Škoda Praktik: nová česká dodávka zná své ceny

Škoda Praktik: nová česká dodávka zná své ceny

Automobilka Škoda již finišuje s přípravami na uvedení své první novodobé dodávky na český trh. Škoda Praktik, která je odvozena od modelu Roomster, bude k dodání od května. Ceny vozu vám ale můžeme prozradit již nyní.

Vůz, který se postaví do přímé opozice u nás populárním malým dodávkám jako Citroen Berlingo nebo Renault Kangoo bude k dispozici s následujícími motorizacemi z tyto ceny (vše bez DPH):

  • 1,2 HTP 51 kW - 249 900 Kč
  • 1,4 16V 63 kW - 275 900 Kč
  • 1,4 TDI 51 kW - 317 900 Kč

Vůz nabídne vcelku zajímavé rozměry nákladového prostoru. Objem 1 783 l a ložný prostor o rozměrech 1 555 mm (délka) x 1 016-1 429 mm (šířka) x 987 mm (výška) bude hlavním trumfem Praktiku v boji o zákazníky. Prostor je oddělen od kabiny posuvnou bezpečností přepážkou. Nákladový prostor je vybaven trojdílnou skládací podlahou s protiskluzovou úpravou. Namísto skel v zadních bočních dveřích jsou použity plechové výplně. Okno pátých dveří zůstává ze skla a lze ho na přání vybavit bezpečnostní mřížkou. Užitečná hmotnost pak činí 560 kg pro benzínové motory a 640 kg pro naftový agregát.

Sériová výbava Praktiku je podle očekávání velmi jednoduchá. Obsahuje mimo jiné ABS s brzdovým asistentem, čtyři airbagy (řidiče, spolujezdce a dva boční airbagy) a nastavitelný volant. Za další prvky komfortu a bezpečnosti se musí řádně připlatit. V nabídce výbavy na přání jsou například elektronický systém kontroly prokluzu kol ASR, mlhová světla s funkcí nasvětlování zatáček, ovládací modul pro rádio a telefon nebo příprava pro mobilní navigaci.

Otázkou je, jak Praktik uspěje na tvrdém poli malých dodávek s vcelku malou nabídkou motorů, které navíc disponují relativně malými objemy. Přeci jenom větší motor 1,9 TDI o nižším výkonu by mohl být co do využitelnosti a životnosti zajímavější volbou. Vcelku klasické otazníky pak visí nad cenou jediné naftové motorizace v nabídce. Příplatek 67 tisíc Kč (v tomto případě 27 procent ceny stejně výkonné benzinové motorizace) je jednoduše brutální, obzvláště s přihlédnutím k tomu, že motor 1,4 TDI není žádnou výhrou...

Tip: Přečtěte si náš velký test osobní Škody Roomster právě s motorem 1,4 TDI.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Praktik
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků