Škoda příští rok uvede dva modely RS a jedno GT, píší Němci

Na veřejnost opět prosákly informace, které zatím neměl nikdo vědět. Vyplývá z nich, že vedle faceliftů Škoda příští rok představí i dva modely RS a jedno GT.

Nedávno jsme informovali o změnách v motorových paletách vozů Škoda, a jenom chvíli na to se nám začaly potvrzovat i z „oficiálních“ zdrojů. Nyní už je jisté, že se pod kapotou Škody Superb objeví zcela nový dvoulitr TSI s 200 kilowatty a B cyklem, motor 1.4 TSI už to má spočítané a tak dále. Nejenom v tomto duchu se však ponese příští rok v Mladé Boleslavi.

Podle informací z německého škodováckého fora se už v březnu dočkáme prezentace modernizovaného modelu Fabia, v červnu dorazí modernizovaný Superb, a v září už by měl být k vidění na silnicích. Těšit se můžeme i na zcela novou generaci modelu Rapid, který vyjede na modulární platformě MQB A0 pro malé vozy koncernu Volkswagen. To ale ještě není všechno.

Škoda chystá revoluci v motorech. Víme, které motory skončí a jaké je nahradí

Škoda chystá revoluci v motorech. Víme, které motory skončí a jaké je nahradí

Dojde totiž také k doplnění modelů RS, avšak ne takových, jak možná někteří z vás očekávají. Už v březnu na ženevském autosalonu uvidíme Kodiaq RS (již dříve neoficiálně potvrzeno) a na tomtéž místě by měl mít premiéru i Karoq RS. S oběma vozy bychom se přitom mohli poprvé projet v červnu příštího roku.

S motory je to u Kodiaqu RS velmi jednoduché. Dostane pouze jeden, a sice dvakrát přeplňovaný diesel s výkonem okolo 176 kW. Tajnosti se zatím dělají ohledně pohonu Karoqu RS. Některé zdroje uvádějí, že dostane až 300 koní. Vznikne však i verze Sportline s motorem 2.0 TSI/140 kW, párovaným s převodovkou DSG a pohánějícím všechna kola. Tento agregát už používá Seat Ateca Xcellence a FR, v obou případech za cenu od 753.900 Kč.

Minitest Škoda Fabia Combi 1.0 TSI: Problém tam, kde byste ho nečekali

Minitest Škoda Fabia Combi 1.0 TSI: Problém tam, kde byste ho nečekali

Zlatým hřebem mezi SUV se stane nová karosářská varianta Kodiaqu. Půjde o v minulosti hodně probírané SUV-kupé ve stylu BMW X4, prozatím s názvem Kodiaq GT. Stále není jasné, jestli bude tento vůz dostupný i v Evropě, a prozatím o tom nic nezaznělo ani v „neoficiálních“ kruzích, které redakci Autorevue poskytují exkluzivní informace.

Původně se s ním počítalo pouze pro Čínu a rozhodnutí o uvedení v Evropě mělo být závislé na zájmu zákazníků. A ten je prý nemalý. Náš zdroj hovoří o prezentaci v průběhu října příštího roku, tak se nechejme překvapit.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků