Škoda Popular Monte Carlo zvítězila na Schloss Bensberg Classics

„Nestárnoucí“ škodovky zaujaly diváky i porotu veteránské soutěže Schloss Bensberg Classics. Její čtvrtý ročník se konal v kraji Bergisches Land nedaleko Kolína nad Rýnem.
Škoda Popular Monte Carlo zvítězila na Schloss Bensberg Classics

V rámci špičkově obsazené Rallye Historique zvítězilo elegantní kupé Škoda Popular Monte Carlo v kategorii 3 - Vozy do roku výroby 1945.

Také v kategorii 2 Rallye Historique (rok výroby 1946 až 1979, elektronika)triumfoval vůz mladoboleslavské značky. Byla to Škoda 130 RS týmu Škoda Auto Deutschland.

Schloss Bensberg Classics je jedním z nejdůležitějších srazů historických vozů, před dvěma lety byla tato soutěž přijata do okruhu Louis Vuitton Classic Concours Award a postavila se tak na úroveň srazů v kalifornském Pebble Beach nebo v italské Villa d'Este.

Probíhala s mottem Very Important Cars Only. Jejím centrem byl barokní zámek Bensberg. Na start zhruba dvousetkilometrové Rallye Historique se tentokrát postavilo téměř 90 historických vozů. Ty byly rozděleny do čtyř kategorií.

Při soutěži se hodnotila hlavně plynulost jízdy. Vytýčený úsek musel vůz absolvovat v předepsaném čase. Byly hodnoceny odděleně vozy s mechanickými a elektronickými měřicími přístroji. K soutěži v roce 2012 byly připuštěny vozy do roku výroby1979.

Vedle Rallye Historique proběhla také soutěž Concours d’Elégance, které se zúčastnilo mnoho nádherných a vzácných historických vozů světa. Škoda v ní představila další klenot: otevřený luxusní vůz Škoda 860 z roku 1932.

Porota Schloss Bensberg Classics měla letos hvězdné obsazení: mezi porotci zasedli mimo jiné i Giorgetto Giugiaro, Chris Bangle, Jacky Ickx a Walter de’Silva.

Škoda Popular Monte Carlo

Celkem bylo v letech 1936 až 1938 vyrobeno pouze 72 vozů Škoda Popular Monte Carlo. Šlo o zvláštní provedení modelu Škoda Popular – ve verzi kabriolet a kupé. Důvodem pro výrobu byl úspěch značky Škoda na Rallye Monte Carlo Rallye 1936. Tehdy se Zdeněk Pohl a Jaroslav Hausman ve voze Škoda Popular umístili na druhém místě v kategorii vozů do 1500 cm³ a na 20. místě v celkovém hodnocení.Pod kapotou vozu Škoda Popular Monte Carlo pracuje čtyřválcový čtyřdobý motor o zdvihovém objemu 1386 cm³ a o výkonu 30 koní. Maximální rychlost kupé činí 110 km/h, ovšem dnes už se maximální rychlost tohoto 76letého vozu již naplno nevyužívá.

Klepněte pro větší obrázek

Škoda 860

V letech 1929 až 1933 byla celkem vyrobena necelá stovka těchto vozů. Číslo 860 označuje počet válců, respektive výkon motoru. Počáteční číslice 8 označuje vodou chlazený řadový osmiválec o objemu 3880 cm³, číselné značení 60 znamená výkon 60 koňských sil. Majestátní vůz o celkové délce 5424 mm vznikl v roce 1932, kdy karoserii typu 860 na míru vyrobila pražská firma Jech. Vůz, který se představil v Bensbergu, byl opravdu mimořádný. Je jedním z pouhých čtyř vyrobených kabrioletů Škoda 860 a navíc jediným kabrioletem typu 860, který se zachoval do dnešních dní. Měl pohnutou historii. V roce 1974 ho začal Jaroslav Janáček z Rožnova pod Radhoštěm restaurovat a práce dokončil koncem devadesátých let. Na přelomu tisíciletí převzalo vůz do stavu Škoda Auto Muzeum. 

Klepněte pro větší obrázek
 

bazar

Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 102 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 275 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2007
Stav: 249 235 km
Cena: 150 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků