Škoda příští rok uvede dva modely RS a jedno GT, píší Němci

Na veřejnost opět prosákly informace, které zatím neměl nikdo vědět. Vyplývá z nich, že vedle faceliftů Škoda příští rok představí i dva modely RS a jedno GT.

Nedávno jsme informovali o změnách v motorových paletách vozů Škoda, a jenom chvíli na to se nám začaly potvrzovat i z „oficiálních“ zdrojů. Nyní už je jisté, že se pod kapotou Škody Superb objeví zcela nový dvoulitr TSI s 200 kilowatty a B cyklem, motor 1.4 TSI už to má spočítané a tak dále. Nejenom v tomto duchu se však ponese příští rok v Mladé Boleslavi.

Podle informací z německého škodováckého fora se už v březnu dočkáme prezentace modernizovaného modelu Fabia, v červnu dorazí modernizovaný Superb, a v září už by měl být k vidění na silnicích. Těšit se můžeme i na zcela novou generaci modelu Rapid, který vyjede na modulární platformě MQB A0 pro malé vozy koncernu Volkswagen. To ale ještě není všechno.

Škoda chystá revoluci v motorech. Víme, které motory skončí a jaké je nahradí

Škoda chystá revoluci v motorech. Víme, které motory skončí a jaké je nahradí

Dojde totiž také k doplnění modelů RS, avšak ne takových, jak možná někteří z vás očekávají. Už v březnu na ženevském autosalonu uvidíme Kodiaq RS (již dříve neoficiálně potvrzeno) a na tomtéž místě by měl mít premiéru i Karoq RS. S oběma vozy bychom se přitom mohli poprvé projet v červnu příštího roku.

S motory je to u Kodiaqu RS velmi jednoduché. Dostane pouze jeden, a sice dvakrát přeplňovaný diesel s výkonem okolo 176 kW. Tajnosti se zatím dělají ohledně pohonu Karoqu RS. Některé zdroje uvádějí, že dostane až 300 koní. Vznikne však i verze Sportline s motorem 2.0 TSI/140 kW, párovaným s převodovkou DSG a pohánějícím všechna kola. Tento agregát už používá Seat Ateca Xcellence a FR, v obou případech za cenu od 753.900 Kč.

Minitest Škoda Fabia Combi 1.0 TSI: Problém tam, kde byste ho nečekali

Minitest Škoda Fabia Combi 1.0 TSI: Problém tam, kde byste ho nečekali

Zlatým hřebem mezi SUV se stane nová karosářská varianta Kodiaqu. Půjde o v minulosti hodně probírané SUV-kupé ve stylu BMW X4, prozatím s názvem Kodiaq GT. Stále není jasné, jestli bude tento vůz dostupný i v Evropě, a prozatím o tom nic nezaznělo ani v „neoficiálních“ kruzích, které redakci Autorevue poskytují exkluzivní informace.

Původně se s ním počítalo pouze pro Čínu a rozhodnutí o uvedení v Evropě mělo být závislé na zájmu zákazníků. A ten je prý nemalý. Náš zdroj hovoří o prezentaci v průběhu října příštího roku, tak se nechejme překvapit.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků