Škoda přijde do léta s novou Octavií allroad 2,0 TDI

53 komentářů

Kupec
13. ledna • 10:06

Zajímalo by mne, jestli 4x4 zůstane jen pro kombi, nebo bude i liftback, o který bych měl
zájem. Jinak 2.0 TDI mělo být jako alternativa v nabídce od začátku.

x12345678
14. ledna • 10:39

Ne vždy plní výrobce přání osvícené části klientely. Většinou to dělá naopak. AZNP MB prodávala napřed O2 4x4 jen s výrobně levnějším 1,9TDI a když se první vlna apetitu klientely nasytila, příjde teprve s lepším a modernějším 2,0TDI 16V. Z pohledu výrobce a marketingových pravidel a ekonomiky to má logiku, z pohledu zájemce o naftovou O2 4x4 to logiku nemá.

pista
12. ledna • 17:27

A o verzi s DSG se neuvažuje?

Brouk
12. ledna • 17:00

uz vidim tu cenovku. 700 k je samozrejme hodne optimisticky odhad. realne to vidim na min. 850 k a pri ceske pyse a neznalosti oboru se bude ve vsech casopisech stavet bok po boku k Audi allroad. A vsechny ty testy vyhraje, protoze bude "levna".

Piettro
12. ledna • 20:53

Ale kde pak. Testy vzhraje proto, ze bude objektivne nejlepsi. Posbira body nejen za cenu ale i za velikost kufru, dostupnost ND a servis a tak.

Gogo
13. ledna • 7:55

Hlavně kufr! Ten je důležitější než motor a podvozek dohromady!
 

Stavros
13. ledna • 8:44

to Gogo. tak to je snad jasny,ne? Jo a jeste cip taky.

bingo
12. ledna • 21:19

Bych tohle porad dokola neresil, kdo bude chtit/mit na audi, O2 si nekoupi.

ITTI
13. ledna • 7:44

A kdo na to Audi mít nebude,nebo to považuje za vyhození peněz,tak si O2 třeba koupí.Nežešme věc, která je vztahem výrobce a zákazníka.Buď se to bude, nebo nebude prodávat.Ať si každý kopupí, co uzná za vhodné.Kupuje to za svoje,ne za naše love.

tomek
12. ledna • 8:38

Zajima me Vas nazor na spojeni nynejsi 4*4 s TDI 77kW. Je to vazne takove bidne? Bylo receno, ze standardni O2 s timto TDI neni zadny zazrak a tohle ma jeste o nezanedbatelnych 135kg vice. taky mi prodejce sam potvrdil (Auto Podbabska P6), ze je spatne navrzene zprevodovani a to auto ma pro sve "tereni" schopnosti kratoucnou jednicku a dlouhatanskou dvoujku. Ze jednicka se tim padem temer nepouziva, Co je na tom pravdy? Zajimaji me Vase zkusenosti. Dekuji.
 

Kuba
13. ledna • 20:35

ja s tim jezdil a obcas jezdim, zda se mi to motorizace dostatecna, ale nijak zvlast silna. zkratka motor to rozhybe relativne slusne ale zazraky necekej

Mirko
12. ledna • 10:28

4x4 TDI 77 kW má, podle jistého testu na www.auto.cz, ve skutečnosti 87 kW. Přesto to v dnešní době už nestačí. Vezměte si Korejce - už teď předběhli soudružku Škodofku o pěkný kus dopředu, v benzínu i naftě! Je to ostuda:
http://www.hyundaimotor.cz/download/technicka-data/data_tucson.pdf
http://www.kiamotors.cz/tecudaje/spg-tec.pdf
Oni jim v použití motoru 2.0 TDI dosud asi bránili soudruzi z Vlkova hrádu, aby to moc nekonkurovalo Audi (myslím, že 2.0 TDI se s quattro nabízí až od nedávna). Jenže tím taky mladoboleslavské soudruhy na trhu asi dost omezili ...
 

tomek
12. ledna • 10:34

Nejde mi snad ani tak o papirove hodnoty a nebo hodnoty na valci, ale o pocity ! Je tech 77kW resp. 87kW opravdu malo na vuz takovych rozmeru, hmotnosti, kategorie?

PeterL
12. ledna • 13:35

jednička na OII TDI 4x4 je skutočne extrémne krátka - je to zrejme náhrada za redukciu. Na ceste je to k ničomu, ale v extrémnom kopci (ja som to testoval na zjazdovke) len zaradíš a auto šplhá. Celkovo sa 6-stupňová prevodovka na OII 4x4 chová ako 5-stupňová + krátka jednička. Je to otázka zvyku.

Jogurt
12. ledna • 11:17

Že mají 1,9PD o  15-20k víc než z nikomu neznámých důvodů udává výrobce je obecně známo už od prvních fabií TDI, které  nikdy nešly na válcích pod 120 koní ač výrobce psal 74kW alias 101k.

Zpřevodováním 77kW 4x4 bych se netrápil, je to silniční auto a ne auto do terénu a kvůli ostrému náběhu točivého momentu v nízkých otáčkách je tam krátká jednička hlavně proto, aby s tím vůbec šlo zaparkovat mezi dvě auta. Od dvojky dál už pak jsou převody takové, jak odpovídá točivému momentu, t.j. dlouhé.
2,0TDI má plynulejší náběh momentu než 1,9, takže tam asi nebude rozdíl I-II tak propastný. Logicky by se dalo očekávat, že bez přídavné převodovky to pro allroad dopadne tak, že krátké budou právě první dva stupně a od trojky dál už to zas bude laděno na silnici.
A pokud někoho zase trápí Haldex, tak ať si koupí Subaru nebo Quattro. Mě by spíš zajímalo, co udělá Audi s Torsenem aby se parametry vyrovnal druhé generaci Haldexu a  X-Drive. Zatím to u některých modelů ladí tak, že jde 40% dopředu a 60% dozadu ale to momentální náskok Haldexu II. a X-Drive na silnici nesrovná tím spíš, že pořád zůstává mezní hranice Torsenu 75-25%/25-75%. A mimochodem - Subaru ani MB 4Matic na tom nejsou  o nic líp.

Stavros
12. ledna • 13:07

Myslim, ze si z toho u Subaru hlavu delat nebudou, ona totiz Impreza Sti s aktivnim diferencialem take nejede spatne. Bohuzel pravda je takova, ze ani tu nejlepsi Skodovku nelze srovnavat v jizdnich vlastnostech s nejlevnejsim Subarem. Obe auta jsem vlastnil, nepisu tudiz bludy. Je to proste neco jineho.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
martineq
12. ledna • 17:49

Každé je prosté zaméřené na jiného zákazníka!

Madeja
12. ledna • 11:10

Mám krátkou OII 2.0 TDI a 4x4 1.9 TDI jsem měl pučenou na hory. Oproti 2.0 TDI je to lemra, ale na pohodové ježdění to postačuje bohatě. Do 2500 otáček je to pocitově stejné jako 2.0 FSI 4x4, po těchto otáčkách je jasně silnější a lepší 2.0 FSI. Znám hodně lidí co si koupili 1.9 TDI 4x4 a za 15 tis. to chipli na cca 110 Kw. Jel jsem s tím, pak je to srovnatelné s 2.0 TDI a motor je pořád v pohodě.
 Podle mne pokud 1.9 TDI v O II 4x4 tak chipnout

Ze3gg
12. ledna • 7:43

Zase o jeden smradlavej uhlak navic... Booooze.
Z.

Haya
12. ledna • 8:05

tak,tak

Ivan
12. ledna • 5:24

Jestli je toto pravda (O II 4x4 + 2.0TDI) tak to bude bestseller.

Já I.
12. ledna • 8:32

Nebude neboj. Cena nebude jistě lidová. Předpokládám, že to nabídnou jen s "vyšší" výbavou, takže to tipuju od 700 000 výše.

Tomm
12. ledna • 10:00

Cena bude cca 720.000,- Kč, což opravdu není lidovka. Na druhou stranu takové auto s tímto motorem a pohonem 4x4 taky není lidovým vozem... Znáš nějaký srovnatelný vůz za "lidovější" cenu???

Pucmeloud
12. ledna • 13:37

Za stejnou (velmi podobnou cenu) mas Subaru legacy kombi 2.0 (benzin). Cenikova cena 780 tisic. ma sice mensi kufr, ale pokud ti jde o 4x4, tak je to sakra jina liga

Dinar
12. ledna • 13:54

Jestli bude za těch cca 720 tis. "obyčejná" 4x4 2,0 tdi, pak jsou za ty peníze jistě i jiné alternativy, např. zmíněné legacy kombi. Pokud by ale v této ceně nabízeli 2,0 tdi allroad, tj. předpokládám světlou výšku kolem 190mm, jiné odpružení, ochrana podvozku, kastle, příp. větší rozchod, větší kola, tzn. u subaru konkurence spíše pro forester, pak vzhledem k charakteru auta (4x4 zde není prostředek pro dosažení exceletních jízdních vlastností, ale pouze pro lepší trakci a průchodnost lehkým terénem) to bude nepříjemný konkurent i pro menší SUV (Sportage, RAV apod.)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pucmeloud
12. ledna • 14:45

no, vzhledem k tomu, ze zde na Autorevue testovali Octavii II 4x4 2.0 FSI v plne vybave s cenovkou 950 000 Kc a zakladem na 700 tisicich, tak nevidim moc duvodu proc predpokladat ze allroad v turbodieslu bude stat okolo 700 tisic. Zaklad bych ocekaval okolo 800 - 850 tisic. a pro 2.0 TDi okolo 750 tisic. S tou lepsi pruchodnosti lehci´m terenem souhlasim, ale s tvrzenim o lepsi trakci velmi nesouhlasim. To snad u pohonu, kde se ti meni jizdni vlastnosti za chodu a nemuzes myslet vazne

Dinar
13. ledna • 8:45

Ale můžu, vzhledem k tomu, že mám v rámci testování něco odjeto na okruhu s A3-kami jak s předním náhonem tak s quattrem (v případě A3 tedy se stejným Haldexem jako má octavia) rozdíl v trakci mezi dvoukolkou a čtyřkolkou byl při ostré jízdě i s tímto systémem 4x4 citelný, naopak celkem mě překvapovalo, že dvoukolka byla méně nedotáčivá než čtyřkolka.   

Stavros
12. ledna • 14:33

Je nutne si ale uvedomit, ze za stejne penize se kupuje Subaru a Skodovka. Subaru je nejvetsim vyrobcem aut 4x4 na svete, Skodovka je naproti tomu zacatecnik. Pokud chces domaci kino, tak si koupis za stejne penize Teslu nebo Bose?

Dinar
13. ledna • 8:50

Nemusím si uvědomovat nic, říkám jen svůj odhad, jak se bude chovat trh, pokud by byl tento allroad s dieselem cenově srovnatelný s foresterem bude pro něj v Evropě z hlediska prodeje konkurentem. Že jsou to technicky jinak pojatá a stavěná auta nám může být jasné, ale co z toho.

Pucmeloud
13. ledna • 9:31

nic, protoze vrchol Gausovy krivky ceske populace je totalne posedly okridelnym sipem, zvukem traktoru a tim, ze to "tahne odspoda"...jo a jeste jsem zapomel...uzitnou hodnotou, tzn. velkym kufrem

Dinar
13. ledna • 9:54

Jasně, ale není to jenom česká populace, v Evropě se prostě bude vždy prodávat více např. passatů 4x4 s dieselem než legacy. Většině uživatelů stačí čtyřkolka k tomu, aby neměli problémy, když jedou lyžovat, jiné vlastnosti pohonu awd pro ně nemají moc smysl, a navíc, když v tom passatu to všechno tak krásně modře svítí.

Brouk
12. ledna • 16:56

Teslu, protoze je to cesky. Jsou na to levny nahradni dily, vsechno si na tom spravis sam...

p
12. ledna • 22:42

Teslu z číny. 

cowgaR
13. ledna • 0:03

Teslu, z Ciny, ale s OBROVSKYM kufrom...

btw to zrovanie so Subaru, resp. skoda so subaru...nuz neostava sa mi len smiat, co tu na fore ceski bratia vypotia...

pre neznalcov:
Subac je ina liga, od imagu po kvalitu a spolahlivost (posledne roky je subaru v TOP5 spolahlivosti so znackami ako Lexus ci Porsche, skoda myslim ze zabera dolnych 30dsat...) a o jazdnych vlastnostiah ci kvalite novych boxerov radsej pomlcim, i ked co cech, tak jedine sulfur a poriadne TDI :)

xerxon
13. ledna • 8:40

Porsche v TOP5 zebricku spolehlivosti??? :))) Si upad z visne chlape. Porsche nejsou spolehlivy auta a ani Subaru nejsou spolehlivy auta. Mrkni sem: http://www.reliabilityindex.co.uk/
Zebricek spolehlivosti aut. Hadej kdo je tam vedenej jako nejspolehlivejsi vyrobce! Ano, je to Skoda!!! Subaru je naopak jeden z nejhorsich. A to dokonce ridici najezdi ze Skodovkama v prumeru vic nez se Subaru (na to je tam taky zebricek). Asi to bude tim, ze Subaru vecne stoji v servisu.

Mirko
13. ledna • 16:02

Jedovatá poznámka: auta s levostranným řízením se prý vyrábějí na jiné lince než s pravostranným řízením ...  
 

Pucmeloud
13. ledna • 9:36

navic pokud je nejhorsich 8 aut podle tohoto indexu: Porsche, Jeep, Subaru, Landrover,  Alfa Romeo, Jaguar, Audi, Saab..........tak i nespolehlivost ma dozajista neco do sebe

Pucmeloud
13. ledna • 9:29

Xerxone.....neni od tebe hezke ze tu takhle kalis vodu a zkreslujes informace. "Reliability index" v tvem odkazu neni jen index spolehlivosti z pohledu poctu oprav a poruch, ale take zahrnuje cenu opravy. Takze vysledny index budou mit stejny jak auta levna s levnou opravou  a nahradnimi dily, ktera s ebudou kazit casto, tak auto drahe ktere se pokazi treba jednou, ale oprava v prumeru soji radove vice.  V tomto pohledu je dany index hodne zavadejici.....je to takovy index pr "socialky"

xerxon
13. ledna • 9:44

No informace nezkresluji, na te strance je pomerne hodne doplnujicich statistik, ze ktery si clovek muze udelat vlastni obrazek, nechci ani nejak propagovat Skodovu, ale spis to bylo ukazat, ze Subaru ani Porsche rozhodne nejsou zadny spolehlivy zazraky, spise naopak (a na tom se shoduji i statistiky z jinych zemi nez UK, obyvkle v nich Skoda nevyhrava, ale byva pred Porschem i Subaru). Nehlede na to, ze se obvykle vetsina lidi snazi tvrdit, ze Skodovka ma stejne drahy nahradni dily jako ostatni auta, coz tak trochu stira tvuj argument.

Kuprikladu statisticka prumerneho casu straveneho v servisu je zajimava, zatimco u vetsiny znacek je to 2-3 dny, u Porsche je to 4.9 dni a u Subaru je to 9.3 dni. Takze zatim co u Skodovky jedete do servisu s mensi opravou jednou za rok, tak u Subaru asi jedete vymenit motor jednou za rok.

Pucmeloud
13. ledna • 11:12

Xerxon: Trochu detailneji jsem se podival na tu britskou statistiku a na prikladu porovnani dvou modelu ukazat jak dokaze byt lehce zavadejici diky ruznym modelovym radam a jejich technicke vyspelosti. Pokud neporovnavam celou automobilku ale dva modely (vzhledem k predchozi diskuzi jsem vybral Octavii a Legacy) tak mi vyjdou nastejno !!!!!! a jediny zavazny rozdil je cena opravy. S tim ale clovek do toho jde kdy auto kupuje:
Cas straveny v servisu Octavia 1.61 dne, Legacy 1.55 dne
Porucha perovani 10%, 10%
Brzdy 0%, 3%
chlazeni 10%. 20%
elektrika 30 %, 10 %
motor 10%, 30%
palivovy system 40%, 20 %
prevodovka 0%, 0%
Cena opravy: 167 liber, 500 liber
Takze stridave ma jeden model poruchy nekde vice, nekde mene, cas v servisu nastejno, prumerny vek Legacy v testu 4.9 roku, Octavie 3.8 roku.
Shrnuto, Celkove Subaru (porsche)trpi tim, ze zahrnuje mnohem vice sportovni modely, ktere jsou vystvane na maximum a ti co si je porizuji mnohem mene hledi na to, aby auto vydrzelo a davaji mu poradne podkourit. V pripade dlasich "propadaku" jako je Jeep a Landrover lze predpokladat, ze majitele s nimi mnohem casteji nejezdi jen na navstevu k babicce po asfaltce jako majitele Skodovek. Myslim si, ze kdyby mela podobnou strukturu modelu Skoda, dopadla by v danem testu take mnohem hure.
Nerikam tim, ze podobna statistika nema smysl, jen je potreba se na ni divat s rezervou
 

xerxon
13. ledna • 12:07

Ano, s tim ze si kazdy tu statistiku musi prebrat sam souhlasim.

x12345678
14. ledna • 10:46

Musím přiznat, že tyhle statistiky mě vždycky pobaví. Kde je vliv řidiče? A co když moje auto je o 0,729roku mladší a má o 12,435% vyšší kilometrový proběh? Pak je celá statistika v rzitji.
Každému je snad jasné, že totéž auto v rukou dvou zcela odlišných řidičů se bude poruchově chovat úplně jinak, jeden vymetá výmoly v silnici druhý ne, jeden podtáčí motor, druhý ho přetáčí, jeden používá full-syn olej, druhý minerální a ještě ho mění když si vzpomene. Jeden jezdí sám a klidně, druhý s plným nákladem a nadoraz, jeden jezdí po nastartování v půměru 5km po městě, jiný 500km po dálnici, jeden brzdí motorem, druhý ne.....

Pucmeloud
13. ledna • 10:52

nevis nahodou v ce se tato statistika lisi napriklad od nemecke, kde Subaru je naopak mezi prvnimi peti nejspolehlivejsimi?

xerxon
13. ledna • 12:08

Tak to nevim, rekl bych ze by bylo potreba celkem podrobne nastudovat podminky sesbirani dat do obou statistik a chvili nad tim premyslet. Toto ale plati pro jakoukoliv statistku.

Hugo z Hor
12. ledna • 10:27

Znám Subaru Impreza kombi 2,0R a ještě je to skutečné 4x4.
 

Martin
12. ledna • 11:29

No jo, ale Subaru Impreza kombi je jako by udelali Porshe 911 kombi. To proste k sobe vubec nesedi.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
_DAVE_
12. ledna • 12:26

Navic je Impreza o dost mensi nez O2 a nema za stejne penize naftu ktera je dost zadana.

Hugo z Hor
12. ledna • 16:59

O dost menší v čem? Velikosti kufru? Není už trochu podivné vidět užitnou hodnotu auta skrze velikost jeho kufru? Myslím, že to je české specifikum, které na západ od našich hranic moc řidičů nechápe.   
S nadsázkou by se pak mohlo napsat, že si ženy vybírají auta podle barvy a Češi podle velikosti kufru. 

Shr3k
13. ledna • 12:02

Mno ale proč si potom kupovat kombíka, kde ne kvůli kufru, že?
(To píše majitel Mazdy 3 sedan)

Stavros
12. ledna • 12:40

A hlavne Skodovku muzes nacipovat, a to se vyplatiiiiii.

RoKo
12. ledna • 12:24

Aj to bude. Neboj sa.

bingo
12. ledna • 9:55

No bojim se, ze to bude podstatne vic. 700k stoji jen 2.0 TDI kombi (eleg.) a tohle prida 4x4, takze + tak 100k

Jim
12. ledna • 1:25

..pořádnej motor ke 4-kolce...

Doporučujeme

Články odjinud