že řeší blbiny a zatahuje do toho rodiče je jen detail, já jsem dle něj, i někteří jiní tady, například komunista.

petr r. (petrumr)
13. dubna • 14:20

nemůžeš mu to poslat e-,mailem, nebo si opožděný a neznáš e-mail?

Shimi
13. dubna • 11:56

bzzz: To je něco podobného jako holt/hold, bojuješ s větrnými mlýny.

Doporučujeme

Články odjinud