Škoda ovládla IRC 2011: vítězem se stal Mikkelsen s Fabií Super 2000

Škoda ovládla IRC 2011: vítězem se stal Mikkelsen s Fabií Super 2000

Andreas Mikkelsen z týmu Škoda UK Motorsport s vozem Fabia Super 2000 připraveným továrním týmem Škoda Motorsport zvítězil v poslední soutěži sezony na Kypru a získal vysněný titul šampiona.

Druhý na Kypru i celkově v IRC skončil Jan Kopecký z továrního týmu Škoda Motorsport, který se tak stal potřetí v řadě za sebou vicemistrem. Konečné třetí místo v seriálu IRC patří Juho Hänninenovi, šampionovi IRC 2010 a mistru světa SWRC 2011.

O titul vítěze seriálu se na kyperské soutěži ucházelo hned pět jezdců - čtyři z nich na voze Fabia Super 2000. Dva však odpadli již v první etapě (Hänninen s Fabií po havárii a Neuville s Peugeotem po technických problémech). Vedoucí a tím pádem nejvýhodnější pozici bezezbytku zhodnotil Andreas Mikkelsen, který své druhé vítězství v sezoně přetavil v konečný triumf.

Klepněte pro větší obrázek
Kyperská soutěž byla poslední rally v kalendáři letošní IRC a byla hodnocená dvojnásobným počtem bodů. Jelo se na asfaltu i šotolině.

Vítězný Andreas Mikkelsen výsledek okomentoval: „Nemohu tomu uvěřit, je to fantastický pocit, jsem plný emocí. Měli jsme skvělý rok, děkuji každému členu našeho týmu. Speciální dík patří Škodě, měli jsme fantastický vůz.“

Vítězné tažení

Škoda zvítězila v osmi soutěžích z celkových 11. Hänninen vybojoval tři vítězství (Kanárské ostrovy, Ukrajina, Azory), Kopecký dvě (Zlín, Maďarsko), Mikkelsen dvě (Skotsko, Kypr) a Loix jedno (Belgie).

Druhý v pořadí Jan Kopecký uznal kvality soupeřů: „Věděli jsme, že musíme na Kypru zvítězit, abychom získali celkový titul, museli jsme se však sklonit před Andreasovou rychlostí. Auto fungovalo celý rok výtečně, chtěl bych poděkovat celému týmu za skvělou přípravu.“

Třetí Juho Hänninen litoval chyby: „Naše účast v IRC letos nebyla pravidelná, přesto jsme měli velkou šanci na titul. S ohledem na dvojnásobek bodů na Kypru moje hloupá chyba opravdu zásadně promluvila do konečného hodnocení. V každém případě jsem rád, že jsme týmu pomohli v hodnocení značek.“

Klepněte pro větší obrázek
Vítězové: druhý zprava je Andreas Mikkelsen, vlevo Jan Kopecký a vpravo Juho Hänninen. 
 

 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků