Škoda Praktik: nová česká dodávka zná své ceny

Škoda Praktik: nová česká dodávka zná své ceny

Automobilka Škoda již finišuje s přípravami na uvedení své první novodobé dodávky na český trh. Škoda Praktik, která je odvozena od modelu Roomster, bude k dodání od května. Ceny vozu vám ale můžeme prozradit již nyní.

Vůz, který se postaví do přímé opozice u nás populárním malým dodávkám jako Citroen Berlingo nebo Renault Kangoo bude k dispozici s následujícími motorizacemi z tyto ceny (vše bez DPH):

  • 1,2 HTP 51 kW - 249 900 Kč
  • 1,4 16V 63 kW - 275 900 Kč
  • 1,4 TDI 51 kW - 317 900 Kč

Vůz nabídne vcelku zajímavé rozměry nákladového prostoru. Objem 1 783 l a ložný prostor o rozměrech 1 555 mm (délka) x 1 016-1 429 mm (šířka) x 987 mm (výška) bude hlavním trumfem Praktiku v boji o zákazníky. Prostor je oddělen od kabiny posuvnou bezpečností přepážkou. Nákladový prostor je vybaven trojdílnou skládací podlahou s protiskluzovou úpravou. Namísto skel v zadních bočních dveřích jsou použity plechové výplně. Okno pátých dveří zůstává ze skla a lze ho na přání vybavit bezpečnostní mřížkou. Užitečná hmotnost pak činí 560 kg pro benzínové motory a 640 kg pro naftový agregát.

Sériová výbava Praktiku je podle očekávání velmi jednoduchá. Obsahuje mimo jiné ABS s brzdovým asistentem, čtyři airbagy (řidiče, spolujezdce a dva boční airbagy) a nastavitelný volant. Za další prvky komfortu a bezpečnosti se musí řádně připlatit. V nabídce výbavy na přání jsou například elektronický systém kontroly prokluzu kol ASR, mlhová světla s funkcí nasvětlování zatáček, ovládací modul pro rádio a telefon nebo příprava pro mobilní navigaci.

Otázkou je, jak Praktik uspěje na tvrdém poli malých dodávek s vcelku malou nabídkou motorů, které navíc disponují relativně malými objemy. Přeci jenom větší motor 1,9 TDI o nižším výkonu by mohl být co do využitelnosti a životnosti zajímavější volbou. Vcelku klasické otazníky pak visí nad cenou jediné naftové motorizace v nabídce. Příplatek 67 tisíc Kč (v tomto případě 27 procent ceny stejně výkonné benzinové motorizace) je jednoduše brutální, obzvláště s přihlédnutím k tomu, že motor 1,4 TDI není žádnou výhrou...

Tip: Přečtěte si náš velký test osobní Škody Roomster právě s motorem 1,4 TDI.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Praktik

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Moderní interpretace nákupního vozíku je dostupná ve dvou různých variantách. Po základní se nyní podíváme na tu, která míří více na lifestyle.

18.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků
Za volantem hybridního Renaultu Clio E-Tech: Sesadí Toyotu z trůnu? Šanci má!

Renault Clio 1.6 SCe E-Tech

Minulý týden jsme se poprvé projeli s novými elektrifikovanými Renaulty. Po plug-in hybridním crossoveru Captur přišla řada na full-hybridní Clio E-Tech, kterému se toho dá vytknout jen málo.

15.  10.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
S Renaultem Captur E-Tech poprvé v ČR: Jezdí skvěle a za málo, i díky Formuli 1

Renault Captur E-Tech PHEV

Plug-in hybridní model Renaultu v nabídce chyběl. Francouzi ale nedávno na český trh uvedli hned dva – Captur E-Tech a Megane Grandtour E-Tech. Dnes si povíme, co čekat od prodejně velmi úspěšného městského crossoveru.

13.  10.  2020 | Jan Mička | 38 příspěvků