Škoda Praktik: stylová dodávka

Hledáte do své firmy praktické auto pro rozvážku a líbí se vám Roomster? Pak je tu pro vás nový Praktik. Dodávka jak má být.
Škoda Praktik: stylová dodávka

O tom, že Škoda představí svůj model Roomster také jako užitkový vůz jsme psali již několikrát. Nyní se tyto informace stávají skutečností. Škoda Praktik, jak se bude vůz jmenovat, je užitkovým automobilem, který vychází z rodinného vozu Roomster.

Tip: Přečtěte si náš velký test Škody Roomster 1,4 TDI.

Určitě důležitým údajem jsou rozměry nákladového prostoru. Jeho objem 1 783 l není největší, ale určitě uspokojí mnoho živnostníků. Ložný prostor přitom měří na délku 1 555 mm, na šířku 1 016-1 429 mm a na výšku 987 mm. Prostor je oddělen od kabiny posuvnou bezpečností přepážkou.

Sériová výbava Praktiku obsahuje mimo jiné ABS s brzdovým asistentem, čtyři airbagy (řidiče, spolujezdce a dva boční airbagy) nebo nastavitelný volant. V nabídce výbavy na přání jsou například elektronický systém kontroly prokluzu kol ASR, mlhová světla s funkcí nasvětlování zatáček, ovládací modul pro rádio a telefon nebo příprava pro mobilní navigaci.

Praktik bude k dostání s benzínovými motory 1,2 o výkonu 51 kW a 1,4 o výkonu 63 kW. Naftu bude zastupovat agregát 1,4 TDI o výkonu 51 kW. Užitečná hmotnost pak činí 560 kg pro benzínové motory a 640 kg pro naftový agregát.

Verze Praktik se od Roomsteru N1 liší hlavně modifikovaným vnitřkem zavazadlového prostoru, který má v tomto voze jediný účel - převést náklad. Nákladový prostor je vybaven trojdílnou skládací podlahou s protiskluzovou úpravou. Namísto skel v zadních bočních dveřích jsou použity plechové výplně. Okno pátých dveří zůstává ze skla a lze ho na přání vybavit bezpečnostní mřížkou.

Jedinou nevýhodou tak zůstává přítomnost poměrně vysokénakládací hrany, která může být pro určitý typ přepravy problémem.

Interiér je standardně čalouněný látkou Onyx a nově v něm naleznete odkládací prostory pod sedadly i za nimi.

Výroba a prodej modelu začne na jaře 2007. Jeho cena prozatím nebyla stanovena, očekává se však základní částka pod úrovní 300 tisíc Kč bez DPH.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Praktik

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Moderní interpretace nákupního vozíku je dostupná ve dvou různých variantách. Po základní se nyní podíváme na tu, která míří více na lifestyle.

18.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků
Za volantem hybridního Renaultu Clio E-Tech: Sesadí Toyotu z trůnu? Šanci má!

Renault Clio 1.6 SCe E-Tech

Minulý týden jsme se poprvé projeli s novými elektrifikovanými Renaulty. Po plug-in hybridním crossoveru Captur přišla řada na full-hybridní Clio E-Tech, kterému se toho dá vytknout jen málo.

15.  10.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
S Renaultem Captur E-Tech poprvé v ČR: Jezdí skvěle a za málo, i díky Formuli 1

Renault Captur E-Tech PHEV

Plug-in hybridní model Renaultu v nabídce chyběl. Francouzi ale nedávno na český trh uvedli hned dva – Captur E-Tech a Megane Grandtour E-Tech. Dnes si povíme, co čekat od prodejně velmi úspěšného městského crossoveru.

13.  10.  2020 | Jan Mička | 38 příspěvků