Škoda Praktik: stylová dodávka

Hledáte do své firmy praktické auto pro rozvážku a líbí se vám Roomster? Pak je tu pro vás nový Praktik. Dodávka jak má být.
Škoda Praktik: stylová dodávka

O tom, že Škoda představí svůj model Roomster také jako užitkový vůz jsme psali již několikrát. Nyní se tyto informace stávají skutečností. Škoda Praktik, jak se bude vůz jmenovat, je užitkovým automobilem, který vychází z rodinného vozu Roomster.

Tip: Přečtěte si náš velký test Škody Roomster 1,4 TDI.

Určitě důležitým údajem jsou rozměry nákladového prostoru. Jeho objem 1 783 l není největší, ale určitě uspokojí mnoho živnostníků. Ložný prostor přitom měří na délku 1 555 mm, na šířku 1 016-1 429 mm a na výšku 987 mm. Prostor je oddělen od kabiny posuvnou bezpečností přepážkou.

Sériová výbava Praktiku obsahuje mimo jiné ABS s brzdovým asistentem, čtyři airbagy (řidiče, spolujezdce a dva boční airbagy) nebo nastavitelný volant. V nabídce výbavy na přání jsou například elektronický systém kontroly prokluzu kol ASR, mlhová světla s funkcí nasvětlování zatáček, ovládací modul pro rádio a telefon nebo příprava pro mobilní navigaci.

Praktik bude k dostání s benzínovými motory 1,2 o výkonu 51 kW a 1,4 o výkonu 63 kW. Naftu bude zastupovat agregát 1,4 TDI o výkonu 51 kW. Užitečná hmotnost pak činí 560 kg pro benzínové motory a 640 kg pro naftový agregát.

Verze Praktik se od Roomsteru N1 liší hlavně modifikovaným vnitřkem zavazadlového prostoru, který má v tomto voze jediný účel - převést náklad. Nákladový prostor je vybaven trojdílnou skládací podlahou s protiskluzovou úpravou. Namísto skel v zadních bočních dveřích jsou použity plechové výplně. Okno pátých dveří zůstává ze skla a lze ho na přání vybavit bezpečnostní mřížkou.

Jedinou nevýhodou tak zůstává přítomnost poměrně vysokénakládací hrany, která může být pro určitý typ přepravy problémem.

Interiér je standardně čalouněný látkou Onyx a nově v něm naleznete odkládací prostory pod sedadly i za nimi.

Výroba a prodej modelu začne na jaře 2007. Jeho cena prozatím nebyla stanovena, očekává se však základní částka pod úrovní 300 tisíc Kč bez DPH.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Praktik
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků