Škoda přetvořila příď octavie RS. Hlavně ale přidala 10 koní

Mladoboleslavská automobilka při faceliftu dostala výkon "základní" verze octavie RS na úroveň dřívější verze RS Plus.

I když vzhled přídě modernizované octavie RS (stejně jako u civilních verzí) bude ještě dlouho budit rozporuplné reakce, počínání techniků, kteří pracovali na motoru i na podvozku, si minimálně podle zveřejněných technických údajů zaslouží uznání.

Nová octavia RS se zážehovým dvoulitrovým motorem nyní dokáže vyvinout výkon 169 kW (230 koní), což je o 7 kW (10 koní) více než dosud. Auto díky tomu dosáhne maximální rychlosti 250 kilometrů v hodině, zrychlení z nuly na stovku činí 6,7 sekund a kombinovaná spotřeba je 6,5 litru.

Belgická policie si pořídila Škodu Octavia RS v provedení Big Brother

Belgická policie si pořídila Škodu Octavia RS v provedení Big Brother

Ještě slibněji se nám ale jeví informace o snížení podvozku o patnáct milimetrů a hlavně rozšíření rozchodu zadních kol o poměrně významných třicet milimetrů.

Zajímavé je, že na rozdíl od minulých faceliftů se vlastně nezměnila spodní část předního nárazníku. Jen radar adaptivního tempomatu se přestěhoval nahoru pod logo.

V horní části tohoto karosářského dílu jsou, stejně jako u "civilní" verze, rozdělené hlavní světlomety. Jedna jejich část vlastně opticky rozšiřuje mřížku chladiče.

Peugeot 308 SW GT vs. Škoda Octavia Combi RS: Vítěz zcela jednoznačný?

Peugeot 308 SW GT vs. Škoda Octavia Combi RS: Vítěz zcela jednoznačný?

V interiéru nyní budou moci být na přání namontována sportovní sedadla potažená alcantarou a sériově bude uvnitř ambientní osvětlení. V základu zůstává manuální řazení, za příplatek lze získat šestistupňové DSG.

Ve špičkovém provedení se v interiéru ocitne multimediální systém s obrazovkou o úhlopříčce 9.2 palce, k dispozici budou nové asistenční systémy.  Například ten pro couvání s přívěsem, pro hlídání vozidel v mrtvém úhlu nebo ten, který upozorňuje na vozidla přijíždějící ze stran při couvání.

V základní výbavě zájemce získá sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin, na přání bude možné získat až devatenáctipalcová.

Facelift se samozřejmě týká rovněž dieselového RS. Tam ale parametry motoru zůstaly na svém. Vůz bude opět k mání jak s manuální, tak automatickou převodovkou, s pohonem pouze předních nebo všech čtyř kol.

V následující malé galerii si můžete prohlédnout, jak nyní liftback a kombi v provedení RS vypadá. Na konci je pak pro porovnání stávající provedení.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

19.  8.  2018 | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků