Škoda: přehled akčních modelů Fabia, Octavia a Superb

22 komentářů

Zdenek
15. září • 9:03

Je jiz model Inferno opravdu v prodeji? Na strankach www.skoda-auto.cz jsem o ni nenasel ani zminku ...

Petr Broža
15. září • 9:30

Měl by být, nedávno došla oficiální tisková zpráva; zkuste se zeptat u prodejců.

ETERIC
14. září • 22:48

Musim rici,ze Superb a obecne zadny model Skoda v GB skutecne neleti.Za muj dvoumesicni pobyt jsem videl jen jeden Superb.V podstate souhlasim s tim,ze ho tizi dogma drivejsich let,za coz Skoda samozrejme nemuze,ale nesouhlasim s tim,ze je na urovni korejskych vozu,to zas ne.Superb je velmi kvalitni vuz,bohuzel jen v segmentu,kde jsou i mnohem lepsi,nikoli levnejsi,ale koho to zajima,kdyz mam prachy na BMW.Myslim,ze je to dost o smysleni anglanu,oni vubec nekdy mysli trosku jinak.BMW,Mercedes,Rover,Ford,Peugeot,Renault,Subaru,VW.............druha liga.................Skoda,bohuzel.Abych pravdu rekl,ani takove Audi,je jedno jaky model,neni moc videt.A8 nevideno ani jednou,a to ani v Londyne,tam obcas jeste nejaka A6 a A4,ci jeste mensi pro socky.Allroady snad krome Nemecka leti jen u zbohatliku na vychode,kde si ho kupojou jen do mesta pro srandu a hlavne,aby byli videt.V CR je vubec vsechno jen o tom,aby bylo videt,navzdory tomu,ze v globalu jsme chudy jak kostelni mysi bydlici na slame,proc si to nepriznat.Jen si vem ty namachrovanej cechu z Prahy svuj Superb 2.5 TDI na 17" s veprovkou na hlave a rukou na palubovce a bez machrovat do Londyna,nestekne po tobe ani pes,jsi nula.Octavia v drtive vetsine slouzi jako taxikarsky vuz.Octavia RS byla videna take jen jednou.Bodejt,proti Impreze WRX,ktera tam fakt frci to neni sportak.Jinak ale RS povazuji za velmi dobry vuz.Tot vse.A klidne me bijte,kdo neveri at tam jede,kdo nezazil,at laskave mlci.

Peter L
9. září • 10:42

Mám taký dojem, že Škoda je len ďalší príklad nemeckej nenažranosti a obchodnej tuposti. Na Slovensku máme krásny príklad vo viacerých podnikoch - napr. Slovenské Telekomunikácie. Postupné a nekončiace zdražovanie spolu s priblblými reklamami, kde sa zdražovanie vydávalo za "zvýhodňovanie" viedli až k totálnemu znechuteniu bežného klienta a masívneho odhlasovania pevných liniek v prospech mobilov. Slovensko-Nemecký Telecom sa postupne zbadal a začal investovať (lepší termín by bol rozhadzovať) neskutočné peniaze do reklamy a narýchlo zlacnil niektoré služby - napríklad pripojenie miesto za 1000 za 1 Sk. Celé to však vyznelo trápne a znechutilo to asi aj posledných priaznivcov ST.

Podobný problém má aj Škoda - nemecký manažment tlačí neustále na zdražovanie - podľa mňa dosť bezdôvodné, pretože automobil vyrobený v MB je už niekoľko rokov cenovo plne porovnateľný s automobilom vyrobeným v DE, FR a pod. Pričom cena práce v Čechách je stále len paškvilom v porovnaní  s cenou práce v spomínaných krajinách. To čo Nemcom dodáva dôveru, je pravdepodobne štatistika predaných áut v ČR a SK, kde je škodovka stále vnímaná ako automobil vyrobený doma a obrovský technický pokrok Favorit - Fabia je vnímaný so sympatiami. Naopak v iných krajinách je škoda pre svoju minulosť (Š 105, 120) vnímaná aj dnes ako treťotriedne auto typu Hyundai, Daewoo (dobrým príkladom je nechuť kupovať Superb v DE a GB ako manažérske auto napriek lepšej cene).

Mám taký dojem, že pokiaľ chce Škoda stratiť dôveru na českom a slovenskom trhu, je na správnej ceste. A z iných príkladov súdim, že nemeckému manažmentu sa to aj podarí..

Quido
22. září • 13:02

V podstatě s příspěvkem souhlasím, jen malou poznámku k tvorbě ceny: koncovou cenu v konečném důsledku tvoří trh - tedy odbyt, respektive poptávka.Záleží na úrovní a schopnostech marketingu odhadnout vhodnou cenu a umět předvídat. U VW si zřejmě myslí, že ždímáním zákazníků na základě kdysi dobré pověsti je ta pravá cesta. Nezapomeňte, že zákazník se při nákupu zboží většinou nechová racionálně a nákup auta není vyjímkou, naopak je to ještě více záležitost emocionální a módní. Kdo se trochu zajímá o vývoj automobilů a je schopen logické analýzy, ten o VW ani nezavadí, totéž platí o Audi. Ale takových lidí není moc.

Q.

mad
9. září • 8:06

Škoda už dávno není české auto a podle toho to i vypadá.V poměru cena/výkon a vábava je to jedno z nejdražších aut. Za 330000 což je nejlevnější akční Fabie mám super vybavené Hyundai nebo Daewoo (včetně klimy).A že korejci jsou auta kvalitní jsem po pětiletém vlastnictví Daewaa přesvědčen.

Maxc
9. září • 14:13

Máte pravdu že Škoda není vůbec nijak levná, vyjímkou je Fabie RS, kde je příznivý poměr cena/výbava/výkon.

Korejci možná už dělají kvalitní auta, ale za kolik toho korejce po třech nebo po pěti letech prodáte? Rozhodně dostanete podstatně míň než kolik byste dostal za Fabii či Octavii. Škodovky si drží cenu i na trhu ojetin.

xX
9. září • 17:06

To ze si skodovky drzi cenu jsem chapal u feldy - nizka cena nahradnich dilu, to auto umi opravit skoro kazdej doma v garazi. Ale u fabie a do jisty miry i octavie to nechapu - ja osobne bych si 3letou ojetou skodovku nekoupil - je to desne predrazeny. To uz snad radsi i origos VW, kterej jde sehnat za vicemene stejnou cenu.

Maxc
9. září • 20:50

Škodovky jsou velmi žádané i jako ojetiny a proto se drží tak vysoko v ceně ve srovnání s jinými značkami. Např malé auto velikosti Fabie spadne na 50% původní ceny během 3-4 let. Ale tříletá Fabie, která stála nová třeba 280000Kč a dneska by tudíš měla stát zhruba 160tis. se pořád drží přes 200000Kč a přitom nemá ve výbavě skoro nic. Nebo 2 roky stará Fabie 1,4 55kW Classic koupená za 350000Kč stojí dnes 270000Kč, to je neuvěřitelné , nechápu jak si jí někdo může koupit. Přitom Fabie není nijak spolehlivé auto.

Quido
22. září • 10:53

Taky nechápu... pověst Škodovek, jako levného auta má obrovskou setrvačnost.
A většina z těch doplňků jsou nepotřebné parádičky, bezp. prvky na nízké úrovni, hlavně že mám 8 repro ("pojízdný jukebox"), všude konektory na baterii atd. - a ale když mám zabrzdit... když si dnes dáte trochu práce a  srovnáte se s japonskými auty, tak si jako rozumný člověk Škodovku nekoupíte.

Q

Petrklm
12. září • 9:32

Však počkejte, kam spadnou ceny ojetých škodovek za pár let, až se budou objevovat ukončené leasingy "Já na to mám...". Kupovat si jí ale nebudu, chraň pánbůh.

xy
11. září • 7:50

 2 roky stara Fabia 1.4/55kW Classic nemuze existovat. 1.4/55kW zacali davat do Classicu teprve nedavno. Pred dvema lety byl tento motor od Comfortu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
DWG
15. září • 7:56

Mám fabii kombi 1,4 16V 55kW, Classic, výbava klima, pal. počítač, ABS, el. okna vpředu, hagusy, alarm, koupená v srpnu 200, takže nechápu proč by neměla dvouletá existovat.

limach
9. září • 7:38

Opravte mě, prosím, jestli se mýlím, ale když se Fábie začala prodávat, byla výškově nastavitelná sedačka řidiče už u základního modelu Classic a nyní ve zvláštní výbavě Classic plus? Takže v normálním Classicu už není? Zvláštní postup. Kolik na takové pitomosti u Škodovky asi ušetřili? Jen se bojím, aby z výbavy Classic za chvíli nebyl "akční model" Junior.

Petr Broža
9. září • 22:09

Škoda výbavu Fabie očeává už delší dobu, Classic už nemám nastavení volantu, Comfort nemá mlhovky, schránku pod sedačkou či lampičky vzadu, Elegance zase stahování oken vzadu či vyhřívání sedaček. Cena standardních modelů přitom zůstává. Proto se vyplatí kupovat jen akční modely.

Johan
9. září • 12:17

Mlhovky drive od Comfort, nyni az u Elegance.
Stahovani prednich oken - drive tusim u Comfort, dnes u Elegance (kde drive bylo stahovani vsech oken)

Nevim, jestli nekecam, ale kazopadne mam doma schovane stare ceniky, tak se mohu nekdy podivat!

Maxc
9. září • 14:05

El. stahování předních oken je v základu už u verze Classic plus stejně tak ve verzi Comfort

Martin
9. září • 9:50

Je to tak. Kupoval jsem v roce 2000 holou Fabii bez typoveho oznaceni, stala 259 000,- a mela vice vybavy snad nez dnesni klasik. Skodovka postupne u beznych verzi ocesava vybavu (vim treba o odhlucneni motoroveho prostoru, stavitelny volant apod) a pak tyhle veci vraci do tzv. akcnich vybav, kdy jeste neco prida a je z toho vyhodny model. Tedy vlastne stale zdrazuje.

Johan
8. září • 13:19

Misto Octavia Driver ma byt Octavie Rider!

Petr Broža
8. září • 21:26

Už jsem to opravil, za omyl se omlouvám...

Maxc
9. září • 14:07

A co Fabie RS? To je také svým způsobem akční model jehož nabídka je časově omezená. Nevíte náhodou jak dlouho se ještě bude vyrábět?

Johan
9. září • 19:06

Zatim se prodava. Pokud by mel byt prodej ukoncen, bude o tom AR jiste vcas vedet.

Na pristi leto se da ocekavat Fabia Combi RS (viz. Fabia Paris...).

Doporučujeme

Články odjinud