Škoda Praktik: stylová dodávka

Hledáte do své firmy praktické auto pro rozvážku a líbí se vám Roomster? Pak je tu pro vás nový Praktik. Dodávka jak má být.
Škoda Praktik: stylová dodávka

O tom, že Škoda představí svůj model Roomster také jako užitkový vůz jsme psali již několikrát. Nyní se tyto informace stávají skutečností. Škoda Praktik, jak se bude vůz jmenovat, je užitkovým automobilem, který vychází z rodinného vozu Roomster.

Tip: Přečtěte si náš velký test Škody Roomster 1,4 TDI.

Určitě důležitým údajem jsou rozměry nákladového prostoru. Jeho objem 1 783 l není největší, ale určitě uspokojí mnoho živnostníků. Ložný prostor přitom měří na délku 1 555 mm, na šířku 1 016-1 429 mm a na výšku 987 mm. Prostor je oddělen od kabiny posuvnou bezpečností přepážkou.

Sériová výbava Praktiku obsahuje mimo jiné ABS s brzdovým asistentem, čtyři airbagy (řidiče, spolujezdce a dva boční airbagy) nebo nastavitelný volant. V nabídce výbavy na přání jsou například elektronický systém kontroly prokluzu kol ASR, mlhová světla s funkcí nasvětlování zatáček, ovládací modul pro rádio a telefon nebo příprava pro mobilní navigaci.

Praktik bude k dostání s benzínovými motory 1,2 o výkonu 51 kW a 1,4 o výkonu 63 kW. Naftu bude zastupovat agregát 1,4 TDI o výkonu 51 kW. Užitečná hmotnost pak činí 560 kg pro benzínové motory a 640 kg pro naftový agregát.

Verze Praktik se od Roomsteru N1 liší hlavně modifikovaným vnitřkem zavazadlového prostoru, který má v tomto voze jediný účel - převést náklad. Nákladový prostor je vybaven trojdílnou skládací podlahou s protiskluzovou úpravou. Namísto skel v zadních bočních dveřích jsou použity plechové výplně. Okno pátých dveří zůstává ze skla a lze ho na přání vybavit bezpečnostní mřížkou.

Jedinou nevýhodou tak zůstává přítomnost poměrně vysokénakládací hrany, která může být pro určitý typ přepravy problémem.

Interiér je standardně čalouněný látkou Onyx a nově v něm naleznete odkládací prostory pod sedadly i za nimi.

Výroba a prodej modelu začne na jaře 2007. Jeho cena prozatím nebyla stanovena, očekává se však základní částka pod úrovní 300 tisíc Kč bez DPH.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Praktik
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků