Škoda Praktik: nová česká dodávka zná své ceny

Škoda Praktik: nová česká dodávka zná své ceny

Automobilka Škoda již finišuje s přípravami na uvedení své první novodobé dodávky na český trh. Škoda Praktik, která je odvozena od modelu Roomster, bude k dodání od května. Ceny vozu vám ale můžeme prozradit již nyní.

Vůz, který se postaví do přímé opozice u nás populárním malým dodávkám jako Citroen Berlingo nebo Renault Kangoo bude k dispozici s následujícími motorizacemi z tyto ceny (vše bez DPH):

  • 1,2 HTP 51 kW - 249 900 Kč
  • 1,4 16V 63 kW - 275 900 Kč
  • 1,4 TDI 51 kW - 317 900 Kč

Vůz nabídne vcelku zajímavé rozměry nákladového prostoru. Objem 1 783 l a ložný prostor o rozměrech 1 555 mm (délka) x 1 016-1 429 mm (šířka) x 987 mm (výška) bude hlavním trumfem Praktiku v boji o zákazníky. Prostor je oddělen od kabiny posuvnou bezpečností přepážkou. Nákladový prostor je vybaven trojdílnou skládací podlahou s protiskluzovou úpravou. Namísto skel v zadních bočních dveřích jsou použity plechové výplně. Okno pátých dveří zůstává ze skla a lze ho na přání vybavit bezpečnostní mřížkou. Užitečná hmotnost pak činí 560 kg pro benzínové motory a 640 kg pro naftový agregát.

Sériová výbava Praktiku je podle očekávání velmi jednoduchá. Obsahuje mimo jiné ABS s brzdovým asistentem, čtyři airbagy (řidiče, spolujezdce a dva boční airbagy) a nastavitelný volant. Za další prvky komfortu a bezpečnosti se musí řádně připlatit. V nabídce výbavy na přání jsou například elektronický systém kontroly prokluzu kol ASR, mlhová světla s funkcí nasvětlování zatáček, ovládací modul pro rádio a telefon nebo příprava pro mobilní navigaci.

Otázkou je, jak Praktik uspěje na tvrdém poli malých dodávek s vcelku malou nabídkou motorů, které navíc disponují relativně malými objemy. Přeci jenom větší motor 1,9 TDI o nižším výkonu by mohl být co do využitelnosti a životnosti zajímavější volbou. Vcelku klasické otazníky pak visí nad cenou jediné naftové motorizace v nabídce. Příplatek 67 tisíc Kč (v tomto případě 27 procent ceny stejně výkonné benzinové motorizace) je jednoduše brutální, obzvláště s přihlédnutím k tomu, že motor 1,4 TDI není žádnou výhrou...

Tip: Přečtěte si náš velký test osobní Škody Roomster právě s motorem 1,4 TDI.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Praktik
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků