Škoda Praktik: nová česká dodávka zná své ceny

Škoda Praktik: nová česká dodávka zná své ceny

Automobilka Škoda již finišuje s přípravami na uvedení své první novodobé dodávky na český trh. Škoda Praktik, která je odvozena od modelu Roomster, bude k dodání od května. Ceny vozu vám ale můžeme prozradit již nyní.

Vůz, který se postaví do přímé opozice u nás populárním malým dodávkám jako Citroen Berlingo nebo Renault Kangoo bude k dispozici s následujícími motorizacemi z tyto ceny (vše bez DPH):

  • 1,2 HTP 51 kW - 249 900 Kč
  • 1,4 16V 63 kW - 275 900 Kč
  • 1,4 TDI 51 kW - 317 900 Kč

Vůz nabídne vcelku zajímavé rozměry nákladového prostoru. Objem 1 783 l a ložný prostor o rozměrech 1 555 mm (délka) x 1 016-1 429 mm (šířka) x 987 mm (výška) bude hlavním trumfem Praktiku v boji o zákazníky. Prostor je oddělen od kabiny posuvnou bezpečností přepážkou. Nákladový prostor je vybaven trojdílnou skládací podlahou s protiskluzovou úpravou. Namísto skel v zadních bočních dveřích jsou použity plechové výplně. Okno pátých dveří zůstává ze skla a lze ho na přání vybavit bezpečnostní mřížkou. Užitečná hmotnost pak činí 560 kg pro benzínové motory a 640 kg pro naftový agregát.

Sériová výbava Praktiku je podle očekávání velmi jednoduchá. Obsahuje mimo jiné ABS s brzdovým asistentem, čtyři airbagy (řidiče, spolujezdce a dva boční airbagy) a nastavitelný volant. Za další prvky komfortu a bezpečnosti se musí řádně připlatit. V nabídce výbavy na přání jsou například elektronický systém kontroly prokluzu kol ASR, mlhová světla s funkcí nasvětlování zatáček, ovládací modul pro rádio a telefon nebo příprava pro mobilní navigaci.

Otázkou je, jak Praktik uspěje na tvrdém poli malých dodávek s vcelku malou nabídkou motorů, které navíc disponují relativně malými objemy. Přeci jenom větší motor 1,9 TDI o nižším výkonu by mohl být co do využitelnosti a životnosti zajímavější volbou. Vcelku klasické otazníky pak visí nad cenou jediné naftové motorizace v nabídce. Příplatek 67 tisíc Kč (v tomto případě 27 procent ceny stejně výkonné benzinové motorizace) je jednoduše brutální, obzvláště s přihlédnutím k tomu, že motor 1,4 TDI není žádnou výhrou...

Tip: Přečtěte si náš velký test osobní Škody Roomster právě s motorem 1,4 TDI.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Praktik
TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 30 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků