Škoda přetvořila příď octavie RS. Hlavně ale přidala 10 koní

Mladoboleslavská automobilka při faceliftu dostala výkon "základní" verze octavie RS na úroveň dřívější verze RS Plus.

I když vzhled přídě modernizované octavie RS (stejně jako u civilních verzí) bude ještě dlouho budit rozporuplné reakce, počínání techniků, kteří pracovali na motoru i na podvozku, si minimálně podle zveřejněných technických údajů zaslouží uznání.

Nová octavia RS se zážehovým dvoulitrovým motorem nyní dokáže vyvinout výkon 169 kW (230 koní), což je o 7 kW (10 koní) více než dosud. Auto díky tomu dosáhne maximální rychlosti 250 kilometrů v hodině, zrychlení z nuly na stovku činí 6,7 sekund a kombinovaná spotřeba je 6,5 litru.

Zajímavosti | Bezpečnost | Škoda | Sportovní auta | Škoda Octavia

Belgická policie si pořídila Škodu Octavia RS v provedení Big Brother

Ještě slibněji se nám ale jeví informace o snížení podvozku o patnáct milimetrů a hlavně rozšíření rozchodu zadních kol o poměrně významných třicet milimetrů.

Zajímavé je, že na rozdíl od minulých faceliftů se vlastně nezměnila spodní část předního nárazníku. Jen radar adaptivního tempomatu se přestěhoval nahoru pod logo.

V horní části tohoto karosářského dílu jsou, stejně jako u "civilní" verze, rozdělené hlavní světlomety. Jedna jejich část vlastně opticky rozšiřuje mřížku chladiče.

Testy | Škoda | Sportovní auta | Kombi | Srovnávací testy | Peugeot | Škoda Octavia

Peugeot 308 SW GT vs. Škoda Octavia Combi RS: Vítěz zcela jednoznačný?

V interiéru nyní budou moci být na přání namontována sportovní sedadla potažená alcantarou a sériově bude uvnitř ambientní osvětlení. V základu zůstává manuální řazení, za příplatek lze získat šestistupňové DSG.

Ve špičkovém provedení se v interiéru ocitne multimediální systém s obrazovkou o úhlopříčce 9.2 palce, k dispozici budou nové asistenční systémy.  Například ten pro couvání s přívěsem, pro hlídání vozidel v mrtvém úhlu nebo ten, který upozorňuje na vozidla přijíždějící ze stran při couvání.

V základní výbavě zájemce získá sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin, na přání bude možné získat až devatenáctipalcová.

Facelift se samozřejmě týká rovněž dieselového RS. Tam ale parametry motoru zůstaly na svém. Vůz bude opět k mání jak s manuální, tak automatickou převodovkou, s pohonem pouze předních nebo všech čtyř kol.

V následující malé galerii si můžete prohlédnout, jak nyní liftback a kombi v provedení RS vypadá. Na konci je pak pro porovnání stávající provedení.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Škoda Fabia 1.598
Rok výroby: 2010
Stav: 160 301 km
Cena: 113 000 Kč
Škoda Octavia III 1.968
Rok výroby: 2013
Stav: 105 705 km
Cena: 299 000 Kč
Škoda Octavia 1.598
Rok výroby: 2010
Stav: 163 602 km
Cena: 150 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků