Nevím jak Vy, ale podle mně si sposta lidí kupující nový vůz vybere naftu protože se jim líbí charakteristika motoru tj. krouťák v nižších otáčkách, menší nutnost řazení atd. To že má nižšsí spotřebu je jen vítaný bonus
Vzhledem k tomi, že na http://www.skoda-auto.com/cze/model/octavia/prices/ se dá zjistit oficiální prodejní cena modelů srovnatelných motorů: 1,6 75kW za 389 900,- a 1,9 TDI 74 kW za 449 900,-, což je rozdíl 60 000,-, koupí si dnes tento diesel (při srovnatelné ceně benzínu s naftou a vyšším povinném ručení pro 1,9 proti 1,6) jen blázen, protože jediná úspora je v nižší spotřebě paliva. Když uvažuji nižší spotřebu o ideální 2l/100km, tak se investice do TDI prakticky začíná vracet až po 7 letech - uvažuji auto v rodinném provozu, tedy asi 20 000 km / rok. TDI ztrácí za těchto podmínek smysl.
Je úplne jasné, že ten, kto najazdí ročne 20.000 km, si nebude kupovať nafťáka. Tvoj príklad je úplne na nič... ale sú ľudia, čo najazdia ročne 60.000 a tam už sa o tom oplatí uvažovať.PS: Ja osobne by som ale aj pri mojom nájazde 60.000 km ročne išiel v tomto konkrétnom prípade do benzínu.
Pri jizde ve meste je uspora nafty az 4 l/100km
Ja navratnost dieslu nevidim az tak tragicky, povinne ruceni je v zakladnich cenach rozdilne o 3000, pri pouziti bonusu klesa az na rozdil 2 000 kc, diesel jako ojetina stari 4 let, je stale o cca 25-30tkc drazsi nez benzin, naklady na servis jsou stejne, jiste tech 60 tkc rozdilu se da zainvestovat a vydelava to dalsi penize .... za treba 2 roky muze byt benzin i nafta za 40 kc a to uz pak nafta usetri na 1 km dalsi desitky haleru oproti cenam kolem 30 Kc
diesel je už jen pro cestáky, nebo drožkaře. pokud najede 60-70tis ročnš, vypalti se mu. jinak je to nesmysl kupovat ropu.A všimněte si že kombik je o dalšich 60tis dražší než liftback
To že diesel se navyplatí kupovat pro rodinné auto na nákupy je známo od doby kdy se naftové motory začaly vyrábět. Jinak se pořád pro toho kdo jezdí pořád vyplatí. O1 se 74 Kw je pořád pro toho kdo hodně jezdí nejekonomičtější auto na provoz ve své třídě i s ohledem na pořizovací cenu. Oficiélní cena ještě neznamená prodejní cenu.
Jezdil jsem s O1 s TDI 66kW a 1.6 vsechno pouze prvni model. A diesel se mi rozhodne libil vic. Pokud neberu cenu.Ale 60 tis rozdil v cene se mi zda opravdu rehnanej. Ovsem, co si do toho auta poridit? Rozesmala mne 1.4 - nechci snizovat kvalitu motoru, ve fabii jiste OK, ale v oktavce? nevim nevim. Jak jsem mel 1.6 tak i to nebyla zadna slast s tim jezdit - Jiste asi to byl motor jine generace, ale stejne bych si to nekoupil.
sleva cca: 7%.....taky neni zazrak.
Tiez uplne suhlasim.
Ivo, souhlas.
proboha, na to ste přišli až dneska?????? Tohle je novinka cca:2-3 měsíce stará.......
Každý se nezajímá o předraženosti škodovek každý denAle to je pěkná pálka 370t bez výbavy.
No pálka to pro někoho určitě je ale není to zas až o tolik víc než stojí záprdky s Kolína nad Labem. A ten se O1 vejde pomalu do kufru a skoro ho pak i zavřeš.
to vis, ono staci cist i jiny veci nez jen autorevue.czJinak mi rikal proidejce, že zřejmě od přištiho mod.roku, se O1 přestane prodavat.
No chápu, že O1 je už zastaralá po technické stránce, ale zejména kombi se mi líbí O1 mnohem víc než O2, které jsem designově vůbec na chuť nepřišel-uvidíme po faceliftu. Spíš jaká bude cena toho PD 74kW, bude to asi nejrozumnější motor pro Tour (ale ta cena asi nebude normální, jak je u VW zvykem).
Stojí 449 tisíc, to je dost, cvičně jsem si nakonfiguroval Octávku s tímto motorem a rozumnou výbavou a dostal jsem se na 579 tisíc.
přestává být pomalu důvod prodávat OI...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.