Škoda ovládla český trh plug-in hybridů. K porážce Hyundaie jí stačily 3 měsíce

154 komentářů

Kuk Vykuk
7. prosince • 1:27

Tesla je největším výrobcem elektroaut, překonala i čínský BYD. B-]
https://electrek.co/2019/12/06/tesla-worlds-l... ...

Adamantium
8. prosince • 1:26

Sice největší, ale stejně krachne.. ;-)

Kuk Vykuk
7. prosince • 1:41

A navíc Elon Musk vyhrál soud s jeskyňářem Vernem Unsworthem ohledně urážení. Soud za 2 hodiny rozhodl že Muskův vymrok nebyl pomlouvačný, takže jeskyňář dostane úplný hovno a Musk nemusí nic platit. Ještě na toho idiota s holým zadkem vyplavalo, že už si rozjednával práva na filmová a knižní zpracování, aby se na kauze obohatil. B-]
https://www.theverge.com/2019/12/6/20998821/elon-m... ... .

Kuk Vykuk
7. prosince • 1:46

Takhle to dopadá, když řeknete někomu kdo se snaží pomoct "Ať si strčí tu svou ponorku doprdele" a pak se strašně divíte, že se nasere a od plic vám odpoví první co ho napadne a vy ze sebe pak děláte uraženou oběť... B-]

bzzz
7. prosince • 14:19

Smutny obraz doby, kdy se kibicovani a stekani na socialnich sitich stalo hlavnim zdrojem (ci dokonce naplni) zpravodajstvi.

Kuk Vykuk
8. prosince • 8:48

No pochcaná bába pod kořenem nebo voda co fakt zmrzne je ještě vyšší level. :-D

dzozifko
6. prosince • 17:44

A že zákazníci nemajú o elektropohon v autách záujem...:-D
Na to aby, mohli mať záujem, musia byť na trhu zaujímavé autá. Ak sú, objednávky sa len tak hrnú. Či už sú to hybridy alebo čisté elektromobily...
Užívajme si to. Budúce generácie nám budú zavidieť, že sme žili v tom čase, kedy sa diali radikálne veci - aj v oblasti osobných áut...

Gagarin235
6. prosince • 8:07

No já žiju v MB, nevím jestli to platí pro IV, ale vyšší šéfové vždy dostávájí takováhle auta jako služebáky a to poměrně rychle po představení. Jestli se to počítá do těch registrací (na Fkové SPZ obvykle nejezdí, tak asi ano) tak už to je dost signifikantní výhoda v tomhle porovnání :D

Marian
6. prosince • 8:42

Mno jo no, take v praci nam uvadeji statistyky, jako pocet kmenovych a externich lidi a kdyz chteli zlepsit vysledek, zapocitali cele osazenstvi THP, proste v tabulkach dokazes cokoli a tohle je pripad novych skodovek. Tohle udelali s touhle spravou. Takze panove co pisete clanky , trochu by chtelo.upresnit data a nezavadet informacema. Nebo za to berete penize ?
Mylsim si sve o elektrifikaci. Bohuzel v plinkach a to hodne. Pro normalniho cloveka, nepouzitelny auta.

Jakub
6. prosince • 6:48

Jestli ono to nebude tím, že v tom jezdí Škodováci (management) ... to se ty registrace po desítkách dělají relativně rychle :-)A mluvit o ovládnutí trhu a bavit se v sumě o stovkách vozů je také trochu spekulativní.
Ale jinak samozřejmě gratulace!JM

L.G.
5. prosince • 23:18

Mno nevím jaká sláva, na sídlišti to není vidět, se statistikou se dá kouzlit

.
6. prosince • 9:39

Na sídlišti se nekupují auta za mega a olítané vrány za pár šušní.

Zdenal
5. prosince • 21:44

Pěkný kecy, jen si spočítejte kolik má Škoda dealerů a pak teprve pište něco o prvenství ....

Hyundai YES!👍
6. prosince • 8:58

No prostě mor.

Q
5. prosince • 21:42

Pokud bude dost elektřiny. Jízdně fajn, menší mechanická náročnost, výhod to má dost. Ovšem ekologický přínos nulový, infrastruktura nepřipravena. Jenže to samé bylo při začátku spalovacíh motoru.

Tommy
6. prosince • 13:01

Ekologický přínos naprosto zásadní. Pokud v tom jede někdo, kdo není prase, dost to uleví všem po trase.

Přemysl Kala
5. prosince • 21:16

Myslím , že budoucnost je v palivových článcích (vodík). A tam Hyundai vede.

Jakub
6. prosince • 13:46

Myslím, že Toyota ještě dále ...
A myslím, že to zase tak brzy nebude ... i když Mirai je hezký příklad :-)

Hyundai YES!👍
6. prosince • 14:21

Toyota není dále.

petr r. (petrumr)
7. prosince • 8:10

toyotu by nenapadlo dát hybrid do dvouspojky, která se musí už v záruce opravovat a natož do města, i na dálnice je to na ko, podívejte se na test camry, kolik točí na dálnici.:-)

Driver
7. prosince • 17:32

Hyundai Nexo 2019 je úplně ve všech ohledech lepší než Toyota Mirai 2019...
https://www.asburyauto.com/compare/2019-hyundai-nexo... ...

Hyundai YES!👍
6. prosince • 8:56

OK

Marian
6. prosince • 8:36

Yesss

Chytrák a dva společníci
5. prosince • 21:02

Nejsem takovej chudák, abych musel jezdit na elektriku.

007
5. prosince • 20:55

Kdyby ty plechovky od škodovky nekupovali firmy, tak si můžou sbalit hračky, nový jsou drahý jako pí@a.

Marian
5. prosince • 20:20

Dobry den, takove zavadejici informace, 80 aut nafasoval cely management ve skodovce, ty auta si nekoupil nikdo z fyzickych osob.
Takze takhle.

Gagarin235
6. prosince • 8:13

To by vysvětlovalo ty nabíječky na parkovišti Pentagonu :D

řidič
5. prosince • 20:04

Toto ekologické blbnutí mne celkem štve. V testu eko hybrid měl spotřebu 7.5 litru benzinu. Mé NE EKO auto má 5 litrů. Takže...…………..????

kkk
5. prosince • 20:42

Jasně a proto má Toyota Yaris hybrid o litr menší spotřebu než "normální" Yaris:-D

manga
6. prosince • 10:03

A kolik km ten Yaris ujede na elektřinu? 2? Toyota neskutečně zaspala v oblasti hybridů, mají, pokud vím, jen jeden plugin a ještě dynamicky zaostávající. Potřebují dohnat tak 5-8 let na ostatní konkurenci a to nemluvím o bateriích...
:D

kkk
6. prosince • 15:55

Zkuste se podívat na co reaguji a nemotejte do toho plugin.Kdo má v současnosti nejlepší a nejprodávanější hybrid?A že by toyota měla problény s bateriemi jsem neslyšel, a co vím tak lexus dává na baterii "doživotní "záruku.V elektromobilech mají skluz, ale s ohledem na čínu ho určitě doženouB-]

petr r. (petrumr)
6. prosince • 16:24

pravda pravdoucí, ona nemá problém ani stím benzínem. Ve škodovce praskne membrána čerpadla a fridex je ve výfuku.

Adamantium
5. prosince • 20:09

Auto podobné velikosti/výbavy?

řidič
5. prosince • 20:30

To byl 6-ti válec SUV. Ale z principu je to fuk. Proč by mělo být zvýhodněno osobní auto před druhým jako ekologické, když to není pravda. Když však o tom rozhodují ti, kteří umí sotva jezdit na kole :)

Adamantium
5. prosince • 22:30

šestivál SUV za 5 litrů? A ještě tu o červené karkulce ;-)
Fuk to není.. je rozdíl, jestlli bude za 6 na 100 jezdit auto velikosti Citigo, Superbu nebo Hummera..

petr r. (petrumr)
6. prosince • 16:16

řidič se spletl né 5litrů, ale 5 galonů a to ještě nevíme, jestli to mělo volant na pravo, tak to bylo 5 britských galonů.

kkk
5. prosince • 22:47

Z kopce s větrem v zádech by to SUV možná těch 5 dalo:-D

Dan
5. prosince • 17:52

Hybridy jsou "skvelá" auta mají všechny nevýhody aut se spalovacím motorem a všechny nevýhody elekrtro aut a to se vyplatí! nejen že jsou drahá, ale ještě mají i drahý provoz a servis :-D

mpolan
5. prosince • 18:26

Drahý provoz a servis? Na to jsi přišel kde?

Lukino
5. prosince • 20:55

nový ne, až to bude 15-20 letá ojetina (ano to výrobce nezajímá, ale mě ano) tak se ukáže, jaká je to hitpadára. Na druhou stranu třeba staré Priusy 1-2 generace okolo milionu kilometrů na hrbu žijí druhý život v Mongolsku a podobných a pořád jezdí.

mpolan
6. prosince • 7:24

Patnáctiletá ojetina opravdu nikoho nezajímá. Ta auta jsou udržována při životě za cenu, která je vůči užitku neúměrně vysoká.

Pepa
6. prosince • 12:39

Roztavit, vyválcovat plech a další pokus. Tyto staré mr*ky na cestách a jejich majitelé, to je neštěstí...

kkk
5. prosince • 22:57

Koncernu trvá tak 5 let než vychytá mouchy, viz, htp, tsi atd.Hybridy od toyoty jsou etalon spolehlivosti,prostě není hybrid jako hybrid:-D

kkk
5. prosince • 19:54

Povídal mu to Pepa, co má oktávku TDI v metle na hlínach po sedmým pivu :-D

tomasR
5. prosince • 14:51

Superb iV je typicka skodovka. Na Passat GTE v skode inovativne nalepili slepicu.

manga
6. prosince • 9:57

No, kéž by...

Rossi
5. prosince • 14:33

Jestli chcete řešit zrychlení šulíni, tak si kupte motorku. :-DB-]

petr r. (petrumr)
5. prosince • 16:16

a kdo tady řeší zrychlení a určitě ani nemáš motorku podle nicku.

Štika
5. prosince • 12:25

V mainstreamové střední třídě lepší plug-in není, takže se není co divit. On tam je v podstatě konkurencí jenom Passat GTE, ale ten nabízí totéž za podstatně více peněz.

Adamantium
5. prosince • 12:30

On ale je rozdíl Passat a Superb. Kdo v nich nemá něco naježděno, neuvěří..

stealth01
5. prosince • 12:46

V čem je rozdíl? Ja jsem v neděli testoval Passat a Superb (oba po FL) a výrazné rozdíly jsem nezaznamenal.

manga
6. prosince • 9:56

Rozdíly tam jsou, ono i Golf/Octavia nebo Polo/Fabia nejsou stejné, hierarchie koncernu je jasná - VW je nad Škodou a musí to být znát. Legrační ale třeba je, že např. nová O4 má plynovou vzpěru kapoty (vůbec poprvé) a G8 ji nemá (taky asi vůbec poprvé) a vůbec nová O4 vypadá velice povedeně a ne levně. Už asi tuším, odkud foukal vítr, když se mluvilo o "usazování škodovky tam, kam patří" před pár měsíci. To asi vedení VW vidělo novou O4 :)

Adamantium
6. prosince • 19:37

Zajima me, kam hodi noveho Supa i nove Prase, aby byla hierarchie dodrzena a dostatecne odstupnovana..

Petr Vaněk
5. prosince • 17:42

To moc senzitivní nejste. Máňa jak Božka, díru to má taky, tak co :-D Pane, Passat je Passat, ja.

Adamantium
5. prosince • 13:23

3 roky jsem jezdil pašíkem (2016, 140kW, střední výbava, najel jsem s ním 170k km) a nyní 2 týdny jezdím supem (2018, 140kW, střední výbava). V pašíku se mi jezdilo lépe, i když to nemohu srovnat řečí čísel, ale pouze pocitů. Namátkou:
- lepší, pohodlnější sedačky, i když sup je v kůži a pašík měl obyč
- lepší odhlučnění při dálničních rychlostech
- přední světla u passata svítí lépe, dálkové naopak sup výraznější
- telefonní hovory přes vestavěné hf má sup méně kvalitní (částečně asi souvisí s bodem 2), telefon používám stejný
- otevírání kufru nohou u supa funguje podle konstelace hvězd (passat toto neměl, nemohu tedy srovnat)
určitě další věci budou přibývat s tím, jak budou přibývat najeté kilometry..

petr r. (petrumr)
5. prosince • 16:15

tady je ale článek o hybridu a v roku 2016 už byl?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Adamantium
5. prosince • 18:36

Velmi pochybuji, že hybrid bude mít jiný interiér, osvětlení, odhlučnění atp než klasika.. Ale vlastně ano, třeba se jim ve faceliftovaných verzích povedlo zvýšit kvalitu supa a snížit/nezvýšit kvalitu passata, aby to bylo stejné, to nemohu zhodnotit..

stealth01
5. prosince • 18:50

Brzy bude porovnání na mem kanále. Fakt jsem byl Superbem příjemně překvapen.

Adamantium
5. prosince • 19:56

jak dlouho, kolik km jsi s každým najezdil?

Puk
5. prosince • 12:13

Ty kraso, to je zase clanek. Zamestnanci Skodovky povinne fasovali hybridy a e-auta...

petr r. (petrumr)
6. prosince • 16:04

no a , když na to mají slevu nebo tys viděl pracovníka continental co vyrábí barumky aby měl na autě michelinky?:-))

fanda rs twincharger
5. prosince • 12:12

Nemam nic proti Hyundai ale dalo se to cekat. Bravo;-)a jen tak dal. Nasi ekonomice to prospivaB-] tak budme radi

Jan Vejr
5. prosince • 11:47

Doporucuju prejmenovat tento web na "oda-na-skodu.cz"...

petr r. (petrumr)
6. prosince • 16:02

Honzo podívej se, já bydlím na maloměstě a tych nových škodovek je tady poskrovnu, třeba v ulici dlouhé kilometr auta stojí na dvou stranách a je tam jenom jedna škodovka a to octávia 1. Jezdím tama každý den a mohu ti poslat záznam z kamery. Z mého pohledu si o škodovkách vše přečtu a podívám se na fotky, kdybych já něco kritizoval, tak to kde se ty prodaný škody nachází.:-|

Stealth01
5. prosince • 12:13

Proč? Většina bude vždy ráda za články o domácí automobilce. Už jen proto, že dost výrazně ovlivňuje naši ekonomiku...

Pavel H
5. prosince • 16:14

Nevim co mate, Skoda je docela cool. Za me nejlepsi modely posledni doby Kamiq a Kodiaq.:-)

Joe Doe
5. prosince • 13:50

Zisky su repatriovane do Nemecka.

.
5. prosince • 14:14

No a? Každá firma odvádí zisky svému majiteli, což ovšem nic nemění na skutečnosti, že Škoda odvádí zdaleka největší daně do státní kasy. Pořád lepší než kdyby šly zisky nějakému "domácímu" Babišovi, Kellnerovi nebo Komárkovi co mají stejně firmy v Holandsku nebo na Bahamách a český stát z nich má kulové, leda placení pokut do Bruselu.

Mirek
5. prosince • 22:18

To smrdí pochlebování a vlez do..., odvádí největší daně, tak... Třeba odvádí, ale to neznamená, že by se kvůli tomu nemělo slušně informovat i o jiných automobilových novinkách.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
6. prosince • 7:22

A je jich tu snad málo?

Joe Doe
5. prosince • 11:34

Ten obrat v 'zmyslani' redakcie je uzasny, elektrizujuci, jeden by povedal, az skratovy.Aby som citoval klasika... VZDY sme predsa boli vo vojne s Euraziou.

Tommy
5. prosince • 13:37

Nejspíš si to vyzkoušeli a zjistili, že pozice hysterického odporu je neudržitelná. Oni i ti dělníci, co rozbíjeli v Praze textilní stavy, odešli nakonec od soudu s fabrikantem na pivo...

Marek71
5. prosince • 11:24

Tak to bylo více-méně jasné, spousta firem to koupí namísto nafty. A podobná situace se bude opakovat v 2020 se Citigo-e, je velmi pravděpodobné, že se v ČR stane nejprodávanějším elektromobilem. Kdo by to ještě před půlrokem řekl :-)

Josef
5. prosince • 20:31

Chce to Marku podívat se do té tabulky a trošku přemýšlet. Těch 80 "E" Superbů je směšný počet vzhledem k celkovému prodeji aut Škoda. Možná, že ten "E" Ionic Hyundaie je v tomto směru k počtu celkovému prodaných aut Hyundai stále daleko před tou Škodou... ;-)
Jaká bude budoucnost, to se ale uvidí, zatím to vypadá, že u služebních aut nafta ještě nějakou tudobu vydrží jako první volba. Pokud se ale nastaví "politické" (pseudo"ekologické",...) bariéry - třeba, že elektřina bude pro služební auta zadarmo, tak nafta půjde do kytek a manažeři chtě nechtě budou na cestách hledat parkoviště s nabíječkama a naučí se místo tankovací pistole používat zástrčky a strkat je do zásuvky.....:-) (Doufám, že mne to už nepotká a těch 6 let do důchodu vystačím s "klasikou"..."baterky" a nabíječky s radostí nechám mladým...:-)))

Mirek
5. prosince • 22:12

Pravdu díš Josefe. Příští rok je v naší firmě plánované částečné přezbrojení novými auty Octavia pro plebs. Jako pohonné médium není vybrán benzín, ani elektřina a ani žádný plyn. I přes tuto nápovědu se vsadím, že neuhádneš, jaký bude pohon, jaké médium.:-D

Sparrow
7. prosince • 10:07

U nás bohužel už druhým rokem Octavie v benzinu.Nafta je zakázané slovo a mizí s předáváním novych aut.

Tomáš Fuk
5. prosince • 19:55

Nekoupí, pokud jezdí dálky a po dálnici. Tedy pokud nemusí imitovat falešnou zelenost.

Karellian
6. prosince • 14:48

Pokud jezdí "jenom po dálnici", tak se to fakt nevyplatí - ale použít to jde, protože je to hybrid, ne čistě elektřina. Jestli ale hodně jezdí po městě (tedy "jezdí", protože kolony), tak je to co se nákladů týče skvělý. Jde o ten poměr. U nás ve firmě se drtivá většina spálí ve městech (přestože se jezdí hodně dálky). Je dobrý mít monitoring provozu, než se člověk rozhodne :)

JK
5. prosince • 11:20

Od té chvíle už Superb iV nastavil pořádné tempo. V říjnu uvádí SDA registraci 21 vozů, přičemž za Škodu se "dotahuje" koncernový bratr Volkswagen Passat GTE s 8 vozy...To je aspoň pozitivní pohled. První má 21 a druhý jen 8 řekl by škarohlíd. Což David očividně není! Proto je sklenice poloplná z jedné třetiny místo poloprázdná ze dvou. Takže se vlastně dotahuje! :-D

.
5. prosince • 11:19

Tak Superb iV je pecka, vědí to to jinde.
https://www.autoexpress.co.uk/skoda/superb/108575/new-s... ...

Rokyta ex Acz
5. prosince • 14:24

Ale jo ;-) Uvidíme, jak dlouho se pozitivní trend udrží a kam až vystoupá. Nějak to neumím odhadnout.

Homer
5. prosince • 13:32

Ale jo, nezda se kocicka a fajne to je. :-)

Stealth01
5. prosince • 12:10

Velmi povedené auto. Na mém Insagramu jsem už nějaké foítky zveřejnil. Jízda je super. @akcelerace

potírač elektromenševiků
5. prosince • 10:59

Jen jestli ten problém není hlavně v tom trhu.
Že Škoda ovládla trh kolotočů s labutěmi prostě není vůbec zajímavé.

Marian
5. prosince • 20:30

80 ks pro manageri ve skodovce, tohle je ta statistika

Stealth01
5. prosince • 12:06

Pokud nemá auto v sobě elektromotor, není to pro mě auto. Už si někdy zajezdi s pořádným elektromobilem.
Měl jsem půjčené BMW i3s a je to hodně velká zábava. Uvítal bych, kdyby elektro aut jezdilo na silnicích co nejvíce...

Kundomil
6. prosince • 19:15

Pidi městké vozítko za milion. Děkuji, nechci.

Marian
5. prosince • 20:26

Tak, asi takhle. Jiste to je budoucnost, mozna nez nam vsem dojde, ze jeste vic vydrancujeme ten nas vet, vic ho zahltime odpadem z tech baterii. Az to auto si budes muset koupit za sve a nevozit se ve firemnim aute, nebudes chtit elektro auto za 1,5 micu. Jsi mimo realitu, tohle nejsou auta pro rodiny. Jo a kdyz uz fandim radej vodiku nez elektrine. Si vzpomenes az bude elektriny nedostatek a bude stat vic nez dnesni benzin a nafta. Jo a co udelas s autem az baterka ztrati kapacitu, komu to prodas ?
Proste je to v plinkach moc a moc dlouho tak bude.

stealth01
6. prosince • 7:38

Osobně si kupuji jen auta za své. A elektromobil chci do sbírky. Vůbec nejde o to, za kolik ho pak prodam, proste tyto věci neřeším a doufám ze řešit nebudu.
Ekologie je špatná u každého auta, spalovací nebo vodíkové nebo elektrické.
Majitelé elektroaut nejsou naivní, aby si mysleli, ze dělají něco pro ekologii nebo řešili ekonomiku provozu.
Je to proste jen zábava a krásné pocity. Je to o emocích a ty z výkonných elektromobilů jen stříkají.

Marian
6. prosince • 20:12

Na rovinu, pracoval jsem ve firme kde se vyrabeli baterky.Kdyby jsi vedel co za jedy, spiny se tam tocilo, cim vsim nase ekologie dostala zatez, byl jsem ve fabrice n De,v IT a vsude to bylo stejny. Povidacky jak ty nove baterie nejsou na ekologii zatezi, si at vsichni nechaj pro deti ve skolce. Pozastavil bych si spise nad tim, aby lidi byli nuceni a k okamzitemu zakazu pouzivani plastovych veci v potravinarskem odvetvi. Jdes si koupit kafe z automatu a buum ho tam.plastovy kelimek. Voda z automatu , balena v plastu. Mrhani.potravinama, zbytecne vydaje energii na ohrev a chlazeni techto potravin. Vsichni vedi jak nakladaji s.potravinama a s odpadem v Egyptu,.kdyz tam zajdes do tech luxusnich resortu, vse se sype do mora i s plastem.
Rozdil je v tom, ze stim nikdo nedokaze nic udelat, ale auta to jo, to se do toho pustili.
Opravdu receno, takhle at se to rozviji , ale s umem a s rozvahou a ne takovim spusobem, hura zakazeme a donutime je.kupovat neco jineho.
Mne spise se zda, ze uz nevedi jak prodej aut zvysit, udrzet, tak se vymyslela tahle.blamaz s ekologii.
Opravdu si z tohohle neprosim na dalsich 20 let.
Ze si muzes dovolit kupovat takoveto auta, jak pises, nejsi stredni trida a tak se snama neporovnavej.
Mi platime uvery,hypoteky jezdime treba s benzinovima a naftovima autama, zijeme, ale usporadane, nikdy nezahodim odpad, jidlo dojim cely a nezatezuji kolem sebe nikoho a uz vubec ne prirodu. K tomu vedu taky sve deti. To je to nej na co by se mel brat zretel, protoze rozmazlenost lidi je uz neunosna.
Managery a pokitici, co si niceho nevazi a k vsu pristupuji, lehce prislo, tak budou nam kazat.
Nemam je rad.

Elektronaut
6. prosince • 8:43

Jenže tady nejde jen o výkonné elektromobily, kterých bude v budoucnosti mizivé procento stejně jako dnes u supersportů. Tady jde o to, abychom v budoucnu jako lidstvo vůbec existovali, včetně pár takových nadšenců do výkonných EV jako jsi ty (kvůli masovému rozšíření čistě bateriových EV a z toho plynoucí škodlivost výroby extrémního množství baterií).
Proto tyto čistě bateriové EV nejsou vůbec žádnou spásou, jak si mnoho krátkozrakých lidí myslí.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
stealth01
6. prosince • 14:33

Někdo si pořád něco mysli a je idiot a stále dokola. Můžeš mi ukázat, kde někdo psal o elektromobilite jako o spáse a “konečnému řešení”? Podle mě jsou to jen představy a domněnky uvnitř hlavy. Nikdo tady nepíše o superschopnostech elektromobilů, ani o zázraku ekologie.

Jarda
7. prosince • 7:14

EU

Jarda
7. prosince • 7:15

Někteří rádoby ekologové.

potírač elektromenševiků
5. prosince • 15:40

Úplně v pohodě, každý jsme nějaký, jen zkus potlačit nutkání vystavovat svoji deviaci na odiv a raději se nad i3 ukájej ve společnosti stejně postižených.
Díky!

stealth01
5. prosince • 18:48

U mě je to jednoduché. Teď třeba sedák do své R8 a jedu se projet. Prostě mám rad auta a je přece úplně jedno, jaký má pohon. Nemusíš mluvit o postižených. S i3 je proste zábava a smejes se od ucha k uchu. V SQ7 je zase jiný pocit a ve zmiňované R8 je taky jiná zábava. Když máš rad auta, tak nemůžeš elektromobily jen tak ignorovat a z jejich řidičů dělat idioty. Chce to více pokory a skromnosti. Ne se předvádět hloupými řečmi.

Wolff
6. prosince • 11:12

Teorii znas a teď to jen přetavit do praxe...
;-)

tk
5. prosince • 14:20

V podstate ano, ALE. Doplnil bych solidni solar (kdyz to stoji celej den na parkovisti, proc si tu energii nevzit), zvetsil nadrz rexu aspon na 20 litru, umoznil pustit rex manualne driv nez stava dojde (abych pak nemusel 80 po dalnici), nahradil starozitny lionky lifepockama nebo lepe lto baterkama. Doufejme, ze v novy generaci i3ky tohle vsechno bude.

stealth01
6. prosince • 7:35

REX už se neprodává. Pouze elektro.

Pavel F.
5. prosince • 14:44

1) FVE panely na autě jsou ekonomický nesmysl. Je to těžké, drahé, účinnost směšná.
2) Zvětšování nádrže REXu jde proti elektormobilitě. REX je nouzák pro dojetí k nejbližší nabíječce, nemá to být plug-in hybrid. REX verze už se stejně opouští a v Evropě neprodává.
3) Lifepo má nižší hustotu energie a menší životnost než pouch lionky od Samsung SDI.Když jsem si kupoval i3, tak jsem nad REXem přemýšlel a dospěl jsem k názoru, že za těch 120 tisíc navíc se mi nevyplatí. Ještě nikdy mi nedošla šťáva a jednak s REXem přijdete o tu bezstarostnost o auto, kdy se k auto chováte jako k televizi. Zapnete, jedete a o nic se nestaráte.

ACE
5. prosince • 12:55

Kdo chce ať jezdí, nic proti tomu. Pro mě je to v současnosti (a nejspíš i pro drtivou většinu běžných uživatelů) nesmysl.

Adamantium
5. prosince • 12:28

Mám to přesně naopak. Pokud v sobě auto má elektromotor sloužící k jeho pohonu (protože v autě jsou i další elektromotory, elektromotorky), není to pro mne auto.. ;-)

stealth01
5. prosince • 12:35

Hm. Zajímavé. Jako taky mám rád svá “spalovací auta”, ale nemám moc rad tyhle ubohé výkřiky a “potírače”. Takže vlastně reaguji stejnou hloupostí, aby mu to došlo.
Faktem je, ze kdo zkusil velmi rychlé elektromobily, tak je většinou hodně moc nadšený (Taycan apod).

Adamantium
5. prosince • 13:30

Ano, přesně tak..
Taycan, co bych si to nepřiznal, je nad moje finanční možnosti, za cenu elektrického poršáka bude zcela jistě velká zábava i sporťák se spalovacím motorem. Ale ať si každý jezdí v čem chce a adoruje co chce. Dokud mi elektromobil nenabídne za stejnou cenu i stejný jízdní komfort jako automobil (velikost úložného prostoru, rychlost tankování a dojezd), není to nic pro mne, technologie uchovávání a nakládání s el.energií jsou na hony vzdálené užití pro jiná než městská vozítka s denním nájezdem řádově desítek km..

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Elektronaut
6. prosince • 8:08

Naprosto přesně tak. V rychlosti nabíjení se elektromobil nikdy (ani v budoucnu) nevyrovná tankování automobilu, (max. tři minuty na dojezd 900km) tudíž elektromobil je a vždycky bude, nejen pro mě, holý nesmysl.

Tommy
6. prosince • 12:55

Tak on se nabíjí doma. Nemusíš s tím courat na benzínku a hledat, kde zrovna nevystřelila cena někam na nesmysl...

Elektronaut
6. prosince • 14:12

Ty můžeš někomu nadávat do idiotů.:-D
Jasně, cestou po republice nebo zahraničí se bude každý, kdo potřebuje rychle nabít na další jízdu vracet domu, aby několik hodin nabíjel malým výkonem. Gratuluji k výkonu tvého mozku.;-)

Tommy
6. prosince • 19:05

Na normální ježdění s tím není problém. Večer přijedu, píchnu do zásuvky a ráno jedu. Co s tím máš za problém? Jestli musíš celý dny jezdit soukromým autem, změň práci, to fakt není normální...

Adamantium
6. prosince • 19:43

Nastesti uz nam zadna Strana nediktuje co je a neni normalni a jezdit autem si muze kazdy jak uzna za vhodne a jak mu dovoli finance. Normalni jezdeni pro me neznamena crcani se po meste, clovek si rad vyjede na hory, za prarodici na venkov, za ruznymi konicky atd..

Tommy
7. prosince • 23:47

Takže se celý stát bude řídit potřebami nějakýho pošahanýho cesťáka. Vtipný je, že ty vaše diesely musíme dýchat právě kvůli státním regulacím. Jinak by se to na trhu nikdy neprosadilo...:-D

Adamantium
8. prosince • 1:22

Každý člověk má jiné potřeby, naštěstí tu nežije 10,5M unifikovaných občanů se stejnými potřebami. A vůbec nechci aby se tím řídil stát. Bohatě mi stačí, aby se potřebami řídili výrobci a nabídli podle toho produkty. A ještě raději budu, když celosvětově skončí jakékoliv dotace. Můj diesel s nejnovější normou je určitě čistější než elektrovůz poháněný ekologickou elektřinou z Prunéřova nebo Počerad.

Tommy
8. prosince • 10:15

Ne není. Tvůj diesel s nejnovější normou taktak stíhá emise 10 let starého benzínu. Ty šmejdy se prodávají jenom díky normám na flotilové emise CO2 v EU. Jinak by to jezdilo jen v traktorech a kamionech, kam to patří.

Adamantium
9. prosince • 0:17

Najednou diesel v kamionech nevadí? :-O

Tommy
9. prosince • 23:31

Diesel v kamionech nemá zatím reálnou alternativu. Už ovšem v městském autobuse je to spíš anachronismus, kterého bychom se měli koukat zbavit. V osobním autě je to slepá ulička. Tam patří buď benzín nebo dneska elektřina.

kkk
9. prosince • 16:29

Ty kamiony mají násobně nižší emise než osobní auta, protože mají např. na litr paliva větší spotřebu močoviny, motory nejsou vyhoněný, stabílní otáčky atd. u osobáků se to většinou očůrává/protože prachy.A kamiony většinou do centra měst nejezdíB-]

bzzz
8. prosince • 9:24

Naftu pro tvuj dyzl vyrabi ciste a bezemisne skritkove s vilama z mesicniho svitu, vid. A elektrarny obvykle stoji/cadi uprostred huste obydlene baglomerace s kominy proklate nizko, vid. Mimochodem nafta je danove zvyhodnovana, co ty na to.

Adamantium
9. prosince • 0:16

Nebavíme se o tom, kde stojí emisní zdroje. V rámci planety je úplně jedno, jestli elektrárna stojí někde na území nikoho nebo vedle města, ten bordel prostě někde vypouští. Mimochodem, nevšiml jsem si, že by Počerady a Prunéřov byly mimo, vždyť to stojí cca 5km od města.. A moderní diesel toho kromě CO2 už moc nevypouští, to už jde více bordelu z brzdových destiček (ano, i elektrovozy mají brzdy)..
Nafta je daňově zvýhodňována? To jako když kupuju naftu, tak mi něco vrátí zpět na daních? :-D Naopak, nafta je daní zatížena, ano, o něco méně než benzín, ale mluvit o daňovém zvýhodnění, to už je případ pro Chocholouška :-D

kkk
9. prosince • 16:03

Já nevím jak pro vás, ale pro mě je velký rozdíl jestli jsou škodlivé látky rovnoměrně rozptýleny, nebo chytat metr od výfuku plnou dávku:-D Jestli jste si toho nevšiml tak elektrárny mají dost vysoký komín a na rozdíl od spalováků(snad víte jak u nás probíhá stk) hlavně v zimě minimálně ovlivňují přízemní smog-to co všichni dýcháme, navíc jsou dnes odsířeny atd, jo a počerady jedou na plyn-míň emisí.Zkuste si za mrazů u toho vašeho clean dieselu po nastartování dát pár nádechů u výfuku :-D a jak se zase řeší ojebávání s dávkováním močoviny.A technická k brzdám,slyšel jste něco o rekuperaci:-D

kkk
9. prosince • 16:42

Doplnění, počerady jedou hlavně na plyn :-)

MartinR
17. února • 15:17

Vaše informace nejsou příliš přesné.
Počerady jedou též na plyn (občas). Elektříny z plynu se zde ale moc velké množství nevyrábí. Většina vyrobené elektřiny pochází i zde stále z uhlí!
Není na tom nic překvapivého - rozdíl výrobní ceny (i po započtení veškerých "ekopoplatků") mezi elektřinou z uhlí a z plynu je stále dost velký. Zkrátka ekonomicky se to nevyplácí.

Jarda
7. prosince • 7:57

Ten Tommy je prostě ukázkový elektrovehikloidní idiot. Největší sranda je, že ostatní označuje, že mají stejné postižení, přitom vědí o elektromobilitě daleko víc.

Tomas Fuk
5. prosince • 13:26

Nebyl jsem ani zastáncem, ani potíračem. Bylo mi to trochu fuk, protože mě elektroauta nezajímala. Potřebuji velké auto, co nejuniverzálnější, s dostatečným prostorem a dostatečným výkonem. Co to pohání mi bylo celkem fuk, od roku 2016 mi auto poháněl osmiválcový diesel s elektrickým kompresorem a dvěma foukadly. Super výkon, super spotřeba, nebylo co řešit. Až letos na jaře jsem se připletl k předváděčce skoro stejně velkého SUV se dvěma elektromotory a po dvou dnech mi došlo, že jezdit na elektřinu je fajn. Ne snad kvůli dočasně nízkým provozním nákladům, to samozřejmě nevydrží dlouho, ale kvůli tomu, jak reaguje, jak pohodově jezdí, jaká je v tom pohoda a ticho. Tedy úplné ne, protoože Bang Olufsen...:-D. 300km dojezd je v pohodě, jedno kafe na rychlonabíječce, nejčastěji "tankuji" u Ionity na rakouské A5, než to kafe vypiji, mám auto full a dojezd zase něco přes 300. A PHEV je vlastně šikovný kočkopes mezi EV a autem na ropnou kapalinu. Bohužel, momentálně není na trhu ani jeden velký 4x4 model PHEV v kombinaci s V6 diesel (aby to nablízko jelo na elektriku a na dálky nežralo). Co na to, soudruzi z Ingolstadtu, vrátíte hybridní Q7 naftu? Protože Q7 60TFSIe je nesmysl tak nejvýš pro amíky, číňany a pár úchylných evropanů, co vlastně hybrid vůbec nepotřebují.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mimo
7. prosince • 14:06

300 km dojazdu pri jednej káve ? Hm, všetci ste blázni, iba ja som lietadlo...

jogurt
5. prosince • 14:37

No asi tak.
Bohužel, průser je, resp. bude, že elektromobilita je už teď terčem ekonomických vykuků, kteří šroubují cenu dobíjení do absurdních výšin, a to se ještě nezačal pořádně přiživovat stát, který si své sousto rozhodně nenechá ujít. Kombinace předražené elektřiny s krátkým dojezdem a u levnějších aut mizerným topením, to bude koktejl k pohledání.

iPace
5. prosince • 17:17

jak casto potrebujes nabijet na rychlonabijecce? ja prez 90% vsech jizd udelam na elektrinu kterou nabiju u baraku ze sveho wallboxu za smesnou cenu a ze parkrat do roka zaplatim za nabijeni pri delsi trase me ty celkove naklady na elektrinu zvednou jen minimalne, porad jsem znacne pod naklady u benzinaku nebo nafty, doma za cca 2.2 koruny za KWh a na rychlonabijeckach klidne at je to 15 kacek za kWhjasne pokud jezdis opravdu hodne a same dalky mimo domov nebo jine misto kde muzes levne nabijet tak je to jine

Tomáš Fuk
5. prosince • 19:52

No ano, ráno 100%z wallboxu, ale to mi nestačí. Nejezdím kolem komína. 8E za nabití 250km/20minut u ionty je super. 8 a vic kč/kwh je zlodějna na úrovni lichvy.

jogurt
5. prosince • 20:26

Ono už daleko níž je zlodějna. Silova energie je za 1,3kč už s 20% ziskem, reálné náklady distribuce cca 0,4kč, stát je skrytě zdaňuje regulovanou cenou s přirážkou aź 400%. Takže zlodějna je cokoli nad 3kč, od 4 už se dá mluvit o organizovaném zločinu.

manga
6. prosince • 9:37

Teda hoši, vy máte slušně vyhrabáno...

Mirek
5. prosince • 22:00

Nechci to přepočítávat na benzín, naftu, ale když se oškubávají lidé při nákupu pohonných hmot, to tady nikdo nekřičel, že je to zlodějna. Donedávna jsem četl od majitelů elektroaut, jak je to fajn, zajet na nabíječku, zaplatit pakatel. Tak to je teprve počátek reálných cen elektřiny a to tam ještě není ta správná spotřební daň, jako u benzínu a nafty. Konečně začínám mít trochu reálnou představu o ceně za provoz elektromobilů.

iPace
6. prosince • 9:28

spotrebni dan na elektrine takto pocitana nebude, je to nesmysl ktery by nabijeni na verejnych nabijeckach jen "zabilo" a nic by se stejne nevybralo, kdys nikdo nekoupi, tak se nevybere zadna dan, a celkove to na elektrinu dat nepujde, protoze by se vzbouril celej narod B-], to o cem se na politicke urovni uvazuje je plosna silnicni dan na vozidlo do 3.5t tak jako treba v Nemecku, pri 3 tisicih rocne na vuz by se vybrala cca podobna castka jaka se vybere na spotrebni dani z paliv pro osobni dopravu (18-20 miliard rocne), tohle je primo na strankach MF a Celni zpravy ktere tyhle dane vybyraj ;-)

šofér
7. prosince • 14:30

Spotřební daň z elektřiny sice není, ale nazývá se normálně ekologická daň z elektřiny a platí se už léta ve výši 28,30 Kč/ MWh+DPH- je to nařízení EU . Dříve bylo osvobození tzv. zelené elektřiny ale to už tak cca 6 let není. Dalé máme Poplatek na OZE což je 495,-Kč/ MWh.

Mirek
6. prosince • 22:09

Jo, o tom jsem něco slyše, a hned také nesouhlasné stanovisko, že to není spravedlivé, že každý nenajezdí stejné kilometry. Například důchodce do obchodu a zpět, k doktorům... ročně najeto 4000 km a bude platit jako ten se 30 000 km.
Také se probíralo, že se bude platit od spotřebované energie, že každé auto bude mít svůj elektroměr a byly ještě další alternativy. "Já to nechám koňovi, ten má větší hlavu." V tomto státě to rozhodně nebude jednoduché zavést v jakékoliv formě.

Jarda
6. prosince • 9:50

Češtino, braň se!

kkk
6. prosince • 16:14

Každý to máme jinak, ale pro mě je důležitější obsah než formaB-]

iPace
5. prosince • 21:37

a ten stojan, platby za jisteni, platba za online platby, servisni naklady, to vsechno vam unika? vis jak nakladne je provozovat rychlonabijeci stanici?pri cene pod 8 korun za kWh se nemuze dana stanice nikdy zaplatit, ikdyby tam nonstop nekdo nabijel ;-) ceny u Ionity nevydrzej dlouho, da se predpokladat ze zavadecich 205 korun je jen omezena nabidka, az se to rozjede tak jiste zavedou normalni sazby za kWh a cas ;-)

Tommy
7. prosince • 9:12

Stojan 1 000 000 Kč. Marže 2Kč na kWh. 1 000 000/2/5 let výnosu/365 dní = 274 kWh. To jsou ani ne tři nabitá velká elektroauta nebo 6 po 50kWh. Fakt myslíš, že to nepůjde?

jogurt
5. prosince • 22:32

Stojan jaz 150k kč. Proud až do něj, pokud jste nezavisla firma a ne čez je za 1,30 plus statem řízená zlodějna za distribuci, takže někde kolem 3kč. Takže na prostou amortizaci porizeni musite s přirazkou1 kč prodat 150 000kwh, tedy 3000 nabijeni, pri 10 vozech za den je to necely rok. Plus mate nějaké náklady provozu a chcete zisk. Jinak recno, kdyz prihodite 1kč, máte investivci zpět do dvou let.

iPace
6. prosince • 9:22

stojan za 150 tisic? muzes me ukazat jedinej stojan 50kW+ kterej se prodava za 150 tisic? a jedinou firmu ktera ti ho zadarmo instaluje na pozemek a zprovozni? za 150 tisic se da poridit tak nabijeci sloupek 2x22kW s nejakym cipovym systemem ;-)takze jen tak do placu, i velci odberatele vice nez 100 kusu maji za 50-350kW stojany ceny od 25 do cca 45 tisic eur za kus (to fakt neni 150 tisic korun), a to je jen v ihelitu zabaleny stojan, priprava instalace v lepsim pripade 15-20 tisic korun, zajisteni infrastruktury a rezervovaneho vykonu u 50kW stanice stoji cca 3600,- mesicne, u 350kW stojanu paj cca 12800,- mesicne, platebni online terminal cca 600,- mesicne, z kazde platby pak poplatek od 8%, olnile sledovani v infrastrukture pak zavisi od poctu bodu, cim vice jich je, tim nene na bod se plati, budeme predpokladat ze sledovana sit ma 100+ bodu, a jsme na 1200,- za bod, tedy za stojan, je v tom online zpracovani informaci o dobijeni, stavu stojanu, predepsane servisni udrzby a podobne, pokud chces aby stojan fungoval a mel servis 6h, tak je to dalsich cca 2500,- mesicne, jinak se na nej vstahuje bezna zaruka s beznyma vyrizovacima lhutama, takze pri poruse proste muze dany stojan klidne mesic jen stat a nefungovat ;-)....a jeste v pripade ze je to treba vetsi rezervovany vykon, tak se bud musi pronajimat vykon v trafostanici a nebo si proste poridit vlastni trafo stanici, tam jsou ceny extremne rozdilne, ale vetsinou se vyplati poridit vlastni trafacku a napojeni primo na 22kV, tedy dalsich 800tisic az 3-4 miliony ;-)mam za sebou nekolik projektu vystavby nabijecich stanic v CR, Nemecku a Polsku ;-)a ted k cislum ohledne energetiky, CEZ ani zadny jiny poskytovatel takove slusby nesmi sam sobe poskytovat zvyhodnene ceny elektriny, porusil by tim hospodarskou soutez, bud musi vypsat soutez na dodavatele elektriny, a nebo cenu si musi dodavat za ceny obvikle v miste odberu pro koncoveho zakaznika, zpravidla si udelaji prumer nejlevnejsich zakazniku v oblasti a takovou cenu uctuji do papiru ;-) takze tvejch 1,3 je nesmysl totalniho vycucani z prstiku na noze

pacho
5. prosince • 20:54

ono poriadna sranda začne, až sa tie EV rozšíria, tak neviem, čo povie jestvujúca sieť, a či sa elektrika začne dovážať z marsu.

Elektronaut
6. prosince • 7:51

Přesně tak!!!:-D
Ale oni si ti elektroúchyláci s EV stále myslí, že ty obrovské výkony z elektráren, nutné pro napájení jednotlivých "čerpaček" - "rychlonabíjecích" stanic nejen u dálnic s desítkami 500kW stojanů nutných pro normální provoz bez tvořících se několikahodinových front, se budou co nevidět přenášet éterem, tedy bezdrátově. Jejich naivita totiž nezná mezí. Ledaže by u každé takové stanice stála menší jaderná elektrárna, nebo obrovské lány FV elektráren s šíleně velkými bateriemi nebo přečerpávací elektrárnou, to potom ano.
Ale zase, ekologie braň se... (výroba baterií).

Tommy
6. prosince • 12:54

A teď si představ, že běžný průmyslový nebo zemědělský provoz či železniční trať má ty příkony v řádech megawatt. Jaký asi zázrak přírody tam tu energii transportuje? :-D
Ty jsi klasický český idiot. Ty vaše antipokrokové křeče už začínají být k smíchu. :-D

Elektronaut
6. prosince • 14:18

Jasně, všude nataháme VN trasy tak, že už nebude k hnutí a postavíme ze dne na den nové jaderky. Ty můžeš někoho označovat za idiota. :-D:-D:-D
Ty jsi typický představitel současného naivního elektromobilisty.

Tommy
6. prosince • 19:10

Ty trasy už všude jsou ty osle :-D Kde si myslíš, že se ta energie bere? A to jsou ještě dimenzovány na bývalý težký průmysl a mohutné zemědělství. Na pokrytí provozu elektromobilů by bohatě stačil náš současný přebytek výroby, který vyvážíme. Nemuseli bychom proti současnému stavu postavit jediný zdroj navíc. Jen nahrazovat stávající. Co kdyby sis místo toho pindání zkusil zjistit elementární fakta, ty intelektuální lemple?

Jarda
7. prosince • 7:26

Podle studií rozšíření elektrovehiklů ve státech EU do roku 2050, je potřeba postavit cca 27 Temelínů.
https://www.denik.cz/ekonomika/elektromobily-m... ...

Tommy
7. prosince • 9:08

V celé EU. Vy jelita fakt neznáte ani základní údaje o současné české energetice... A než byste věnovali 30s Googlu, radši mi budete dávat mínusy.
Takže takhle:
https://www.svetmobilne.cz/elektromobily-kolik-potre... ... http://www.enviweb.cz/113224... https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/cesko-ma... ... Ale chápu, že průměrný český Pepík strčí do kapsy dokonce i ty energetiky z ČEZ :-D

Smith
7. prosince • 18:54

To Tommy: Když už sem dáš odkaz, tak si ho přečti do konce. Dočteš se v něm právě o výstavbě dokonce šedesáti až devadesáti Temelínů nutných k pokrytí elektromobility v (EU28) do roku 2050.
https://www.svetmobilne.cz/elektromobily-kolik-potre... ...
Ono se jedná o to, že se elektromobilita bude týkat nejen osobních aut, ale i těch nákladních. Nikoho nezajímá stav jen ČR, ale stav, který nastane v celé Evropě.
Ty můžeš někomu něco říkat o českých Pepících. Ty bys jim mohl dělat klidně prezidenta.

bzzz
8. prosince • 9:21

Ty EV budou odebirat elektrinu vsechny najednou po celych 24 hodin? Ostatni zdroje nic? Ostatni technologie (palivove clanky) nic?

Tommy
7. prosince • 23:42

Už asi pro oči nevidíš: "Čistě teoreticky, pokud by spotřeba elektřiny obecně neklesala, potřebovali bychom v Evropě asi 50 dalších Temelínů pro případ, že by všechna osobní auta byla nahrazena těmi elektrickými." V celé EU. Je to 450mil lidí. To je 45 českých republik. Takže jeden Temelín na průměrnou ČR. To k nahrazení CELÉ spotřeby dovážených fosilních paliv pro osobní dopravu. Já nevím, došly jste vy jelita na základce aspoň k trojčlenkám, abyste byli schopni pracovat s tak elementárními čísly? Jak chcete o čemkoli diskutovat, když nezvládáte jednoduchou úvahu a práci s daty?

Smith
8. prosince • 9:51

To Tommy: Na rozdíl od tebe vidím, čtu a hlavně uvažuju normálně.
"Při přirozené obnově vozového parku by to tak bylo zhruba 30-40 TWh navíc, což znamená ročně postavit v EU dvě až tři jaderné elektrárny."
Jak chceš o čemkoli diskutovat, když nezvládáš jednoduchou úvahu a práci s daty?
Do jelita si můžeš nadávat sám sobě. Podle tvých debilních diskusních příspěvků to vypadá, že jsi minimálně dyslektik.

Tommy
8. prosince • 10:12

Ne, nejsi schopen práce s fakty. Prostě si jen vyzobáváš a pokud nejsou dostupná tak rovnou vymýšlíš svá vlastní fakta, která tě utvrzují v tvém přesvědčení. Klasický český Pepík se vzděláním od soužky učitelky. Co ti energetici, co říkají, že problémy nemají ani s milionem aut? Taky nic? Taky to víš líp, než oni?

Jarda
7. prosince • 9:40

Aha, já zapomněl, že ČR není v Evropě. Gratuluji k demenci.

Tommy
7. prosince • 23:43

Já zapomněl, že ČR zásobuje celou EU elektrickou energií, Einsteine :-D

Libor
6. prosince • 22:29

Elementární fakta unikají tobě. Víš leda houno, ty lopato.

kkk
6. prosince • 16:10

Zkuste se někdy podívat do nějakého většího města, jestli tam není kvůli kabelům k hnutí:-D V současnosti vyvážíme dost levně elektřinu, která by stačila pro cca. 4miliony elektromobilů, které tady budou tak za 20-30 let. Jo ty jaderky by měly začít urychleně stavět, aby se odstavily uhelné el.B-]

Doporučujeme

Články odjinud