Škoda oznámila, že vyrobila čtyři miliony převodovek

Motorárna Škoda v Mladé Boleslavi vyrobila čtyřmiliontou převodovku MQ 200. Tento agregát je určen pro motory s točivým momentem do 200 Nm a montuje se do vozů značek Škoda, Audi, Seat a VW. Škoda Auto v současnosti vyrábí denně zhruba 2600 převodovek MQ 200. Navíc se v českém závodě bude vyrábět i nová převodovka MQ 100 pro nový koncernový model New Small Family.
V roce 2009 získal závod koncernovou zakázku na výrobu nových převodovek s označením MQ 100. Tato převodovka se bude montovat do nového koncernového modelu New Small Family. V současné době se vyrábí první kusy pro předsériové vozy. Celkem bylo do nových zařízení pro výrobu převodovky MQ 100 investováno přes 1,5 miliardy korun. Zároveň se vytvoří 270 nových pracovních míst. Škoda bude denně vyrábět zhruba 1000 převodovek typu MQ 100.
Výroba agregátu v Mladé Boleslavi probíhá v kompletní hloubce výroby, což zahrnuje celý výrobní proces od slévárny, kovárny až po finální montáž. V roce 2010 dosáhl závod na výrobu agregátů v hlavním sídle společnosti Škoda Auto nového výrobního rekordu. S 518.221 motory a 534.033 převodovkami byla poprvé překročena hranice jednoho milionu vyrobených kusů.

Zdroj: Škoda
 

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků