Škoda poprvé ukázala interiér nové Scaly. Tohle tady ještě nebylo!

Měsíc před světovou premiérou nové Škody Scala nám mladoboleslavská automobilka ukazuje první oficiální ilustrace interiéru. Novinka se bude pyšnit hlavně zcela novým systémem infotainmentu.

Dojmy z řízení maskovaných prototypů Škody Scala jsme vám přinesli už dříve. Teď nám škodovka konečně odhaluje alespoň část produkčního designu nového hatchbacku. Přesněji si tak můžeme na zveřejněné ilustraci prohlédnout interiér, který je samozřejmě inspirován dřívějším konceptem Vision RS.

Palubní deska má podle automobilky plynule navazovat na dosud maskovaný design exteriéru vozu. Na rozdíl od konceptu však působí mnohem jednodušším a uspořádanějším dojmem. Máme se dočkat měkčeného povrchu přístrojové desky s velkoplošnými dekory, které budou mít úpravu napodobující krystalickou strukturu. Tento stylistický prvek chce nakonec Škoda zavést do všech nových modelů.

Řídili jsme Škodu Scala. Všechno je jinak! Nástupce Rapidu vás překvapí

Řídili jsme Škodu Scala. Všechno je jinak! Nástupce Rapidu vás překvapí

Scala dostane jako první model Škody nejnovější generaci infotainmentu s volně stojícím dotykovým displejem, umístěným vysoko na palubní desce v zorném poli řidiče. Uhlopříčka obrazovky je 9,2 palce. Na přání pak bude dodáván i digitální přístrojový štít o velikosti 10,25 s celkem pěticí různých zobrazení.

Díky nové generaci mobilních online-služeb Škoda Connect budou moci cestující vůz zamykat a odemykat pomocí mobilního telefonu a aktualizovat software infotainmentu nebo mapy navigace on-line. Uvnitř Scaly nebude chybět ambientní osvětlení a čalounění sedaček z ušlechtilého mikrovlákna Suedia. A jak už víme, ve standardní výbavě se objeví dvouzónová klimatizace nebo třeba USB-C konektory pro připojení externích zařízení.

Škoda rozšiřuje nabídku Karoqu. V prodeji už je nová nejvýkonnější verze

Škoda rozšiřuje nabídku Karoqu. V prodeji už je nová nejvýkonnější verze

Výrobce ještě dále potvrzuje vnitřní rozměry a prostornost nového modelu. S rozvorem náprav o délce 2649 mm budou mít cestující na zadních sedadlech před koleny 73 mm volného místa – mimochodem stejná hodnota jako v Octavii. Prostor nad zadními sedadly je prý s 982 mm nejlepší hodnotou mezi srovnatelnými vozy. Největší ve střídě bude i zavazadlový prostor o objemu 467 litrů, respektive 1410 litrů po sklopení zadních sedaček.

Světovou premiéru bude mít nová Škoda Scala 6. prosince 2018 v Tel Avivu. Budeme na místě a přineseme první statické dojmy.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 45 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků