Škoda Praktik: stylová dodávka

Hledáte do své firmy praktické auto pro rozvážku a líbí se vám Roomster? Pak je tu pro vás nový Praktik. Dodávka jak má být.
Škoda Praktik: stylová dodávka

O tom, že Škoda představí svůj model Roomster také jako užitkový vůz jsme psali již několikrát. Nyní se tyto informace stávají skutečností. Škoda Praktik, jak se bude vůz jmenovat, je užitkovým automobilem, který vychází z rodinného vozu Roomster.

Tip: Přečtěte si náš velký test Škody Roomster 1,4 TDI.

Určitě důležitým údajem jsou rozměry nákladového prostoru. Jeho objem 1 783 l není největší, ale určitě uspokojí mnoho živnostníků. Ložný prostor přitom měří na délku 1 555 mm, na šířku 1 016-1 429 mm a na výšku 987 mm. Prostor je oddělen od kabiny posuvnou bezpečností přepážkou.

Sériová výbava Praktiku obsahuje mimo jiné ABS s brzdovým asistentem, čtyři airbagy (řidiče, spolujezdce a dva boční airbagy) nebo nastavitelný volant. V nabídce výbavy na přání jsou například elektronický systém kontroly prokluzu kol ASR, mlhová světla s funkcí nasvětlování zatáček, ovládací modul pro rádio a telefon nebo příprava pro mobilní navigaci.

Praktik bude k dostání s benzínovými motory 1,2 o výkonu 51 kW a 1,4 o výkonu 63 kW. Naftu bude zastupovat agregát 1,4 TDI o výkonu 51 kW. Užitečná hmotnost pak činí 560 kg pro benzínové motory a 640 kg pro naftový agregát.

Verze Praktik se od Roomsteru N1 liší hlavně modifikovaným vnitřkem zavazadlového prostoru, který má v tomto voze jediný účel - převést náklad. Nákladový prostor je vybaven trojdílnou skládací podlahou s protiskluzovou úpravou. Namísto skel v zadních bočních dveřích jsou použity plechové výplně. Okno pátých dveří zůstává ze skla a lze ho na přání vybavit bezpečnostní mřížkou.

Jedinou nevýhodou tak zůstává přítomnost poměrně vysokénakládací hrany, která může být pro určitý typ přepravy problémem.

Interiér je standardně čalouněný látkou Onyx a nově v něm naleznete odkládací prostory pod sedadly i za nimi.

Výroba a prodej modelu začne na jaře 2007. Jeho cena prozatím nebyla stanovena, očekává se však základní částka pod úrovní 300 tisíc Kč bez DPH.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Praktik
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků