Škoda Praktik: nová česká dodávka zná své ceny

Škoda Praktik: nová česká dodávka zná své ceny

Automobilka Škoda již finišuje s přípravami na uvedení své první novodobé dodávky na český trh. Škoda Praktik, která je odvozena od modelu Roomster, bude k dodání od května. Ceny vozu vám ale můžeme prozradit již nyní.

Vůz, který se postaví do přímé opozice u nás populárním malým dodávkám jako Citroen Berlingo nebo Renault Kangoo bude k dispozici s následujícími motorizacemi z tyto ceny (vše bez DPH):

  • 1,2 HTP 51 kW - 249 900 Kč
  • 1,4 16V 63 kW - 275 900 Kč
  • 1,4 TDI 51 kW - 317 900 Kč

Vůz nabídne vcelku zajímavé rozměry nákladového prostoru. Objem 1 783 l a ložný prostor o rozměrech 1 555 mm (délka) x 1 016-1 429 mm (šířka) x 987 mm (výška) bude hlavním trumfem Praktiku v boji o zákazníky. Prostor je oddělen od kabiny posuvnou bezpečností přepážkou. Nákladový prostor je vybaven trojdílnou skládací podlahou s protiskluzovou úpravou. Namísto skel v zadních bočních dveřích jsou použity plechové výplně. Okno pátých dveří zůstává ze skla a lze ho na přání vybavit bezpečnostní mřížkou. Užitečná hmotnost pak činí 560 kg pro benzínové motory a 640 kg pro naftový agregát.

Sériová výbava Praktiku je podle očekávání velmi jednoduchá. Obsahuje mimo jiné ABS s brzdovým asistentem, čtyři airbagy (řidiče, spolujezdce a dva boční airbagy) a nastavitelný volant. Za další prvky komfortu a bezpečnosti se musí řádně připlatit. V nabídce výbavy na přání jsou například elektronický systém kontroly prokluzu kol ASR, mlhová světla s funkcí nasvětlování zatáček, ovládací modul pro rádio a telefon nebo příprava pro mobilní navigaci.

Otázkou je, jak Praktik uspěje na tvrdém poli malých dodávek s vcelku malou nabídkou motorů, které navíc disponují relativně malými objemy. Přeci jenom větší motor 1,9 TDI o nižším výkonu by mohl být co do využitelnosti a životnosti zajímavější volbou. Vcelku klasické otazníky pak visí nad cenou jediné naftové motorizace v nabídce. Příplatek 67 tisíc Kč (v tomto případě 27 procent ceny stejně výkonné benzinové motorizace) je jednoduše brutální, obzvláště s přihlédnutím k tomu, že motor 1,4 TDI není žádnou výhrou...

Tip: Přečtěte si náš velký test osobní Škody Roomster právě s motorem 1,4 TDI.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Praktik
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků